Hop til indhold

'Fimse-hunde'..


Gæst Mais og hunden
 Share

Recommended Posts

Gæst Mais og hunden

Jeg møder desværre engang imellem hundeejere på gåture, som synes, at alle små hunde er 'fimse-hunde', som ikke kan andet end at gø, sove og æde.

 

Og det synes jeg er hammer irriterende!:evil:

For det kan da godt være at en lille hund ikke kan det samme som en Labrador (bare et eksempel), men så kan den da en masse andre ting istedet!

 

Jeg synes også det er helt okay, hvis man bare ikke bryder sig om små hunde, men derfor behøver man ikke at udtrykke det på den måde, som de mennesker jeg har mødt, har gjort.

 

For eksempel var jeg forleden dag ude at gå med Bella. Det stod ned og det var ret koldt, så Bella havde et dækken på. Vi mødte så en mand med en schæfer, som spurgte mig om jeg da selv syntes at det var sjovt at klæde min hund ud, for det syntes han bestemt ikke!

Jeg forklarede ham pænt at det var et dækken, som hun blev nødt til at have på, når det var så koldt, for ellers ville hun jo gå og fryse. Jeg sagde også at det heller ikke var hver gang det var koldt at hun fik det på, men at når det både regnede, blæste og selv jeg var ved at dø af kulde (det var så delvist min egen skyld, da jeg havde glemt at tage regnjakke på, og derfor var gennemblødt :engel:), så blev jeg da nødt til at give hende det på.

 

Så sendte han mig sådan et "Den undskyldning har jeg hørt 100 gange før" -blik, og mumlede noget om, at han bare ikke havde noget tilovers for folk som mig, og at han iøvrigt aldrig skulle have sådan en uduelig tæppetisser!:evil:

 

Til hundetræning har jeg også engang oplevet at mange troede, at Bella var sådan en hund som ikke kunne andet end at gø, og de sendte hånlige blikke til mig (Bella var den mindste på holdet, og alle de andre bortset fra en, var store hunde). Det viste sig så at Bella var den dygtigste hund på holdet, og at hun kunne meget mere end de andre. Ha, så kunne de lære det, kunne de!:mrgreen:

 

Jeg møder faktisk også folk som tror at jeg er sådan en, som bare har anskaffet sig hund, fordi at den er nuttet, og at når den ikke er nuttet mere, så gider jeg den ikke mere (jeg er 13). Og det passer jo overhovedet ikke! Jeg har en hund af mange årsager, men fordi at den er nuttet, er ikke en af dem!

 

(Okay jo det er en af årsagerne, men det ødelægger lidt pointen. Og så er det slet ikke hovedårsagen, det er bare noget man får med i købet! Endnu en fordel ved at have hund :mrgreen::engel:)

 

Jeg syntes især at der er mange folk der syntes at Bella er fimset, fordi hun har elastikker i håret. Og når jeg så prøver at forklare, at det er fordi at hun ellers ikke kan se noget, så får jeg igen den der reaktion med at det bare er en dårlig undskyldning, for at sætte hår på min hund!:evil:

 

Jeg syntes virkelig at der er irriterende, at nogen folk tror at alle små

hunde er dumme.

 

Jeg er i det hele taget træt af folk der dømmer både ejer og hund på forhånd!

 

 

Har i andre med små hunde også oplevet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Mais og hunden

Og som en lille tilføjelse:

Det er jo ikke kun små hunde der bliver dømt på forhånd, det foregår jo også den anden vej. Jeg møder nogengange nogen småhunde-ejere som syntes at alle store hunde (eller bare større end ejerens hund), er farlige kamphunde, som vil æde deres lille skatte basse.

