Hop til indhold

World Winner 2011 Junior and BOB...


Gæst puttitat
 Share

Recommended Posts

Gæst puttitat
"Jeg havde nok ladet det ligge hvis det var enhver anden kennel..." for en undenforstående med intet kendskab til udstillingsverdenen, lyder det som om det er noget privat mellem dig og kennelen. Måske skulle I bare ordne det privat?

 

Der ligger intet privat i det, og jeg er kun bekendt med hvem ejeren er - jeg kender ikke ejeren som sådan. Årsagen til det ender herinde, har jeg også nævnt i mit indlæg, men det glemte du at tage med.

 

Det er et spørgsmål om at lade være med at gøre falsk reklame.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der ligger intet privat i det, og jeg er kun bekendt med hvem ejeren er - jeg kender ikke ejeren som sådan. Årsagen til det ender herinde, har jeg også nævnt i mit indlæg, men det glemte du at tage med.

 

Det er et spørgsmål om at lade være med at gøre falsk reklame.

Jamen jeg indrømmer blankt at jeg ikke har helt nemt ved at følge med i denne tråd.

Da jeg ikke har vilje/ evne til at finde rundt i intrigerne,skal jeg nok blande mig udenom.

Tak fordi du prøvede at svare.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat
Jamen jeg indrømmer blankt at jeg ikke har helt nemt ved at følge med i denne tråd.

Da jeg ikke har vilje/ evne til at finde rundt i intrigerne,skal jeg nok blande mig udenom.

Tak fordi du prøvede at svare.:-)

 

Intriger, det var et godt ord for det :lol:

 

Hunde-Forum-Sagaen! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois
Der ligger intet privat i det, og jeg er kun bekendt med hvem ejeren er - jeg kender ikke ejeren som sådan. Årsagen til det ender herinde, har jeg også nævnt i mit indlæg, men det glemte du at tage med.

 

Det er et spørgsmål om at lade være med at gøre falsk reklame.

 

Netop hvis denne tittel er falsk reklame, bør du netop kontakte alle de andre hunde racer også.

Der er vel i alle hunde folks interresse alt alle titler er skrevet korrekt.

Så kan det være lige meget om det er en Løwchen, Sibiren Husky, Osv.

Alle opdrætter/kenneller bør vel have dette at vide. At de vild leder deres køber.

Men du er måske slet ikke interresset i at folk får denne oplysning.

 

Det ser ud i mine øjne, at dette kun er et angreb på 1. bestemt opdrætter.

Og det syntes jeg er forkert.

 

Opdrætter kan jo ikke ændre på, hvad der står på hendes papir fra WDS.

Igen så syntes jeg, du bør kontakte WDS for at fortælle dem at denne opdrætter/kennel har fået forkerte papirer med hjem.

Og ikke angribe selve personen som IKKE selv har lavet disse papir/udskrifter fra dommer og WDS.

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop hvis denne tittel er falsk reklame, bør du netop kontakte alle de andre hunde racer også.

 

Argumenter preller fuldstændig af på dig, gør de ikke? :hmm:

 

Opdrætter kan jo ikke ændre på, hvad der står på hendes papir fra WDS.

Igen så syntes jeg, du bør kontakte WDS for at fortælle dem at denne opdrætter/kennel har fået forkerte papirer med hjem.

Og ikke angribe selve personen som IKKE selv har lavet disse papir/udskrifter fra dommer og WDS.

 

Og heraf må vi så konkludere at du, til forskel fra alle andre i tråden, har set disse papirer, så måske er det også personligt fra din side?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat

Den titel hunden har fået er BOB Junior, IKKE BOB. De andre kenneler du påpeger bruger den korrekte titel, BOB Junior, mens den kennel jeg omtaler, benytter BOB, fejlagtigt.

 

Og heraf må vi så konkludere at du, til forskel fra alle andre i tråden, har set disse papirer, så måske er det også personligt fra din side?

 

SÅDAN! Godt argumenteret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat
Gør DKK noget ved falsk reklame? Jeg har kig på en side, som irriterer mig grænseløst (reklamerer med en test, som netop IKKE blev gennemført).

 

Jeg tvivler, desværre... DKK er ikke ligefrem kendetegnet af handlekraft, er mit indtryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, hvor mange kenneller og udstillings folk der skal have noget på nakken. :shock:

For når man googler BOB Junior, er der godt nok mange som har fået denne tittel.

 

Jeg kender denne kennel som der henvises til.

