Hop til indhold

Agilitykonkurrencer - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Og en ny konkurrencetråd. Glæder mig til at høre fra alle der skal løbe konkurrencer i weekenden.

 

Karla og jeg skal løbe i Horsens. Vi kunne godt tænke os en pind i SP :evil: og så kunne vi godt tænke os et DM udtag i AG :genert: - bare et lillebitte et? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 950
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi tager også afsted til en 2-dages. Det skulle have været i Nykøbing, men nu er det flyttet til Næstved på grund af vejret. Jeg håber på et par gode løb i klasse 1'erne og så vil jeg gøre hvad jeg kan for at få et par fejlfrie runder i de åbne klasser.

 

Jeg er ikke så meget afsted for at få pindene lige pt. Jeg løber også med Bassen i DKK og det er der vi prøver at få dem pt. Det gør jo at man kan få oprykning to steder på en gang ;)

 

Suk... havde det ikke været for hhv. 3,06 og 0,97 i tidsfejl, havde vi kun manglet to udtagelser i spring...

 

Men hey... Hvis jeg ikke skal bruge de to jeg har i agility, kunne du jo købe dem billigt *gg*

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tager også afsted til en 2-dages. Det skulle have været i Nykøbing, men nu er det flyttet til Næstved på grund af vejret. Jeg håber på et par gode løb i klasse 1'erne og så vil jeg gøre hvad jeg kan for at få et par fejlfrie runder i de åbne klasser.

 

Jeg er ikke så meget afsted for at få pindene lige pt. Jeg løber også med Bassen i DKK og det er der vi prøver at få dem pt. Det gør jo at man kan få oprykning to steder på en gang ;)

 

Suk... havde det ikke været for hhv. 3,06 og 0,97 i tidsfejl, havde vi kun manglet to udtagelser i spring...

 

Men hey... Hvis jeg ikke skal bruge de to jeg har i agility, kunne du jo købe dem billigt *gg*

 

Jeg kan kun bruge de to i AG hvis de er fra DCH :mrgreen: der har jeg nemlig 3 i sp og 1 i ag... hos DKK har jeg ingen, så dem ville jeg ikke give meget for :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pøj pøj til alle der skal ud i weekenden! :x:

 

Iso og jeg ta'r to stævnedage mere i august - OcH (søndag) og Vejle. Så er det vist rigeligt, og vi koncentrerer os om træningen frem til næste forår.

 

Det har været sundt at prøve stævner af (tror jeg da!), og ikke mindst så forskellige stævner... Jeg troede ikke Iso ville være påvirket af omgivelserne, troede ikke hun så andet end banen. Meeen, der var sq alligevel stor forskel på hende til Vejen og det lille bitte stævne i Føns sidste weekend!

 

Glæder mig rigtig meget til de to stævner der mangler, og håber ellers at vi når at bli' sådan rigtigt stævneklare til foråret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme efter en hyggelig dag i Horsens, med overraskende godt vejr :5up: johna var en lille engel at have med, som gik i sit bur og snorksov i 3 timer midt på dagen :engel::shock:

 

Karla var knap så meget engel :drille: efter en laaaaang sommerferie var hun sandelig heeeeelt klar til at løbe agility og begyndte at skrige! :shock: da vi nærmede os banen til vores første klasseløb. Hun tyvstartede ikke og det var så vidst det positive jeg kunne sige om det løb :mrgreen: detblev til en spektakulær disk i sp1, hvor karla virkelig fik noget for pengene :genert: 28 forhindringer tror jeg at jeg talte det til :mrgreen:

 

Spå gik hun igangbigen, men så blev mor sgu sur:evil: så efter kun en enkelt ekstra tunnel kom hun "hjem" igen og så løb hun faktisk skidegodt resten af banen, men hun var jo disket, så det var jo lidt hip som hap.

