Hop til indhold

Agilitytræning - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 734
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu hvor det er en efterårstråd, så kunne det da være sjovt lige at skrive hvad vi især vil fokusere på i løbet af efteråret når det gælder vores træning?

 

Jeg kan jo starte...

 

JOY

Det der har været problemet pt. er at han laver KÆÆÆÆÆÆÆÆÆMPE buer og lander langt ude når han får fart på. Så det jeg vil gøre bedre over efteråret er at få ham til at løbe lidt mere snævert, så vi ikke fortsat skal have problemer med tiden.

 

CASSI

Ja... Hun er jo stadigvæk ikke så gammel, men jeg synes dog det er på sin plads med lidt indledende manøvre. Derfor skal vi igang med lidt handling one on one...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg burde jo træne felter - men faktum er, at jeg synes det er keeeeedeligt :oops: så må nok bare erkende, at Karla aldrig bliver særligt skrap i ag-sammenhænge... spring det er noget for os :mrgreen:

 

Derudover skal jeg "bare" blive en bedre handler :lol: og Karla skal lære at arbejde længere væk fra mig...

 

Johna skal bare være hvalp... der går lidt tid inden vi går igang med noget som helst agilityrelateret tror jeg... hvilket egentlig er sjovt, for jeg troede jeg ville starte helt fra dag 1 nærmest :vedikke: Men udover lidt target træning og kropskontrol, så har jeg egentlig ikke den store trang til det... Hun er så sjov og sød, men om hun bliver en agilitystjerne? det må tiden vise...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg burde jo træne felter - men faktum er, at jeg synes det er keeeeedeligt :oops: så må nok bare erkende, at Karla aldrig bliver særligt skrap i ag-sammenhænge... spring det er noget for os :mrgreen:

 

Petrine og Bastarden var jo på border-kurses 2 x 2 timer, det gav vildt meget, vi har fået de fineste felter med ret lille indsats - noget med at dutte ned i græsset, indtil du har fået snøvlet dig frem til Karla og kan guide hende videre (pjat med dig at droppe ag!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øøøhhh, bli'r man hængt op på det, hvis man fortæller om sine planer men ikke liiige når det IRL...?? :engel::lol:

 

Iso's største problemer er vel mest unghunde- og fartrelaterede, og det skal jeg jo ha' fat i. Og så springer hun meeeget langt (den bitte lille hund..!), hvilket jeg også skal ha' fat i. Nå ja, og så har hun jo den pisse langsomme handler - det har jeg dog nærmest opgivet, det er vist et håbløst tilfælde... :oops:

 

Vi skal sikre slalomen noget mere. Hun kan den sådan set fint nok - men ikke når der kommer så meget fart på, eller tunneller i nærheden! :engel: Iso er jo som et lille barn i en slikbutik, når hun kommer ud på en hel bane, men det er forhåbentlig overgående! Ikke uden arbejde, dog. Hun har heller ikke tid til at kigge ordentligt på mig, men det er vel lidt den samme problemstilling.

 

Felterne sidder faktisk rigtig godt, men alt kan jo bli' bedre!

 

Iso går rigtig meget på min krop og mine fødder, men har ikke helt fattet det der med arme... Så det skal vi også knokle lidt med, så hun lærer at ALLE tingene sammen hjælper hende med at vide hvor hun skal hen, og dermed forhåbentlig også hvor langt/kort hun skal springe...

 

Ellers er Iso jo bare generelt dejlig, og jeg glæder mig til at træne hele efteråret med hende... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øøøhhh, bli'r man hængt op på det, hvis man fortæller om sine planer men ikke liiige når det IRL...?? :engel::lol:

 

 

Nøh.. Det vil jeg nu ikke mene. Det gode ved mål er vel at man har noget at arbejde frem mod. Jeg tror allerede nu at jeg kan garanterer at jeg nok ikke har en hund der kan sno sig om forhindringerne... men bare at der begynder at ske lidt fremskridt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøh.. Det vil jeg nu ikke mene. Det gode ved mål er vel at man har noget at arbejde frem mod. Jeg tror allerede nu at jeg kan garanterer at jeg nok ikke har en hund der kan sno sig om forhindringerne... men bare at der begynder at ske lidt fremskridt...

 

He he, det var nu mest bare en joke! ;-) Jeg er også temmelig sikker på at jeg ikke sådan lige får løst vores problemer i løbet af efteråret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi nåede at løbe halvanden bane til aftens træning, så stoppede Tyson midt på A'et, og da jeg fik ham ned, trak han på forbenet. :cry:

 

Åh nej. :cry: Er det samme forben igen? Var det det, der muligvis kunne stamme fra ryggen?

Åh, hvor jeg føler med jer. Smilla skal til træning i morgen, er også lidt nervøs for hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej. :cry: Er det samme forben igen? Var det det, der muligvis kunne stamme fra ryggen?

