Hop til indhold

To hunde ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej og tak for de mange rigtig gode svar. Ved ikke helt om jeg blev klogerer, hehe. Det er jo et stort valg, man kan jo ikke vælge om igen og ingen kan vælge det for en og hunden kan da slet ikke.

 

Jeg elsker både små hvalpemusser, frække og uopdragne unghunde og kloge og vise voksne hunde.

 

Pasnings muligheder er heldigvis intet problem. Har 4 i familien der hver har en bil, og som gerne ville passe vovsen.

 

Jeg bor hellere ikke i kbh, tværtimod, bor på landet på djursland, og her går en blå bus i timen og der er aldrig nogen med. Så kunne ikke forstille mig at det skulle være et problem at have to hunde med. Har tit haft Teitur med som har sin egen pude med og gerne må sidde på sædet og kigge ud af vinduet.

 

Så alt det er jeg ikke nervøs for.

 

Jeg er kommet frem til føglende

 

 

Bliver det en hvalp bliver det en hanhund.

 

Er det en unghund tager jeg ud og besøger den nogle gange, tager Teitur med og ser om de kan sammen og kan de det, er det ligegyldigt om det er en han eller en hun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nanna- er ked af at høre at det er svært med 2 hunde og øv hvor ærgeligt for dig. Det kunne jo være så rart hvis de havde glæde af hinanden i stedet.

 

 

 

Det med at den voksne bliver ked af det når jeg går ud med hvalpen uden den skal med, har jeg tænkt på, men er kommet frem til at jeg så først går tur med Teitur, for så kan hvalpen også lærer at være alene, og derefter er Teitur træt og så kan hvalpen komme med mig ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Her kommer lige et par hvalpefotos.

Har lige haft et par hårde dage med sygt barnebarnspasning eget hjem og så er det ikke optimalt med 10 hunde i huset. Så idag står den på lidt hjemmehygge i regnvejr??? ØV.

Tænk hvis det blev varmt og tørvejr så de kunne komme lidt ud, men først i morgen er de 4 uger og bliver så mere aktive.

 

 

awww... De er bare SAA nuttede!!!!!:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nanna- er ked af at høre at det er svært med 2 hunde og øv hvor ærgeligt for dig. Det kunne jo være så rart hvis de havde glæde af hinanden i stedet.

 

 

 

Nej, nej, det går nu meget fint. Det er ikke fordi det er svært for mig, men ville bare sige at det ikke altid bare er superlet med to hunde.

Inden jeg fik nr. to sagde mange til mig at det ikke var ret meget mere besværligt at have to end en. Hos os er det ikke dobbelt besvær med to, men det er helt sikkert meget mere besvær end en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nanna- forstår hvad du mener. for en hund mere er jo en glæde mere, en bekymring mere, en udgift mere osv.

 

 

Jeg skal ud at se på en hvalp i morgen af et kuld på 5. Skal se på en af hannerne. Forældrene skulle være rolige og kærlige familiehunde og er ikke brugt til jagt.

 

De er først klar til at flytte hjemmefra i september, men glæder mig til at jeg skal ud at se på ham, for så kan man med det samme mærke om det er det rigtige eller ej.

 

Sådan havde jeg det hvertfald med Teitur, der var jeg også ude at se nogle andre hvalpe og andre kuld, men først da jeg så Teitur vidste jeg at det skulle være ham.

 

Det skal jo ikke være noget overilet eller forjaget noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige:

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du skal også overveje transport med to hunde. I Kbh må man kun have en hund med i metro og S-tog.

jeg har aldrig oplevet at den regel blev håndhævet særlig meget .

 

for ca 14 dage siden havde begge mine hunde en maveinfektion , hvor Racer der er 11 år og ældst , var meget mere påvirket end Tot, da jeg så tilfældigt så på dem en dag hvor de lå på gulvet , havde Tot lagt sig sådan at de lå kind mod kind - det så fuldstændig ud som om han sagde : jeg kan godt se du er dårlig , jeg skal nok passe på dig ! Det så bare SÅ sødt ud, desværre havde jeg ikke mit fotoapperat inærheden. :engel:

 

Tror du ikke at det er fordi det er 2 genbrugshunde du har , det er jo umuligt at vide hvad de har i bagagen, medmindre man kender deres baggrund og de mennesker de har været hos. :vuf:,

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har aldrig oplevet at den regel blev håndhævet særlig meget .

 

Jeg har heller ikke oplevet det håndhævet, men jeg er sådan en der ikke kan bryde reglerne. For ikke så længe siden havde jeg taget begge hunde med i metroen, købt børnebillet til dem og havde besluttet at jeg ville spille dum, jysk blondine når kontrolløren kom.

I det der kom en kontrollør ind i den anden ende af metroen løb jeg ud af metroen og gik hjem, selv om det var to stationer for tidligt.

Jeg har bil og havde kun brug for at køre i metro fordi den var i stykker, men jeg kunne ikke gøre det regelmæssigt, for jeg kan ikke bryde reglerne :engel: :engel:

 

 

Tror du ikke at det er fordi det er 2 genbrugshunde du har , det er jo umuligt at vide hvad de har i bagagen, medmindre man kender deres baggrund og de mennesker de har været hos. :vuf:

 

Jo, en del af forklaringen på at der er lidt gnidninger i forholdet er da helt sikkert at Soko har en masse issues, bl.a. omkring forsvar af mad og ting.

 

At de ikke leger sammen tror jeg er fordi de er meget forskellige i sind. Nanna er en whippet og hun vil gerne lege løbeleg, tror aldrig jeg har set hende lege brydeleg med nogen.

 

Soko er en terrier og hun vil gerne bryde og trække. Hvis hun leger løbeleg bliver hun helt hysterisk hvis hun ikke kan følge med og det kan hun ikke med Nanna.

 

Det er ikke for at skræmme TS, men bare for at sige at det ikke altid er fryd og gammen. Jeg synes jeg hører om flere hunde der 'blomstrer op' og bliver gladere når deres hundeven dør. Det kan jo betyde at hunden har følt sig 'holdt nede' på en eller anden måde af den anden hund.

Og nogle hunde er bare bedst egenet til at være alenehunde.

 

Jeg synes det er dejligt at stort set alle der har to hunde er glade for det og sådan går det da også for de fleste. Prøver bare at sige at det ikke er sikkert to hunde elsker hinanden og har et godt og sundt forhold.

 

Her er en video af hunde der bor sammen:

 

Selv om videoen er lavet for at demonstrere noget andet tænkte jeg også på om disse hunde mon ville vælge at leve sammen med andre hund, hvis de kunne.

 

Hvis man vil vide hvad videoen skulle demonstrere, kan man læse det i bloggen her: Dogs Do It, So Shouldn't We? | Susan Garrett's Dog Training Blog

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har aldrig oplevet at den regel blev håndhævet særlig meget .

 

 

Men ikke desto mindre er den der :blink:

 

Du kan sagtens risikere at buschaufføren ikke vil lade dig komme med, eller at du bliver bedt om at stå af toget ved næste station af en togkontrollør.

 

Det kommer nok meget an på hvor man bor og så også på chaufføren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg kommet hjem fra hvalpebesøg.

 

 

Der var en hanhvalp tilbage som ikke havde fået en familie endnu og han var så sød. Han ville op til mig og putte og kiggede længe på mig med store øjne. Han var den roligeste og mildeste og mens de andre hvalpe klatrede rundt oven på hinanden, ville han hellere nusses. En af de andre bed ham og hang fast i hans ører og kørte på maven, mens han hang fast, hehe, og " min" han pev og ville hen og op til mig.

 

Men han er også meget nyssgerig og mine sko smagte åbenbart godt og mit etui til kamereat løb han med og gemte i sin kurv :lun:

 

 

Jeg skal give besked inden i morgen og hvis jeg vælger ham kan han flytte hjemmefra den 11 septemper.

 

 

Jeg tror det bliver ham, er sikker på han passer ind hos mig og Teitur. Hans mor lignede Teitur på en prik både i væremåde og udseende.

 

 

Nu er min største bekymring faktisk bare om teitur bliver ked af det og jaloux.

 

Her et billede af guldklumpen

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ikke desto mindre er den der :blink:

 

Du kan sagtens risikere at buschaufføren ikke vil lade dig komme med, eller at du bliver bedt om at stå af toget ved næste station af en togkontrollør.

 

Det kommer nok meget an på hvor man bor og så også på chaufføren.

ja men så må man jo bare stå af , eller vente til næste tog / bus , det er der jo ikke noget at gøre ved - jeg vil hellere have 2 rolige hunde med - end 2 støjende og urolige børn- som jo ikke engang betaler børnebillet hvis de er små nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja men så må man jo bare stå af , eller vente til næste tog / bus , det er der jo ikke noget at gøre ved - jeg vil hellere have 2 rolige hunde med - end 2 støjende og urolige børn- som jo ikke engang betaler børnebillet hvis de er små nok.

 

Jamen det har ikke noget at gøre med hvad du hellere vil :vedikke:

 

Sådan er reglerne bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg kommet hjem fra hvalpebesøg.

 

 

Der var en hanhvalp tilbage som ikke havde fået en familie endnu og han var så sød. Han ville op til mig og putte og kiggede længe på mig med store øjne. Han var den roligeste og mildeste og mens de andre hvalpe klatrede rundt oven på hinanden, ville han hellere nusses. En af de andre bed ham og hang fast i hans ører og kørte på maven, mens han hang fast, hehe, og " min" han pev og ville hen og op til mig.

 

Men han er også meget nyssgerig og mine sko smagte åbenbart godt og mit etui til kamereat løb han med og gemte i sin kurv :lun:

 

 

Jeg skal give besked inden i morgen og hvis jeg vælger ham kan han flytte hjemmefra den 11 septemper.

 

 

Jeg tror det bliver ham, er sikker på han passer ind hos mig og Teitur. Hans mor lignede Teitur på en prik både i væremåde og udseende.

 

 

Nu er min største bekymring faktisk bare om teitur bliver ked af det og jaloux.

 

Her et billede af guldklumpen

 

Nui, hvor er han sød :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 3 hunde og skal aldrig mere kun have en hund. Jeg synes det er såå dejligt med flere hunde. :lun:

 

Mine har virkelig meget glæde af hinanden, men de er også samme type hunde, har samme interesser, legemønster og er meger lig hinanden i temperament.

 

De er ikke mindre på mig end da jeg kun havde en. De elsker at putte hos mig og træne. De sover alle i sengen og om morgenen siger de altid godmorgen til mig først og hinanden bagefter. :lun:

 

De kan bare give hinanden noget vi ikke kan.

 

For mig er det ikke mere besværligt at have 3 hunde. De er stortset med alle steder og er altid velkomne. Men de er også rigtig gode at have med på besøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan næsten forstå du har besluttet dig Stella - er det noget du har lyst til at dele?. :klap:

 

 

Jeps, jeg har besluttet mig.

 

Jeg havde egentlig tænkt mig evt at se på Ullas smækre lækre hvalp, men hun bor langt fra mig og uden bil, er det ikke så nemt. Desværre.

 

Så kiggede efter hvalpe i omegen. Men havde faktisk besluttet der skulle gå længere tid før jeg købte hvalp, ville finde den helt rigtig.

 

Var så ude at se et kuld, men opdrætteren var lidt spøjse og hvalpene var selvfølgelig søde som alle andre hvalpe, men der var bare noget der sagde mig at jeg ikke skulle have en af dem .

 

Så en dag nede i brugsen så jeg et opslag på nogle hvalpe som jeg så kørte ud og kiggede på, der var 1 han tilbage, de andre havde fået familie, dog endnu ikke gamle nok til at blive taget fra moren.

 

Jeg synes opdrætterene var nemme at snakke med og søde. Jeg kunne virkelig godt lide hundemoren som bare mindene så meget om Teitur i væremåde og udseende.

 

Der var 5 hvalpe i kuldet. Jeg satte mig ind til dem og alle synes mine sko og taske smagte rigtig godt :lol: da en af de andre banditter fra kuldet bider "min" i øret og hænger sig fast, piver min og vralter på sine små tykke ben hen til mig og ville op. Så lå han i min favn og kiggede længe på mig og så fik jeg hundemysser og der sad han så indtil jeg skulle hjem. Så var der ligesom ikke noget at gøre, jeg var solgt til stanglakrids. Han virker meget rolig og ikke så " bølle" agtig som nogle af de andre i kuldet.

 

Han skal flytte hjem til mig og Teitur den 11 september, og jeg glæder mig HELT vildt. Og da beslutningen først var taget og valget faldt på ham, faldt alt det ro inden i mig, ingen tvivl længere, ingen bekymring, blot glæde til jeg skal hente ham.

 

 

Her lidt billeder af guldklumpen som jeg har valgt skal hedde Tjalfe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, jeg har besluttet mig.

 

Jeg havde egentlig tænkt mig evt at se på Ullas smækre lækre hvalp, men hun bor langt fra mig og uden bil, er det ikke så nemt. Desværre.

 

Så kiggede efter hvalpe i omegen. Men havde faktisk besluttet der skulle gå længere tid før jeg købte hvalp, ville finde den helt rigtig.

 

Var så ude at se et kuld, men opdrætteren var lidt spøjse og hvalpene var selvfølgelig søde som alle andre hvalpe, men der var bare noget der sagde mig at jeg ikke skulle have en af dem .

 

Så en dag nede i brugsen så jeg et opslag på nogle hvalpe som jeg så kørte ud og kiggede på, der var 1 han tilbage, de andre havde fået familie, dog endnu ikke gamle nok til at blive taget fra moren.

 

Jeg synes opdrætterene var nemme at snakke med og søde. Jeg kunne virkelig godt lide hundemoren som bare mindene så meget om Teitur i væremåde og udseende.

 

Der var 5 hvalpe i kuldet. Jeg satte mig ind til dem og alle synes mine sko og taske smagte rigtig godt :lol: da en af de andre banditter fra kuldet bider "min" i øret og hænger sig fast, piver min og vralter på sine små tykke ben hen til mig og ville op. Så lå han i min favn og kiggede længe på mig og så fik jeg hundemysser og der sad han så indtil jeg skulle hjem. Så var der ligesom ikke noget at gøre, jeg var solgt til stanglakrids. Han virker meget rolig og ikke så " bølle" agtig som nogle af de andre i kuldet.

 

Han skal flytte hjem til mig og Teitur den 11 september, og jeg glæder mig HELT vildt. Og da beslutningen først var taget og valget faldt på ham, faldt alt det ro inden i mig, ingen tvivl længere, ingen bekymring, blot glæde til jeg skal hente ham.

 

 

Her lidt billeder af guldklumpen som jeg har valgt skal hedde Tjalfe

 

Stort tillykke med ham, hvor er han bare lækker, med de mest bedårende øjne og lange bløde ører :lun: :lun: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeps, jeg har besluttet mig.

 

Jeg havde egentlig tænkt mig evt at se på Ullas smækre lækre hvalp, men hun bor langt fra mig og uden bil, er det ikke så nemt. Desværre.

 

Så kiggede efter hvalpe i omegen. Men havde faktisk besluttet der skulle gå længere tid før jeg købte hvalp, ville finde den helt rigtig.

 

Var så ude at se et kuld, men opdrætteren var lidt spøjse og hvalpene var selvfølgelig søde som alle andre hvalpe, men der var bare noget der sagde mig at jeg ikke skulle have en af dem .

 

Så en dag nede i brugsen så jeg et opslag på nogle hvalpe som jeg så kørte ud og kiggede på, der var 1 han tilbage, de andre havde fået familie, dog endnu ikke gamle nok til at blive taget fra moren.

 

Jeg synes opdrætterene var nemme at snakke med og søde. Jeg kunne virkelig godt lide hundemoren som bare mindene så meget om Teitur i væremåde og udseende.

 

Der var 5 hvalpe i kuldet. Jeg satte mig ind til dem og alle synes mine sko og taske smagte rigtig godt :lol: da en af de andre banditter fra kuldet bider "min" i øret og hænger sig fast, piver min og vralter på sine små tykke ben hen til mig og ville op. Så lå han i min favn og kiggede længe på mig og så fik jeg hundemysser og der sad han så indtil jeg skulle hjem. Så var der ligesom ikke noget at gøre, jeg var solgt til stanglakrids. Han virker meget rolig og ikke så " bølle" agtig som nogle af de andre i kuldet.

