Hop til indhold

Agilitytræning - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så har jeg haft hold i dag igen. I går var det ok, men i dag stod regnen ned i stænger, og det blæste en halv pelikan!!! Det er sådan nogle dage man lidt undrer sig over hvorfor man egentlig fik den idé at bli' agilitytræner... :engel: Men søreme om ikke vi havde et rigtig flot fremmøde alligevel, på trods af vejret! :klap: Selv Lise, Linda og Aussiepower dukkede op, endelig!!! ;-) Nå, men vi må bare håbe på bedre vejr næste gang - og at banen når at hele sig selv indtil da...

 

Ja, jeg syntes nu nok at du kunne sørge for ordenligt vejr, når nu vi endelig kom! :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 734
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja det må du søreme undskylde, men jeg havde heeelt glemt at sørge for det... ;-):lol:

 

Og det var bare SÅ uheldigt, at I skulle få det lortevejr, når I nu endelig havde mulighed for at komme... :cry:

 

Ahh ja, den der demens light er svær at kæmpe i mod ;-):lol::mrgreen:

 

Ja, det var noget træls, men vi må jo bare håbe på bedre vejr, næste gang :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev det første par nye Dita-sko indviet, til aftenens træning! Og de løb søreme meget bedre end de gamle gjorde i sidste uge! :5up: ;-)

 

Vi havde nogle problemstillinger der var ret svære for Iso og mig, men de var sjove! Vi havde f.eks. både balance og A med tunnel under, hvor vi vekslede mellem at skulle ha' hhv. tunnel og A/balance. Så blev frøken Iso nødt til at også høre efter hvad moar egentlig SAGDE, og det gjorde hun faktisk! :klap: Så havde vi også et rimelig langt løbe-stræk, der endte med at man skulle ha' hunden udenom et spring, og "ta' det fra bagsiden" - og det var rigtig svært!!! Jeg kunne sådan liiige nå op og fange Iso, men manglede jeg bare et par millimeter, så drejede hun ind foran mig og tog springet fra den forkert side... Men det lykkedes da et par gange! Det skal vi ha' trænet, og når Iso (forhåbentlig) får lært det move, så behøver jeg måske ikke at være helt oppe ved hende og følge hende hele vejen...

 

Alt i alt god træning, og jeg kan godt li' Iso igen, hvilket jeg ikke helt kunne efter sidste uges træning! Føj, hvor var hun bare dum dér... Men i dag var hun dygtige og lydhøre Iso igen, og så var det jo rigtig sjovt at løbe agility igen - for os begge!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er akut på udkig efter et sted til Bastarden, det er bare så meget slut med 'det knap så gode sted' :roll: går lidt ud fra jeg overtager træningen når veninden føder til februar.

 

Hvis vi opretter nyt hold til foråret (april) nede i DAF, må det vel snart være ved at være bastardens tur. Mener hun er ved at være placeret pænt højt på ventelisten. :hmm: Du kan evt. spørge Søs, hun administrerer jo ventelisten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili har indtil da ikke frygtede noget til AG:klap:

 

Men hjulet er altså ikke hendes yndlings.

 

Vi har trænet på det helt lille hjemmelavet hjul som kan hæves lidt fra græsset nede i klubben til træning. Ingen problemer med at løbe igennem.

 

Her i tirsdags kom det alm. så frem, men hun søgte under hjulet i stedet. Hun ville ikke springe igennem det.. :hmm:

 

Så det virker til at vi bare skal fortsætte lidt med det lille begynder hjul..

 

Og så styrede hun faktisk til det der slalom halløj. 8 pinde med bue på...

Træner var lige henne for at sige at jeg godt kunne hæve kriteriet...:banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi opretter nyt hold til foråret (april) nede i DAF, må det vel snart være ved at være bastardens tur. Mener hun er ved at være placeret pænt højt på ventelisten. :hmm: Du kan evt. spørge Søs, hun administrerer jo ventelisten.