Åh, hvor jeg føler med jer. Smilla skal til træning i morgen, er også lidt nervøs for hvordan det går.

 

Ja, det var samme forben. Han blev jo rettet i tirsdags, kiropraktoren mente, at han måtte være trådt ned i et hul på banen til stævnet. Hans højre forben var røget helt ned og havde hevet nogle ryghvirvler med sig. Men som sagt blev han rettet og burde være fit for fight nu. Det var han så åbenbart bare ikke. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede vores agilitytræning her til aften, og efter at vi var færdige med holdene fik jeg løbet lidt med Iso. Det var en ret meget begynderbane, men alt kan jo bruges! Så vi fik trænet lidt på tighte vendinger, og ikke mindst på forskellen på at løbe lige ud og at dreje efter et spring. Noget Iso ikke altid liiige har tid til at kigge så nøje efter... :roll: Men det endte sq med at bli' rigtig ok.

 

Selv om jeg aldrig rigtig har lært den sådan rigtig, så er jeg begyndt at bruge Maj-Britts krog en del... Den funker altså bare rigtig godt, især når man er sådan en fører der komme halsende et godt stykke efter sin hund..! Brugte den i dag på bl.a en kort lige tunnel, og det funkede bare! :5up:

 

Når Iso er rigtig obs på mig, så kan hun godt springe kort, og lave ekstremt små buer. Men problemet er at hun jo har så travlt med at løbe STÆÆÆÆRKT, og så har hun ikke tid... Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre andet end at terpe, og belønne rigeligt når hun er lydhør. Jeg er nødt til at være både tydelig og tidlig med mine drejesignaler, og det skal jeg selv jo knokle med, det er ikke det jeg er bedst til... :oops: Men når min timing en gang imellem er god, så ser det sgutte helt dårligt ud!

 

Og så ét eller andet sted kan det hele jo egentlig være fløjtende ligegyldigt - for vi har det bare så sjovt sammen når vi træner... Knuselsker min lille Isofishund... :lun: :lun: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var samme forben. Han blev jo rettet i tirsdags, kiropraktoren mente, at han måtte være trådt ned i et hul på banen til stævnet. Hans højre forben var røget helt ned og havde hevet nogle ryghvirvler med sig. Men som sagt blev han rettet og burde være fit for fight nu. Det var han så åbenbart bare ikke. :cry:

 

Øv øv øv - god bedring til ham... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var samme forben. Han blev jo rettet i tirsdags, kiropraktoren mente, at han måtte være trådt ned i et hul på banen til stævnet. Hans højre forben var røget helt ned og havde hevet nogle ryghvirvler med sig. Men som sagt blev han rettet og burde være fit for fight nu. Det var han så åbenbart bare ikke. :cry:

 

Øv altså. :cry: Men måske har han også lavet en lille forvridning af foden? Det er jo så svært at sige også for dyrlægen. Vores dyrlæge/ kiropraktor kan heller ikke sige, om Smillas pludselig opståede halten skyldtes forskubning af nakkehvirvlerne eller om det var benet (senehindeskedebetændelse)

 

Dagen efter træning sidste tirsdag (hvor hun haltede meget) var haltheden væk igen. Jeg håber også Tyson er ovre det i morgen. Har du ikke lidt smertestillende til ham, så han kan hvile godt? :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså. :cry: Men måske har han også lavet en lille forvridning af foden? Det er jo så svært at sige også for dyrlægen. Vores dyrlæge/ kiropraktor kan heller ikke sige, om Smillas pludselig opståede halten skyldtes forskubning af nakkehvirvlerne eller om det var benet (senehindeskedebetændelse)

 

Dagen efter træning sidste tirsdag (hvor hun haltede meget) var haltheden væk igen. Jeg håber også Tyson er ovre det i morgen. Har du ikke lidt smertestillende til ham, så han kan hvile godt? :ae:

 

Han virkede faktisk allerede ok igen senere i går aftes - hvis han stadig trak på benet, var det i hvert fald så lidt, at det var svært at vurdere. Og i dag går han fint på det.

 

Jeg skrev med kiropraktoren på Facebook, og hun siger, at det godt kan være en lille muskelskade, der skal have lidt tid til at hele, så jeg må bare holde øje med ham. Jeg dropper agilitytræningen i næste uge, men jeg er lidt i tvivl om, hvor lang tid jeg bør lade ham tage den med ro. Den 28. august er der et agilitystævne, som jeg vil være ærgerlig over at måtte melde afbud til, da det plejer at være et super hyggeligt stævne, og der er mange fra klubben med. Men på den anden side vil jeg jo ikke gå for hurtigt i gang med ag igen, hvis det forlænger helingsprocessen.

