Hop til indhold

Hejsa


Gæst Spiddie
 Share

Recommended Posts

Gæst Spiddie

Hej alle sammen

 

Jeg hedder Gitte og er 37 år gammel og bor selv med min søn på 14 år.

 

Jeg elsker dyr og har mit eget opdræt af marsvin.

 

Er lige blevet den lykkelige ejer af en Dansk/Svensk gårdhund på 8 uger som hedder Kvik.

Han bliver præsenteret for sig selv i et album..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Spiddie
Velkommen til...

 

Troede du havde labrador? :hmm:

Havde en labrador sidste år men den kom ud på landet da den var for aktiv til at have i lejligheden.

Den havde en masse krafter og energi der ikke blev brugt som det skulle så den kom op til en jæger som ville træne den op til jagthund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en labrador sidste år men den kom ud på landet da den var for aktiv til at have i lejligheden.

Den havde en masse krafter og energi der ikke blev brugt som det skulle så den kom op til en jæger som ville træne den op til jagthund.

 

ik for noget men ehm...du ved godt at en dansk/svensk gårdhund har krudt i røven ik?? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en labrador sidste år men den kom ud på landet da den var for aktiv til at have i lejligheden.

Den havde en masse krafter og energi der ikke blev brugt som det skulle så den kom op til en jæger som ville træne den op til jagthund.

 

 

Mente at jeg havde set den i år da jeg kom forbi din fb profil.. og prøvede lige at glo derinde, og hvis du er kommet af med den sidste år, så undrer jeg mig bare lidt over hvorfor du først d. 29 maj i år har lagt billeder af dig og den på facebook.. :genert:

 

 

og du ved godt at en dsg er en pænt aktiv hund ik? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spiddie
Mente at jeg havde set den i år da jeg kom forbi din fb profil.. og prøvede lige at glo derinde, og hvis du er kommet af med den sidste år, så undrer jeg mig bare lidt over hvorfor du først d. 29 maj i år har lagt billeder af dig og den på facebook.. :genert:

og du ved godt at en dsg er en pænt aktiv hund ik? :???:

Går ud fra at det er den sorte du hentyder til så var ikke en ren labrador, men ½ gran danois, 1/4 schæfer og 1/4 labrador.

Ja den havde jeg før jeg fik lille kvik, men den kom væk p.g.a en pludselig opstået aggresiv adfærd som vi (mig og dyrlægen)

ikke kunne finde årsagen til uanset hvad der blev gjort for at finde årsagen.

Lille Kvik er en gave da jeg hjalp ham til verden og gjorde et stort stykke arbejde som desværre endte med kejsersnit da tæven ikke kunne få nr 2 hvalp ud.

Det reddede tæven og de 3 hvalpe som lå inde i maven på hende derfor fik jeg Kvik som tak for min store indsats.

Ved ganske udemærket at en D/S er en aktiv hund men den egner sig bedre til en lejlighed end en hund på 63 cm i skulderhøjden.

 

I øvrigt kan vil jeg gode bede dig lade være med at kommentere herinde hvad jeg skriver og gør og ikke gør andre steder for det har aboslut intet med dette hundeforum og gøre.

Skal du absolut kommentere noget alligevel beder jeg dig gør det i en privat besked og ikke et offentligt sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

I øvrigt kan vil jeg gode bede dig lade være med at kommentere herinde hvad jeg skriver og gør og ikke gør andre steder for det har aboslut intet med dette hundeforum og gøre.

Skal du absolut kommentere noget alligevel beder jeg dig gør det i en privat besked og ikke et offentligt sted.

 

Jeg må erklære mig enig med Tjikson her! Synes da det har ALT at gøre med det her forum. Desuden virker det ret suspekt at du går sådan i forsvar, over noget så uskyldigt som det hun spørger dig om.

 

Tjikson er åbenlyst bekymret over at det er din tredje hund, på meget kort tid. og da hun kender dig fra andet end det her forum synes jeg det er ret relevant at hun spørger ind til den bekymring, så det ikke ender med at blive en historie der blir sendt rundt som privatbeskeder og ikke gavner andet en sladder og had. Du har en chance for at forsvare og forklare, hvad Tjikson mener du har gjort galt. Det er da en fantastisk chance, for ikke at ende som den ingen bryder sig om pga sladder. For Tjikson har fortalt mig hvad hun mener i sine hentydninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spiddie
Jeg må erklære mig enig med Tjikson her! Synes da det har ALT at gøre med det her forum. Desuden virker det ret suspekt at du går sådan i forsvar, over noget så uskyldigt som det hun spørger dig om.

 

Tjikson er åbenlyst bekymret over at det er din tredje hund, på meget kort tid. og da hun kender dig fra andet end det her forum synes jeg det er ret relevant at hun spørger ind til den bekymring, så det ikke ender med at blive en historie der blir sendt rundt som privatbeskeder og ikke gavner andet en sladder og had. Du har en chance for at forsvare og forklare, hvad Tjikson mener du har gjort galt. Det er da en fantastisk chance, for ikke at ende som den ingen bryder sig om pga sladder. For Tjikson har fortalt mig hvad hun mener i sine hentydninger.

Tjikson skal have lov til at spørge alt det hvad hun vil og det samme gælder jer andre..

Kan godt forstå hvis hun er bekymret, men så længe hun ikke spørger ind til alt er det klart jeg går i forsvar for man skal spørge ind til alt og ikke kun 1 ting.

