Hop til indhold

Måløv hundepension AV AV AV hold jer væk,hvis i elsker jeres hund


Gæst balto
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
Det er ikke pensionens ansvar at din hund er vacc, det er helt og holdent dit eget ansvar, kan du ikke fremvise gældende vacc attest ved afleveringen, så vil seriøse pensioner nægte at tage den ind i pensionen.

 

Det er ejers eget ansvar at sørge for sin hund, det er jo ikke de andre som er vacc. der bliver syge, men den der ikke er vacc der bliver syg.

Så man kan kun give sig selv skylden hvis man får en syg hund hjem, hvis den ikke er vacc.

 

Jamen altsaa, selvfolgelig. En GOD kennel bor aldrig tage imod dyr uden at de er vaccineret efter alle kunstens regler. saa bor det vaere op til kennelen at afvise folk med uvaccinerede hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 236
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jamen altsaa, selvfolgelig. En GOD kennel bor aldrig tage imod dyr uden at de er vaccineret efter alle kunstens regler. saa bor det vaere op til kennelen at afvise folk med uvaccinerede hunde.

 

Det gør seriøse Pensioner også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundepension
Hmmm Jeg har intet hoert tilbage fra Maaloev hundekennel ang. min udemaerkede foresporgsmaal inden jeg saetter min hund i pasning hos dem.

 

Er det saadan man driver forretning?:hmm:

 

Kære "Afganskmynde"

 

Det kan være lidt uoverskueligt at finde seriøse forespørgsler blandt smædekampagnerne og alle de mange indlæg herinde, så det er absolut ikke for at stikke hovedet i busken vi ikke har besvaret dine spørgsmål. Dem har vi simpelt hen ikke set.

 

Du skal være hjertens velkommen til at stille spørgsmålene igen og så på en mail til os ([email protected]). Du må også meget gerne ringe til os. Hvad der kommer ud af vores dialog må du også meget gerne citere os for herinde igen, men vi håber du forstår os når vi har rigtig travlt i hundepensionen (det er skolernes vinterferie denne uge) og vi ikke ser alle indlæg i denne tråd.

 

Jeg så også lige der blev diskutteret vaccinationer herinde. Vi kræver altid vaccination af hundene der skal i pension. Jeg har lige afvist en kunde der ville have sin hund passet i vinterferien, men som ikke ønskede at bruge penge på vaccinationen. Vi anbefaler også vaccination mod kennelhoste, men vi opfordrer også vores kunder til at tage en snak med deres dyrlæge om vaccination af deres hund inden opholdet. Husk også at vaccination mod kennelhoste ikke er en 100% garanti mod din hund alligevel kan være uheldig at få denne infektion fra andre hunde, men de nye kennelhoste vacciner er blevet ret gode.

 

Kærlig hilsen

Måløv Hundepension

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det gør seriøse Pensioner også.

 

Derfor synes jeg ogsaa at en god pension ogsaa boer kraeve vacc. imod kennelhoste for at vise de goer sit for at holde denne smitsomme sygdom, der florerer i kennelmiljo, nede.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Kære "Afganskmynde"

 

Det kan være lidt uoverskueligt at finde seriøse forespørgsler blandt smædekampagnerne og alle de mange indlæg herinde, så det er absolut ikke for at stikke hovedet i busken vi ikke har besvaret dine spørgsmål. Dem har vi simpelt hen ikke set.

 

Du skal være hjertens velkommen til at stille spørgsmålene igen og så på en mail til os ([email protected]). Du må også meget gerne ringe til os. Hvad der kommer ud af vores dialog må du også meget gerne citere os for herinde igen, men vi håber du forstår os når vi har rigtig travlt i hundepensionen (det er skolernes vinterferie denne uge) og vi ikke ser alle indlæg i denne tråd.