 

Agå - fejlfri, 3. Plads og DM udtag :banan: så mangler vi sgu kun 1 :shock:

 

Ag1, her formåede jeg at få os disket ved at sende hende i det forkerte tunnelhul på forhindring nr 2!!!! :stupid: men derudover løb hun fantastisk og fik alle sine felter :klap:

 

Så alt i alt en lidt sær dag, med 3 gode løb, men også 3 disks :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme efter en hyggelig dag i Horsens, med overraskende godt vejr :5up: johna var en lille engel at have med, som gik i sit bur og snorksov i 3 timer midt på dagen :engel::shock:

 

Karla var knap så meget engel :drille: efter en laaaaang sommerferie var hun sandelig heeeeelt klar til at løbe agility og begyndte at skrige! :shock: da vi nærmede os banen til vores første klasseløb. Hun tyvstartede ikke og det var så vidst det positive jeg kunne sige om det løb :mrgreen: detblev til en spektakulær disk i sp1, hvor karla virkelig fik noget for pengene :genert: 28 forhindringer tror jeg at jeg talte det til :mrgreen:

 

Spå gik hun igangbigen, men så blev mor sgu sur:evil: så efter kun en enkelt ekstra tunnel kom hun "hjem" igen og så løb hun faktisk skidegodt resten af banen, men hun var jo disket, så det var jo lidt hip som hap.

 

Agå - fejlfri, 3. Plads og DM udtag :banan: så mangler vi sgu kun 1 :shock:

 

Ag1, her formåede jeg at få os disket ved at sende hende i det forkerte tunnelhul på forhindring nr 2!!!! :stupid: men derudover løb hun fantastisk og fik alle sine felter :klap:

 

Så alt i alt en lidt sær dag, med 3 gode løb, men også 3 disks :vedikke:

 

Jeg vil se video af Karla der skriger, og økonomiske Karla der får hele 28 forhindringer for gebyret!!! :klap: :mrgreen:

 

Fedt med DM-pinden, krydser virkelig for at du får den sidste med!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Joy har haft en super dag... Og det selvom han ikke havde et eneste fejlfrit løb.

 

Det startede med SP1. Han fik for to væringer i sin slalom. Han kom tordende ud af en tunnel og skulle lige ind i en slalom. Desværre kan hans hundefører ikke numrene, så hun tog nr. 16 efter nr. 14, og så mente dommeren at der skulle fløjtes af os :stupid:...

 

SPÅ var han faktisk rigtig fin. Den var lidt kompliceret, men faktisk rigtig god med godt flow... Han fik for en væring(min fejl da jeg trak ham for langt) og så en nedrivning... Deer blev han presset for meget.

 

AGÅ blev lidt for spændende... En slalomindgang med en tunnelindgang på begge sider. Ja... Tror ikke han mente en tur gennem tunnelen 4 gange ville kunne gøre det. Lidt ærgeligt, da resten var rigtig godt.

 

AG1. Vi fik en feltfejl. Jeg brugte meget tid på lige at overveje om jeg skulle gå tilbage og rette den, for dommeren markerede ikke. Jeg valgte at sende ham videre, da jeg fik givet ham sin "felt" for sent og han mentalt var rigtig godt med på banen. Vi endte med en 3. plads i den klasse.

 

En meget spændende dag, hvor jeg for første gang oplevede en konkurrence med valgfri indgang på slalom :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca, tillykke med DM-udtaget. :5up: Hvor mange stævner er der tilbage, hvor du kan nå at få det sidste udtag?

 

Camilse, tillykke med 3. pladsen. :klap:

 

Jo, tak... havde jeg ikke kvajet mig i SP1, havde han fået en 2. plads der... Men det går jo ikke at lave fejl...

 

Nu har vi så 4 klasser imorgen...

 

Og så ser det ud til at det står på konkurrence hver weekend frem til d. 18. september(lige med undtagelse af den weekend hvor jeg smutter på trænerweekend)... Håber så meget på en enkelt oprykning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca, tillykke med DM-udtaget. :5up: Hvor mange stævner er der tilbage, hvor du kan nå at få det sidste udtag?

