Hop til indhold

Agilitykonkurrencer - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, vi er IKKE tilfredse, men Petrine sætter ligesom dagsordenen :rolleyes:

 

Nej!!! Ta' dog tyren ved hornene, så I ikke havner i det skrækscenario du beskriver! Du må bare ofre nogle stævner, hvor Petrine lærer at det ikke gi'r noget at løbe ud til far... Men at det sjove foregår med dig, ude på banen. Ellers bli'r det da til et helvede!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 950
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, vi er IKKE tilfredse, men Petrine sætter ligesom dagsordenen :rolleyes:

 

Må erklære mig enig med Korvis her... det skal du altså ikke acceptere. Tænk engang at være i den drømmesituation, at begge parter er interesserede og I har en hund hver, og så ikke kunne tage afsted sammen... nej!

 

Der må ofres stævner (og træning) på, at manden står på sidelinien og er kedelig og Petrine bliver hos dig hvor det sjove foregår. Det andet bliver du da så! træt af i længden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dag i dag.. Tjah, fik ikke helt det jeg gerne ville.

 

Den første SP1, der er en kommunikationsfejl mellem mig og Joy, så han lige fik taget en tur gennem en tunnel inden sin slalom. Drøn ærgeligt, da det var det eneste tosseri hunden lavede. Alt det andet lavede han til UG.

 

Den første AG1... Argh, ved ikke helt hvad jeg skal synes om det! Han fremadsendelser sidder bare ikke godt for tiden. Han snurrede rundt om sig selv mod vippen, det fik vi ikke en væring for. Det fik vi så da på den efterfølgende forhindring endnu engang skulle tjekke om jeg var med. Det endte med 5 fejl og i sidste ende en femte plads. Havde han taget den fremadsendelse havde vi formentligt vundet klassen. men hey, han tog sine felter og en svær indgang på slalommen :klap:

 

Den anden AG1. Det gider jeg slet ikke kommentere. Hunden var bare ikke klar til at samarbejde og kørte i enormt stressniveau. Jeg valgte ikke at løbe banen færdig da vi var blevet disket. Der er ingen grund til at risikere at ødelægge noget af det arbejde jeg efterhånden har lagt i ham. Er lidt ked af at han havde det sådan, for det var helt klart en bane der var skræddersyet til min basse.

 

Den anden SP1. Igen en bane der matchede min Joy perfekt. Det går rigtig godt indtil kvajet her lige smutter frem et sekund for hurtigt og han smutter den gale vej ind i tunnellen:damn::damn::damn:

Det resulterede dog i at hunden fik en vanskeligere indgang på sin tunnel, som han tog i bedste stil:banan:

Og WEEEEEEEEE han tog sin fremadsendelse :slem:

 

Udover de tre diskvalifikationer med Joy, fik jeg lige føjet to ekstra til på dagen.

Hende jeg var afsted med, havde problemer med at gå og hun spurgte om jeg ikke ville løbe med Luna-pigen i de sidste to løb. Det var synd for hunden at den ikke skulle løbe, og om ikke andet, så kunne vi da få lidt sjov ud af det. Den AG2 sen stor jeg løb med hende som det første, der spurtede hun det bedste hun havde lært hen for at finde sin far og mor, det var der vist en del der morede sig over. jeg fik fat i hende, og ville egentlig ikke fortsætte med at løbe, men så kom hun igennem en tunnel og så løb jeg den sidste halvdel af banen med, og det var tydeligt at hun nød en der gave hende mulighed for at få fuld fart på. Hun gjorde det forøvrigt rigtig godt, og der blev da klappet lidt af os til sidst.

 

SP2 sen stor der havde vi hendes mor med henne ved start, og det hjalp. Hun kom forholdvist fint med over de første fire spring, så kom vi forbi vores telt og så skulle hun altså finde sin far. Da hun kom ind på banen igen, så skulle hun selvfølgelig hen og fortælle sin mor, at hun havde fundet far. Og så valgte jeg at vi havde brugt nok af dommerens tid for idag.

 

Det var egentlig skægt at prøve. Jeg har aldrig løbet med andre end Joy og det var samtidigt første gang jeg en klasse to. Bare det at få lov til at gå bane gennemgang til klasse to synes jeg var lærerigt. Hpber lidt på at Joy på et tidspunkt kan komme i klasse 2, de ville passe os lidt bedre, tror jeg.

Vi har nu aftalt at jeg engang imellem skal løbe med Lunapigen til træning. Det bliver skægt og giver bare en ekstra gang erfaring i posen til jeg skal igang med den lille.

