Hop til indhold

Agilitykonkurrencer - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jo, det lyder til, at I er en DGI-klub. :-)

 

Måske kunne det være godt for Tacco med sådan et indendørs stævne? Banen er jo lukket af til tre sider, så der er ikke så mange spændende ting at løbe ud til. :blink:

 

det var jo lige præcis det jeg tænkte, jeg er ved at løbe lidt sur i at skulle hente ham ude i blandt publikum :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 950
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå... Nu er denne weekend så ovre... Hvad står den på for jer i næste uge?

 

Joy og jeg smutter afsted til Sjællandsmesterskaberne... Tror ikke vi har en chance, men så er det prøvet, og tager mest afsted, for at få en pind i AG1...

 

Træning i ugen, og på søndag ta'r vi til Vejle. Årets sidste stævne for vores vedkommende. Iso er jo lige startet, og det er egentlig for tidligt, hvilket jeg også godt vidste og har med i beregningerne. Efter næste søndag skal vi bare træne, indtil vi prøver stævner igen en gang til foråret, hvor hun forhåbentlig er mere parat til det. Vi har også været lidt hæmmede af at jeg ikke er helt rask, men det håber jeg søreme jeg er til foråret - for det kræver sq en helt rask og frisk fører at løbe med det lille lyn!!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Nu er denne weekend så ovre... Hvad står den på for jer i næste uge?

 

Joy og jeg smutter afsted til Sjællandsmesterskaberne... Tror ikke vi har en chance, men så er det prøvet, og tager mest afsted, for at få en pind i AG1...

 

Jeg tager til Jysk Mesterskab i Vejle i næste weekend. Derefter er der 2 dages stævne af helvede til nordpå i Dronninglund og forhåbentlig 2 dages stævne i Risskov 3-4 sep (har lige forsøgt at eftertilmelde idag)... og ja, jeg jagter den hellige gral aka det sidste dm-udtag i ag.

 

Og i ugerne op til hvert stævne skal jeg træne vippe, så jeg ikke risikerer at miste et ag-løb pga en dum feltfejl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Agility er altså en sjov ting. Er fuldstændig bidt dagen efter hver stævne og vil bare have mer' mer' mer' :mrgreen: Ser agility-videoer på youtube osv.

 

Okay, hvis vi var kommet hjem med 3 x disk i går havde jeg nok ikke været ligeså hooked. Hold kæft hvor jeg ærgrede mig over de to første løb, for det var så tæt på fejlfrit i begge og handlingen flød bare så godt i alle løb i går... Men sådan en pind kan hjælpe på meget (så glemmer man den skuffelse, der var efter de andre løb).

 

Nå, i weekenden er der stævne igen, så jeg kan få mit agility-fix :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja, melder du dig til letøvet eller øvet til hhv. Smørum og Barthahus?

 

Jeg mener vi fik at vide, at så længe man løber Klasse 1 hos DKK, er det okay, at stille op i letøvet.

 

Jeg ved endnu ikke, om jeg melder mig til Smørum (jeg er med til at prøve at arrangere noget genforeningsfest for mit gamle kollegiekøkken aftenen før, og hvis det bliver til noget, er jeg nok for smadret dagen efter til at løbe ag). Men regner med at tilmelde mig let øvet til Barthahus. Det var til et Barthahus-stævne, at der var en af arrangørerne, der sagde, at hvis man løb klasse 1 til DKK, var det fint at stille op i let øvet, men når man rykkede op i klasse 2, forventedes det, at man stillede op i øvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved endnu ikke, om jeg melder mig til Smørum (jeg er med til at prøve at arrangere noget genforeningsfest for mit gamle kollegiekøkken aftenen før, og hvis det bliver til noget, er jeg nok for smadret dagen efter til at løbe ag). Men regner med at tilmelde mig let øvet til Barthahus. Det var til et Barthahus-stævne, at der var en af arrangørerne, der sagde, at hvis man løb klasse 1 til DKK, var det fint at stille op i let øvet, men når man rykkede op i klasse 2, forventedes det, at man stillede op i øvet.

 

Ja, okay. Man gider jo bare ikke, hvis nogle skal have ondt i numsen...

 

Men så må jeg jo lige vente og se til efter weekenden, om det skal være letøvet eller øvet... (Argh, jeg kommer helt sikkert til at klovne rundt, fordi jeg ved, at vi kan "risikere" at rykke op...).

