Hop til indhold

Den værste/sjoveste skade din hund har påført dig


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hvad er det værste eller sjoveste uheld din hund har udsat dig for, som medførte større eller mindre skade?

 

Luna har engang nikket mig en springskalle, jeg lænede mig ind over hende, hun sprang op i luften og bankede sin hovedskal ind i min hage, det gjorde godt nok ondt og der gik hul på min læbe.

 

Baldur trak mig engang om kuld til hundetræning, jeg sad på hug da han besluttede sig for at han ville hilse på en af de andre hunde, og det lykkedes ham at trække mig et par meter på maven hen ad græsplænen før min vægt bremsede ham, og her var det vist nok mest min stolthed der tog skade :blink:

 

Vores gamle schæfer har engang brækket to fingre på Bo, den fik øje på en anden hund, spænede alt hvad den kunne, og da Bo ikke var forberedt, så havde han ikke rigtig fat i snoren, så det resulterede i to brækkede fingre, men han havde stadig fat i vores schæfer :5up:

Dette var så dagen før vi skulle 14 dage på ferie i syden, og Bo fik pænt forbud mod at gå i vandet, for det kunne gipsen jo ikke tåle, så han var lidt muggen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, og så var der dengang Luna nær havde trukket min skulder af led, men det var helt min egen skyld, og jeg endte heldigvis kun med lidt brændemærker i hænderne :genert:

 

vi skulle træne "lad være med at jage vildt", så jeg havde givet en hende en 20 meter tynd sporline på, og da rådyret kom løbende forlangte jeg af Luna, at hun skulle gå pænt ved siden af mig, da hun havde gået 3 skridt pænt besluttede jeg at nu skulle hun belønnes, og hvilken bedre belønning end at få lov at løbe efter rådyret...

 

Så jeg sagde "værsgo" hvorefter Luna spænede alt hvad hun overhovedet kunne, og pga. af linens længde, så havde hun 20 meter tilløb før snoren blev stram og jeg nær havde fået rykket skulderen af :shock:

 

Men som nævnt, så slap jeg heldigvis med brændemærker fra gummi-linen

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.. går rundt konstant med to ømme albuer, da Bassil stadig mener at andre hunde da skal hilses på NUUUUUUUU! - 50 kg hund giver altså noget af et smæk i armene, når der er fuld skrue på..

 

ellers tror jeg kun det er stoltheden han har knækket nogle gange.. Er blevet kørt omkuld af ham og flere andre store hunde, der legede på stranden - tror vi er oppe på en 7-8 gange efterhånden. :oops:

 

Og trukket af med mig i vinters, hvor jeg ikke har kunnet finde fodfæste.. så jeg har måttet sætte mig på røveren for at få stop på kræet (igen.. andre hunde er da til for Bassils skyld alene.. og de vil da alle sammen hjertens gerne hilse!! :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.. går rundt konstant med to ømme albuer, da Bassil stadig mener at andre hunde da skal hilses på NUUUUUUUU! - 50 kg hund giver altså noget af et smæk i armene, når der er fuld skrue på..

 

ellers tror jeg kun det er stoltheden han har knækket nogle gange.. Er blevet kørt omkuld af ham og flere andre store hunde, der legede på stranden - tror vi er oppe på en 7-8 gange efterhånden. :oops:

 

Og trukket af med mig i vinters, hvor jeg ikke har kunnet finde fodfæste.. så jeg har måttet sætte mig på røveren for at få stop på kræet (igen.. andre hunde er da til for Bassils skyld alene.. og de vil da alle sammen hjertens gerne hilse!! :hmm:)

 

Åh nej, slet ikke sjovt, det var i forvejen ikke særlig let at stå fast i vinters...

 

Jeg må indrømme, at der var en lille uges tid hvor Luna slet ikke kom ud og gå, det var spejlglat og jeg stolede altså ikke på at vi ville komme helskindet tilbage :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, slet ikke sjovt, det var i forvejen ikke særlig let at stå fast i vinters...

 

Jeg må indrømme, at der var en lille uges tid hvor Luna slet ikke kom ud og gå, det var spejlglat og jeg stolede altså ikke på at vi ville komme helskindet tilbage :genert:

 

Har seriøst overvejet pigsko til næste vinter, hvis det bliver ligeså slemt!

 

Med 50 kg hund, der jo har sine egne pig-sko, er det en nødvendighed.

