Hop til indhold

Hvad gør man så lige som ansvarlig hundeejer?


Dogue1
 Share

Recommended Posts

Nu du spørger, hvad man gør, så har jeg et fif, dækker din hund af / lægger den i en skraldespand (går nok ikke lige med din), så du kan koncentrere dig om angriberen - eftersom de to små havde snor på, har du jo en fordel, hvor jeg, når jeg møder løse hunde skal i betydeligt mere nærkontakt.

God idé til os med små hunde. Jeg har meget glæde af at gøre det som Guincho har lært mig. Nemlig at stoppe op på stien og blive stående, når jeg kan se at nogen lufter deres hund uden line på fodboldbanen for enden af min vej. Ikke at jeg forlanger at de ikke gør det, men så kan de se at jeg afventer at de er færdige med at lade deres hund løbe frit, før jeg passerer.

Det fungerer faktisk rigtigt fint for alle parter.

At her så oveni købet også hersker en uskreven regel om at stien foran fodboldbanen er for hunde i liner, mens man påstien bagved ofte har hunden uden line, er rigtigt heldigt for mig. For så har jeg et valg.

 

Jeg har forholdsvis rimelig styr på ham, Men jeg får ham bestemt ikke i dæk når der er en fare og har er SÅ meget oppe at køre..Jeg tror ikke lige han passer ned i en skralde spand:lol:

 

Jeg ved i alle tilfælde hvad jeg skal hjem og øve når jeg kommer hjem fra arb...Tillid, tillid, tillid og lidt mere tillid.. Som lexus gik omkring mig i aftes i nat og imorges har han ingen tillid til mig lige nu, faktisk undgår han mig helt. Han ville ikke op i sofaen som han plejer, og kom ikke ind i soveværelset da jeg gik i seng og han gik først til morgen maden da jeg var gået ind på kontoret:cry: Det er bare noget rigtig lort lige nu!!

 

Hvor er det pissesurt, jeg håber at Lexus bliver sig selv igen, og at I måske hurtigt kan finde en cavalier, som er godt opdraget, og som Lexus kan møde.

Guincho ville slet ikke gå på fortovet hvor den sorte hund var sprunget ud foran ham, i et døgn, men der gik kun kort tid, så var alt ved det gamle, gudskelov. Jeg håber det går lige så stærkt for Lexus, og er sikker på at du vil være dygtig til at genopbygge hans tillid til dig.

Desværre er Guincho blevet mistroisk overfor store sorte hunde, også fordi han tidligere har haft 2 episoder med en bestemt løs sort lab også, jeg håber for dig at du får bedre held med den side af sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har forholdsvis rimelig styr på ham, Men jeg får ham bestemt ikke i dæk når der er en fare og har er SÅ meget oppe at køre..Jeg tror ikke lige han passer ned i en skralde spand:lol:

 

Jeg ved i alle tilfælde hvad jeg skal hjem og øve når jeg kommer hjem fra arb...Tillid, tillid, tillid og lidt mere tillid.. Som lexus gik omkring mig i aftes i nat og imorges har han ingen tillid til mig lige nu, faktisk undgår han mig helt. Han ville ikke op i sofaen som han plejer, og kom ikke ind i soveværelset da jeg gik i seng og han gik først til morgen maden da jeg var gået ind på kontoret:cry: Det er bare noget rigtig lort lige nu!!

 

 

Øv altså, må det gå stærkt med at få tilliden tilbage igen. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en hund skambidder skal den jo aflives.

 

 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=130729

 

8. § 6, stk. 5, ophæves, og i stedet indsættes:

»Stk. 5. Hvis en hund ved et overfald har skambidt et menneske eller en anden hund, skal politidirektøren lade hunden aflive.

Stk. 6. Politidirektøren afholder omkostningerne ved at lade en hund aflive efter stk. 2, nr. 4, eller stk. 4 eller 5, men kan kræve beløbet refunderet af besidderen.«

 

Øv øv for jer.... Det var jo helt klart ikke jeres skyld at det skete...

 

Man kan jo så undre sig over hvorfor der ingen nuancer er i loven i forbindelse med selvforsvar, men det kan jo da jo så give anledning til en masse arbejde for politi osv. at få opklaret årsagen.

Så aflivning af den der "skambider", er da helt klart det nemmeste (ironi forkommer) :stupid: Møg lov...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du gjorde er de muligheder som den nugældende hundelov giver os. Jeg ville gøre det samme, muligvis endda sparke hårdere, hvem ved?

