Hop til indhold

Agilitytræning - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så ta'r jeg sgu' Iso, hvis det er :lun:

 

:ae:

 

Tror sgutte du vil ha' hende, hvis du havde set hende idag!!! Øv, det er bare så frustrerende... Synes altså jeg har fortjent en bare lidt nem hund, efter de to håbløse tilfælde jeg har haft før! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 734
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hold kæft, hvor var Iso bare en RØV til træning her til aften!!! :evil: Jeg var SÅ sur på hende, og hun er billigt til salg!!! Hun lavede da også nogle gode ting, bl.a. var hendes felter helt suveræne (havde dog ikke vippen ude i dag...), og hun var rigtig dygtig til hjulet, som hun ellers ikke helt kan endnu. Men hvad hjælper det, når møghunden ikke kan hverken springe eller dreje???!!! Jeg var liiige ved at miste tålmodigheden helt, især fordi hun også teede sig udenfor banen. Men vi holdt ud, og fik forhåbentlig en smule godt ud af det... Men hvis hun er lige så dum næste gang, så opgi'r jeg sq!!!

 

Op på hesten igen. Hun har såment bare fået sprunget sig lidt for varm i weekenden. Hvad tror du jeg lave efter en weekenden med stresshjernen, springteknik, forhindringsdiskrimineringer, felter og blive ved mig køter ting. Jo jo hvorfor skulle du have det nemmere end os andre

Link til indlæg
Del på andre sites

Op på hesten igen. Hun har såment bare fået sprunget sig lidt for varm i weekenden. Hvad tror du jeg lave efter en weekenden med stresshjernen, springteknik, forhindringsdiskrimineringer, felter og blive ved mig køter ting. Jo jo hvorfor skulle du have det nemmere end os andre

 

Fordi jeg har haft to svære hunde - nu vil jeg ha' en nem!!! ;-)

 

Jeg har haft Iso med på træningspladsen både mandag og tirsdag, hvor hun var rigtig god - men ikke i dag... Tror ikke hun kan kapere større baner endnu, det er nok godt vi ikke løber mere stævne før en gang til maj eller sådan... Sjovt nok fungerer "de svære ting" som slalom og felter (ja, ikke vippen, lige pludselig!). Det der kikser er springene, hvor hun bare sleeet ikke har tid til at kigge på mig, eller overskud til at tænke på at man måske kunne springe lidt kortere når man skal dreje... :roll: Næ, hun skal bare freeemaaad, og det skal bare gå så stærkt som muligt! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes vel ikke som sådan "nemme" hunde. Alle har vel oplevet problemer med et eller flere elementer i træningen.

 

Men op med hovedet, det skal nok gå :-)

 

Johow - ALLE andre har nemme hunde, de skal bare træne, så går det bedre og bedre. Jeg får altid tossehunde, der er totalt uberegnelige! Men jeg kan godt li' Iso lidt igen nu... ;-) Tror sq også hun er i én eller anden "periode", hun er ret belastende i det hele taget lige pt... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Johow - ALLE andre har nemme hunde, de skal bare træne, så går det bedre og bedre. Jeg får altid tossehunde, der er totalt uberegnelige! Men jeg kan godt li' Iso lidt igen nu... ;-) Tror sq også hun er i én eller anden "periode", hun er ret belastende i det hele taget lige pt... :hmm:

 

*HOST*Chivas og slalom*HOST*

 

Jeg siger det bare..... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Johow - ALLE andre har nemme hunde, de skal bare træne, så går det bedre og bedre. Jeg får altid tossehunde, der er totalt uberegnelige! Men jeg kan godt li' Iso lidt igen nu... ;-) Tror sq også hun er i én eller anden "periode", hun er ret belastende i det hele taget lige pt... :hmm:

 

Jep. Jeg er en af dem der ALTID tager de nemme hunde. JEG har en helt igennem foruroligende evne til at vælge lige præcist de hunde der kan løb agility i et kuld. De har fra fødslen helt naturlige evner for både fremadsendelse, slalom og impulskontrol. Ja jeg behøver faktisk ikke at træne ret meget med dem. Så jep jeg har det nemt.

 

Navne på nogle af de nemmeste hunde jeg har haft er. Barney, Dipsy, Boss og nu Joey.

 

Obs. en lille bitte smule ironi kan forkomme

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jep. Jeg er en af dem der ALTID tager de nemme hunde. JEG har en helt igennem foruroligende evne til at vælge lige præcist de hunde der kan løb agility i et kuld. De har fra fødslen helt naturlige evner for både fremadsendelse, slalom og impulskontrol. Ja jeg behøver faktisk ikke at træne ret meget med dem. Så jep jeg har det nemt.

 

Navne på nogle af de nemmeste hunde jeg har haft er. Barney, Dipsy, Boss og nu Joey.

 

Obs. en lille bitte smule ironi kan forkomme

 

:sjov:

 

...............