Link til indlæg
Del på andre sites

ork, det tror jeg, at alle med små, nuttede hunde oplever. måske er det værre for dig, fordi du også er en ung pige, jeg tror i hvert fald ikke, at schæferejeren var sluppet særligt heldigt fra at tale sådan til mig :evil:

 

nå, jeg bliver vildt irriteret, men folk med store hunde er jo også udsat for fordomme, og jeg prøver lidt at tage de spydige kommentarer som opfordring til dialog :lol: ala "sikke en hidsig tæppetisser!" "han er nu ikke sur, men ja, min hund er meget vokal, det er uuutrooooligt fascinerende, som der er forskel på de forskellige racer, ikke?" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
ork, det tror jeg, at alle med små, nuttede hunde oplever. måske er det værre for dig, fordi du også er en ung pige, jeg tror i hvert fald ikke, at schæferejeren var sluppet særligt heldigt fra at tale sådan til mig :evil:

 

nå, jeg bliver vildt irriteret, men folk med store hunde er jo også udsat for fordomme, og jeg prøver lidt at tage de spydige kommentarer som opfordring til dialog :lol: ala "sikke en hidsig tæppetisser!" "han er nu ikke sur, men ja, min hund er meget vokal, det er uuutrooooligt fascinerende, som der er forskel på de forskellige racer, ikke?" :mrgreen:

Det har jeg faktisk også skrevet :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
og i øvrigt: jeg ville så ønske, at jeg kunne, som dig, bevise, at han rent faktisk dur til noget - det gør han desværre ikke rigtigt :lol:

Ååår, det passer da ikke!

 

Jeg synes da han dur meget godt til at være nuttet :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg møder desværre engang imellem hundeejere på gåture, som synes, at alle små hunde er 'fimse-hunde', som ikke kan andet end at gø, sove og æde.

Når du nu tilsyneladende ofte møder ufoskammede mennesker på dine lufteture, kunne du med fordel udtænke en enkel og kort sætning á la "Tal dog pænt til andre mennesker!", som helst skal siges meget høfligt, men gerne lidt bebrejdende.

 

Og så går du ellers videre.

 

Det kunne måske give "de uforskammede" lidt at tænke over. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PerleCavalier

jeg oplever da også at folk har fordomme om mig som ejer og min hund... prøver ikke at lade mig gå på af det.

f.eks. så har jeg tit stødt på folk som undre sig over hvordan man(mig) dog kan tillade sig at have hund i en lejlighed - nogen mener jo at det er dissideret dyrplageri... :damn: på mit arbejde har nogle ældre kollegaer undret sig overfor hvorfor jeg vil have en hund når jeg ikke er ældre, og spurgt om det ikke vil blive et problem for mig?? :vedikke: :stupid:Why??

jeg er holdt op med at bruge kræfter på det :-D folk må sgu tænke hvad de vil, bare mig og Perle hygger os :blink:

jeg har selv fordomme.. jeg kommer fra en by, hvor det er mere reglen end undtagelsen at mænd/fyre/pige har en kamphund som børn har lus... de er overalt :damn: og ja nogen dage føler jeg det er med livet som indsats når man går tur.. faktisk blev en gruppe hundeejere interviewet til 19 nyhederne her for nogle uger siden, omkring hvorfor de ikke havde deres hunde i snor - når nu der var skiltet at man skulle....! Amen det var jo pinligt at være vidende til hvordan voksne mennesker føler sig berettiget til at bryde loven... bare fordi...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Når du nu tilsyneladende ofte møder ufoskammede mennesker på dine lufteture, kunne du med fordel udtænke en enkel og kort sætning á la "Tal dog pænt til andre mennesker!", som helst skal siges meget høfligt, men gerne lidt bebrejdende.

 

Og så går du ellers videre.

 

Det kunne måske give "de uforskammede" lidt at tænke over. :cool:

Altså jeg smutter ud med Bella om lidt, så den vil jeg bruge hvis jeg møder nogle af dem.

 

Og angående det markerede så er der kun en 3-4 stykker, her i området, og så møder jeg også nogle gange nogen på 'fremmede steder', altså hvor vi ikke plejer at gå tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær kæk og udtænk det perfekte svar - jeg har endnu ikke fundet det, men kan dog lukke munden på de fleste.