 

Desværre besøger Bassil ikke ret gerne i haven og han bliver forøvrigt også 'løber-på-væggene' agtig, hvis han ikke får sine gåture.. pain-in-the-ass! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har engang nikket mig en springskalle, jeg lænede mig ind over hende, hun sprang op i luften og bankede sin hovedskal ind i min hage, det gjorde godt nok ondt og der gik hul på min læbe.

 

Ditto her, med Leroy. Det skete på træningsbanen og jeg opdagede ikke at min underlæbe var flækket før træneren diskret gjorde mig opmærksom på at hele min hage var dækket af blod :oops:

 

Og så var der dengang vi opdagede at man ikke skal forsøge at lære en ukoordineret teenage-GD at give pote :shock: Igen gik det ud over underlæben - jeg lignede en tallerkenneger i en uge... Og min søn lignede en der var med i en gyserfilm, med et stort rødt ar fra øjenbryn til kind :lol:

 

Glatføreuheld - jeg gik med Vinnie og Bo, det havde lige regnet OG bondemanden havde kørt gylle ud. Jeg gled i en klat møg fordi vi var nødt til at gå ud på vejen for at komme udenom en parkeret varevogn. Hundene opdagede ingenting, de gik bare videre med mig glidende bagefter på buksebagen i en blanding af regn og gylle :???:

Ved varevognens bagende stod en flok mænd og snakkede. De blev helt stille da vores lille optog kom forbi :oops: Mush mush! Sådan kører vi gylleslæde ude på landet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Glatføreuheld - jeg gik med Vinnie og Bo, det havde lige regnet OG bondemanden havde kørt gylle ud. Jeg gled i en klat møg fordi vi var nødt til at gå ud på vejen for at komme udenom en parkeret varevogn. Hundene opdagede ingenting, de gik bare videre med mig glidende bagefter på buksebagen i en blanding af regn og gylle :???:

Ved varevognens bagende stod en flok mænd og snakkede. De blev helt stille da vores lille optog kom forbi :oops: Mush mush! Sådan kører vi gylleslæde ude på landet :lol:

 

 

:sjov: :sjov: :sjov: :sjov: :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis skader på ikke-menneskelige ting tæller har jeg denne her: Min første hund Bento var meget hper. Han gik aldrig, men løb. En gang havde han så meget fart på at han gled ud af svinget og hamrede hovedet ind i en mur. Det lød grimt. Til dyrlægen som undersøgte ham grundigt, og puslede med et mikroskopisk sår. Der var ikke noget. Hjemkommet fandt jeg ud af at det ikke var en dyrlæge, men en murer der var brug for.

 

Og så er der Happy, åh Happy!. Masser af kræfter, ingen hjerne. De fleste uheld er sket i forbindelse med hundetræning. Første gang jeg ville prøve at cykle med ham, troede han at vi skulle til hundetræning. Jubbijubbijubii! Fuld fart frem og af sted til træningspladsen. Vi passerede to lysreguleringer for rødt, og der gik ild i olien i gearet på min cykel fordi jeg prøvede at bremse. Håndbremsen sad på den side af styret hvor jeg holdt Happy, så den kunne jeg ikke få fat på. Men der skete sådan set ikke noget, hvilket nærmest må have været et tilfælde npr man suser gennem byen og ignorerer alle færdselsregler med 40 km/t og ild i bremsen.

Træneren havde en gang i kådhed lovet mig et gratis kursus hvis jeg nogensinde fik Happy gennem den 60 cm høje tunnel. Jeg var ikke hurtig nok til at slippe linen, og blev slæbt med igennem. Det gav nogle knubs, og tunnelen havde helller ikke så godt af det, men vi kom igennem.

På vej hjem fra træning kom de ren kat susende ud under en bil, og oer vejen lige foran os. Jeg cyklede med Happy, og så kom der fart på. Heldigvis var jeg af sted på en long-john, og kunne få ekspeditionen bremet ened (efter nogle hundrede meter) men det kostede mig en tennisalbue, og hold op hvor er sådan en irriterende.

 

Ellers er Happys vilde handlinger mest gået ud over ham selv. Maling i hovedet, tovværk i maven, ork, der er ingen grænser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

To gange har min berner "fældet mig":evil:. Den ene gang var en frostdag på vej til hundeskoven og så lå jeg ellers der da han syntes at det gik for langsomt.

Anden gang kom mit ben i vejen for sporlinen og så lå jeg der igen denne gang smurt ind i mudder.