 

Man siger jo at hunden ligner ejeren :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

kan se i andre har sådan nogel smarte programmer til at tegne baner i :hmm: Jeg har bare photofiltre og frihånd :mrgreen:

men se noget af det vi arbejdede med i dag

 

to forskellige lange lige baner, for fart og selvtillid (arbejdede med slalomen lidt intenst, så ind imellem kom vi lige rigtigt ud at løbe.. EN af os havde tungen hængende nede ved knæene, og det var ikke Sally :lol:)

agility4.jpg

 

Så lidt mere slalom, som gik rigtig godt, vi fik dem skubbet så meget sammen at hun rigtig skulle finde rytmen og vrikke med den søde lille mås for at komme igennem :klap:

 

Og så lidt tættere arbejde, den tages begge veje, og der er forkryds efter 4. spring.

agilty5.jpg

 

uuuhhh uhhhh uhhhh!!!! Og Sally missede kun ET felt i dag, og det var på vej ned ad vippen hvor hun havde rigeligt med fart på, og hun ligesom bare kom for langt, hun var så sej til sine felter!!! (vi træner stadig kun vippen for sig selv eller med et enkelt spring før/efter)

Redigeret af PinPoynter
forkryds efter FJERDE!! ikke 3. spring
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er overbevist om at jeg får en lettere hund at arbejde med i Cassi end hvad jeg har i Joy. Misforstå mig ikke, men det er dælme svært at overtage en brugt hund med både den ene og den anden misforståelse.

 

Og så har prinsessen et helt andet sind og temperament end Joy. Han taber lidt for let hovedet, selvom det er blevet meget bedre. Nu gøer han da ikke hele vejen igennem en gang lydighedstræning, og han kan være med på sidebanen uden at skulle skabe sig ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er overbevist om at jeg får en lettere hund at arbejde med i Cassi end hvad jeg har i Joy. Misforstå mig ikke, men det er dælme svært at overtage en brugt hund med både den ene og den anden misforståelse.

 

Og så har prinsessen et helt andet sind og temperament end Joy. Han taber lidt for let hovedet, selvom det er blevet meget bedre. Nu gøer han da ikke hele vejen igennem en gang lydighedstræning, og han kan være med på sidebanen uden at skulle skabe sig ;)

 

Jeg har ingen nemme hunde. Alle af dem har heldigvis flere gode sider end dårlige. Den perfekte hund findes ikke, slev om alle mine er næsten perfekte :cool:Det vigtigste at erindre deres bedste sider, lagre dem og have en træningplan til at arbejde deres dårlige sider bedre.

 

Min livs store udfordring er at " omprogrammere" hunde der ikke kan fungere andre steder. Jeg elsker at forsøge finde vejen indtil deres bedste arbejdsgener. Se glæden i deres øjne når vi endnu engang skal ud at træne, få dem til at stole på jeg ikke vil dem noget ondt eller bare give dem motivationen til at arbejde. Det giver mig livsindhold.

 

Bedste af alt, når vi så fejler til en konkurrence, så kan jeg altid trække " jeg har ikke haft hunden fra den var hvalp" kortet. Selv når de bliver 12 år gamle:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen nemme hunde. Alle af dem har heldigvis flere gode sider end dårlige. Den perfekte hund findes ikke, slev om alle mine er næsten perfekte :cool:Det vigtigste at erindre deres bedste sider, lagre dem og have en træningplan til at arbejde deres dårlige sider bedre.

 

Min livs store udfordring er at " omprogrammere" hunde der ikke kan fungere andre steder. Jeg elsker at forsøge finde vejen indtil deres bedste arbejdsgener. Se glæden i deres øjne når vi endnu engang skal ud at træne, få dem til at stole på jeg ikke vil dem noget ondt eller bare give dem motivationen til at arbejde. Det giver mig livsindhold.

 

Bedste af alt, når vi så fejler til en konkurrence, så kan jeg altid trække " jeg har ikke haft hunden fra den var hvalp" kortet. Selv når de bliver 12 år gamle:klap:

 

Spilop, efter det stunt jeg lavede i søndags, hvor jeg rettede min hund 4 gange fordi jeg troede han bummede sin slalomindgang, hvilket han ikke gjorde, fandt jeg frem til at jeg måtte trække "Jamen, jeg har jo heller ikke så meget erfaring"-kortet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror faktisk Petrine er meget nem :oops: hun gør mange suveræne ting.

 

Synes selv vi var gode, men kiggede på Louie og hold kæft han er suveræn! Tror jeg ender med at kende en klasse 3 hund inden længe :klap:

 

:oops: Haha, men vi har altså kun halvdelen af de krævede pinde for bare at rykke op i klasse 2. Så tror du ikke liiiiige vi skulle slå koldt vand i blodet?

 

Men ja, jeg var også selv rimelig forundret over at jeg f.eks. kunne bagkrydse ham ved slalom bare sådan lige.