 

Jeg så også lige der blev diskutteret vaccinationer herinde. Vi kræver altid vaccination af hundene der skal i pension. Jeg har lige afvist en kunde der ville have sin hund passet i vinterferien, men som ikke ønskede at bruge penge på vaccinationen. Vi anbefaler også vaccination mod kennelhoste, men vi opfordrer også vores kunder til at tage en snak med deres dyrlæge om vaccination af deres hund inden opholdet. Husk også at vaccination mod kennelhoste ikke er en 100% garanti mod din hund alligevel kan være uheldig at få denne infektion fra andre hunde, men de nye kennelhoste vacciner er blevet ret gode.

 

Kærlig hilsen

Måløv Hundepension

 

Tak for svar. Saa vil jeg sende en mail. Jeg synes det ville vaere en god ide at kraeve, istedet for at anbefale, at alle hunde i modtager skal have kennelhoste vacc. nu naar den er blevet forbedret vaesentligt.:5up:

 

Mvh

maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Derfor synes jeg ogsaa at en god pension ogsaa boer kraeve vacc. imod kennelhoste for at vise de goer sit for at holde denne smitsomme sygdom, der florerer i kennelmiljo, nede.:5up:

 

Det er jo alle steder hvor bare 2 hunde samles der er smitte fare, træning, opvisning, hundeskove, vores byer, venner og bekendte hvor hunden er med og mange andre steder.

Derfor sørg for det, så kan du muligvis undgå smitten.

 

Så skal pensionen også kræve at hunden er kennelhoste vacc. inden et bestemt tidspunkt, ellers er vi lige vidt, hvis hunden bliver smittet inden vacc. virker.

Men det kan også lade sig gøre, bare folk er bekendt med at den afvises hvis vacc. er for ny.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vovhundesen
Hej med jer

 

Vi skal absolut ikke affeje alle historier som løs sladder, og vi må da erkende at nogle ikke er tilfredse med at få passet hund hos os. Men det ændrer nu ikke på at der nu er kommet endnu en temmelig farverig historie til denne tråd med nævnelse af dehydrering, død og endda skydning af hunde denne gang. I min optik en noget hysterisk og bagvaskende beskrivelse af at få passet sin hund i vores hundepension.

 

Lad alle vide at vi altid er åbne for at vise pensionen frem. Det skal blot ske inden for vores åbningstider og uden for skoleferierne. At hundene skulle blive stresset af en fremvisning er noget vrøvl.

 

Det er heller ikke en hemmelighed at vi altid har ladet hundene gå sammen to-og-to, da vi simpelt hen mener det er det bedste for hundene. Løbetid og hunde der ikke passer sammen størrelses- og temperamentsmæssigt gør selvfølgelig at vi ikke sætter hunde sammen, men ellers har de stor glæde af at kunne være sammen da hundene er sociale dyr.

 

Man får ikke at se hvem vi sætter hunden sammen med når man afleverer sin hund, og ej heller kan man vælge hvem den skal være sammen med. Det er noget vi vurderer når først hunden er kommet indenfor i pensionen, er klar til det og vi har set den an.

 

Vi passer godt på hundene på hundenes præmisser, og vi har heldigvis stadig rigtig travlt med at tage os godt af vores kunders hunde. Og skulle du være kommet forbi denne tråd i din søgen på en hundepension, så husk vi er klar til en snak om pasning af din hund. Ring til os og kom endelig for en fremvisning i vores åbningstider der kan ses på vores hjemmeside

 

Kærlig hilsen

Familien Nikolajsen

Måløv Hundepension

 

 

Bagvaskende? Sladder? Smædekampagne?

 

Hvad skulle mit motiv være for at skrive noget der ikke er sandt? Hvorfor skulle jeg bruge min aften på at skrive om denne hændelse som er to år gammel hvis ikke det er sandt?

 

Jeg skriver om det fordi andre ikke skal prøve at hente en hund som næsten var død af tørst!

 

Min hund lugtede af muldyr og havde lort og savsmuld i pelsen, hun var apatisk det var en skrækkelig oplevelse.

