Hop til indhold

Svært at vælge hvalp....


Gæst 1.gangs-ejer
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak endnu engang... Jeg har en god fornemmelse i maven over denne hvalp og stedet hvor den kommer fra... Så kan det nok ikke gå helt galt :roll::-D

 

Nope - resten er op til dig og dine familie -at få en dejlig veltilpasset hund ud af det :blink::blink: Held og lykke med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude at se en Shih Tzu igår. Godt nok ikke hos en kennel, men en privat person. Og jeg må sige, da der hvor den bor nu betyder altså noget. Søde mennesker men der var meget nusset og hundene var der ikke gjort meget ved. Jeg er sikker på de har det godt der. Men for mig som 1. gangs køber, betyder det også hvordan der ser ud, hvor de har deres daglige gang. Har nu en på hånden på syd fyn - JA jeg ved det - også en privat. Men de var rigtig søde og udfra deres hjemmeside, ser det meget bedre ud og der var stamtavle på. Jeg ved selvfølgelig at billeder kan snyde og jeg er nok lidt naiv :mrgreen: men nu får vi se.....

 

Men FOR POKKER det er svært at vælge mellem Cavalieren og Shih Tzu´en. Der er jo både fordele og ulemper ved begge racer. Men jeg synes begge de tiltaler os og passer til vores behov....

 

Ej, altså... Giver du ikke lige et link til deres hjemmeside??

 

Jeg tror, du har en ide om at en "kennel" er et sted med en masse hunde i dertil indrettede rum?

Sådan er det slet ikke i dag.

Silke er født i et kolonihavehus. Og opdrætter med familie havde postadresse i en lejlighed på 2. sal.

Alligevel havde de kennelnavn og var dermed en kennel, -med det, man kalder hjemme-opdræt.

I opdrætters husstand var der --ud over de tre hvalpe-- mor-tæven og mormor. Ikke flere hunde. Senere fik de så en tæve mere. Men da var mormor død.

Så de havde ikke mere end to voksne hunde af gangen. Og kun én af dem kunne få hvalpe.

 

---Så antallet af hunde er ikke afgørende for, om det er en kennel eller ej. Og om det er en god kennel.

 

Det aller-allervigtigste overhovedet, --ud over stambogen-- er om du har det godt med opdrætter. Især når du er førstegangsejer. For du kan få brug for rigtig meget råd og vejledning. Og ingen er bedre til at vejlede dig end det sted hvor din hvalp er født.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er hjemmesiden...

http://www.123hjemmeside.dk/rococo/16656464

 

Det er den sorte og hvide...

 

Jeg har lige været på biblioteket og kom med 10 forskellige bøger om hunde. Så er mine aftner optaget :blink:

 

Inden du bliver alt for forelsket: Det er altså stadig MEGET vigtigt at hvalpen har en stambog!

Du skriver noget om stamtavle? Hvor er den stamtavle fra? Er det en DKK? eller en DRU? --Der er en verden til forskel.......:???:

 

Men tak for linket.....

PAS PÅ! ALLE hvalpe er totalt yndige. De ER søde. Meget...

 

Men det gør ondt, hvos de bliver syge når man får dem hjem, eller hvis de er invaliderede i en ung alder.....

 

Rigtig god læselyst!:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...