Hop til indhold

ny hvalp mangler hjælp


Gæst berador
 Share

Recommended Posts

Gæst berador

Hej har fået en hvalp som jeg godt vil spørge lidt til

1.

Han kan godt kan finde på at nappe/bide er der en god måde at få den til at stoppe på ? ud over FY og NEJ

2.

Hvad skal jeg så forvente af en 8 uger gammel hvalp, her tænker jeg på at have focus nå man prøver at lære den lidt. såsom sit navn?

3.

Nogle der har en ide til godbider han gider ikke rigtig kiks?

 

Jeg ved godt det var 3 ting men bare svar på det i kan et svar på 1 ting er bedre ind ingen:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

1) stik ham noget legetøj i munden når han prøver på at bide, eller rejs dig op og gå væk. Hvalpen er nødt til at lære hvad et nej betyder inden du bruger det.

 

2) Jeg ville ikke gøre meget andet end at lære den navnet. Sig navnet og stik ham så en godbid så lærer han hurtigt at reagere.

 

3) Jeg ville koge noget kylling og skære det i meget små bidder eller noget andet der ikke er tørt. Bare husk det skal være meget småt så han ikke spiser sig mæt.

 

Jeg kan VARMT anbefale at du smutter i boghandlen eller på biblioteket og får fat på bogen Hvalpen af Lone Greva. Der får du svar på mange af dine spørgsmål :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

HELT enig med skipper-odense, hans adfærd er fuldstændigt normal for en hvalp på den alder. Før han lærer noget som helst andet, skal han blive tryg ved at være hos dig uden hans mor. Det er fint at lære ham sit navn på en sjov, tryg og positiv måde. Nej eller Fy fatter han intet af, det er noget der skal indlæres ligesom alt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Hej.

 

1. Det kan være fordi at han leger så prøv at trække i tov med den eller et vaskeskind når den ikke er ældre.

2. Du kan sagtens lærer den sit navn og lærer den ting som at sætte sig inden den skal spise eller andet, men husk at det ikke skal være for mange forskellige komandoer når han ikke er ældre og ikke for længe af gangen.

3. Man behøver ikke at bruge godbider nogle hunde er ganske godt tilfredse med en bold, eller også kan du købe noget svinelever og koge det og skærer det i nogle små tern.

 

Håber du kunne bruge min ider. :banan::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...