 

Vovhundesen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Som svar til min forudgaaende foresprogelse til Maaloev hundekennel

:

'Kaere Familien Nikolajsen,

 

Hvis jeg skulle have min hund passet hos jer ,saa har jeg folgende sporgsmaal omkring hvilken pasning og pleje min hund vil faa hos jer og haaber I vil besvare dem. Som ejer mener jeg at have den bedste forudsaetning for at kende min hund, dens adfaerd osv. , kan jeg saa afgoere hvor vidt min hund skal vaere sammen med en anden hund, eller er det noget I selv mener at skulle afgoere, trods ejerens mening?

 

 

 

2. Hvis min dyrlaege erklaret raske hund paaforer sig sygdom eller skader pga. ophold hos jer, vil I saa betale for dyrelaegebehandling af ovenstaaende?

 

3. Hvilke forholdsregler foelger I, for at forhindre en hver mulighed for at min hund kan loebe vaek, komme tilskade ifb. med kvaelning i halsbaand. slaaskamp m.m.?

 

 

 

4. Hvis min hund naegter at spise, er meget depressiv og slet ikke vil trives, trods jeres gode pasning og pleje, vil I saa kontakte mig?

 

5. Hvis jeg har betalt ekstra for evt. 3 km gaature, hvorledes sorger I for at dette er foregaaet (video/billeder/skriftlig dokumenteret hvor laenge, hvilken dag, tidspunkt?).

 

 

 

Haaber at hore fra jer,

 

Mvh

Maya H.

 

Ps. Jeg er opvokset i Maaloev og har familie i Maalov, saa familien og jeg er altid paa udgik efter et godt sted for vores hunde at vaere, naar vi tager turen fra USA til danmark:)'

 

 

Fik jeg nedenstaaende svar fra Maaloev hundekennel; '

 

Hej,

tak for din henvendelse, jeg vil prøve kort at svare på dine spørgsmål.

Som det også fremgår at vores hjemmeside vil vi kontakte dyrlæge hvis vi finder det nødvendigt, og regningen vil altid gå videre til kunden.

 

 

 

Vores hundepension er selvfølgelig professionelt indrettet, og er derfor sikret.

Vi vil selvfølgelig altid kontakte ejeren hvis der er helbredsmæssige, eller andre problemer med hunden.

Hvis vi har aftalt at din hund skal have ekstra motion, vil det selvfølgelig også foregå, men vi vil ikke bruge tid og kræfter på at dokumentere hvor og hvornår dette er foregået. Det må være en tillidssag mellem os og vore kunder. Hvis man er parat til at overlade os sin hund i en periode, må man vel også have tillid til at vi udfører det arbejde vi har aftalt.

 

 

 

Jeg håber ovennævnte er tilstrækkeligt.

 

Venlig hilsen

 

Eli Nikolajsen'

 

 

Jeg synes, at jeg fik et hurtigt og aerligt venligt svar fra Maaloev Hundekennel, men paa baggrund af deres besvarelse, er det ikke den rette hundekennel for mig af folgende grunde:

 

Det er hovedsageligt en kennel baseret paa tillid, ejer og hundekennel imellem hvor kennelen vaelger egenraadigt hvad de finder bedst i given situation,ved kennelens diskretion. Det kan i sig selv vaere udemaerket hvis det gaar godt, men hvis det ikke gaar efter planen, kan det skabe problemer. Store problemer. Naar jeg betaler for en ydelse, i dette tilfaelde, mine hundes ve og vel, er det vigtigt for mig, at faa en form for dokumentation paa, hvad jeg kan forvente, ogsaa i vaerste taenkelige tilfaelde saa som dod eller alvorlig sygdom/ulykke, paadraget eller foraarsaget under ophold paa kennelen og at der er konkrete forholdsregler, man som ejer kan forvente, kennelen foretager, for at undgaa disse ting. Det staar her for ejerens egen regning uanset hvad og det synes jeg ikke er rimeligt. Som ejer er det vigtigt for mig, at der er konkrete forholdsregler som jeg kan forvente kennelen foretager sig, for at forhindre dod, alvorlig sygdom/ulykke foraarsaget af og eller paadraget under ophold hos kennelen. Det er ikke kun vigtigt for mig som ejer og hundenes ve og vel, men hjaelper ogsaa kennelen i, at garderer sig imod evt. problemer (juriske sagsogelser, utilfredse kunder og evt. urimelig tilsvinelse).