 

Han skal jo også gerne være i topform til dogdancing EM og kunne træne en masse op til, vi har slet ikke tid til skader! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem fra ag og jeg er bare så glad :-D

 

Nana er vendt tilbage - hun var endnu bedre end sidste tirsdag :lun:

Missede ingen indgange i slalom og var frisk og på til det sidste :banan:

 

Vi lavede endda nogle rimelig svære ting, hvor vi bla. brugte "Maj-Brit krogen" - den har vi ikke brugt så meget endnu, men hold da op hvor det virker i de snævre vendinger :-D

 

Hun var endda så ivrig at hun hoppede op ad mig og kom til at bide mig i hånden, så jeg har et mærke :lol:

Og hendes nye legetøj, som hun fik af Lonny i søndags er bare et hit ( det er et stykke skind med en kvast i den ene ende og et håndtag i den anden :mrgreen:

 

Ihh, i'm happy :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Zamzam var så glad og lykkelig, tog slalom ret godt (med buer, men han så ud til at fatte lidt og løb ret hurtigt), vippen er egentligt ok, men lyden er virkeligt skræmmende (også når det er andre hunde, der får den til at larme :???:), løbe efter hånden (høj hånd = langt væk) gik ok, men ved ikke helt om han fattede pointen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Er lige kommet hjem fra ag og jeg er bare så glad :-D

 

Nana er vendt tilbage - hun var endnu bedre end sidste tirsdag :lun:

Missede ingen indgange i slalom og var frisk og på til det sidste :banan:

 

Vi lavede endda nogle rimelig svære ting, hvor vi bla. brugte "Maj-Brit krogen" - den har vi ikke brugt så meget endnu, men hold da op hvor det virker i de snævre vendinger :-D

 

Hun var endda så ivrig at hun hoppede op ad mig og kom til at bide mig i hånden, så jeg har et mærke :lol:

Og hendes nye legetøj, som hun fik af Lonny i søndags er bare et hit ( det er et stykke skind med en kvast i den ene ende og et håndtag i den anden :mrgreen:

 

Ihh, i'm happy :lol:)

 

Seeeejt! Hun er da bare en lille stjerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili og jeg havde AG start igår... Vi er kommet på sandkasseholdet!

 

Hun var udmærket klar over hvad vi skulle, og var også noget ivrig da vi kom ned i klubben...

 

Hun var i hopla, og på! Især vippe træning gik godt. Slalom med bue på er vi ikke gode til! Hun er meget meget bedre når vi træner på 2 pinde i en trekant..

 

Vi havde også lidt handling uden om spring støtterne, og vi trænede på det med at blive sidende uden at tyvstarte.. Jeg skal være meget obs på mit krobssprog. Jeg gør et når hun skal blive, og noget andet når jeg gør klar til at vi skal løbe...

 

Hvad jeg næsten er mest stolt af, er at hun var så ekstrem sej i sit bur da undervisningen var forbi ( Jeg er føl på det efterfølgende hold). Ikke en eneste lyd kom der fra min lille elskede Chili mus:lun: Hun kiggede ligeså fint ud af buret.. Er meget meget meget stolt at hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Iso og jeg været til efterårets første træning! I det dejligste sensommervejr, med blå himmel og solskin. Så elsker man jo agility endnu lidt mere... :lol:

 

Iso var SÅ dygtig, tog sine felter og var fint lydhør - jeg selv havde dårlig timing i starten, men det blev bedre efter lidt.

 

Vi løber på to delbaner (holdet deles i to grupper) og skifter midtvejs. Dagens delbaner var rigtig gode og sjove, med lidt udfordringer både mht. handling, felter og ikke mindst slalom - lige hvad vi trænger til! Det endte med at bli' helt godt faktisk, selv om Iso og jeg stadig skal lære hinanden at kende, og jeg skal arbejde rigtig meget med min timing.

 

Bagefter viste det sig at delbanerne var taget fra en AGÅben-bane fra DaniaCup, så det var jo ikke så ringe endda! Meen, det var jo kun to "uddrag" fra den bane, havde det været hele banen havde vi jo aldrig klaret det... :lol:

 

Vi fik også lavet lidt springteknik (noget jeg desværre kan absolut INTET om!), en fremadsendelse over 5 spring, hvor hunden skal bounce. Det har Iso prøvet flere gange før, og har hver gang nægtet! Det ser jo helt forkert ud, springene skal ikke stå så tæt!!! Så bli'r man jo nødt til at tænke - og det er hååårdt!! :roll: Så jeg gik sådan lidt på-forhånd-opgivende over til den, og tænkte at det vil Iso jo ikke, det ved jeg... Men søreme om ikke hun gjorde det, for første gang ever! :banan: Hun har jo svært ved det, har alt for travlt, og river nogle pinde... Men bare det at hun gjorde det synes jeg er et fremskridt! Så nu bli'r den sq sat op herhjemme i haven, så kan det måske hjælpe lidt på hendes nogle gange meeeget lange spring...

 

Alt i alt en løøøkkelig Korvis, og en lige så løøøkkelig Iso, der glæder sig til næste træning! Nå ja, og så lige et stævne på søndag! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...