 

Nå... Alt i alt en god dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er altså også med på hvad Korvis og Amocca skriver! :5up:

 

Så må Carlo vende ryggen til og være hammer kedelig! :mrgreen:

 

Det er jo lige meget, belønningen er at være tæt på elskede far, uanset om han hvæser og sprutter af arrigskab, problemet var, at far var borte! Kan ikke helt gennemskue, hvordan det skal trænes, hun er jo på samme måde .... generelt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, Camilse, så tror jeg godt jeg ved hvem du er :mrgreen: Hende du løb med var bare SÅ sød, da hun spurtede tværs over banen for at finde sin mor.

 

Vores dag:

 

Ag1 - Det gik kanon godt. Vældig svær slalomindgang fra en lidt skarp vinkel og med meget stor afstand, så hundene havde virkelig meget fart på. Louie kom til lige præcis at løbe forbi slalom, men jeg fik lynhurtigt fanget ham og fik sendt ham rigtigt ind (og vi fik vist ikke engang fejl for det).

 

Jeg blev måske lidt for glad over hans derefter virkelig fine slalom, så Louie troede enten at jeg ville kaste en bold eller at han skulle ud og belønnes eller sådan noget. I hvert fald blev han så forvirret, at han kom til at løbe lige forbi næste forhindring (tunnel, som han ellers elsker). Rigtig surt, for det var tredjesidste forhindring, så hvis han havde taget den, ville vi have løbet fejlfrit og fået vores første pind i Ag. I stedet blev vi disket, fordi jeg stod super dumt efter at have fanget ham og sendt ham i tunnel, kom til at falde lidt over ham ved udgangen og dermed presse ham den forkerte vej rundt om et spring. Øv.

 

Ag1 - Det er det løb som Petrine har lagt film ind af tidligere. Perfekt løb, der flød ret godt (dog også en meget meget let bane). Der skete noget lidt mystisk. Louie havde fin retning lige mod den rigtige tunnelindgang, men da han næsten var inde i den, skete der et eller andet i teltet ved siden af tunnellen (som stod næsten på banestregen :evil:), og Louie lavede nærmest en 90 graders vending og løb ind i det andet tunnelhul.... Så disk, men så tæt på pind.. IGEN! Men alt andet gik super fint (inkl. slalom - sejeste hund!).

 

Sp1 - Piiiiiiiiiiiiind! :klap: Jeg fravalgte at blive filmet som vi var blevet i de to første løb. And the magic happened again! Vi blev nr. 2 med et KVART sekund op til nr. 1... De eneste, der løb fejlfrie. Liiiidt svær klasse 1 bane med bl.a. slalom lige efter en tunnel, som var afslutningen på en sekvens med masser og fart.. Ret svært. Og så var der en sekvens med to spring, der stod parallelt med hinanden, hvor man skulle bagkrydse den ene vej ved det første og så tilbage den anden vej ved det andet. Og i slutningen af banen var der en ikke særlig venlig tunnelindgang (90 grader på hundens løbebane, hvis det giver mening).

 

Men nu har vi 2 pinde i Spring (ingen i agility) :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo lige meget, belønningen er at være tæt på elskede far, uanset om han hvæser og sprutter af arrigskab, problemet var, at far var borte! Kan ikke helt gennemskue, hvordan det skal trænes, hun er jo på samme måde .... generelt :oops:

 

Hvorfor ikke finde nogle af dem der har forstand på det med at træne med den uønskede adfærd som belønning? Sådan så det at komme hen til far bliver resultatet når man løber godt på banen og er fokuseret på mor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke finde nogle af dem der har forstand på det med at træne med den uønskede adfærd som belønning? Sådan så det at komme hen til far bliver resultatet når man løber godt på banen og er fokuseret på mor?

 

Puh, det er alt for avanceret til mig :oops: er ret blank (og muligvis ikke for kvik) lige på det her punkt!

 

Vildt surt, når jeg nu er en af de få, med en mand, der også har lyst til agility

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, Camilse, så tror jeg godt jeg ved hvem du er :mrgreen: Hende du løb med var bare SÅ sød, da hun spurtede tværs over banen for at finde sin mor.

 

Vores dag:

 

Ag1 - Det gik kanon godt. Vældig svær slalomindgang fra en lidt skarp vinkel og med meget stor afstand, så hundene havde virkelig meget fart på. Louie kom til lige præcis at løbe forbi slalom, men jeg fik lynhurtigt fanget ham og fik sendt ham rigtigt ind (og vi fik vist ikke engang fejl for det).