Fælles for begge gange var at han var helt ligeglad med mig;-) og bare løb videre.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Skalle fra Pablo, lige på næsen...der lærte han at slappe lidt af når jeg lige er kommet hjem...fik vist råbt "av for *her kan enhver bande efter religion og ordforråd*" meget højt...

 

Victoria har trådt mig i skridtet, ikke den fedeste måde at vågne på...av...

 

Og så har Pablo hoppet på min overarm mens jeg sov, så jeg havde et perfekt blåt poteaftryk på indersiden af armen...

 

og Pablo igen: Victoria var i løb, Pablo stresser op og klamrer sig til min arm med forpoterne, jeg vil have ham ned og så får hans ulveklo fat i min arm og graver et halv centimenter og 3cm langt hul ind i armen...nøj det gjorde ondt og det blødte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gilbert bed mig engang i foden.... Vi var på stranden, men havde hverken bolde eller andet med han kunne løbe efter i vandet som vi plejede. Så han stod jo der og ventede på at jeg skulle kaste et eller andet. Pludselig fik han øje på min fod nede i vandet, og HAPS sad der lige så fint en hjørnetand i min fod. AV for FA****!!!

 

Uha, der har været mange andre ting, men jeg kan ikke lige komme på dem nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den værste skade Ozzie har givet mig, var da hun gik i et mange meter langt, meget flosset reb og jeg kaster hendes legetøj uden at vide at rebet ligger henover mine fødder - Ozzie kaster sig jo selvfølgelig i fuld fart efter legetøjet og rebet strammer sig sammen om mine ankler og skærer sig ind i dem - der går flere sekunder inden jeg får råbt stop og Ozzie standser - tør ikke tænke på hvor galt det var gået, hvis Ozzie ikke havde lært at stoppe. Jeg endte med flere meget dybe sår på hver ankel og der gik måneder før de groede sammen igen og jeg har stadig fine ar efter det, selvom det er 4-5 år siden.

 

Men ved ikke helt om det gælder - det var jo i den grad min egen skyld. :genert:

 

Sjoveste skade kan jeg ikke lige komme på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tika og Tiesto

min væreste oplevelse var med min mors gravhunde blanding .. han sad på mit skød og var dybt koncentreret over min storebror, hans kæreste og deres hund so var ved at gøre sig klar til at tage hjem og jeg vil lig give ham et kys på siden af hovedet, han bliver forskrækket over mit store hoved ved hans lille og markere og får så sin hjørne tand ned i min overlæbe og "skære" hele vejen ned til munden og der var blod og flyvende hund overalt :roll: har nu et fint lille ar efter ham :???:

tør slet ikk tænke på de skader tika og især tiesto har givet os med klør, hoveder, trampen og ikk mindst fart og drlige bremser :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det værste eller sjoveste uheld din hund har udsat dig for, som medførte større eller mindre skade?

 

Luna har engang nikket mig en springskalle, jeg lænede mig ind over hende, hun sprang op i luften og bankede sin hovedskal ind i min hage, det gjorde godt nok ondt og der gik hul på min læbe.

Min første airedale slog en fortand løs på mig (voksede heldigvis senere pænt fast igen) + knaldede mit ene brilleglas, altsammen med en begejstret springskalle. Han havde lavet et eller andet flot, og urutineret terrierejer, som jeg var dengang, havde jeg bøjet mod ham for at fortælle ham, at han da godt nok var verdens dejligste hund.

 

SCHMACK, sagde det. Jeg måtte køre hjem fra træning med det ene øje lukket for ikke at forvirre det andet øje, der heldigvis stadig kunne kigge ud gennem brillen.

 

Min anden airedale - man skulle jo tro, at man bliver mere rutineret med årene, men.... - skulle som hvalp lave et feltsøg. Da han havde det med at løbe langt uden for feltet, havde jeg sat min 20 m lange sporline i ham. Desværre havde jeg ikke set, at enden af linen elegant havde snoet sig rundt om min ene støvle. Det resulterede i den smukkeste salto, der garanteret er set på de kanter. Der skete kun skade på min stolthed, så det var da til at overse, og samtidig fik jeg testet, om jeg monstro skulle lide af knogleskørhed.

 

Det gjorde jeg helt sikkert ikke.

 

Sofus har endnu ikke skadet mig.....sådan da. For i går, da vi gik ud af havelågen, sprang han voldsomt fremad for at nakke en uskyldig kat, der havde valgt at passere i det samme. Jeg er lidt stædig og holder altid fast, no matter what, så mit håndled blev smækket ind i stolpen med et smæld. Jeg er nu iført et nydeligt, stort blåt mærke.

