Hop til indhold

Har du (evt. haft) en racehund, der virker til at være født i den forkerte krop?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Inspireret af en anden tråd, tænkte jeg at der måske var andre end mig der har oplevet at ens hund har mindet mere om andre racer end sin egen (hvis man ser bort fra udseendet). Synes også det kunne være sjovt at høre om folk så alligevel ønsker sig den samme race igen, vel vidende at man højest sandsynligt ikke får sådan en hund, hvis man vælger den samme race igen.

 

Jeg lægger ud:

 

Thailo minder i sind mere om en setter (på andre områder beagle) end en spaniel, og nej, jeg vil aldrig have en setter, selvom de er gudesmukke. En beagle kommer heller ikke til at flytte ind her, for jeg har fået nok af hund med stor duftinteresse.

 

Ascha mindede meget om rottweileren i en tolerant udgave, men var reserveret som en collie. Jeg skal bestemt ikke have collie (med al den pels) og rottweileren synes jeg ikke er social nok til at bo så tæt, som jeg bor på andre mennesker. Desuden har den et image jeg ikke gider med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjae.. Mine hunde minder ret meget om deres ophav i temp. Så der tror jeg ikke rigtigt jeg kan være med..

 

Jeg har nu overvejet om man ikke kunne lave IQ-tests til hunde.. Er sikker på, at Dexter så ville få stemplet: hjerneskadet..

For på det punkt ligner han godt nok ikke helt flertallet for racen.. De er jo ellers små lærenemme cirkushunde:lol: Og dette lever Boris totalt op til.

Men ved så ikke helt hvilket race, hvor det er normalt at have en lav IQ..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores første hund Anton var cavalier king Charles spaniel, men på mange punkter mindede han enormt meget om en kat. :shock::lol:

 

Han var konge af huset, af haven (vi boede ved siden af en dyrlæge, hvis patienter ofte blev sat på plads fra den anden side af hækken... :vuf:), af vejen (også den modsatte side af hvor vi gik) og af området omkring Hørsholm kirke. Min mor gik til hvalpetræning med ham, men han lod sig ikke dressere! :drille:

Han var megafræk og tit kunne man finde ham oppe på spisebordet, eller på skrivebordet i kontoret, hvor der var udsigt til vejen. Det var en ære at få lov til at kæle med ham, men han var til gengæld en fantastisk kærlig og meget følsom hund, som kunne mærke når vi var kede af det..

Link til indlæg
Del på andre sites

JA! :cool:

 

Jeg ved egentlig ikke hvad Noomi burde have været, i trænbarhed burde hun nok have været en terrier :cool: men i blidhed er hun en golden som hun er, mht. nusseri og tæt nærvær er hun nok terrier igen. Så 1/3 golden og 2/3 terrier tror jeg :stupid:

 

Futte var nok mest som en collie :lun: Ikke som en engelsk, men en amerikansk collie :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan er en djævel født i en engels krop :lol:

 

ej, men han har en meget større selvstændighed, utrættelighed, sejhed og uimponerethed, end jeg havde forventet i en löwchen. og i forhold til trænbarhed er det jo heller ikke nogen hemmelighed, at jeg har hevet mig lidt i håret over hans tilbagelænede, selvfede attitude. også i legeadfærd er det tydeligt, at han matcher hunde med meget større power end sig selv, og rimeligt meget er en vildere-vildere-vildere type. hvilken race han er inden i, har jeg dog ikke noget bud på - tror jeg holder mig til djævel-tesen :mrgreen:

 

han er dog også meget, meget racetypisk på nogle områder, særligt ifht. hans manglende privatsfære, lille aktionsradius og grænseløse tolerance.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...