 

Camilse, tillykke med 3. pladsen. :klap:

 

Tak, tak... Der er jo stadig imorgen, odense i næste weekend og vel også Vejle weekenden efter... Som jeg godt nok ikke er tilmeldt, men det må jeg hellere skynde mig at få gjort...

 

Så det burde kunne lade sig gøre, men man ved jo aldrig med os... Når det gælder agility og mig og Karla, så ee intet sikkert :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dag to er overstået og ved ikke helt hvad jeg skal sige...

 

han var mildest talt en idiot i SP1. Han lavede lidt det han havde lyst til... Men han var den med færrest fejl og vi vandt klassen... Det eneste han lavede af fejl var en væring på den sidste forhindring. Han smuttede om på den anden side og stod bare og så på mig, med et blik der sagde"Hey, nu tager jeg den" og jeg sagde "DET GØR DU BARE IKKE!"... Jeg fik ham tilbage på den rigtige side og fik ham over... Møg ærgeligt, da han trods alt kunne have fået en pind hvis han bare havde lavet den dumme fremadsendelse.

 

SPÅ der gik den første halvdel egentlig ok... Han blev lidt i tvivl om en indgang til en tunnel, men det blev redet. Så gik det fint til vi skulle i slalommen. Jeg ville holde mig tilbage, men han hoppede ud og så efter mig... Fik ham igennem, og så kom han igen til tunnelerne, og der var dælme mange huller at vælge imellem. Hele tre kunne man tage, og så når mor ikke er i nærheden må man jo selv tage valget...

 

AGÅ overvejede jeg faktisk at melde fra i. Jeg syntes han var lidt for meget oppe at ringe. Jeg besluttede mig så for at tage den alligevel. Om ikke andet så for at få nogle gode felter. Han sprang de sidste to pinde i sin slalom. jeg fik ikke holdt ham til ilden, og jeg burde egentlig have lært det fra SPÅ. Joy er en hund der stresser meget, så vi gik stille og roligt tilbage til starten, jeg fik brugt lidt tid på at få hans opmærksomhed og startede så slalommen forfra. Det var sådan set det han lavede af fejl. Men det at vi tog slalommen om fra starten og brugte så meget tid på det, gjorde at vi fik mere end 11 tidsfejl... Det vigtigste ved dette løb var dog at han tog nogle rigtig fornuftige felter...

 

AG1, nu havde jeg sat mig for at det skulle være. Han skulle fejlfri igennem. Han blev holdt i ørerne hele og jeg talte meget til ham(det er åbenbart noget der får ham til at holde hovedet koldt og forhindre ham i at finde på ideer undervejs). Især i slalommen blev han pecet frem og da vi kom til fremadsendelsen så fik han ellers bare besked på at komme afsted. Det lykkedes og Joy fik sin første DcH-pind i AG1 og vi fik en 2. plads... Det var sikkert de lidt langsomme felter der snød os for endnu en 1. plads, men jeg er nu tilfreds alligevel:blink:

 

Er der egentlig nogen der har styr på det med de oprykningspinde... Vi diskuterede det lidt på vejen hjem... hvis man har fx 2 pinde i DcH og en fra DKK, så har man ikke til en oprykning i DcH, vel???

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med pinden Camilse, og nej pindene skal tages for sg i de respektive klubber. Så 3 i DCH for at rykke op der og 3 i dkk for at rykke op der...

 

Det mente jeg nemlig også... Nu må jeg se hvad han laver på lørdag af ballade ;) Der skal vi afsted til 2xklasse 1 stævne i DKK, og så må vi se om vi kan få de sidste pinde vi mangler. Men nøj det bliver en laaaaaaang dag. Første banegennemgang klokken 07:15:scared: og der er planlagt præmieoverrakkelse klokken 19:20... Forstår godt mig far tager hjem i mellemtiden...