 

Han skal flytte hjem til mig og Teitur den 11 september, og jeg glæder mig HELT vildt. Og da beslutningen først var taget og valget faldt på ham, faldt alt det ro inden i mig, ingen tvivl længere, ingen bekymring, blot glæde til jeg skal hente ham.

 

 

Her lidt billeder af guldklumpen som jeg har valgt skal hedde Tjalfe

 

 

Awwww.. Han er jo ogsaa lige til at SPISE! tillyk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst labberdrengene
Hej igen alle og tak for svar.

 

Mine bekymringer omkring det at have to hunde er muligvis lidt fjollede, men mon nogen kan be eller afkræfte mine tanker ?

 

1 : Jeg " frygter" at Teitur bliver jaloux og ked af det og føler sig overset hvis jeg får en hvalp, fordi der er så meget " arbejde" i starten, mens jeg også tænker at en hund på han alder, plus minus, ville skabe endnu mere jalouoxi, fordi der så pludselig kommer en voksen hund ind og tager noget af min tid.

 

2 : Her frygter jeg så det omvendte, at den nye hund og Teitur bliver så glade for hinanden, at jeg så bare kan sejle i min egen sø og trille tommelfinger mens de danner en hundeklub hvor jeg ikke kan være med.

 

Og så er jeg virkelig stadig i tvivl om det skal være en han eller en tæve.

 

Jeg har gennemsøgt alle mulige salgssider, og sikke mange unghunde fra 6 måneder og op til et år der er til salg. Måske det bare er tilfældigt ?:confused:

 

 

 

Men hvis jeg køber en ikke hvalp, tror i så ikke det er bedst hvis hunden er lidt yngre end Teitur ?? :vedikke:

 

 

På den ene side har jeg lyst til at storme ud og købe en hvalpemus og lærer den alt fra starten og se den vokse og blive endnu mere skøn og dejlig, ligesom med Teitur. Man har bare noget særligt sammen når man har haft dem fra hvalp, eller er det noget jeg bilder mig ind ??

 

På den anden side har jeg lyst til at sige " små slag små slag" måske er det bedre med en fræk unghund, som man stadig har chancen for at lærer noget og som Teitur forhåbneligt finder sjov og bedste ven fra starten.

 

 

Vi var ude ved nogle af mine venner som lige har fået en golden hvalp, bortset fra at jeg ikke kunne lade være med at nusse den hele tiden, så var Teitur ikke det mindste interesseret i den. Det var en tæve hvalp. Han snuste bare lige til den og så gad han den ikke mere.

 

 

Pyha hvad tænker i ??

 

 

Nogle gange tror jeg at jeg tænker for meget.

Jeg har også 2 hunde, og havde også mine bekymringer:oops:

 

Den gamle hund havde haft en del dårlige oplevelser med fremmede hunde i snor, så jeg skulle virkelig være sikker på, at han ikke fik nogen dårlig oplevelse med den nye hund.

Den nye hund blev en udstationering, han var 9 mdr og den gamle var 8 år på det tidspunkt, begge hanner, den gamle er kastereret.

 

Jeg har absolut ikke fortrut, de har det så godt sammen, og passer på hinanden:hjerte:.

Når jeg træner med dem, lukker jeg den ene bag et gitter, så han kan følge med, mens jeg træner den anden. Tit smider jeg en guffer ind til den der venter, så den ikke bliver jaloux.

Min unge hund løber meget efter den gamle, og de leger meget kun de 2, men jeg ser det ikke som et problem. Jeg træner meget indkald, når de løber løs sammen, så de holder kontakten med mig:vinken:

 

Jeg vil anbefale dig, at der er MINDST 2 år i mellem hundene. Du skal være der for den ældste hund, hjælpe den, hvis den unge bliver for hård/vild, specielt når han ikke er helt rask..

 

Min den gamle var heller ikke interesseret i tæver, indtil hans bedste legekammerat var i løbetid og kom på besøg her i huset:damn:, derefter har han været lidt interesseret i nogle tæver:stupid:..

 

Min den gamle var en del irriteret på den unge i starten, han kiggede tit på mig, som ville han sige "hvornår skal den irriterende snothvalp hjem igen", men i dag kan han ikke undvære ham, de er så glade for at se hinanden, hvis de har været fra hinanden nogen tid:5up:

 

På med vanten, der er mange glæder og få sorger:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...