Og på disse papir fra Paris står der BOB Junoir World Dog Winder 2011

Så jeg syntes du skal kontakte WDS/DKK og brokke dig over denne Junoir Tittel, da vekommende ikke kan gøre for at WDS, har skrevet på vedkommendes papir at denne hund er blevet BOB Junoir.

 

Denne hund der er tale om har været i Stor ring, og vundet over alle de andre Junoir racer.

Det kunne være man lige skulle sætte sig lidt mere ind i reglerne før man angriber vedkommende.

Har man et problem med denne afgørelse, må du jo kontakte WDS/DKK, for at høre hvorfor lige netop denne smukke Junoir han, vandt denne udstilling i sin klasse.

 

Say what?:shock: Han blev da i hvert fald ikke verdensvider over alle andre juniore i storering til verdes udstillingen i Paris i år!

jeg var der og havde førsterækkeplads og så ham derinde.. Han fik lov at gå sin runde og blev så sendt ud, han var ikke engang blandt de 6 bedste der blev udvalgt, så den påstand må jeg undre mig en hel del over..

 

Og det hedder Bedst i racen, ikke de bedste i racen, derfor er der kun en der kan vinde denne titel uanset om man er hvalp, junior osv. Men udfra dit syn, så blev Billes Freddie vel også BOB? Han blev bedste hvalp nemlig:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hold da op!! - godt man ikke har løver

 

Men en kommentar til BOB.

 

Det bruges eks. i klubben at vi kalder bl.a Bedste junior for BIR-Junior, bedste veteran for BIR-Veteran osv., så det er ikke helt ved siden af .

 

Forøvrigt blev en dansk hund JWW, men ellers skal jeg nok lade være med at sige mere - man risikerer at blive overfaldet.

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat
Det bruges eks. i klubben at vi kalder bl.a Bedste junior for BIR-Junior, bedste veteran for BIR-Veteran osv., så det er ikke helt ved siden af

 

Læser du slet ikke tråden? :hmm: Det er det manglende -Junior, -Veteran, -Hvalp der er pointen...

 

Og føl dig bare overfaldet - det kan ikke passe man skal blive ved med at forklare hvad det er man mener. Det har jeg efterhånden gjort en del gange ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt vildt at et manglende junior kan vaere SAA stor en sag...

 

Det er helt klart "falsk reklame" og ved henvendelse skulle opdraetteren have rettet det og tilfoejet junior...

 

Sikke et drama... Jeg tror min foerste tanke ville vaere det bare var en fejl at de ikke lige havde faaet skrevet junior paa hjemmesiden... Men igen helt klart noget der boer rettes...

 

Har opdraetteren rettet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat
Har opdraetteren rettet det?

 

Nej.

 

Da jeg efterfølgende fremlagde sagen herinde, blev jeg truet med politianmeldelse - så jeg vil gætte på det er bevidst det ikke er rettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malinois

Opdætter er ikke hjemme, da vedkommende er til udstilling i Grenå og kommer først hjem sent søndag aften. Nej hun har ikke sin pc med, og hvorfor skulle hun også det, når hun er til udstilling har hun altså ikke tid til at bruge tiden på en hjemme side.

Men har nok i at ordne sige smukke hunde.

 

Nå ja så kommer hun jo også til Vejen i 4 dage. Så nej igen ikke tid til at sidde foran en pc. Næste uge går igen med at bade og ordne hunde, pakke bilen osv.

 

Jeg er venninde med vedkommende.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat
Opdætter er ikke hjemme, da vedkommende er til udstilling i Grenå og kommer først hjem sent søndag aften. Nej hun har ikke sin pc med, og hvorfor skulle hun også det, når hun er til udstilling har hun altså ikke tid til at bruge tiden på en hjemme side.

Men har nok i at ordne sige smukke hunde.

 

Det var skægt, jeg fik ellers masser af skældsord pr. mail i går aftes, også et par timer efter jeg påpegede trykfejlen, så der var tid nok at rette i... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets
Hej Hunde-Forum.

 

Hvis jeg nu skrev "World Winner 2011 Junior and BOB", hvordan ville i så forstå min placering til verdensudstillingen? :hmm:

 

Troels

 

Er det noget du har skrevet eller er det noget du har kopieret fra den hjemmeside du skriver om ? Hvis det er kopieret så står der jo junior.. Det kunne ha' været skrevet bedre med junior er dog nævnt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det noget du har skrevet eller er det noget du har kopieret fra den hjemmeside du skriver om ? Hvis det er kopieret så står der jo junior.. Det kunne ha' været skrevet bedre med junior er dog nævnt.

 

Som udenforstående, f.eks. interesseret hvalpekøber, vil man stadig forstå det sådan at det var den bedste unghund, og at den vandt BOB i konkurrence med alle andre grupper.

