Hop til indhold

Andre der sponserer en Thai-hund?

Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige fået en e-mail fra Soi Dog Foundation, angiveligt med update på "min" hund, men jeg har sådan en fornemmelse af at det er en masse-mail, hvor der bare er sat hundens navn ind - beskrivelsen svarer nemlig overhovedet ikke til den beskrivelse jeg fik, da jeg valgte at sponsere ham :hmm:

Hvis andre får mails derfra, kunne det være interessant at se om det er det samme, der står...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

Risikoen er sikker høj, vil selv af princip holde mig fra alt der heder sponsor i udlandet... Det lugter langt væk af scams.. Man kan sikkert undersøge evt. kenneler osv, har en i polen som tager sig af mange hjemløse hunde og genhuser dem osv... Dem gad jeg god stytte istedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener hellerikke at de skulle være plattenslagere.

Men alle disse steder er jo noget uoverskuelige at vurderer for os herhjemme.

Vil så lige nævne den danskstyrede Dyrenes SOS, der samler dyrlæger og veterinærsygeplejerske til hjælp i fattige lande.Dem de samarbejder med er ihvertfald undersøgt godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch

Af ren nysgerrighed - går dine penge til mad til hunden eller hvordan?

Nu har mine forældre et hus i Thailand udenfor en af de store byer, og der er naturligvis også halvvilde hunde. Jeg plejer nemlig at samle rester sammen og fodre dem :genert: altimens hele min familie kommer med bekymrede tilråb a la "Gå nu ikke så tæt på/pas nu på/du må ikke klappe dem/de er jo vilde - husk det" - og det eneste jeg gør er bare at hælde maden ud, gøre dem opmærksom på maden og så forlade stedet så hundene kan spise i fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Soi dog foundation er legit, ikke en scam. Jeg ville skrive til dem, det kan være det er en fejl at du er røget i en masse-email (dem får jeg selv fordi jeg engang donerede et engangsbeløb, altså ikke et sponsorat).

Jeg tjekkede dem selvfølgelig grundigt inden jeg gav dem mine penge :cool: Jeg tror skam på at de gør et godt stykke arbejde. Jeg forstår også udmærket at foreningens leder ikke har tid til at skrive personlige breve til alle sponsorer - det virker bare utroværdigt at lave en cut-and-paste beskrivelse, der skal dække alle hunde. Så hellere intet nyt.

Af ren nysgerrighed - går dine penge til mad til hunden eller hvordan?

Pengene går til generel drift af internatet. De hunde, der bor der, er garanteret kost, logi og dyrlægebehandling uanset om de har en sponsor eller ej, så vidt jeg har forstået, men det personlige sponsorat er bare en måde at støtte på, som jeg personligt godt kan lide.

Her er "min" hund: gadehunde

Han beskrives som en gammel, temmelig sky hund (kan bedst ses på billederne i albummet, som i øvrigt ikke alle er af ham :hmm:). Men den beskrivelse jeg fik i e-mailen, lyder således:

Kamala is a very happy and contented dog and is currently in good health and not suffering from any illness. Like most of the dogs at the shelter Kamala loves to be given lots of attention and love! Few dogs shy away from our volunteers here, and after time most dogs even if mistreated come around with all the love and care given by our shelter staff. Kamala is one of the dogs that look out towards the gate to greet people and look for a little kiss, for a rub behind the ears or for a scratch on the chin from a caring visitor or a staff member. Kamala is one of the nicest dogs at the shelter and will make someone a really great companion one day, so if you know someone who can give a home to a lovely dog, please just let us know.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 weeks later...
Gæst birgitbibber
Jeg har lige fået en e-mail fra Soi Dog Foundation, angiveligt med update på "min" hund, men jeg har sådan en fornemmelse af at det er en masse-mail, hvor der bare er sat hundens navn ind - beskrivelsen svarer nemlig overhovedet ikke til den beskrivelse jeg fik, da jeg valgte at sponsere ham :hmm:

Hvis andre får mails derfra, kunne det være interessant at se om det er det samme, der står...

Hej jeg hedder Birgit, og jeg har fået en hund (jordens dejligste) fra Thai hunde. også kaldet soi Dog Og der er ikke noget PLAT, det hedder soi Dog Thaihunde dk.

Hun hedder Enya, og jeg gav 3500 for at få hinde hjem,så var hun trippet og vasineret. Kærligst fra Birgit

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 5 months later...

Vi har netop startet sponsorat af 2 hunde. Den ene af hundene er til salg i den blå avis og jeg har fået personlige mails fra kontaktpersonen i Danmark, så jeg er også ret sikker på, at det er som det skal være. Siden er også blevet opdateret plus der er en facebookgruppe, hvor der er flere som har fået en thaihund hjem. Der kan vel ske fejl alle steder, så der måske er copy pastet fra en anden hund og rettelserne ikke er gemt.. Hvordan har dine andre mails set ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv det er jeg da lidt ked af at høre.. Nu giver vi det i hvert fald en chance (vi overvejer at få den ene af vovserne hjem) og tager nok også ned og ser internatet. Vi har med egne øjne set, hvordan mange af hundene i Thailand ser ud. Det skærer os i hjertet, og vi tror og håber, at Soi Dog og den danske side thaihunde er ildsjæle, som gør noget for de kære dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites