Hop til indhold

World Winner 2011 Junior and BOB...


Gæst puttitat
 Share

Recommended Posts

Gæst puttitat

Hej Hunde-Forum.

 

Hvis jeg nu skrev "World Winner 2011 Junior and BOB", hvordan ville i så forstå min placering til verdensudstillingen? :hmm:

 

Troels

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er total amatør - har aldrig været på en hundeudstilling, men har læst om det nogle gange

- jeg ville, ud fra mit begynderperspektiv umiddelbart sige, at det betød, at man havde en juniorhund, som blev verdensvinder. Og BOB tænker jeg må betyde noget med den bedste af de bedste :hmm:

 

- og nu har jeg jo så også googlet :cool: - og der blev jeg lidt forvirret, for kan der ikke kun være en BOB-hund :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat

Der kan kun være én BOB pr. race, da BOB står for "Best of Breed".

 

Problemet er at en hund bliver udstillet som BOB mens dens egentlige titel var bedste unghund - hvilket ikke gør den til BOB.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat

Jeg ved godt Beethoven vandt BOB, det er "måske" derfor jeg er lidt fortørnet over at en vis kennel benytter titlen til en juniorvinder :stupid:

 

Da kennelen blev konfronteret med "fejlen" blev jeg bl.a. beskrevet som en klaphat :klap:

 

"Hvad er dit problem din klaphat...er du DUM ............................der er sgu da og BOB i unghund........"

"jeg syntes at du bare skal passe dit ......så skriver jeg på min HP hvad jeg vil....klaphat"

"Det er det jeg siger KLAPHAT"

Er det bare mig, eller mangler der lidt... Raffinement?

Redigeret af puttitat
Præcisering
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt Beethoven vandt BOB, det er "måske" derfor jeg er lidt fortørnet over at en vis kennel benytter titlen til en juniorvinder :stupid:

 

Da kennelen blev konfronteret med "fejlen" blev jeg bl.a. beskrevet som en klaphat :klap:

 

 

Ja, men jeg skrev, at Lions of Denmark var BOB-vinderen, hvis nu nogle ikke-løve-kendere gav sig til at google - så er det jo svært at vide, om det er Lions of Denmark eller den anden kennel, som har snuppet titlen uden at have vundet den :-D

 

Og ang. "klaphat-mailen": :mrgreen::lol::stupid: Ja, lidt raffinement ville der vist have været plads til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat

Øv, nu bliver jeg jo også politianmeldt :stupid:

 

Jeg har fået denne besked pr. mail:

 

"Du har kopiret min mail til Hunde-Forum samt forsiden af min hjemmesiden, uden min tilladels, og derfor politi anmelder jeg dig for dette."

Det var spøjst, vedkommende sagde ellers han/hun godt ville stå inde for indholdet af de mails jeg har modtaget - som i øvrigt er af personligt krænkende karaktér - men nu vil jeg så afvente politiet. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu er jeg ikke 100 % sikker, men mener da godt hun må kalde sin junior for JUnior Verdensvinder (hvis den vandt, juniorklassen selvfølgelig). Men der kan selvfølgelig kun være en BOB

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat

Vedkommende må meget gerne kalde sin hvalp juniorvinder, intet problem (og tillykke med dét) - problemet ligger netop i at den også bliver betegnet "BOB", altså "Best Of Breed", hvilket må siges at være falsk varedeklaration :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kommer jo så an på om det er en hvalp eller junior vi snakker om. FOr en hvalp konkurrerer slet ikke om bob, men men om at blive bedste hvalp i racen. DEt plejer jeg jo så at kalde bedste hvalp i racen, men andre kalder det bob puppy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat

Men kan vi blive enige om at betegnelsen "BOB" ikke er retvisende?

 

Puppy er hvalp, kategorien der er nævnt på hjemmesiden i første indlæg er Junior - der er forskel. (som du selv nævner) :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat

Vi tager den lige endnu engang for Prins Knud: Der bliver på hjemmesiden skrevet BOB - punktum!

 

Ikke BOB Junior, BOB Puppy, eller hvilke opdigtninger man nu kan grave frem fra den hjemmegriflede ordbog - der bliver skrevet BOB, altså Best Of Breed, hvilket ikke er sandfærdigt.

 

Desuden bliver BOB ikke brugt om andet end bedst i racen til verdensudstillingen, der findes ikke BOB J, BOB P osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets
Vi tager den lige endnu engang for Prins Knud: Der bliver på hjemmesiden skrevet BOB - punktum!

 

Ikke BOB Junior, BOB Puppy, eller hvilke opdigtninger man nu kan grave frem fra den hjemmegriflede ordbog - der bliver skrevet BOB, altså Best Of Breed, hvilket ikke er sandfærdigt.

 

Desuden bliver BOB ikke brugt om andet end bedst i racen til verdensudstillingen, der findes ikke BOB J, BOB P osv.

 

Slap dog af... Du startede selv med at nævne junior i første indlæg...

 

Nej der er kun en BOB. Hvis der er BIS Puppy, BIS Junior, BIS Veteran er der så ikke også en BOB Puppy, Junior og Veteran..? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det. jeg ved ikke om det er en officiel betegnelse eller om det er fra den hjemmegriflede ordbog ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tager den lige endnu engang for Prins Knud: Der bliver på hjemmesiden skrevet BOB - punktum!

 

Ikke BOB Junior, BOB Puppy, eller hvilke opdigtninger man nu kan grave frem fra den hjemmegriflede ordbog - der bliver skrevet BOB, altså Best Of Breed, hvilket ikke er sandfærdigt.

 

Desuden bliver BOB ikke brugt om andet end bedst i racen til verdensudstillingen, der findes ikke BOB J, BOB P osv.

 

Sikke en frembrusning :genert:

 

Forstår ikke helt hvad det er du vil med tråden her?? du virker jo til du har svaret på alle spørgsmål selv?? :genert:

 

jeg har ikek svar på ngoel sprøgsmål og ingen forstand på det, undrede mig bare lidt voer tonen??!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Hold da op, hvor mange kenneller og udstillings folk der skal have noget på nakken. :shock:

For når man googler BOB Junior, er der godt nok mange som har fået denne tittel.

 

Jeg kender denne kennel som der henvises til.

Og på disse papir fra Paris står der BOB Junoir World Dog Winder 2011

Så jeg syntes du skal kontakte WDS/DKK og brokke dig over denne Junoir Tittel, da vekommende ikke kan gøre for at WDS, har skrevet på vedkommendes papir at denne hund er blevet BOB Junoir.

 

Denne hund der er tale om har været i Stor ring, og vundet over alle de andre Junoir racer.

Det kunne være man lige skulle sætte sig lidt mere ind i reglerne før man angriber vedkommende.

Har man et problem med denne afgørelse, må du jo kontakte WDS/DKK, for at høre hvorfor lige netop denne smukke Junoir han, vandt denne udstilling i sin klasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Jeg fandt hvem der vandt BOB Junoir i 2009 det er en Siberian Husky.

Så denne kennel, bør du nok også lige kontakte og sige deres tittle heller ikke passer.

Netop denne BoB Junoir tittel har kennelen skrevet på deres hjemmeside. :shock::shock::shock::shock:

 

Så jeg fatter ikke hva, du vil opnå med dette emne.:confused:

Det må da kun være for at lave lort i den. Eller rettede du må have et problem, med at det lige netop er en bestemt hund der vandt denne titel, for havde det været en hvilken som helst anden race/hund så havde du nok ikke lige lavet denne tråd.

 

Pyha mange kennel du skal have fat på de næste mange måneder. For der flere der bruger Bob Junoir vinder på deres hjemme sider.

Men har du ikke andet at lave, ja så god fornøjelse med at kontakte alle disse kenneler og ustillings folk af alle racer i Danmark, som har benyttet denne BOB Junoir titel.

For om det er WDS eller anden udstillings, så gælder denne titel jo ikke nogen steder.

Håber du er på pension, for dette vil komme til at kræve en masse tid, for at få fat på alle disse folk, som har fået denne titel, som du påstår ikke findes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt hvem der vandt BOB Junoir i 2009 det er en Siberian Husky.

Så denne kennel, bør du nok også lige kontakte og sige deres tittle heller ikke passer.

Netop denne BoB Junoir tittel har kennelen skrevet på deres hjemmeside. :shock::shock::shock::shock:

 

Så jeg fatter ikke hva, du vil opnå med dette emne.:confused:

Det må da kun være for at lave lort i den. Eller rettede du må have et problem, med at det lige netop er en bestemt hund der vandt denne titel, for havde det været en hvilken som helst anden race/hund så havde du nok ikke lige lavet denne tråd.