 

Det kan godt være at det ikke er bevidst vildledning, men så burde opdrætter rette teksten, når hun bliver gjort opmærksom på det, i stedet for at flippe ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg stiller mig godt nok uforstående overfor den mudderkastning der foregår indenfor løvelejren.

 

Jeg fatter simpelthen ikke alle de nye og semi nye profiler der dukker op i tide og utide og mere eller mindre indirekte sviner andre opdrættere til.

 

Jeg forstår godt dem der siger de ikke vil købe en løve.... For helt ærligt, når opdrætterne og deres "tilhængere" kan opføre sig sådan som det ses i trådene her, så er det svært at forstille sig, de kan samarbejde om at skabe en sund og smuk race. :vedikke:

 

Jeg forstår simpelthen ikke, at folk får noget som helst ud af at svine hinanden til - Ikke ud over at skræmme folk helt væk fra racen.

 

Mere barnligt og magen til navlepilleri skal man godt lede længe efter... Føj for den lede.

JA, der er bestemt dårlige kenneler... Men alm. saglig argumentation, når folk ytre ønske om at købe er vel så rigeligt til at folk tænker sig om en ekstra gang og vælger en anden kennel?!

 

Så kom dog videre og styr jeres lyster til at svine hinanden til og brug krudtet på at nyde de skønne hunde og gøre racen endnu dejligere....

 

Det ville sgu' klæ' løveopdrætterne og deres følge af ihærdige skribenter at tænke før der bliver skrevet! Og her skære jeg lige alle over én kam...

 

Er udemærket klar over at ikke alle løveopdrætter nedlader sig til denne type indirekte og direkte tilsvining - Men disse ved jo også selv hvem de er og tager forhåbentlig ikke på vej over mit indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat

Hvor meget mudderkast er der over at påpege en kennel kører med falsk reklame? Ejeren ville (tydeligvis) ikke ændre "trykfejlen", og så er der vel ikke andet for end at gøre offentligt opmærksom på det.

 

Nu du er ude med riven overfor nye og seminye brugere: Man skal vel starte et sted? Man kan jo ikke starte med 15.000 beskeders ancennitet.

 

Lad det være sagt med det samme, det nærmeste jeg kommer at have en hund, er min kat No Name. Ergo er jeg ikke en konkurrerende kennel. Jeg kommer sammen med Isabella Olsen, datter af Janni Pedersen, men det kan vel ikke komme som en nyhed (der bliver vel også snakket til udstillinger) at Isabella og Janni har været uden kontakt over en periode, så det er IKKE for at stryge nogen med hårene - lige så dét er på det rene, og jeg ikke skal til at slås med selvbestaltede detektiver. ;-)

 

Kennelen skriver direkte:

 

World Winner 2011 Junior and BOB

 

 

... Junior AND BOB må være kodeordet her; altså reklameres der med 2 titler. Juniorvinder i racen er da rigtigt, men BOB stående for sig selv som her, er ikke korrekt. Junior BOB, ja, men ikke Junior and BOB.

 

Men ok, jeg kan konstatere at nogle folk herinde ville være okay med at f.eks. Bilka reklamerede fejlagtigt på denne måde.

 

Jeg kan iøvrigt se hjemmesiden ER redigeret siden hen, da en roset der stod sammen med BOB er fjernet. Derudover er det bekræftet at kennelejeren skam har PC med til udstillingen i Grenå, og har netadgang, men det er noget helt andet.

;-)

 

Tråden var mest af alt til oplysning, og netop for at det IKKE skulle bære præg af mudderkast, har jeg intet sted nævnt hvem kennelejeren er, eller hvilken kennel der er tale om - og vælger blot at tage skridtet videre og gå til oplysning nu ejeren ikke vil rette siden til, selvom man dybest set kunne gå til DKK eller forbrugerklagenævnet (eller dyrerigets ditto) med sagen - det synes jeg bare slet, slet ikke der er behov for.

 

Til sidst kan jeg bare sige - DETTE REPRÆSENTERER MIN EGEN HOLDNING, OG ER IKKE EN FACITLISTE!: Folk der vælger hvalpen / hunden for andet end hvem og hvad hvalpen / hunden er, har ikke hjertet på rette sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst puttitat
Vælg resultater oppe i højre hjørne og derefter linket i den gule boks. Tilsodst vælger du mondiale i menuen til venstre.

 

Jeg har ikke held med at finde mondiale :cry:

 

Edit: Man skal lige læse hvad du skriver... Ups.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...