 

Jeg blev måske lidt for glad over hans derefter virkelig fine slalom, så Louie troede enten at jeg ville kaste en bold eller at han skulle ud og belønnes eller sådan noget. I hvert fald blev han så forvirret, at han kom til at løbe lige forbi næste forhindring (tunnel, som han ellers elsker). Rigtig surt, for det var tredjesidste forhindring, så hvis han havde taget den, ville vi have løbet fejlfrit og fået vores første pind i Ag. I stedet blev vi disket, fordi jeg stod super dumt efter at have fanget ham og sendt ham i tunnel, kom til at falde lidt over ham ved udgangen og dermed presse ham den forkerte vej rundt om et spring. Øv.

 

Ag1 - Det er det løb som Petrine har lagt film ind af tidligere. Perfekt løb, der flød ret godt (dog også en meget meget let bane). Der skete noget lidt mystisk. Louie havde fin retning lige mod den rigtige tunnelindgang, men da han næsten var inde i den, skete der et eller andet i teltet ved siden af tunnellen (som stod næsten på banestregen :evil:), og Louie lavede nærmest en 90 graders vending og løb ind i det andet tunnelhul.... Så disk, men så tæt på pind.. IGEN! Men alt andet gik super fint (inkl. slalom - sejeste hund!).

 

Sp1 - Piiiiiiiiiiiiind! :klap: Jeg fravalgte at blive filmet som vi var blevet i de to første løb. And the magic happened again! Vi blev nr. 2 med et KVART sekund op til nr. 1... De eneste, der løb fejlfrie. Liiiidt svær klasse 1 bane med bl.a. slalom lige efter en tunnel, som var afslutningen på en sekvens med masser og fart.. Ret svært. Og så var der en sekvens med to spring, der stod parallelt med hinanden, hvor man skulle bagkrydse den ene vej ved det første og så tilbage den anden vej ved det andet. Og i slutningen af banen var der en ikke særlig venlig tunnelindgang (90 grader på hundens løbebane, hvis det giver mening).

 

Men nu har vi 2 pinde i Spring (ingen i agility) :banan:

 

Hun er nemlig rigtig sød, og er lidt mor og far-syg, så det at hun pludselig skulle løbe med en hun ikke havde løbet med før, var lidt mere end hun lige kunne klare. Især når far og mor gemmer sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme efter en dejlig og varm! dag med løb i Odense.

 

Karla lavede sin "weeeeeeeee agility" amok-ting i første løb - ligesom i sidste weekend. Så hun tyvstartede, og da hun blev kaldt tilbage af en pænt muggen mor, tog hun spring 3 bagfra :evil:, så disk til os.... men efter hendes disk løb hun fantastisk - og alle de steder jeg havde frygtet gled bare liiiiige igennem... men det var jo ligesom lidt ligemeget der :rolleyes: Og desværre var første løb AGÅben... så ingen sidste DM pind til os idag...

 

Tilgengæld var hun fantastisk resten af dagen, og lavede 3 flotte fejlfri løb, som blev honoreret med en 3. plads i SPÅ, en 1. plads i AG1 og en 1. plads i SP2 :klap:

 

Så en god dag - selvom jeg er ærgerlig over AGÅ.... Men der er jo en chance igen imorgen. Desværre er AGÅ igen vores første løb - og hun er bare liiiiidt for tændt i løb 1 .... så jeg tør ikke rigtigt håbe for meget på det...

 

Et billede af Karla med dagens høst (vi behøver vist efterhånden ikke at tænke på, at købe foder resten af året eller starten af næste år :mrgreen:)

 

301956_10150278917172054_581222053_7902396_4229303_n.jpg

 

Stort tillykke. :5up: Var det fejlfri løb, så det blev til nogle pinde? Er I så ikke ved at rykke op? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, Camilse, så tror jeg godt jeg ved hvem du er :mrgreen: Hende du løb med var bare SÅ sød, da hun spurtede tværs over banen for at finde sin mor.

 

Vores dag:

 

Ag1 - Det gik kanon godt. Vældig svær slalomindgang fra en lidt skarp vinkel og med meget stor afstand, så hundene havde virkelig meget fart på. Louie kom til lige præcis at løbe forbi slalom, men jeg fik lynhurtigt fanget ham og fik sendt ham rigtigt ind (og vi fik vist ikke engang fejl for det).

 

Jeg blev måske lidt for glad over hans derefter virkelig fine slalom, så Louie troede enten at jeg ville kaste en bold eller at han skulle ud og belønnes eller sådan noget. I hvert fald blev han så forvirret, at han kom til at løbe lige forbi næste forhindring (tunnel, som han ellers elsker). Rigtig surt, for det var tredjesidste forhindring, så hvis han havde taget den, ville vi have løbet fejlfrit og fået vores første pind i Ag. I stedet blev vi disket, fordi jeg stod super dumt efter at have fanget ham og sendt ham i tunnel, kom til at falde lidt over ham ved udgangen og dermed presse ham den forkerte vej rundt om et spring. Øv.