 

Pyha mange kennel du skal have fat på de næste mange måneder. For der flere der bruger Bob Junoir vinder på deres hjemme sider.

Men har du ikke andet at lave, ja så god fornøjelse med at kontakte alle disse kenneler og ustillings folk af alle racer i Danmark, som har benyttet denne BOB Junoir titel.

For om det er WDS eller anden udstillings, så gælder denne titel jo ikke nogen steder.

Håber du er på pension, for dette vil komme til at kræve en masse tid, for at få fat på alle disse folk, som har fået denne titel, som du påstår ikke findes.

 

Jeg tror nok at trådstarters pointe er at der jo netop ikke står "BOB junior" på den pågældende opdrætters hjemmeside. Der står "Junior world winner and BOB".

Så jeg er ikke helt sikker på at du fortjener den håneret, du bruger så flittigt i dine indlæg her i tråden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt Beethoven vandt BOB, det er "måske" derfor jeg er lidt fortørnet over at en vis kennel benytter titlen til en juniorvinder :stupid:

 

Da kennelen blev konfronteret med "fejlen" blev jeg bl.a. beskrevet som en klaphat :klap:

 

"Hvad er dit problem din klaphat...er du DUM ............................der er sgu da og BOB i unghund........"

"jeg syntes at du bare skal passe dit ......så skriver jeg på min HP hvad jeg vil....klaphat"

"Det er det jeg siger KLAPHAT"

Er det bare mig, eller mangler der lidt... Raffinement?

 

Jeg må ærligt indrømme at tanken om en løve......er forsvundet helt nu.

 

Tror jeg holder mig til hyggekuld fra private som ikke er inde i hele den der verden :shock:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat
Jeg må ærligt indrømme at tanken om en løve......er forsvundet helt nu.

 

Tror jeg holder mig til hyggekuld fra private som ikke er inde i hele den der verden :shock:

 

Du skal bestemt ikke droppe tanken om en løve, det er en SKØN hund. Husk, det er den lille løve du køber, og ikke kennelen der sælger den. Løven kan ikke gøre for der er lidt drama - det bliver den vel ikke en mindre god hund af? :-)

 

 

...Jeg fandt hvem der vandt BOB Junoir i 2009...

 

...der flere der bruger Bob Junoir vinder på deres hjemme sider. ..

 

...som har benyttet denne BOB Junoir titel...

 

Håber du er på pension

 

Du siger jo selv keywordet mange gange: BOB JUNIOR. For en "almindelig dødelig" (:lol:) ser det knaldgodt ud der bare står BOB, det er jo toppen af toppen.

 

Altså, det rigtige udtryk er BOB JUNIOR.

 

Og jeg havde nok ladet det ligge hvis det var enhver anden kennel, men, når jeg får et fur uden lige når jeg påpeger, lad os kalde det tryk-fejlen, vil jeg ikke bare stå og tage imod.

 

... og nej, jeg er ikke på pension, jeg har mangemangeMANGE år endnu før det går den vej, og jeg skal skam ikke ud med riven hele vejen rundt. Man passer vel sin interesse, som i mit tilfælde er løver. :-)

Redigeret af puttitat
Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bestemt ikke droppe tanken om en løve, det er en SKØN hund. Husk, det er den lille løve du køber, og ikke kennelen der sælger den. Løven kan ikke gøre for der er lidt drama - det bliver den vel ikke en mindre god hund af? :-)

 

 

 

 

Du siger jo selv keywordet mange gange: BOB JUNIOR. For en "almindelig dødelig" (:lol:) ser det knaldgodt ud der bare står BOB, det er jo toppen af toppen.

 

Altså, det rigtige udtryk er BOB JUNIOR.

 

Og jeg havde nok ladet det ligge hvis det var enhver anden kennel, men, når jeg får et fur uden lige når jeg påpeger, lad os kalde det tryk-fejlen, vil jeg ikke bare stå og tage imod.

 

... og nej, jeg er ikke på pension, jeg har mangemangeMANGE år endnu før det går den vej, og jeg skal skam ikke ud med riven hele vejen rundt. Man passer vel sin interesse, som i mit tilfælde er løver. :-)

"Jeg havde nok ladet det ligge hvis det var enhver anden kennel..." for en udenforstående med intet kendskab til udstillingsverdenen, lyder det som om det er noget privat mellem dig og kennelen. Måske skulle I bare ordne det privat?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...