 

Når den slags hundeejere nærmer sig har jeg oplevet en præventiv effekt af at begynde at filme det med et pocketkamera. Beviser er altid gode at have, det ved de andre også.

 

Og skulle der ske noget med min hund, uanset hvor lidt det måtte være, ville jeg kræve den anden parts navn og adresse, politianmelde sagen, og gøre krav på erstatning af den efterfølgende dyrlægeregning, uanset om det kun er et lille bidsår.

Kan jeg ikke finde ejeren, kan jeg sagtens klare det selv med lidt klorhexidin...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forholdsvis rimelig styr på ham, Men jeg får ham bestemt ikke i dæk når der er en fare og har er SÅ meget oppe at køre..Jeg tror ikke lige han passer ned i en skralde spand:lol:

 

Jeg ved i alle tilfælde hvad jeg skal hjem og øve når jeg kommer hjem fra arb...Tillid, tillid, tillid og lidt mere tillid.. Som lexus gik omkring mig i aftes i nat og imorges har han ingen tillid til mig lige nu, faktisk undgår han mig helt. Han ville ikke op i sofaen som han plejer, og kom ikke ind i soveværelset da jeg gik i seng og han gik først til morgen maden da jeg var gået ind på kontoret:cry: Det er bare noget rigtig lort lige nu!!

 

Øv, stakkels Lexus. :ae: Håber han snart får tilliden tilbage.

 

Du har sikkert ret i, at politiet ikke har ressourcer til at tage sig af sagen. Alligevel ville jeg rent principlelt anmelde det. De har jo i hvert fald pligt til at registrere anmeldelsen.

 

Og som andre siger, hvis du har navn og adresse på ejeren, så ville jeg også tage Lexus til dyrlægen og får renset sår osv, og så sende regningen videre. Måske kan det økonomiske aspekt få moren til at handle mere ansvarligt en anden gang og ikke lade datteren gå med hundene!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Føj en oplevelse i fik jer, og hvor er det synd for Lexus, håber snart han kommer ovenpå igen!

 

Det skulle da ikke undre mig, hvis forældrene netop har valgt den lille race så deres datter kan lufte den. I går så jeg to piger, som luftede en hvalp af samme race og jeg forstår det simpelthen ikke!

 

Go bedring til Lexus, eller hvad man siger:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forholdsvis rimelig styr på ham, Men jeg får ham bestemt ikke i dæk når der er en fare og har er SÅ meget oppe at køre..Jeg tror ikke lige han passer ned i en skralde spand:lol:

 

Jeg ved i alle tilfælde hvad jeg skal hjem og øve når jeg kommer hjem fra arb...Tillid, tillid, tillid og lidt mere tillid.. Som lexus gik omkring mig i aftes i nat og imorges har han ingen tillid til mig lige nu, faktisk undgår han mig helt. Han ville ikke op i sofaen som han plejer, og kom ikke ind i soveværelset da jeg gik i seng og han gik først til morgen maden da jeg var gået ind på kontoret:cry: Det er bare noget rigtig lort lige nu!!

 

Forresten, glemmer helt at anbefale Bachs Rescue dråber, de kan fås i helsekostforretninger, og kan hjælpe lidt på den slags oplevelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels stakkels Lexus :ae::ae::ae:

 

Og stakkels dig, jeg ved godt hvor meget det svier på dig at Lexus har det sådan med dig nu :ae::ae:

 

Tror godt jeg ved ved hvem du mødte, hun er helt blank så alt tale med hende er spild af tid :???:

 

Ville foreslå en tur på marken i aften, nu hvor de har lovet lidt tørvejr , men ved ikke om du har mod på at slippe ham nu???

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels stakkels Lexus :ae::ae::ae:

 

Og stakkels dig, jeg ved godt hvor meget det svier på dig at Lexus har det sådan med dig nu :ae::ae:

 

Tror godt jeg ved ved hvem du mødte, hun er helt blank så alt tale med hende er spild af tid :???:

 

Ville foreslå en tur på marken i aften, nu hvor de har lovet lidt tørvejr , men ved ikke om du har mod på at slippe ham nu???

Tak Linda! Det er meget fristene Men jeg tror ikke det er så smart at slippe ham løs lige idag..Jeg ser lige hvordan han har det når jeg kommer hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op for en kedelig oplevelse :cry:

 

Jeg tager hatten af for at du havde så meget overblik over situationen at du fik smidt pølsestykker ud til Lexus OG sørget for at han ikke havde mulighed for at forsvare sig, når du nu tog dig af det. (kan forestille mig at det kan være svært at håndtere 1 stk rasende DdB :shock:)

 

Men MEGA uansvarligt af forældrene .. Puha :evil:

 

Jeg var en tur i friløbsområdet i Hareskoven da vi fortsætter ned af en sti hvor to store hunde løber lidt rundt længere henne af stien.

