Hop til indhold

Agilitytræning - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 734
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så har Iso og jeg været til efterårets første træning! I det dejligste sensommervejr, med blå himmel og solskin. Så elsker man jo agility endnu lidt mere... :lol:

 

Iso var SÅ dygtig, tog sine felter og var fint lydhør - jeg selv havde dårlig timing i starten, men det blev bedre efter lidt.

 

Vi løber på to delbaner (holdet deles i to grupper) og skifter midtvejs. Dagens delbaner var rigtig gode og sjove, med lidt udfordringer både mht. handling, felter og ikke mindst slalom - lige hvad vi trænger til! Det endte med at bli' helt godt faktisk, selv om Iso og jeg stadig skal lære hinanden at kende, og jeg skal arbejde rigtig meget med min timing.

 

Bagefter viste det sig at delbanerne var taget fra en AGÅben-bane fra DaniaCup, så det var jo ikke så ringe endda! Meen, det var jo kun to "uddrag" fra den bane, havde det været hele banen havde vi jo aldrig klaret det... :lol:

 

Vi fik også lavet lidt springteknik (noget jeg desværre kan absolut INTET om!), en fremadsendelse over 5 spring, hvor hunden skal bounce. Det har Iso prøvet flere gange før, og har hver gang nægtet! Det ser jo helt forkert ud, springene skal ikke stå så tæt!!! Så bli'r man jo nødt til at tænke - og det er hååårdt!! :roll: Så jeg gik sådan lidt på-forhånd-opgivende over til den, og tænkte at det vil Iso jo ikke, det ved jeg... Men søreme om ikke hun gjorde det, for første gang ever! :banan: Hun har jo svært ved det, har alt for travlt, og river nogle pinde... Men bare det at hun gjorde det synes jeg er et fremskridt! Så nu bli'r den sq sat op herhjemme i haven, så kan det måske hjælpe lidt på hendes nogle gange meeeget lange spring...

 

Alt i alt en løøøkkelig Korvis, og en lige så løøøkkelig Iso, der glæder sig til næste træning! Nå ja, og så lige et stævne på søndag! :5up:

 

Så er det jo en bane jeg har løbet... Ved du fra hvilken dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er super fedt at have fået Sonja som rigtig trækdyr i stedet for "bare" som føl. Hun er super sej!

 

Rigtig gode moduler til første træningsgang i dag og totalt hyggehold med både Petrine og Aina (og Anne der er ny på HF), og så et par andre.

 

Tak. :kys: Er glad for, at jeg er et godt trækdyr. :lol:

 

Jeg er godt nok meget utilfreds med, at du ikke kommer næste gang, de moduler, jeg havde planlagt til næste træningsgang, havde jeg lavet med dig og Louie i tankerne. :fyfy: Så nu tror jeg næsten, at jeg vil finde på noget andet til næste gang, og så gemme de moduler til gangen efter. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil for øvrigt lige sige, at jeg var SÅ imponeret over Petrinemor til aftenes træning, hun løb super flot med korrekte og kontrollerede arme - og lavede forkryds, der så ekstremt koordinerede ud. :shock: Hende nazi-træneren i Lyngby kan helt tydeligt noget, så flot som hun har fået sat skik på Petrinemors kropssprog. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine startede også i dag, først i Lyngby (det ER bare ikke det samme uden LilleLouie) og til aften i DAF med Sonja som træner, Petrine har tydeligt savnet sin agility og var rigtigt glad og på, men blev også meget hurtigt træt :cry: lidt godt slalom, posen er det rene vand, handlingen gik også ret godt (synes jeg) - kom an efterår 2011!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. :kys: Er glad for, at jeg er et godt trækdyr. :lol:

 

Jeg er godt nok meget utilfreds med, at du ikke kommer næste gang, de moduler, jeg havde planlagt til næste træningsgang, havde jeg lavet med dig og Louie i tankerne. :fyfy: Så nu tror jeg næsten, at jeg vil finde på noget andet til næste gang, og så gemme de moduler til gangen efter. :hmm:

 

Åååååndgyld :???: Men fandt lige ud af det i dag (og siger sgu' ikke nej til gratis fly, hotel, restaurant og drinks i massevis :mrgreen:). Forstår dog ikke hvorfor vi skal drikke os fulde en onsdag.. Oh well. Ungt firma..