 

Jeg tror også at grunden til han virker så god er, at han jo virkelig har været elendig! For ikke så længe siden. Så sent som sidste efterår, hvor jeg startede med at træne i DAF, faktisk. Han var forfærdelig at træne med, skred jo fra mig så godt som hele tiden. Måtte hente ham ved andre hunde/hundeejere og deres guffer 10-15 gange på en enkelt træningstime. Han kunne slet ikke kappere den lille træningsplads, at træne så tæt på de andre hunde og han gøede næsten hele tiden (også når han ikke stod bundet af)... Han ville gerne træne, men ville egentlig hellere pisse hele arealet af.

 

Vippen var det allerfarligste i hele verden (efter "gode" oplevelser med at blive tvunget op og falde ned af den i den anden klub...), og slalom var jo virkelig en by i Rusland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen nemme hunde. Alle af dem har heldigvis flere gode sider end dårlige. Den perfekte hund findes ikke, slev om alle mine er næsten perfekte :cool:Det vigtigste at erindre deres bedste sider, lagre dem og have en træningplan til at arbejde deres dårlige sider bedre.

 

Min livs store udfordring er at " omprogrammere" hunde der ikke kan fungere andre steder. Jeg elsker at forsøge finde vejen indtil deres bedste arbejdsgener. Se glæden i deres øjne når vi endnu engang skal ud at træne, få dem til at stole på jeg ikke vil dem noget ondt eller bare give dem motivationen til at arbejde. Det giver mig livsindhold.

 

Bedste af alt, når vi så fejler til en konkurrence, så kan jeg altid trække " jeg har ikke haft hunden fra den var hvalp" kortet. Selv når de bliver 12 år gamle:klap:

 

Hørt!

Elsker også de 'brugte hunde', med alle de problemer der følger med og de gode undskyldninger der følger med :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror faktisk Petrine er meget nem :oops: hun gør mange suveræne ting.

 

Jeg var altså også ret imponeret af Petrine i går, hun var virkelig god! Synes det var megasejt, at da jeg ville demonstrere vendingen foran springet for dig, så fulgte hun bare med mig og gjorde fuldstændig, hvad hun skulle, selvom jeg ikke var hendes moar - og for øvrigt heller ikke havde bedt hende om at følge med, det valgte hun bare selv at gøre. :klap:

 

 

Jeg tror også at grunden til han virker så god er, at han jo virkelig har været elendig! For ikke så længe siden.

 

Nej, det er ikke grunden. Ja, I var ret... udfordrede... i efteråret. :lol: Og det gør det selvfølgelig bare endnu mere imponerende, hvor langt I er nået. Men I ER helt vildt gode, det virker til at komme ret naturligt for jer, og lige meget hvilken udfordring man giver jer, så går I bare ud og gør det! Bare tænk på den back rundt om træet, jeg ville have dig til at øve i går, to sekunder efter gør I det bare perfekt!

 

Jeg synes, at Tyson løber ret godt og er dygtig, i hvert fald når jeg gør, hvad jeg skal på banen. :blink: Men du og Louie er pænt ved at overhale os indenom, og lige om lidt har I givet os baghjul!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ikke grunden. Ja, I var ret... udfordrede... i efteråret. :lol: Og det gør det selvfølgelig bare endnu mere imponerende, hvor langt I er nået. Men I ER helt vildt gode, det virker til at komme ret naturligt for jer, og lige meget hvilken udfordring man giver jer, så går I bare ud og gør det! Bare tænk på den back rundt om træet, jeg ville have dig til at øve i går, to sekunder efter gør I det bare perfekt!

 

Jeg synes, at Tyson løber ret godt og er dygtig, i hvert fald når jeg gør, hvad jeg skal på banen. :blink: Men du og Louie er pænt ved at overhale os indenom, og lige om lidt har I givet os baghjul!

 

Men altså, han er jo også vant til den der "udenom" træer, og det var da ret meget det samme-agtigt.. Argh, har prøvet at lede efter youtube-træningsvideoer af back, men kan slet ikke finde nogle. Har det andre navne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså, han er jo også vant til den der "udenom" træer, og det var da ret meget det samme-agtigt.. Argh, har prøvet at lede efter youtube-træningsvideoer af back, men kan slet ikke finde nogle. Har det andre navne?

 

Det er nemlig IKKE det samme som udenom, og det er det, der giver mange hunde problemer. Rune fortalte, at det havde taget ham vildt lang tid at lære sine hunde det, fordi de netop var vant til at gøre det modsatte, når de skulle træne noget med et træ. Tyson kan stadig finde på at tilbyde en "udenom".

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig IKKE det samme som udenom, og det er det, der giver mange hunde problemer. Rune fortalte, at det havde taget ham vildt lang tid at lære sine hunde det, fordi de netop var vant til at gøre det modsatte, når de skulle træne noget med et træ. Tyson kan stadig finde på at tilbyde en "udenom".

 

Men gjorde vi det så overhovedet rigtigt?

 

Han kom selvfølgelig kun 3/4 rundt om træet, det er vel det, der er forskellen? Og så at føreren drejer kroppen "en kvart", yes?

 

Synes det er mærkeligt der ikke er nogle videoer af det på youtube. Der er træningsvideoer med stort set alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...