 

Pludselig dukker en lille pige op med sin cykel og skriger nærmest til os at vore hund ikke må komme hen til hendes. Fint nok, vi får Ninja til os og hun kommer i snor.

 

Pigen skriger så videre at hendes hunde er aggressive og står så og bøvler med cykel og liner til de to (stadig løse) hunde.

 

Det hele ender med at hun begynder at løbe i modsat retning med de to hunde, og hendes cykel bliver efterladt dér, lidt midt på stien.

 

Vi valgte så at gå tilbage hvor vi kom fra, men vi var godt nok sådan lidt :confused::confused::confused:

 

Og hun var ikke særlig gammel, en 10-12 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er lige præcis det jeg er bange for når små / mindre hunde angriber mine når de er i snor ! jeg er næsten sikker på at jeg ville have meget svært ved at fjerne mine 2 ! Hvis de bed en lille angribende hund - ja så ville de ikke blive aflivet !

for år tilbage havde jeg en oplevelse med min tæve som ikke var i løbetid, men vi mødte et barn med en schæfer - ja vi måtte pænt gå foran så de kunne komme hjem - barnet havde ikke en chance for at få hunden med sig i sin retning- jeg fatter ikke de forældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er lige præcis det jeg er bange for når små / mindre hunde angriber mine når de er i snor ! jeg er næsten sikker på at jeg ville have meget svært ved at fjerne mine 2 ! Hvis de bed en lille angribende hund - ja så ville de ikke blive aflivet !

for år tilbage havde jeg en oplevelse med min tæve som ikke var i løbetid, men vi mødte et barn med en schæfer - ja vi måtte pænt gå foran så de kunne komme hjem - barnet havde ikke en chance for at få hunden med sig i sin retning- jeg fatter ikke de forældre.

det siger den nye lov så at de vil, hvis de skambider, uanset hvad du synes, det er nemlig politiets pligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er lige præcis det jeg er bange for når små / mindre hunde angriber mine når de er i snor ! jeg er næsten sikker på at jeg ville have meget svært ved at fjerne mine 2 ! Hvis de bed en lille angribende hund - ja så ville de ikke blive aflivet !

for år tilbage havde jeg en oplevelse med min tæve som ikke var i løbetid, men vi mødte et barn med en schæfer - ja vi måtte pænt gå foran så de kunne komme hjem - barnet havde ikke en chance for at få hunden med sig i sin retning- jeg fatter ikke de forældre.

Jo det ville de blive desværre om det er i selvforsvar eller ikke, og du vil eller ikke vil og om retfærdigt eller ej det er fuldstændig ligegyldigt uanset om du selv får det gjort frivillig eller med tvang så bliver de aflivet:cry:

 

Eneste mulighed du har for din din hund. Jamen det er at uskadeliggøre en angriber INDEN din hund når at bide fra sig

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

Jesus en skod oplevelse.. :(

Heldigvis har jeg ikke mødt den slags ejere af små racer, men ser dagligt en pige på 8/9 år(eller gnom, max 1,5meter høj) gå tur op til Fakta med en mega Newfoundlander, hunden er nok den mest rolige kæmpe jeg har set men stadig lidt :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan så sige at siden jeg kom hjem fra arbejde har der ikke været noget manglende tillid. Vi har været ud med tacco-vennen, og indkald er heller ikke noget problem:klap::banan: Dog undgik han helt en lille hund vi mødte på stien, han satte endda farten op for at komme hurtigt forbi så hurtigt som muligt med så stor afstand som muligt. Han er faktisk helt sig selv igen lige bortset fra at han helt undgår de små hunde....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en hund skambidder skal den jo aflives.

 

 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=130729

 

8. § 6, stk. 5, ophæves, og i stedet indsættes:

»Stk. 5. Hvis en hund ved et overfald har skambidt et menneske eller en anden hund, skal politidirektøren lade hunden aflive.

Stk. 6. Politidirektøren afholder omkostningerne ved at lade en hund aflive efter stk. 2, nr. 4, eller stk. 4 eller 5, men kan kræve beløbet refunderet af besidderen.«

 

Den paragraf har så ingenting med noget at gøre med hensyn til Lexus. Lexus overfaldt jo ikke nogen eller noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...