 

Åhr, det må du meget gerne gøre, hvis du har tid til det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine startede også i dag, først i Lyngby (det ER bare ikke det samme uden LilleLouie) og til aften i DAF med Sonja som træner, Petrine har tydeligt savnet sin agility og var rigtigt glad og på, men blev også meget hurtigt træt :cry: lidt godt slalom, posen er det rene vand, handlingen gik også ret godt (synes jeg) - kom an efterår 2011!

 

:ae:

 

Vær glad for du er på onsdagsholdet, for mandagstræningen var aflyst i denne og næste uge, da trænerne skal på kursus - allesammen. Og derudover går det jo på et tidspunkt over til weekendtræning, modsat jeres hold, og det kommer højst sandsynligt til at ligge samtidig med DAF :stupid: Det er i hvert fald begge om søndagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt nok i starter sent med efterårets træning... Vi startede for to uger siden... Ved dog at weekendens træning blev aflyst da vores bane står under vand, hvilket den stadig er...

De andre startede så i sidste uge, men der kunne jeg desværre ikke...

 

 

Så er det jo en bane jeg har løbet... Ved du fra hvilken dag?

Har lige fundet den, og vedhæfter her. Vi brugte så starten og slutningen. Hmmm, faktisk var vores næsten lidt ondere, for slalomen stod sådan at hunden nærmest kom ud liiige i den forkerte indgang af tunnellen. Synes at starten var rigtig sjov! Vi havde så et ekstra "snyde-spring" på, i forlængelse af 1'eren, så når "nogen" (:oops:) ikke liiige fik hunden godt nok med sig i svinget fra 3 til 4, så strøg "nogens" hund lige over snydespringet... 16-17-18-19 var også sjov synes jeg. Der fik vi sq løst det rigtig flot til sidst, hvis jeg skal sige det selv... :engel:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine startede også i dag, først i Lyngby (det ER bare ikke det samme uden LilleLouie) og til aften i DAF med Sonja som træner, Petrine har tydeligt savnet sin agility og var rigtigt glad og på, men blev også meget hurtigt træt :cry: lidt godt slalom, posen er det rene vand, handlingen gik også ret godt (synes jeg) - kom an efterår 2011!

 

Som jeg skrev i mit indlæg herover, var du nemlig rigtig god til handlingen! :klap:

 

Petrine var også dygtig. :lun: Men ikke noget at sige til, at hun bliver træt, når hun har to gange agilitytræning på samme dag. Jeg synes, at det er fint, at du kan se på hende, når hun er ved at være for træt, og så stoppe eller give hende en pause. Hun løb rigtig fint, og så hellere stoppe med en succes end at presse hende, når hun er for træt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skrev i mit indlæg herover, var du nemlig rigtig god til handlingen! :klap:

 

Petrine var også dygtig. :lun: Men ikke noget at sige til, at hun bliver træt, når hun har to gange agilitytræning på samme dag. Jeg synes, at det er fint, at du kan se på hende, når hun er ved at være for træt, og så stoppe eller give hende en pause. Hun løb rigtig fint, og så hellere stoppe med en succes end at presse hende, når hun er for træt.

 

Petrinemor - Iso spørger om hun må flytte hjem til dig???? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.
Det er super fedt at have fået Sonja som rigtig trækdyr i stedet for "bare" som føl. Hun er super sej!

 

Rigtig gode moduler til første træningsgang i dag og totalt hyggehold med både Petrine og Aina (og Anne der er ny på HF), og så et par andre.

 

Jeps.. jeg er den nye :lol:

 

Det var dejligt, at komme igang med træningen igen og er rørende enig, det var rigitg god træning.

Stor ros til dig, Sonja :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps.. jeg er den nye :lol:

 

Det var dejligt, at komme igang med træningen igen og er rørende enig, det var rigitg god træning.

Stor ros til dig, Sonja :klap:

 

Tak, det er jeg rigtig glad for at høre. :kys:

 

Det er jo første gang jeg har mit eget hold, og jeg har kun gået føl på sandkasse- og begynderhold, så var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg ramte niveauet, da jeg planlagde træningen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det er jeg rigtig glad for at høre. :kys:

 

Det er jo første gang jeg har mit eget hold, og jeg har kun gået føl på sandkasse- og begynderhold, så var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg ramte niveauet, da jeg planlagde træningen. :-)

 

Personligt synes jeg i hvert fald, at niveauet var fint. Og jeg lover at råbe op, hvis det bliver for let (eller svært for den sags skyld).

Link til indlæg
Del på andre sites

De andre startede så i sidste uge, men der kunne jeg desværre ikke...