 

Tror også mange får fyret noget af, uden at mene noget ondt med det - fx da Petrine fik skrigeflip efter et egern (hun ELSKER egern helt vildt og vil så gerne slikke på dem), mandsling måtte bare kommentere 'den hund har det da ikke godt' - var ikke så kvik i mit svar, men tror faktisk han venligt mente, jeg skulle overveje Petrines livskvalitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

angående perfekt svar så jeg signe lindkvist i godmorgendanmark, hun anbefalede et simpelt "hvad mener du med det?" i neutralt toneleje, til uforskammetheder. jeg kan godt lide det, det er subtilt og besværligt at håndtere for den anden person - i hvert fald hvis de har en lillesmule fornemmelse af, at deres udtalelse måske var på grænsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

angående perfekt svar så jeg signe lindkvist i godmorgendanmark, hun anbefalede et simpelt "hvad mener du med det?" i neutralt toneleje, til uforskammetheder. jeg kan godt lide det, det er subtilt og besværligt at håndtere for den anden person - i hvert fald hvis de har en lillesmule fornemmelse af, at deres udtalelse måske var på grænsen.

 

Veninden beder jævnligt folk i bussen flytte sig, fordi de stinker af sved, spørger de 'hvad mener du med det' vil de blot få udpenslet at de stinker umanerligt afskyeligt...tror ikke, jeg vil bruge den vej frem

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror måske jeg er lidt forskånet for sådanne kommentarer...folk tænker nok mere over hvad de siger til en handicappet i forhold til en ung pige - totalt åndssvagt at folk ikke generelt bare respekterer alle mennesker og holder kæft med deres fordomme.

 

Men nogle dumme kommentarer har jeg da fået om så meget andet - ved ikke altid hvad jeg siger....men tror jeg er kommet frem til at det er noget a la "hold da op du er i godt humør" eller "tak for den" eller såen....

 

Men ja - nogle folk er spild af energi. Nogle gange vil jeg gerne ryste fornuft ind i dem og sige noget, som får dem til at åbne øjnene - men det er sgu nemmere bare at tænke sit og gå videre....

 

Selvom man har lyst til at råbe af dem nogle gange :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Veninden beder jævnligt folk i bussen flytte sig, fordi de stinker af sved, spørger de 'hvad mener du med det' vil de blot få udpenslet at de stinker umanerligt afskyeligt...tror ikke, jeg vil bruge den vej frem

 

som sagt fungerer det nok bedst, hvis folk selv har en fornemmelse af kommentarens på grænsenhed/er inden for anstændighedsmæssig pædagogisk rækkevidde :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får mange kommentarer når jeg ude med Charlie

 

Jeg er blevet spurgt mange gange om han er "sådan en racehund?" Som skulle det være noget virkelig afskyeligt noget.. Jeg tror folk mener udstillingshund men, hvorfor det skulle være afskyeligt ved jeg ikke

 

Den mest hørte kommentar er "kæft, hvor er det synd for ham at han er klippet på røven, og det er sgu da også mega grimt!":evil: Hvorfor føler folk de har en ret til at fortælle mig hvor grim min hund er? Fred være med at en race ikke falder i ens egen smag, men jeg fortæller da ikke folk, hvor grim deres den er i mine øjne? Det er faktisk rigtig sårende at få smidt en sådan kommentar i hovedet, jeg synes jo han er det smukkeste:lun:

 

En mand så ham en dag sidde i tasken og sagde "det dér, ikk? Det er altså rigtig synd!" Men han skal jo sidde i taske når vi kører i bus?