 

Men ellers har vi det skam godt allesammen. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sidste stunt jeg har har lavet sammen med Jessie, var til stævnet i Odense. Efter et spring kom Jessie på den forkerte side af mig. Smutter ind foran mig og tager så posen som hun skal. Da jeg så ikke lige kan flytte benene falder jeg lige så lang jeg er. Der ligger jeg så på maven og forsøger at sende hende ud over det sidste spring, men den fattede hun ikke lige.

Da hun var yngre har hun også flere gange løbet mig ned ved at tage benene på mig. Og tro mig - der er en del der skal flyttes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Dupond synes katte er de sjoveste væsner i hele verden. Han har aldrig været tæt på en kat.

Men lige pt løber der mange katte omk i nabolaget og de er meget spændende.

 

Picture this:D

Tra la la laaa vi går stille og roligt ned af villavejen. Dupond går pænt. Trækker kun "moderat" :-D

 

Så kommer der en kat slentrende over gaden. Den glor bare mega provokerende på Dupond, som er HELT forstenet af synet af katten.

katten hvæser lige en gang og smutter ind i en have.

 

Så er Dupond ellers løbet. Med mig hængende lige i hælene på ham. Han tager den gennem hækken ind i haven, hvor katten løb ind. På den anden side af hækken kan jeg mærke han tager et skarpt venstre-sving......

Når jeg at slippe linen??? NEJ! Så jeg ryger ind over hækken i bedste højdespringer stil og lander lige i rosenbedet. Hunden løber forvildet rundt og katten sidder i et træ og glor på mig, som om jeg var åndssvag.

Jeg var gul og blå i lang tid på ryg og r**:-D

 

Ud over det er der de "normale" skader.

Hævede læber når hunden vil op og musse og man støder hovederne sammen

Blå mærker på benene da hunden ikke kan løbe udenom mig med de kæppe han samler op

Rifter på arme når han insisterer på at skulle have bolden op i hovedet på mig.....

 

Jeg kan blive ved og ved, men jeg ville for alt i verden ikke være foruden de skrammer jeg har fået. De er en del af hundens og mit forhold. Vi tumler og har det sjovt. Så må man regne med et par skader:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover diverse rifter efter tænder og kløer, har Chinook faktisk kun gjort skade på mig sådan indirekte... :oops:

 

Da han var baby (mere end han er nu :blink:) skulle han jo ud og tisse engang imellem om natten. Det foregik oftest ved at min kæreste hørt Chinook vågne og rumstere lidt rundt. Han skubbede så til mig, som huj-hej-vilde-dyr drønede ud af sengen, ud i alrummet og åbnede terassedøren. :hundifart:

Døren fra soveværelset stod næsten altid halvåben, lige med undtagelse af en nat hvor den kun stod kvartåben. Det havde jeg så registreret, men jeg havde ikke lige tænkt på at dørehåndtaget altså stikke ud fra døren. :damn:

Så jeg baldrede ind i dørhåndtaget i næsten fuld løb (man skal jo skynde sig, når en hvalp skal tisse....) med det resultat at jeg rendte rundt med et KÆMPE, jeg vil ikke kalde det blåt, men nærmere sort mærke på den ene side af ryggen i flere uger derefter.

Dagen efter stuntet kunne jeg næste ikke vende sig, så ondt gjorde det. :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Selvom de er små - kan de bide hårdt!!!

 

Angel bed mig engang i fingeren så jeg fik en grim blå negl i 2 ugers tid, avs for pokker!!!!

 

Ellers har min mors hvide schæfer engang væltet mig i sneen, da han kom i fuld fart mod mig men dog uden at opfatte der var is under ham, så der lå vi begge med blå mærker til mig - Tak Kejser!!! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tidligere hund Malde var virkelig madglad, og kunne kun tage pænt når man bad ham om det - med streng stemme:-)

 

En aften min mand havde været i byen og var.....lad os sige lettere overrislet, ville han lære hunden at tage en godbid fra munden. Så min mand tog en munchy stick i munden og kaldte på Malde. Glad som Malde var, hapsede han hele godbidden på en gang, og tillod sig i samme omgang at køre en hjørnetand op ad hagen og gennem underlæben:-)

 

Så til evigt minde om vores lille dreng har min mand nu et centimeter langt ar på hagen/underlæben:-)

 

Selv får jeg nemt blå mærker, og med en 5 mdr. gammel schæfer, er resultatet at jeg evig og altid er gul og blå:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...