 

 

 

Har lige fundet den, og vedhæfter her. Vi brugte så starten og slutningen. Hmmm, faktisk var vores næsten lidt ondere, for slalomen stod sådan at hunden nærmest kom ud liiige i den forkerte indgang af tunnellen. Synes at starten var rigtig sjov! Vi havde så et ekstra "snyde-spring" på, i forlængelse af 1'eren, så når "nogen" (:oops:) ikke liiige fik hunden godt nok med sig i svinget fra 3 til 4, så strøg "nogens" hund lige over snydespringet... 16-17-18-19 var også sjov synes jeg. Der fik vi sq løst det rigtig flot til sidst, hvis jeg skal sige det selv... :engel:

 

 

jeg nåede desværre ikke længere end til anden forhindring på den bane. Jeg gik lige et sekund for tidligt frem, så han smuttede uden om, og da jeg skulle have ham tilbage så han kunne tage det, smuttede han ind i tunnellen.

 

Så tog jeg beslutningen at køre et sikkert felt på A'et og så forlod vi banen. Ville ellers gerne have prøvet den sidste del, men sådan skulle det ikke gå:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fed træning i dag men pletøglen der 95 % af tiden var totalt fokuseret og gjorde sit bedste selv om han var rigtig træt og det var vildt varmt. Vi lavede tre baner og var delt i tre hold. På mit hold var vi kun to så der blev mange gennemløb til hver.

 

Nu prøver jeg med en masse belønning for at holde fokus og opmærksomhed fra øglens side. Og så træner jeg mest på at han ikke må stikke af, men skal blive ved mig. Hvis jeg er tusind % opmærksom kan jeg godt nå at fange han interesse men jeg skal ikke komme et milisekund for sent, så er han skredet, den røvbanan!

 

Så det skal jeg træne nu, i dag lærte jeg at jo flere vendinger jeg laver på banen jo mere opmærksom bliver han, så i dag har jeg lavet forkryds eller bagkryds ved næsten hver eneste forhindring :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg nåede desværre ikke længere end til anden forhindring på den bane. Jeg gik lige et sekund for tidligt frem, så han smuttede uden om, og da jeg skulle have ham tilbage så han kunne tage det, smuttede han ind i tunnellen.

 

Så tog jeg beslutningen at køre et sikkert felt på A'et og så forlod vi banen. Ville ellers gerne have prøvet den sidste del, men sådan skulle det ikke gå:roll:

 

Øv øv da... De to dele vi løb var rigtig sjove, så det var da ærgerligt du ikke fik slutningen med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassipigen har i dag for første gang prøvet lidt simpel handling. Nøj, hvor hun elsker det og hun er bare super kvik. Jeg prøvede lidt opstart til indlæring af back, bare for at se hvordan hun reagere på armene. Og med en pige der er meget vant til at der bliver kastet ting, så smutter den straks i den retning man ønsker... SKØNT...

Det er dog ikke noget jeg vil træne meget med hende endnu, da jeg synes det belaster hende for meget i ryggen, og hun er jo ikke fyldt de fem måneder endnu.:sut: Men en enkelt gang imellem skader jo ikke.

 

Så sluttede vi af med en ny leg, nemlig kapløb mod legetøj... Og det syntes hun bare var skægt :hundifart:

Jeg kunne da heldigvis følge med hele vejen, men hvis det er over en længere strækning har jeg vist ikke en chance og jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker når hun bliver ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi haft hold, og jeg havde igen Iso med. Vi lader banen stå fremme fra mandag til tirsdag i år, hvilket betyder at jeg kan bli' bagefter, og få løbet lidt med Iso.

 

I dag havde vi så en lille sektion med bagkryds, og det var lige noget vi trængte til - ikke mindst fordi Iso bare ikke er ret opmærksom på mig lige pt... Meeen, en del af skylden ligger da også på mig, Iso skal ha' besked ekstremt tidligt, og det får jeg jo ikke givet hende. Men efter nogle forsøg så fandt vi sq lidt melodien, det var rart! Jeg kom også lige i tanke om nogle ting vi havde fat i til Peter Crone-kurset, og det var lige noget jeg kunne bruge i dag. Til sidst kunne jeg endda få hende at vende væk fra en tunnel (:skraek:) bare ved et bagkryds - weee!!

 

Men lige meget om det går godt eller skidt - hold da helt magle, hvor knuselsker jeg min lille glade Iso... :lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...