 

Ag1 - Det er det løb som Petrine har lagt film ind af tidligere. Perfekt løb, der flød ret godt (dog også en meget meget let bane). Der skete noget lidt mystisk. Louie havde fin retning lige mod den rigtige tunnelindgang, men da han næsten var inde i den, skete der et eller andet i teltet ved siden af tunnellen (som stod næsten på banestregen :evil:), og Louie lavede nærmest en 90 graders vending og løb ind i det andet tunnelhul.... Så disk, men så tæt på pind.. IGEN! Men alt andet gik super fint (inkl. slalom - sejeste hund!).

 

Sp1 - Piiiiiiiiiiiiind! :klap: Jeg fravalgte at blive filmet som vi var blevet i de to første løb. And the magic happened again! Vi blev nr. 2 med et KVART sekund op til nr. 1... De eneste, der løb fejlfrie. Liiiidt svær klasse 1 bane med bl.a. slalom lige efter en tunnel, som var afslutningen på en sekvens med masser og fart.. Ret svært. Og så var der en sekvens med to spring, der stod parallelt med hinanden, hvor man skulle bagkrydse den ene vej ved det første og så tilbage den anden vej ved det andet. Og i slutningen af banen var der en ikke særlig venlig tunnelindgang (90 grader på hundens løbebane, hvis det giver mening).

 

Men nu har vi 2 pinde i Spring (ingen i agility) :banan:

 

Tillykke igen fra Rune, Betina og jeg, vi er glade for at høre, at du gjorde klubben ære! :klap:

 

Og du skal jo af sted igen på lørdag, hvor jeg heller ikke skal med, så nu kan du nå at overhale Tyson og jeg og rykke i klasse 2 i spring. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke igen fra Rune, Betina og jeg, vi er glade for at høre, at du gjorde klubben ære! :klap:

 

Og du skal jo af sted igen på lørdag, hvor jeg heller ikke skal med, så nu kan du nå at overhale Tyson og jeg og rykke i klasse 2 i spring. :slem:

 

Taaaaaak :kys:

 

Åh, det pres.... Puuuuha.

 

Men var det indenfor banetiden? Har set en suveræn coton spurte fejlfrit og så var banetiden helt afsindigt lav og han gik glip af sin pind!

 

Det har jeg også hørt om :evil: Skandaløst! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo lige meget, belønningen er at være tæt på elskede far, uanset om han hvæser og sprutter af arrigskab, problemet var, at far var borte! Kan ikke helt gennemskue, hvordan det skal trænes, hun er jo på samme måde .... generelt :oops:

 

Hmmm.... :hmm:Men hvad hvis hun GODT kan se ham og har styr på hvor han er? Ville hun så kunne tænke: ok fint nok - og så koncentrere sig om løbet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... :hmm:Men hvad hvis hun GODT kan se ham og har styr på hvor han er? Ville hun så kunne tænke: ok fint nok - og så koncentrere sig om løbet?

 

Nej, så spurter hun ud til ham, hun holdt øje fra første forhindring, tjekkede fra toppen af a-brætet, løb ud, hvor vi havde vores stole og STRAKS hun spottede ham, var det galop afsted - har startet ny tråd om Petrines problem, for kan slet ikke se, hvad jeg skal gøre? Hvad manden skulle have gjort (det var KUN fordi jeg var med, havde jeg ikke stået ved starten, var hun løbet med ham)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg kan se, at der skal en beagle og en westie med til DM, der er alligevel imponerende, synes jeg!

 

Åhh en lille Westie... Det er i mine øjne lidt ala en Cairn:mrgreen::hjerte: ( Ved godt at de overhovedet ikke er samme race, men alligevel).

 

Det er imponerende!!! Sejt:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh, det er alt for avanceret til mig :oops: er ret blank (og muligvis ikke for kvik) lige på det her punkt!

 

Vildt surt, når jeg nu er en af de få, med en mand, der også har lyst til agility

 

Ha´, ha du synes det er slemt, min gemal står som oftest mit på banen, og min gamle seniorhund Barney eeeeeeeeeeeeelsker ham og har gjort det i alle årene. Det ødelagde totalt mit DcHs DM sidste år. Barney synes bare Thomas er for lækker når han dømmer. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Kom westierne ikke fra fejlfarvede cairn'er? Måske mig der er løbet med en halv vind, men virkeligt imponerende, med lille kortbenet terrier!

 

 

Du kan sagtens have ret... Må indrømme at jeg ikke er helt sikker.. Men synes også jeg har hørt noget i den dur!!

 

Ja det er sku imponerende... mega mega cool:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...