 

I regnvejr har han dækken på, hvilket sjældent bliver kommenteret, men tilgengæld bliver der peget og grint eller jeg bliver nedstirret

 

Det samme gælder når han har en elastik i pandehåret

 

Tilgengæld får jeg sjældent kommentarer når vi er på engen. Der går han løs, og folk bliver gjort til skamme i deres fordom om at, små hunde ikke kan opdrages, men kun er små aggressive tæppetissere.. Charlie løber ikke hen til folk og andre hunde uden han får lov og han gøer heller ikke

 

Jeg oplever ofte fordommen om at, små hunde ikke får lov at leve som hunde, de er kun en accessory (?staves) Fordi de har set billeder af Paris Hilton

Link til indlæg
Del på andre sites

For eksempel var jeg forleden dag ude at gå med Bella. Det stod ned og det var ret koldt, så Bella havde et dækken på. Vi mødte så en mand med en schæfer, som spurgte mig om jeg da selv syntes at det var sjovt at klæde min hund ud, for det syntes han bestemt ikke!

 

 

"Det er ikke en udklædning, det er en skudsikker vest. Bella er politihund" :cool:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Den mest hørte kommentar er "kæft, hvor er det synd for ham at han er klippet på røven, og det er sgu da også mega grimt!":evil: Hvorfor føler folk de har en ret til at fortælle mig hvor grim min hund er? Fred være med at en race ikke falder i ens egen smag, men jeg fortæller da ikke folk, hvor grim deres den er i mine øjne? Det er faktisk rigtig sårende at få smidt en sådan kommentar i hovedet, jeg synes jo han er det smukkeste:lun:

Det er bare overhovedet ikke okay når folk siger sådan noget!:evil:

Hvis man overhovedet kan finde på at tænke sådan, så skal man holde det for sig selv!

 

Og det kan da være bedøvende ligemeget hvordan en hund ser ud, det er jo slet ikke det der tæller!

 

Og forresten synes jeg er at det er hammer sødt og chamerende, når de er klippet på numsen :lun:

Forstår ikke folk der synes andet :mrgreen:

 

"Det er ikke en udklædning, det er en skudsikker vest. Bella er politihund" :cool:

:lol:

 

Den bruger jeg helt sikkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får mange kommentarer når jeg ude med Charlie

 

Jeg er blevet spurgt mange gange om han er "sådan en racehund?" Som skulle det være noget virkelig afskyeligt noget.. Jeg tror folk mener udstillingshund men, hvorfor det skulle være afskyeligt ved jeg ikke

 

Den mest hørte kommentar er "kæft, hvor er det synd for ham at han er klippet på røven, og det er sgu da også mega grimt!":evil: Hvorfor føler folk de har en ret til at fortælle mig hvor grim min hund er? Fred være med at en race ikke falder i ens egen smag, men jeg fortæller da ikke folk, hvor grim deres den er i mine øjne? Det er faktisk rigtig sårende at få smidt en sådan kommentar i hovedet, jeg synes jo han er det smukkeste:lun:

 

En mand så ham en dag sidde i tasken og sagde "det dér, ikk? Det er altså rigtig synd!" Men han skal jo sidde i taske når vi kører i bus?

 

I regnvejr har han dækken på, hvilket sjældent bliver kommenteret, men tilgengæld bliver der peget og grint eller jeg bliver nedstirret

 

Det samme gælder når han har en elastik i pandehåret

 

Tilgengæld får jeg sjældent kommentarer når vi er på engen. Der går han løs, og folk bliver gjort til skamme i deres fordom om at, små hunde ikke kan opdrages, men kun er små aggressive tæppetissere.. Charlie løber ikke hen til folk og andre hunde uden han får lov og han gøer heller ikke

 

Jeg oplever ofte fordommen om at, små hunde ikke får lov at leve som hunde, de er kun en accessory (?staves) Fordi de har set billeder af Paris Hilton

 

Tænk, det må virkelig være folk med meget lidt kapacitet i øverste etage, som vælter ud med sådan nogle kommentarer til fremmede mennesker. Mon de også går hen til en kvinde med en barnevogn, stirrer ned på baby og udbryder: "Hold kæft hvor den grim!"? :hmm:

 

Og det var ikke for at sammenligne børn med hunde, men at man kan have så stor mangel på pli (eller blufærdighed måske?) overrasker mig altså virkelig!