 

Hvis man har mandskab til at sorge for ca. 3 km. gaatur for hver hund i pasning, saa bor der ogsaa vaere mandskab til at sorge for en log, hvor der kort indskrives daglige fodringer, vandninger, evt. medicindoseringer og gaature, saa man kan holde oje med at hunden spiser og drikker, og der ikke opstaar forvirring om hvor vidt hunden har faaet medicin, gaatur osv. Evt. fejl kan helt undgaaes ved at foere 'log' for hver hund i pasning og oger effektiviteten i kennelen. Dette er en meget alm. procedure hos seriose kenneler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundepension
Bagvaskende? Sladder? Smædekampagne?

 

Hvad skulle mit motiv være for at skrive noget der ikke er sandt? Hvorfor skulle jeg bruge min aften på at skrive om denne hændelse som er to år gammel hvis ikke det er sandt?

 

Jeg skriver om det fordi andre ikke skal prøve at hente en hund som næsten var død af tørst!

 

Min hund lugtede af muldyr og havde lort og savsmuld i pelsen, hun var apatisk det var en skrækkelig oplevelse.

 

Vovhundesen

 

Din historie/påstand om at din hund ikke skulle have fået vand i flere dage er en lodret løgn, og du læner dig op ad en injuriesag ved at skrive som du gør.

 

Hundene får vand ved at ALLE bokse og løbegårde får renset og fyldt deres vandskåle hver dag. Dagen starter med hundene lukkes ud i deres løbegårde, så gives der vand i ALLE løbegårde mens hundene går der. Så renses indendørs bokse inkl. udskiftning af vand i boksen. Når hundene er blevet lukket ind efterfyldes ALLE vandskåle samtidig med vi fodrer.

 

At give din hund vand er ikke en individuel opgave, men noget vi udfører så vi er sikre på der er vand overalt altid. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at din hund skulle have været uden vand under opholdet hos os.

 

Alle bokse er strøet med savsmuld/træspåner. Derfor kan din hund selvfølgelig godt have savsmuld i pelsen. Din hund kan også meget vel have lugtet anderledes end den gør når den ligger på dit stuegulv efter opholdet hos os, da hundene som bekendt her går i hundegård.

 

Vi har ingen intentioner om at overbevise dig om vores fremgangsmåder, men det er vigtigt for os at vise omverden hvordan vi gør. Vores kunder skal vide de kan være trygge ved at placere deres hund hos os, og vi håber du vil holde dig til fakta og ikke mindst sandheden i din omtale om os.

 

Måløv Hundepension

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundepension
Som svar til min forudgaaende foresprogelse til Maaloev hundekennel

 

Hvis man har mandskab til at sorge for ca. 3 km. gaatur for hver hund i pasning, saa bor der ogsaa vaere mandskab til at sorge for en log, hvor der kort indskrives daglige fodringer, vandninger, evt. medicindoseringer og gaature, saa man kan holde oje med at hunden spiser og drikker, og der ikke opstaar forvirring om hvor vidt hunden har faaet medicin, gaatur osv. Evt. fejl kan helt undgaaes ved at foere 'log' for hver hund i pasning og oger effektiviteten i kennelen. Dette er en meget alm. procedure hos seriose kenneler.

 

Det er vigtig man som hundeejer sørger for kun at placere sin hund i pensioner man er tryg ved. Derfor opfordrer vi også alle der skal have deres hund i pension, til at tage ud og besøge den pension de overvejer før de vælger den. Vi tager meget gerne en snak med hundeejeren og viser også meget gerne frem (husk bare det skal være uden for skoleferierne).

