Hop til indhold

Når hunden bliver voksen


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jo ældre Aslan er blevet, jo mere syntes jeg han er dejlig, han har jo næsten altid været dejlig, men nu er han DEEEEEEJLIG!

 

 

Jeg har købt to zink spande med sommerfugle lavendler i.

 

Stillede dem ude på terassen, og Aslan så dem, han skyndte sig hen, snusede til dem, skulle lige til at lette ben......

 

Sagde NEJ, Aslan kiggede på mig, og gik ud i haven og lettede ben :lun::lun:

 

 

I skrivende stund tager han bolden med ind i stuen, og har alle rynkerne fremme, og kan slet ikke forstå hvad martin mener når han siger nej......

 

Men lavendlerne..... dem har han stadig ikke tisset på :5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Jeg er også ved at tror at der er ved at komme en smule modenhed ind i knolden på Carlo.

Han er blevet MEGET mere tålmodig fx på gåturene, hvis jeg stopper og skal ordne noget, jamen fair nok Carlo venter.. For bare 2 mdr siden havde han hyyyyylet af bar kedsomhed over at det ikke lige gik hurtigt nok..

Han kan også nu finde ud af at slappe af på turene og gider sågar ha godbidder undervejs. Da han var yngre sku vi bare viiiiidere nuuuu.

:lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Kan i ikke fortælle hvor gamle jeres vidundere er? Jeg går jo stadig og venter på at Bella falder ned og bliver rolig... :hmm:

 

Carlo er lige blevet 2år.. Det var næsten på dato han virkelig rykkede oven i hovedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Ja, hunde bliver bare dejligere med alderen. De får den der livserfaring, og ved hvad man vil have dem til inden man får det sagt. Og så bedst som de bare er blevet perfekte, indhenter alderen dem. Sådan er det at have hund.

 

Åhh nej det vil jeg slet ikke tænke på.. Jeg ville slet ikke vide hva jeg skulle gøre af mig selv når den dag kommer.... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi senior hunde får selektiv hørelse :mrgreen:

 

Det er noget med at man har den perfekte hund (den voksne) i 3-5 år, alt efter race, alt inden og efter har deres....... særheder :mrgreen:

 

Har jeg hørt.

 

så her hjemme nyder vi vores 3 årige voksne hund :lun:

(jeg gætter på 2 år med voksen hund)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi senior hunde får selektiv hørelse :mrgreen:

 

Det er noget med at man har den perfekte hund (den voksne) i 3-5 år, alt efter race, alt inden og efter har deres....... særheder :mrgreen:

 

Har jeg hørt.

 

så her hjemme nyder vi vores 3 årige voksne hund :lun:

(jeg gætter på 2 år med voksen hund)

Det er så sandt som det er sagt, så NYD jeres unge og lige-om-snart helt voksne hunde :banan:

 

Misja er snart 9 og nujj hun er sin egen....eller hedder det hendes egen :hmm: og ofte spekulere jeg hvor al den lydighed blev af :vedikke: for det er altså ikke længe siden at jeg kunne sige 100% om indkald og alm. dannelse men nu, nu er det vel nede på 80-82% :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så sandt som det er sagt, så NYD jeres unge og lige-om-snart helt voksne hunde :banan:

 

Misja er snart 9 og nujj hun er sin egen....eller hedder det hendes egen :hmm: og ofte spekulere jeg hvor al den lydighed blev af :vedikke: for det er altså ikke længe siden at jeg kunne sige 100% om indkald og alm. dannelse men nu, nu er det vel nede på 80-82% :genert:

 

 

Men jeg syntes nu også senior hundene er charmerende, man kan ligesom se de godt ved at de skal gøre noget,men nu har de jo gjort det såååååå maaaaaaange gange :rolleyes: Eller det kan jeg se på mine forældres hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg syntes nu også senior hundene er charmerende, man kan ligesom se de godt ved at de skal gøre noget,men nu har de jo gjort det såååååå maaaaaaange gange :rolleyes: Eller det kan jeg se på mine forældres hund :mrgreen:

De er SUPER charmerende, de gamle hunde :hjerte:

 

Altså jeg elsker Misja og hendes "jaja jeg har hørt at du kaldte, men jeg skal liiiiig..." og ikke om jeg skælder hende ud eller noget, gider jeg ikke at vente, så går jeg bare stille og roligt ud efter hende og sætter snor på.

 

Men sjovt er det altså, at hun har ændret sig på den facon, for jeg synes jo ikke at jeg har gjort noget andreledes eller slækket på kravene, men det er bare som om at hun VED hvad jeg vil og hvad vi skal og ikke ser nogen grund til at skynde sig af den grund......der er jo oftest en duft der liiiiige skal undersøges først, eller et eller andet ude i horisonten der liiiige skal tjekkes ud først :stupid: :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillemyr

Nåå, det er derfor ørene ikke virker, så giver det jo mening :stupid:. Det må være det samme der gælder når Zeus leger "gemmeleg". Når jeg så endelig finder ham ligner han et stort spørgsmålstegn :vuf:, med munden fuld af græs og et blik der siger p.. hun fandt mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

De er SUPER charmerende, de gamle hunde :hjerte:

 

Altså jeg elsker Misja og hendes "jaja jeg har hørt at du kaldte, men jeg skal liiiiig..." og ikke om jeg skælder hende ud eller noget, gider jeg ikke at vente, så går jeg bare stille og roligt ud efter hende og sætter snor på.

 

Men sjovt er det altså, at hun har ændret sig på den facon, for jeg synes jo ikke at jeg har gjort noget andreledes eller slækket på kravene, men det er bare som om at hun VED hvad jeg vil og hvad vi skal og ikke ser nogen grund til at skynde sig af den grund......der er jo oftest en duft der liiiiige skal undersøges først, eller et eller andet ude i horisonten der liiiige skal tjekkes ud først :stupid: :lol:

 

Til det sidste - det forklarer det jo - det er Ozzie også begyndt på nogle gange når jeg kalder (tidligere vendte hun på en tallerken med det samme) men nu scanner hun lige området og så hun kommer bagefter... det er bare en aldersting så. :mrgreen: Det er nu også ret sødt - hvis hun ikke ser noget af interesse kigger hun bagefter på mig som om "hvorfor var det lige at jeg skulle komme - her er jo ingenting" :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det sidste - det forklarer det jo - det er Ozzie også begyndt på nogle gange når jeg kalder (tidligere vendte hun på en tallerken med det samme) men nu scanner hun lige området og så hun kommer bagefter... det er bare en aldersting så. :mrgreen: Det er nu også ret sødt - hvis hun ikke ser noget af interesse kigger hun bagefter på mig som om "hvorfor var det lige at jeg skulle komme - her er jo ingenting" :lun:

Hahaa præcis!! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...