 

Jeg kan godt tilmelde mig begynder, ik? Eller hvad? Vil gerne kunne have et flydende løb, hvor vi (forhåbentlig) ikke blir disket pga tiden :evil:

 

Jo, helt sikkert! :-D Nu skal I fand'me bare prøve at gennemføre uden at tiden så er det, der giver jer disk :ae:

 

Jeg synes virkelig du skal overveje at søge en tidsdispensation hos DKK, hvis det er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, okay. Man gider jo bare ikke, hvis nogle skal have ondt i numsen...

 

Til Midsommer Cup nåede jeg jo at få to pinde i både agility og spring, efter at jeg havde meldt mig til, og jeg skrev til arrangøren for at høre, om det stadig var ok, at jeg løb let øvet, eller om de ville have mig op i øvet. Arrangøren skrev tilbage, at så længe jeg ikke var rykket op, var det let øvet, jeg skulle stille op i.

 

Men så må jeg jo lige vente og se til efter weekenden, om det skal være letøvet eller øvet... (Argh, jeg kommer helt sikkert til at klovne rundt, fordi jeg ved, at vi kan "risikere" at rykke op...).

 

Det lyder som noget, jeg kender til. :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, okay. Man gider jo bare ikke, hvis nogle skal have ondt i numsen...

 

Men så må jeg jo lige vente og se til efter weekenden, om det skal være letøvet eller øvet... (Argh, jeg kommer helt sikkert til at klovne rundt, fordi jeg ved, at vi kan "risikere" at rykke op...).

 

 

 

Jo, helt sikkert! :-D Nu skal I fand'me bare prøve at gennemføre uden at tiden så er det, der giver jer disk :ae:

 

Jeg synes virkelig du skal overveje at søge en tidsdispensation hos DKK, hvis det er muligt.

 

Som jeg husker det, så sidste år var der nogle, hvor jeg tænkte...ahhhh....I skulle vist ha været en klasse højere. Så tror ikke godt du kan tilmelde jer letøvet, der skal nok være modstand alligevel :slem:

 

 

Overvejer det også - men vil lige vente til slalommen er helt på plads, så den ikke også tager meget tid. Så kan jeg bedre se hvor meget tiden er et problem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Agility er altså en sjov ting. Er fuldstændig bidt dagen efter hver stævne og vil bare have mer' mer' mer' :mrgreen: Ser agility-videoer på youtube osv.

 

Okay, hvis vi var kommet hjem med 3 x disk i går havde jeg nok ikke været ligeså hooked. Hold kæft hvor jeg ærgrede mig over de to første løb, for det var så tæt på fejlfrit i begge og handlingen flød bare så godt i alle løb i går... Men sådan en pind kan hjælpe på meget (så glemmer man den skuffelse, der var efter de andre løb).

 

Nå, i weekenden er der stævne igen, så jeg kan få mit agility-fix :banan:

 

Jeg håber at jeg snart kommer til at se jer løbe!!!

 

Hvor er det bare fedt at I er begyndt til alle de stævner:klap::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Midsommer Cup nåede jeg jo at få to pinde i både agility og spring, efter at jeg havde meldt mig til, og jeg skrev til arrangøren for at høre, om det stadig var ok, at jeg løb let øvet, eller om de ville have mig op i øvet. Arrangøren skrev tilbage, at så længe jeg ikke var rykket op, var det let øvet, jeg skulle stille op i.

 

 

 

Det lyder som noget, jeg kender til. :pift:

Det er det der er så skideirriterende ved DGI - de er ikke enige fra stævne til stævne om hvad kriterierne for klasserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Mht DGI stævner og klasserne, så er jeg en af dem, der bliver lettere irriteret over, at man gang på gang ser ekvipager, der melder til i for lette klasser.

 

Jeg har desværre set, at det kan være med til, at ødelægge et ellers fint stævne, at folk ikke har nok selvindsigt til, at melde til i den korrekte klasse.

 

Meningen for mange med DGI-stævner er, at komme ud og have et hyggeligt stævne og få afprøvet det at løbe agility under knap så formelle former - så starter en knapt så øvet ekvipage i fx letøvet, så er der stor risiko for, at de ingen chancer har for placering, da der altid vil være 'pokaljægerne', hvis største interesse er, at få noget med hjem og helst vinde :roll:

 

Til alle de DGI stævner jeg har deltaget i, har det været kotyme, at har man aldrig sat sine ben på en bane, så starter man begynder.

Har man deltaget i et dch/DKK/DGI stævne før eller man har trænet i længere tid, så er det letøvet.

Er det lykkes en at komme igennem fejlfrit i en klasse 1, så er man øvet.

 

Gå foran med et godt eksempel - så kan man kun håbe at andre vil følge! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning i ugen, og på søndag ta'r vi til Vejle. Årets sidste stævne for vores vedkommende. Iso er jo lige startet, og det er egentlig for tidligt, hvilket jeg også godt vidste og har med i beregningerne. Efter næste søndag skal vi bare træne, indtil vi prøver stævner igen en gang til foråret, hvor hun forhåbentlig er mere parat til det. Vi har også været lidt hæmmede af at jeg ikke er helt rask, men det håber jeg søreme jeg er til foråret - for det kræver sq en helt rask og frisk fører at løbe med det lille lyn!!! :shock:

 

Der har jeg jo en hjælp i at min hund er født i april... Det betyder at hun vil være omkring to år før hun får sin debut. Tilgengæld skulle hun gerne starte de første konkurrencer i lydighed til næste år. Forhåbentlig kan alle de oplevelser her hjælpe til en mere afbalanceret hund når hun skal igang med sin karriere som agility hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht DGI stævner og klasserne, så er jeg en af dem, der bliver lettere irriteret over, at man gang på gang ser ekvipager, der melder til i for lette klasser.

 

Jeg har desværre set, at det kan være med til, at ødelægge et ellers fint stævne, at folk ikke har nok selvindsigt til, at melde til i den korrekte klasse.

 

Meningen for mange med DGI-stævner er, at komme ud og have et hyggeligt stævne og få afprøvet det at løbe agility under knap så formelle former - så starter en knapt så øvet ekvipage i fx letøvet, så er der stor risiko for, at de ingen chancer har for placering, da der altid vil være 'pokaljægerne', hvis største interesse er, at få noget med hjem og helst vinde :roll:

 

Til alle de DGI stævner jeg har deltaget i, har det været kotyme, at har man aldrig sat sine ben på en bane, så starter man begynder.

Har man deltaget i et dch/DKK/DGI stævne før eller man har trænet i længere tid, så er det letøvet.

Er det lykkes en at komme igennem fejlfrit i en klasse 1, så er man øvet.

 

Gå foran med et godt eksempel - så kan man kun håbe at andre vil følge! :5up:

 

Jeg tror altså, at der er forskel fra stævne til stævne inden for DGI... og måske særligt fra Jylland til Sjælland? Så vidt jeg kan forstå, har I hverken vippe eller slalom i begynderklassen i Jylland. Det har jeg kun oplevet til et enkelt DGI-stævne herovre, hvor jeg tror, at det var ret meget sådan, som du beskriver: Begynderklassen var for de helt grønne.

 

Men ved Midsommer Cup og Barthahus (årligt tilbagevendende stævner) har arrangørerne selv meldt ud (når adspurgt), at Let øvet svarer ca. til en klasse 1 bane, og at det først er, når man løber klasse 2 i DKK, at man forventes at tilmelde sig Øvet. Der er både slalom og vippe i begynderklassen, som desuden ikke er ligeså "nybegynder"-agtig i sværhedsgrad som til det ene stævne, jeg nævner ovenfor... som jeg tror måske svarede til de fleste DGI-stævner i Jylland?

 

Lille Louie og jeg løb Let Øvet til Midsommer Cup i juni, og de baner passede fint til os i sværhedsgrad. Både spring- og agilitybanen svarede til en middelsvær klasse 1 bane, der var både et par tricky handlingssteder, flere fælder og en udfordrende slalomindgange, sådan som jeg husker det. Jeg har løbet lettere klasse 1 baner i DKK (men også et par sværere). :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg tror altså, at der er forskel fra stævne til stævne inden for DGI... og måske særligt fra Jylland til Sjælland? Så vidt jeg kan forstå, har I hverken vippe eller slalom i begynderklassen i Jylland. Det har jeg kun oplevet til et enkelt DGI-stævne herovre, hvor jeg tror, at det var ret meget sådan, som du beskriver: Begynderklassen var for de helt grønne.