 

Vi har valgt at basere vores forretning på tillid. Vigtige ting som f.eks. medicinering bliver faktisk registreret hos os, så der aldrig er tvivl om hvorvidt en hund har fået sin medicinering på de rigtige tidspunkter eller ej.

 

Den øvrige pasning, luftning og fodring fører vi ikke detaljerede notater omkring. Men vi starter og slutter altid dagen med en gennemgang af alle hunde, og noterer os hvis en hund ikke spiser, viser sygdomstegn eller lignende.

 

Så har der f.eks. været problemer med spisning hos hunden, så vil man som ejer også få det at vide ved afhentning. Men man modtager ikke en logbog for hundens ophold, og heller ikke en liste fyldt med tjekmærker når opholdet er gået helt som det skulle.

 

Måløv Hundepension

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vovhundesen
Din historie/påstand om at din hund ikke skulle have fået vand i flere dage er en lodret løgn, og du læner dig op ad en injuriesag ved at skrive som du gør.

 

Hundene får vand ved at ALLE bokse og løbegårde får renset og fyldt deres vandskåle hver dag. Dagen starter med hundene lukkes ud i deres løbegårde, så gives der vand i ALLE løbegårde mens hundene går der. Så renses indendørs bokse inkl. udskiftning af vand i boksen. Når hundene er blevet lukket ind efterfyldes ALLE vandskåle samtidig med vi fodrer.

 

At give din hund vand er ikke en individuel opgave, men noget vi udfører så vi er sikre på der er vand overalt altid. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at din hund skulle have været uden vand under opholdet hos os.

 

Alle bokse er strøet med savsmuld/træspåner. Derfor kan din hund selvfølgelig godt have savsmuld i pelsen. Din hund kan også meget vel have lugtet anderledes end den gør når den ligger på dit stuegulv efter opholdet hos os, da hundene som bekendt her går i hundegård.

 

Vi har ingen intentioner om at overbevise dig om vores fremgangsmåder, men det er vigtigt for os at vise omverden hvordan vi gør. Vores kunder skal vide de kan være trygge ved at placere deres hund hos os, og vi håber du vil holde dig til fakta og ikke mindst sandheden i din omtale om os.

 

Måløv Hundepension

 

Tjaa... kan man ikke klare sig på argumenter kan man jo altid true med en injuriesag. Det taler jo for sig selv!

 

Nu var vi altså to mennesker der hentede vores hund efter det grusomme ophold i Måløv hundepension.

 

Vi var to mennesker der så hundens tilstand, men jeg ser frem til en injuriesag og presseomtalen med sindsro.

 

Vi var to mennesker der så vores hund drikke vand i bilen!

 

Hvor er det dog ynkeligt at læse jeres trusler!

 

 

Vovhundesen.

Link til indlæg
Del på andre sites

At give din hund vand er ikke en individuel opgave, men noget vi udfører så vi er sikre på der er vand overalt altid. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at din hund skulle have været uden vand under opholdet hos os.

 

Det kan det faktisk godt.

Ikke fordi jeg vil blande mig i en diskussion der sikkert aldrig fører til noget, men det I gør når I sætter to fremmede hunde sammen i ét bur er meget risikabelt. Sandsynligheden for at der opstår ressourceforsvar er overvældende stor. Det kan betyde at den ene hund får alt mad og vand, og den anden intet.

 

Man ser det ofte i vanrøgtssager med afmagrede hunde, hvor ejeren påstår at hundene har været fodret tilstrækkeligt - men så er der én smældfed hund i flokken og de andre er ved at sulte ihjel. At passe hund handler ikke kun om at feje gulv og fylde skåle. Det burde man især vide hvis man lever af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundepension
Det kan det faktisk godt.