 

Syntes da hun også skal skrive til mig hvad hun mener med sine hentydninger det ville da gøre mig mega glad i stedet for kun at skrive det til dig.

Er ikke sur på hende, bare rolig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjikson skal have lov til at spørge alt det hvad hun vil og det samme gælder jer andre..

Kan godt forstå hvis hun er bekymret, men så længe hun ikke spørger ind til alt er det klart jeg går i forsvar for man skal spørge ind til alt og ikke kun 1 ting.

 

 

og hvad er det jeg ikke har spurgt ind til ?..

 

Jeg er lidt bekymret ja.. Jeg ved du har haft to hunde før kvik, jeg ved at du åbenbart er kommet af med to hunde, og altså har haft tre hunde i din varetægt i den tid jeg har "kendt" dig... :hmm: Beklager men det sætter tanker igang i mit hovede :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ganske udemærket at en D/S er en aktiv hund men den egner sig bedre til en lejlighed end en hund på 63 cm i skulderhøjden.

 

Dette vil jeg egentlig ikke give dig helt ret i.. af hvad jeg husker så kræver en dsg fx. mere end en GD?.. de er vidst mest til afslapning (kan godt tage fejl) hvor imod de dsg'er jeg har kendt har været små arbejdsivrige hunde, der godt kan løbe på væggene hvis man ikk bruger dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette vil jeg egentlig ikke give dig helt ret i.. af hvad jeg husker så kræver en dsg fx. mere end en GD?.. de er vidst mest til afslapning (kan godt tage fejl) hvor imod de dsg'er jeg har kendt har været små arbejdsivrige hunde, der godt kan løbe på væggene hvis man ikk bruger dem

Men selvom en grand danois er en.. Hmm, hvad skal vi sige.. ret magelig hund, så kan man vel godt synes, at den er for stor til en lejlighed..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men selvom en grand danois er en.. Hmm, hvad skal vi sige.. ret magelig hund, så kan man vel godt synes, at den er for stor til en lejlighed..

ja helt bestemt, den fylder da godt til i landskabet:-D

men jeg må da indrømme at jeg ikke lige er vild med konseptet med at skifte hund når den ikke lige passer i størrelse :mrgreen:

Man ved jo lige som godt sådan ca. hvor stor en hund bliver så måske skulle man ikke købe en som når en størrelse man ikke vil have:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja helt bestemt, den fylder da godt til i landskabet:-D

men jeg må da indrømme at jeg ikke lige er vild med konseptet med at skifte hund når den ikke lige passer i størrelse :mrgreen:

Man ved jo lige som godt sådan ca. hvor stor en hund bliver så måske skulle man ikke købe en som når en størrelse man ikke vil have:cry:

Helt enig. Jeg synes også, det var en overvejelse, man skulle have gjort sig, før man købte hunden.

 

Men det er jo for sent nu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen...:vedikke: var det ikke aktivitetsniveauet fra den åbanbart kun kvarte labrador der var hovedproblemet? Så er det da sikkert fornuftigt at skifte til en dansk svensk gårdhund:slem:

 

:slem: fantastisk stille, lillebitte hund som sleet ikke kræver motion eller anden form for aktivering. En dsg er jo ikke en klog aktiv lille race, det ved vi alle :slem: det er sådan en pølsehund der passer sig selv hjemme i gamle damers stuer :engel::mrgreen:

 

 

Ironi kan forekomme!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spiddie

Sidder lige nu med tårer i øjnene over de sidste kommentar der er kommet...

 

Er dybt dybt såret over folk skriver sådan en gang bæ til en person når man åbenbart ikke har læst mine svar ordentligt..

 

Vil da gerne skrive alt hvad jeg har skrevet endnu engang så folk forstår dem og ikke kommer med flere "Onde" bemærkninger.

 

Min 1 hund jeg havde vart en labrador som kom væk engang sidste år da den var for aktiv til at have i lejligheden på 2 sal.

Den havde en masse krafter og energi der ikke blev brugt som det skulle og jeg formodede ikke at bruge ham på den rigtige måde så han kom op til en jæger som ville træne den op til jagthund.

Han var utrolig stærk og både mig og sønnen havde svært ved at holde ham når vi var ude og gå med ham..

 

Den hund som tjikson hentyder til og som jeg havde før lille kvik var en tæve som var en blanding af ½ gran danois, 1/4 schæfer og 1/4 labrador.

Den kom væk p.g.a en pludselig opstået aggresiv adfærd som vi (mig og dyrlægen) ikke kunne finde årsagen til uanset hvad der blev gjort for at finde årsagen.

Hun blev pludselig aggesiv over for andre hunde og til sidste knurrede hun også af mennesker og det duer altså ikke et sted hvor der er børn og andre hunde derfor besluttede jeg at hun skulle væk for jeg ville have det kanon dårligt hvis hun en dag pludselig bed et menneske/barn, det ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv for.

Det var altså IKKE hende der var for aktiv til lejligheden, men hendes adfærd der var årsagen til hun kom væk.

 

Tonks: Hvorfor pokker skulle jeg skifte en hund ud fordi den gøer ?? Ret dum kommentar må jeg nok sige.

 

Howlucky: Mit svar står i teksten oven over på det med aktivitets niveauet på en hund.

 

tjikson: forstår godt dine bekymringer, men læs teksten foroven så forstår du sikkert min beslutning for at komme af med de 2 andre hunde ellers spørg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...