Håber lidt det lykkes, for så får vi jo oprykning til begge foreninger på en gang.

 

Det handler bare om at jeg holder ham godt og grundigt til ilden. Heldigvis passer DKK's baner generelt bedre til Joy...

 

Nå, ja... Fik jeg sagt at jeg har mere en time i transport, så damm jeg skal tidligt op... Og så en lørdag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men vi er også hjemme igen efter en fin, lang og våd dag i Horsens, hvor Karla løb som en stjerne! Igår var hun FOR tændt, men idag efter en hel dag med løb igår, var hun præcis som hun skulle være... tændt, tændt, tændt... men styrbar!

 

Vi lagde hårdt ud, med en super AG1, hvor det "desværre" var Kurt der var dommer, og Karla slår ikke vippen langt nok ned for hans smag, så vi fik en feltfejl på vippen. Havde det været Per havde vi ikke fået fejl der... Men sådan skulle det ikke være... De 5 fejl rakte til en 2. plads - 13 sekunder hurtigere end nr 1 :rolleyes:... vippefelt er det nye mål der bare SKAL på plads....

 

SÅ kom vi til AGÅ, og jeg fik kvalme da jeg stod og skulle ind :rolleyes: :stupid: Karla løb super. De første 8 forhindringer gik bare som en drøm, og selv slalomindgangen og forhindringsdiskrimineringen på Tunnelhuller, som jeg havde frygtet, det kørte bare :5up:

Så kom jeg desværre lige to skridt for langt bagefter og stod derfor i forkert position efter A, så jeg fik smidt hende i en tunnel... Jeg kunne ikke bebrejde hende noget, hun gjorde præcis hvad hun fik besked på... øv. Så det blev ikke idag vi fik vores sidste DM udtag.

 

SPÅ var en superlækker løbebane og eftersom jeg jo ikke skal bruge flere udtag der, så var jeg helt afslappet, hvilket bevirkede at vi løb et fantastisk løb på en suveræn tid og tog sejren hjem... :banan:

 

SP1 var en raketbane af karat og den slags eeeeelsker vi jo :klap: så vi slog lige fast i en hulens fart, at vi altså hører hjemme i klasse2, ved at løbe banen fejlfri i rå stil på en tid af 25 sekunder... Gæt hvem der ikke kunne få armene ned :mrgreen:

 

Lige indtil der var præmieoverrækkelse - hvor mit navn ikke bliver nævnt :shock: WTF! Og hvor hende der bliver udråbt til vinder siger: "er i sikre" :lol:

Så endnu engang bliver Anna Görlitz kaldt til dommerteltet - hvorfor har jeg afleveret min bog? spørger de.... :stupid:

Et kort øjeblik blev jeg i tvivl om de havde ret - var jeg blevet disket? Havde jeg haft så travlt, at jeg havde misset et spring? Ned og se video - næh nej, jeg var ikke disket...

Ok, tydeligvis er jeg så bare forbandet? og MÅ IKKE have lov at rykke op i klasse2 :roll: :stupid:eller?

 

Heldigvis var der tale om en fejl i indtastning og jo Karla havde vundet og i overlegen stil med over 8 sekunder ned til nr 2 :klap: Men hallo??? Hvorfor skal det være så besværligt :lol::lol::lol:

 

Tilsidst et virkeligt elendigt billede af hundene og dagens høst... Kræene var våde og ville under dynen, så jeg nænnede ikke ta tvinge dem til at blive i længere tid :mrgreen:

 

295139_10150273880262054_581222053_7855644_1161243_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiggede lige forbi dyreskuepladsen i dag, kun en halv times tid (stak af inden det begyndte at regne), men er meget inponeret :-D