Ikke fordi jeg vil blande mig i en diskussion der sikkert aldrig fører til noget, men det I gør når I sætter to fremmede hunde sammen i ét bur er meget risikabelt. Sandsynligheden for at der opstår ressourceforsvar er overvældende stor. Det kan betyde at den ene hund får alt mad og vand, og den anden intet.

 

Man ser det ofte i vanrøgtssager med afmagrede hunde, hvor ejeren påstår at hundene har været fodret tilstrækkeligt - men så er der én smældfed hund i flokken og de andre er ved at sulte ihjel. At passe hund handler ikke kun om at feje gulv og fylde skåle. Det burde man især vide hvis man lever af det.

 

Jeg er noget overrasket i at se selve hunde-forum (ejer af forummet? moderator? webmaster?) blande sig i en smædekampagne på denne måde! Måske det var dig der skulle aflægge os et besøg så du kunne så syn for sagn.

 

Vi har drevet Måløv Hundepension i 25 år og opdrættet hunde i 20 år før overtagelsen af hundepensionen. Hundepensionen er løbende blevet beset af myndigheder, dyreværn og kredsdyrlæge, men der har aldrig været påtaler fra disse instanser. Vi har altid været vandt til at have hunde og ikke mindst hunde der går sammen. Så vi er udmærket klar over hunde kan tage mad og vand fra hinanden. Men jeg kan forsikre dig for det er noget af det vi bruger mange ressourcer på - nemlig at finde ud af hvilke hunde der kan gå sammen, om en hund har det godt og om den spiser og drikker.

 

Er der tegn på en hund ikke får det den skal have, så bliver den taget ud for sig selv og holdt ekstra godt øje med, og er der tegn på sygdom eller hunde ikke vil tage væske og næring til sig, så bliver den med det samme kørt til dyrlægen. Vi har en kreds af dyrlæger vi fast benytter, og vi henvender os også gerne til hundens egen dyrlæge såfremt det er aftalt med ejeren på forhånd.

 

Det er jo heller ikke absolut ALLE hunde der kommer til at gå sammen med en anden hund. Det kommer helt an på om vi har en hund det matcher i pensionen på givne tidspunkt.

 

Hunden der skrives om her, der ikke har haft vand, er en historie der ikke har hold i virkeligheden. Skulle denne hund have været død af tørst dagen efter afhentning hos os, så kunne den næppe have løbet sin ejer i møde og have undgået at vise sygdomstegn ved afhentning. Men læg mærke til at der ikke blev klaget over sygdomstegn ved afhentning af hunden.

 

Vi har desværre set mange klager over pensionen igennem tiderne efter kunder er blevet sure over f.eks. afregning på opholdet, åbningstider, støj over hunde der gør eller andet der ikke har haft noget med hundens ve og vel at gøre. Det er nemt at gøre hunden til et offer. Den kan jo desværre ikke vidne.

 

Vi er ikke ude på at overbevise de utilfredse mennesker der er herinde om hvor gode eller uskyldige vi er. Men vi vil give svar på tiltale og ikke lade det være noget til tvivl at vi driver en sund og sober forretning, er et trygt og godt sted for hunde at være og ikke mindst at vi er åbne for samtaler og fremvisninger til interesserede hundeejere. Tjek vores hjemmeside på hundepension.dk, skriv til os på [email protected] eller giv os et ring på 20291355.

 

Måløv Hundepension

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er noget overrasket i at se selve hunde-forum (ejer af forummet? moderator? webmaster?) blande sig i en smædekampagne på denne måde!

 

Jeg ved ikke hvor du har den idé fra :confused: Jeg er bare almindelig bruger. Ejerens forum-navn er Admin - ikke så nemt at tage fejl af ;-)

 

Resten vil jeg lade stå uimodsagt.

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst Petra&Janco

Min hund har lige været passet på Måløv hundepension, og det har heller ikke været nogen særlig rar oplevelse!