 

Men ved Midsommer Cup og Barthahus (årligt tilbagevendende stævner) har arrangørerne selv meldt ud (når adspurgt), at Let øvet svarer ca. til en klasse 1 bane, og at det først er, når man løber klasse 2 i DKK, at man forventes at tilmelde sig Øvet. Der er både slalom og vippe i begynderklassen, som desuden ikke er ligeså "nybegynder"-agtig i sværhedsgrad som til det ene stævne, jeg nævner ovenfor... som jeg tror måske svarede til de fleste DGI-stævner i Jylland?

 

Lille Louie og jeg løb Let Øvet til Midsommer Cup i juni, og de baner passede fint til os i sværhedsgrad. Både spring- og agilitybanen svarede til en middelsvær klasse 1 bane, der var både et par tricky handlingssteder, flere fælder og en udfordrende slalomindgange, sådan som jeg husker det. Jeg har løbet lettere klasse 1 baner i DKK (men også et par sværere). :blink:

 

Det er rigtigt forstået, at du har 2-3 dm-udtag og flere oprykningspinde i både spring og agility?

Hvis Ja, så syntes jeg (ha in mente, at jeg jo ikke kender dig og Tyson, men skriver udfra Jeres resultater), at I burde starte Øvet... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt forstået, at du har 2-3 dm-udtag og flere oprykningspinde i både spring og agility?

Hvis Ja, så syntes jeg (ha in mente, at jeg jo ikke kender dig og Tyson, men skriver udfra Jeres resultater), at I burde starte Øvet... :genert:

 

Tyson og jeg fik 3 DM udtag og to oprykningspinde i ag og to i spring her i foråret (som for øvrigt er vores første "rigtige" stævnesæson), ja. :blink: Inden Midsommer Cup skrev jeg til arrangørerne og spurgte, om jeg på den baggrund skulle rykkes op i Øvet klasse, for så gjorde jeg gerne det (jeg havde først fået pindene og to af udtagene efter min tilmelding). Jeg fik svaret at nej, så længe jeg ikke var rykket op i klasse 2 i DKK, var Let øvet passende (hvilket var samme udmelding Barthahus-arrangørerne kom med sidste år, da nogle spurgte). Og som sagt mener jeg, at Let øvet banerne til Midsommer Cup (i hvert fald agility og spring, for sjov klasserne var ikke så svære) var passende i sværhedsgrad. Det var IKKE lette begynderbaner.

 

Jeg tror altså, at du er farvet af de jyske DGI-stævner. :blink:

 

TAK Cup (som i år er Amager Cup) er til gengæld en anden sag. Der er klasseinddelingen i højere grad, som du beskriver, og der ville jeg melde til i Øvet, hvis jeg fik valget (det gør jeg så ikke, man melder til i en samlet klasse, der hedder Let øvet/Øvet, og baseret på resultaterne i den indledende runde, går man så videre til hhv. en A- og en B-finale).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige huske at tilføje, at jeg ikke melder til i en klasse, som jeg tror i virkeligheden er lidt for let for Tyson og mig, for at få bedre chance for at vinde. Jeg melder til i den klasse, jeg har indtryk af er passende. Jeg ville skam være ked af at være meldt til i en klasse, der var for let for os - både fordi det ville være unfair overfor de andre deltagere, og fordi vi får mest ud af at løbe baner, der passer til os niveaumæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige huske at tilføje, at jeg ikke melder til i en klasse, som jeg tror i virkeligheden er lidt for let for Tyson og mig, for at få bedre chance for at vinde. Jeg melder til i den klasse, jeg har indtryk af er passende. Jeg ville skam være ked af at være meldt til i en klasse, der var for let for os - både fordi det ville være unfair overfor de andre deltagere, og fordi vi får mest ud af at løbe baner, der passer til os niveaumæssigt.

 

Det er jeg bestemt ikke i tvivl om :kys:

 

Men derfor kan andre deltagere jo godt blive lidt :fornaermet: Hvis I så går hen og vinder det hele f.eks. For de kender jo ikke til korrespondancen med Barthahus.

 

Kunne virkelig være rart, hvis de bare skrev (så alle vidste det):

 

Begynder - For ekvipager med lidt eller ingen stævneerfaring.

Letøvet - Svarer til Klasse 1.

Øvet - Svarer til Klasse 2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...