Det tror jeg altså lige kunne være noget for Puma, kan være vi også skulle tage forbi Vejle hvis vejret bliver godt, men kan godt mærke det er godt med små doser her i begyndelsen, for det tager godt nok på den lille hunds kræfter, alle de mennesker og dyr som skal holdes øje med :lol:

Vi tog en tur i skoven bagefter i regnvejret og så har han næsten sovet siden det lille pus, det er hårdt at være tilskuer :vuf:

 

Og tillykke til Karla, det var fantastisk de få sekunder jeg oplevede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men vi er også hjemme igen efter en fin, lang og våd dag i Horsens, hvor Karla løb som en stjerne! Igår var hun FOR tændt, men idag efter en hel dag med løb igår, var hun præcis som hun skulle være... tændt, tændt, tændt... men styrbar!

 

Vi lagde hårdt ud, med en super AG1, hvor det "desværre" var Kurt der var dommer, og Karla slår ikke vippen langt nok ned for hans smag, så vi fik en feltfejl på vippen. Havde det været Per havde vi ikke fået fejl der... Men sådan skulle det ikke være... De 5 fejl rakte til en 2. plads - 13 sekunder hurtigere end nr 1 :rolleyes:... vippefelt er det nye mål der bare SKAL på plads....

 

SÅ kom vi til AGÅ, og jeg fik kvalme da jeg stod og skulle ind :rolleyes: :stupid: Karla løb super. De første 8 forhindringer gik bare som en drøm, og selv slalomindgangen og forhindringsdiskrimineringen på Tunnelhuller, som jeg havde frygtet, det kørte bare :5up:

Så kom jeg desværre lige to skridt for langt bagefter og stod derfor i forkert position efter A, så jeg fik smidt hende i en tunnel... Jeg kunne ikke bebrejde hende noget, hun gjorde præcis hvad hun fik besked på... øv. Så det blev ikke idag vi fik vores sidste DM udtag.

 

SPÅ var en superlækker løbebane og eftersom jeg jo ikke skal bruge flere udtag der, så var jeg helt afslappet, hvilket bevirkede at vi løb et fantastisk løb på en suveræn tid og tog sejren hjem... :banan:

 

SP1 var en raketbane af karat og den slags eeeeelsker vi jo :klap: så vi slog lige fast i en hulens fart, at vi altså hører hjemme i klasse2, ved at løbe banen fejlfri i rå stil på en tid af 25 sekunder... Gæt hvem der ikke kunne få armene ned :mrgreen:

 

Lige indtil der var præmieoverrækkelse - hvor mit navn ikke bliver nævnt :shock: WTF! Og hvor hende der bliver udråbt til vinder siger: "er i sikre" :lol:

Så endnu engang bliver Anna Görlitz kaldt til dommerteltet - hvorfor har jeg afleveret min bog? spørger de.... :stupid:

Et kort øjeblik blev jeg i tvivl om de havde ret - var jeg blevet disket? Havde jeg haft så travlt, at jeg havde misset et spring? Ned og se video - næh nej, jeg var ikke disket...

Ok, tydeligvis er jeg så bare forbandet? og MÅ IKKE have lov at rykke op i klasse2 :roll: :stupid:eller?

 

Heldigvis var der tale om en fejl i indtastning og jo Karla havde vundet og i overlegen stil med over 8 sekunder ned til nr 2 :klap: Men hallo??? Hvorfor skal det være så besværligt :lol::lol::lol:

 

Tilsidst et virkeligt elendigt billede af hundene og dagens høst... Kræene var våde og ville under dynen, så jeg nænnede ikke ta tvinge dem til at blive i længere tid :mrgreen:

 

295139_10150273880262054_581222053_7855644_1161243_n.jpg

 

Hvor er I bare seje!! Men sødt af dig at vente med din sidste DM-udtagelse til jeg er med... :engel:;-) Glæder mig til at se jer i Odense og Vejle - for du ta'r begge med, ikke?? Jeg kommer kun søndag i Odense...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...