Vores hund er fra et internat styret af Dyrenes Beskyttelse. Han er blevet tvangsfjernet af politiet fra sine gamle ejere, dengang vejede han 18. Nu vejer han 42, og er ikke for tyk. I starten da vi havde ham var han også bange for store bevægelser, for eksempel hvis man hævede hånden for bare at sætte sit hår, eller for at nå noget på en hylde. Det er derfor en noget speciel hund vi har, med specielle behov.

Til hverdag har han det fint, men han stresser nemt, og han har en del problemer med andre hunde (mest hanner).

 

Derfor, skrev vi i bestillingen af pasning, til dem at han helst skulle stå alene, og hvis det ikke var muligt, kun ved siden af tæver.

Han har været passet hos dem før, så derfor gik vi selvfølgelig ud fra at de gjorde det godt.

Det var så ikke tilfældet...

Da vi hentede ham, spurgte vi til hvordan han havde haft det, og om der havde været nogle problemer. Til det, svarede de, at han havde godt nok været lidt aggressiv når han stod ved siden af andre hanhunde, men han var jo ikke sindssyg.

Vi var meget overraskede over, at de ikke havde overholdt det vi havde sagt! Det kunne jo nemt være gået galt, da min hund hverken er lille eller svag, og derfor kan gøre stor skade hvis der ligepludselig er en låge åben eller lignende.

Det tager vi hensyn til normalt, og derfor forventer vi også at de gør det når vi nu betaler dem for det.

Udover det var han så støvet at han skulle i bad da vi kom hjem, og nu har han også fået øjenbetændelse, så det er han nu i behandling for. Det skal siges, at han normalt har skinnende blank sort pels, og vi behøver ikke engang børste den.

Håber ikke det er normen som hundepension at behandle folks hunde (og familiemedlemmer...) som det passer dem.

Det skal jo ikke være en fabrik, men en erstatning for hjemmet når man bliver nødt til at få hunden passet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har lige været passet på Måløv hundepension, og det har heller ikke været nogen særlig rar oplevelse!

Vores hund er fra et internat styret af Dyrenes Beskyttelse. Han er blevet tvangsfjernet af politiet fra sine gamle ejere, dengang vejede han 18. Nu vejer han 42, og er ikke for tyk. I starten da vi havde ham var han også bange for store bevægelser, for eksempel hvis man hævede hånden for bare at sætte sit hår, eller for at nå noget på en hylde. Det er derfor en noget speciel hund vi har, med specielle behov.

Til hverdag har han det fint, men han stresser nemt, og han har en del problemer med andre hunde (mest hanner).

 

Derfor, skrev vi i bestillingen af pasning, til dem at han helst skulle stå alene, og hvis det ikke var muligt, kun ved siden af tæver.

Han har været passet hos dem før, så derfor gik vi selvfølgelig ud fra at de gjorde det godt.

Det var så ikke tilfældet...

Da vi hentede ham, spurgte vi til hvordan han havde haft det, og om der havde været nogle problemer. Til det, svarede de, at han havde godt nok været lidt aggressiv når han stod ved siden af andre hanhunde, men han var jo ikke sindssyg.

Vi var meget overraskede over, at de ikke havde overholdt det vi havde sagt! Det kunne jo nemt være gået galt, da min hund hverken er lille eller svag, og derfor kan gøre stor skade hvis der ligepludselig er en låge åben eller lignende.

Det tager vi hensyn til normalt, og derfor forventer vi også at de gør det når vi nu betaler dem for det.

Udover det var han så støvet at han skulle i bad da vi kom hjem, og nu har han også fået øjenbetændelse, så det er han nu i behandling for. Det skal siges, at han normalt har skinnende blank sort pels, og vi behøver ikke engang børste den.

Håber ikke det er normen som hundepension at behandle folks hunde (og familiemedlemmer...) som det passer dem.

Det skal jo ikke være en fabrik, men en erstatning for hjemmet når man bliver nødt til at få hunden passet..

Jeg kan nu ikke helt forstå at du konkluderer at pensionen ikke har passet din hund ordentlig, af det du beskriver ovenover.