 

Nu har jeg jo ikke selv en "fimse-hund" :blink:, men ingen er vel fredet når det kommer til andre folks dom over ens hund, og det kan jo ikke udelukkes, at jeg kommer til at støde ind et par stykker, som har et kæmpeproblem med blandningshunde... :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk, det må virkelig være folk med meget lidt kapacitet i øverste etage, som vælter ud med sådan nogle kommentarer til fremmede mennesker. Mon de også går hen til en kvinde med en barnevogn, stirrer ned på baby og udbryder: "Hold kæft hvor den grim!"? :hmm:

 

Og det var ikke for at sammenligne børn med hunde, men at man kan have så stor mangel på pli (eller blufærdighed måske?) overrasker mig altså virkelig!

 

Nu har jeg jo ikke selv en "fimse-hund" :blink:, men ingen er vel fredet når det kommer til andre folks dom over ens hund, og det kan jo ikke udelukkes, at jeg kommer til at støde ind et par stykker, som har et kæmpeproblem med blandningshunde... :rolleyes:

 

:klap:Hvis jeg nogensinde igen får en kommentar af den kaliber fra kælling med baby, så tror jeg sgu jeg siger sådan!

 

Og jo, du render sikkert ind i en idiot en dag, der får lyst at kritisere Audrey.. Sådan er nogle folk bare.. Kritiserer til højre og venstre, og kan ikke se det forkerte i det. men gud nåde trøste sig, om de ville acceptere kritik af egen hund.

 

Det værste er, at jeg altid har det bedste come back svar, desværre altid 30 sekunder efter de gået videre, øv! Og når jeg endelig har et rigrtig godt et med det samme, så lader jeg være for tænk nu, hvis de bliver voldelige?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:Hvis jeg nogensinde igen får en kommentar af den kaliber fra kælling med baby, så tror jeg sgu jeg siger sådan!

 

Og jo, du render sikkert ind i en idiot en dag, der får lyst at kritisere Audrey.. Sådan er nogle folk bare.. Kritiserer til højre og venstre, og kan ikke se det forkerte i det. men gud nåde trøste sig, om de ville acceptere kritik af egen hund.

 

Det værste er, at jeg altid har det bedste come back svar, desværre altid 30 sekunder efter de gået videre, øv! Og når jeg endelig har et rigrtig godt et med det samme, så lader jeg være for tænk nu, hvis de bliver voldelige?:genert:

 

Hehe, mit problem er tit, at jeg altid efterfølgende regner det perfekte sceniare ud, hvor jeg har tacklet en situation enormt fattet og med stille og roligt toneleje, for det er for mig overskud! :5up:

 

Jeg tror ikke altid man får noget ud af at svare igen. Nogle gange kan ens modsvar starte heftig debat fra den anden person af. Det er virkelig noget jeg arbejder med, for hvis jeg bliver provokeret, er min umiddelbare refleks som regel at gå i forsvar verbalt, og når jeg først er kørt op og er vred, så dræner det mig fuldstændig for energi, og det er det altså virkelig sjældent værd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Det værste er' date=' at jeg altid har det bedste come back svar, desværre altid 30 sekunder efter de gået videre, øv! Og når jeg endelig har et rigrtig godt et med det samme, så lader jeg være for tænk nu, hvis de bliver voldelige?:genert:[/quote']

Nej det dur ligesom ikke rigtig at vende sig om længere nede af stien og råbe til dem, når man har fundet det perfekte svar.

 

 

Nu skal vi til hundetræning i aften, og så må vi jo se om de stadig synes hun er fimset eller om de har forstået at Bella er totalt for sej til det der trænings-halløjsa!:mrgreen:

Hvis de stadig ikke fatter det, så kan vi jo bare vise dem det igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...