 

Kunne være SÅ fedt + tror ikke hun behøver starte som helt nybegynder (ikke at det gør noget, hvis hun skal)

Link til indlæg
Del på andre sites

Midt i alt den rædselsfulde regn i tirsdags, glemte jeg jo helt at fortælle, hvor dygtig min søde, sære lille Chivas var :hjerte:

 

Det er jo tusind år siden vi sidst har været til agility, først var der en aaaalt for lang sommerpause, og da træningen så endelig begyndt igen, så kunne chaufføren ikke de første 3 uger :fornaermet::megaked:

 

Men Chivas gik lige på, og var så dygtig og fremadrettet :lun: Han tog hjulet som stod som anden forhindring selv, uden fejl i første gennemløb, selvom han ellers ikke er super stærk i hjulet endnu, og han gik selv i tunnlerne når han skulle, uden at jeg skulle med helt hen og pege direkte i hullet, hvilket jeg ellers tit har skulle (vildt mærkeligt når man ellers har haft en hund der kunne spotte -og løbe i en tunnel, på 3 km. afstand! :mrgreen: )

 

Som sidste forhindring stod balancen, som Chivas ikke havde prøvet før -men han kan vippen, og har prøvet Aet nogle gange, men balancen var så lige gjort ekstra udfordrende, ved at tunnlen lå inde under, så balanceopgang og tunnelindgang lå lige ved siden af hinanden, og første gang vi kom til det sted skulle hunden jo godt nok i igennem tunnlen, men anden gang var det selvfølgelig balancen i stedet :slem:

En smule udfordrende med en hund der ikke har prøvet balancen før, og som derfor ikke har nogen kommando for ballance.. ;-) Nå men, det lykkedes mig godt nok at få kommunikeret til Chivas at han ikke skulle i tunnelen anden gang, men Chivas vidste ikke rigtig helt var han så skulle -jo ikke så underligt efter som jeg gav ham en kommando han aldrig har hørt før, men han besluttede sig så for bogstaveligtalt at springe ud i det, ved først at springe op på tunnelen og derfra springe videre op på balancen, som han så fuldførte i fin stil, med sikkert nedgangsfelt og det hele :mrgreen::lol:

 

I andet gennemløb tog han det som en prof, første gang vi kom til balance/tunnel, gik han sikkert i tunnelen og da vi kom dertil igen et øjeblik efter, gik han direkte på balancen, uden slinger i valsen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er akut på udkig efter et sted til Bastarden, det er bare så meget slut med 'det knap så gode sted' :roll: går lidt ud fra jeg overtager træningen når veninden føder til februar.

 

Altså vi jo nr. 1 på ventelisten i MBS så venter bare på plads og håber det et okay sted og træne :x: men vil bare så gerne snart igang..:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er MBS? Orker ikke engang tage chancen, VIL bare have et ordentligt sted næste år - er ved at brække mig af alt det ulv og Zamzam er dominant fis fra det knap så gode sted

 

ej det virkede som et okay sted da jeg var ude og kigge og kender en der går på holdet og hun er glad for det.

 

www.mbs-hundeskole.dk

 

Ville klart også helst gå i DAF men det bliver vist ikke en mulighed i den nærmeste fremtid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Nana og jeg hjemme fra ag.

 

Vi skulle løbe DAL og klubmesterskaber og hold da op hvor vi fik smagt på en rigtig bane i dag :lol:

 

Det var rigtig svært, men mega sjovt - der var masser af svære vendinger og godt at Maj-Brit har lært os krogen, for den var der brug for i dag :klap:

 

Anden forhindring var flyv og Nana glemte at se frem og kiggede i stedet for på mig med det resultat at hun nærmest løb over forhindringen og snublede over sidste bræt :cry: - heldigvis skete der ikke noget med hende.

Det gik fint indtil vi kom til slalom'en - jeg fik hende ret lige på, men alligevel kiksede hun indgangen. Jeg valgte at skrotte den og løb banen færdig.

Dagens mål var nemlig at kunne huske banen, hvilket jeg har ret svært ved :stupid: og det lykkedes sørme.

 

Nana var total happy dog, handlingen gik fint ( jeg løb som jeg havde planlagt) og så kan man jo kun være tilfreds :5up::mrgreen:

 

Jeg mødte BlackGSD og Gizmo, som skulle løbe baner i begynder/klubmesterskabet og det gik ret godt, men det kan hun jo selv fortælle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...