 

At en hund er blevet støvet og beskidt, betyder måske bare at den har tumlet rundt og haft det sjovt (og så kan man jo også sagtens få øjenbetændelse). Og det er jo muligt at de ikke har haft muligheden for at finde to tæver han kunne stå imellem,.. måske vil de helst ikke rykker for meget rundt med hundene når de først har fundet sig til rette i en boks. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

husk at hunde ingen tidsfornemmelse har. en voksen hund kan sagtens være selv i 6 timer og kan så luftes HJEMME af bekendte...

 

Nu røg vi off topic

 

En hund har både tidsfornemmelse og sans for sammenhænge i de daglige rutiner, f.eks. at familien kommer hjem kort tid efter kirkeuret har slået 4, naboen kommer hjem eller hvad der ellers er af faste lyde/påvirkninger omkring den.

 

Blandt andet derfor er der er kæmpe forskel på en hverdag og på at være alene hele døgnet og kun blive besøgt og luftet. Det er absolut ikke noget jeg ville anbefale og slet ikke over flere dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv haft min Funky hos Hørsholm dyrepension da han var 8 mdr og det var rigtig godt. Det var en glad hund jeg afleverede og en glad hund jeg fik igen.

Jeg skulle selv lige til at anbefale Hørsholm dyrepension. Vi har godt nok kun prøvet den 3-4 gange, men vi fik en glad og ustresset hund hjem hver gang. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber aldrig, aldrig, jeg får brug for det... Men hvis nu, helt akut:neutral:..... Så ville det måske blive en af dem fordi de ligger nærmest..

Birgitta, kør hellere det stykke længere til Hørsholm. De er helt enormt søde og dygtige, og man kan købe en del ekstraydelser. Og de fortæller, hvordan hunden har haft det under opholdet. Bl. a. spurgte de, om vores (forrige) hund gik meget spor og feltsøg, for det havde været rigtigt svært at gemme både sig selv og genstande for ham (ekstraydelse med leg med voksen).

 

Jeg tror ikke, at de snyder på vægten, så jeg kan kun anbefale stedet. I øvrigt er man velkommen til at komme på forhånd og checke stedet ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta, kør hellere det stykke længere til Hørsholm. De er helt enormt søde og dygtige, og man kan købe en del ekstraydelser. Og de fortæller, hvordan hunden har haft det under opholdet. Bl. a. spurgte de, om vores (forrige) hund gik meget spor og feltsøg, for det havde været rigtigt svært at gemme både sig selv og genstande for ham (ekstraydelse med leg med voksen).

 

Jeg tror ikke, at de snyder på vægten, så jeg kan kun anbefale stedet. I øvrigt er man velkommen til at komme på forhånd og checke stedet ud.

 

---Jeg har ikke bil.

 

Så selv om jeg har nogle dages betænkningstid, så vil det være uoverskueligt for mig at "rejse" fra Ballerup til Hørsholm med offentlig trans hvis jeg skulle få brug for pasning.

 

---Men netop sådan noget med fodersøg og gemmelege ville Silke jo elske..

Nå, men nu har jeg haft hende i 9½ år uden at have haft brug for pasning... Så mon ikke det går de næste 9½ år osse..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

---Jeg har ikke bil.

 

Så selv om jeg har nogle dages betænkningstid, så vil det være uoverskueligt for mig at "rejse" fra Ballerup til Hørsholm med offentlig trans hvis jeg skulle få brug for pasning.

 

---Men netop sådan noget med fodersøg og gemmelege ville Silke jo elske..

Nå, men nu har jeg haft hende i 9½ år uden at have haft brug for pasning... Så mon ikke det går de næste 9½ år osse..:mrgreen:

 

Det tager ca. en time fra Ballerup st. til Hørsholm hundepension, og du skal kun med én bus :slem:

 

Så nemt er det ikke engang for mig at komme til Hørsholm, og jeg bor i Jægersborg!!! :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...