Hop til indhold

Vis os din blandings hund eller gadekryds


Gæst sunrise
 Share

Recommended Posts

Her kommer mine 2 græske hunde, . Nana, den gyldne, kom med sin mor og et par overlevende søskende i jan 2005.Hun var ca 12 uger. Hendes mor var droppet på øen Chios, nok dels fordi hun var drægtig og dels fordi, hun var påkørt og havde sprunget en skuldermuskel. Så jagthund blev hun ikke mere.

Snoopy, den sorte er nok en bordermix, hans bevægelser er meget lig dem. Han er med sine søskende smidt ud over klipperne ved Athen som ca 1 mdr gammel,i en papkasse. de blev fundet og kun 2 overlevende. Altså et uønsket kuld. Snoopy er fra feb 2008 og kom som 5 mdr´s.

Sådanne sorte hvalpe udtages normalt ikke til adoption, da vi her i DK har så mange labbermixer på vor internater.Men han blev spottet på internatet dernede af en bekend af mig.

 

Jeg kan ikke lade være med at tænke Vizla hver gang jeg ser Nana - hun er så smuk :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her er vores dejlige blanding, Ninja.

 

 

IMG_0047.JPG

 

IMG_0209.JPG

 

IMG_0239.JPG

 

 

Hun er blanding af labrador, Tysk korthåret hønsehund og Kleiner münsterländer.

 

Jeg tror vi, som førstegangshundeejere, har været meget heldige med Ninja.

 

Hun er utrolig nem, omend i nogle situationer en lille forsigtig-per, der lige skal hjælpes lidt på vej.

Hun hører utrolig godt efter og vil meget gerne "gøre det rigtige".

 

Hun har helt sikkert arvet sin glæde for mad og godbidder efter labradoren og formår også at lave sit helt eget fodersøg når vi går tur på gaden :stupid:

 

Hun er MEGET glad for andre hunde, især mindre hunde elsker hun at hilse på - de store kan nemlig godt være lidt farlige når man ikke kender dem, synes hun.

 

Hun er en ægte sofahund og ved ikke noget bedre end at ligge under den varme dyne med sin mor (hun er selvfølgelig mors hund :slem:), eller hænge over én på stolen og grave sin kolde snude ind i armen.

 

Vi kunne supergodt tænke os at gå til noget jagttræning med hende, men finder det svært at finde en klub der godtager blandings-jagthunde, så lige nu står den på hjemme-træning og problemløsninger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Amokka

Ja- sorte uønskede hunde fra Grækenland er ikke i focus herhjemme og foreningen Gh mener, det er fordi vi i forvejen har for mange omplaceringer af den farve.Og min personlige mening er så også, at de ofte er svært at tage gode fotos af sorte hunde.

Da jeg skrev til GH og bad dem finde ham hos een der skulle hedde Myra og boede ved Athen og kun vidste, han var sort og hun kaldte ham Lukas, så blev han da fundet, og jeg fik et totalt utydeligt foto tilsendt.

Men jeg adopterede ham på den bedømmelse af hans sind, som den bekendte, jeg kender havde af ham.Det skal tilføjes at hun så ham i ca 2 1/2 mdr´s alderen og igen i 4 mdr´s og følte sorg over hans skæbne, som ikke interessant her i DK. mener det er det samme i Tyskland. Dog tager de i Tyskland hunde hjem , med store pzykiske traumer og også let handecappede, bare for at give dem pleje og en god afslutning på livet.

De er noget mere Large end os danskerer, der for alt i verden vil have sunde hunde.

Og helt ærligt , det ønskede jeg da også, med de dyrlægeregninger , man får her til lands.Og jeg har da været rigtig heldig ind til videre med dem begge.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes det er lidt "sjovt", at det så ofte er sorte hunde der er uønskede :vedikke: er det - som du nævner - fordi der er så mange labmix i DK, og dermed er en sort hund "alt for ordinær"?

 

Personligt synes jeg jo, at en sort hund er smuk :lun:

 

Jeg har hørt, at fordi der er så mange sorte labber i Danmark, så er det blevet for "kedeligt" at eje sådan en, men jeg synes faktisk vi møder flere brune labber end de sorte. :vedikke:

De kan nu også være rigtig smukke, men ligesom dig er jeg fan af sort... :hjerte:

 

Til Ulla: Ja det er MEGA svært at tage gode billeder af sorte hunde, men tror du det ligefrem er grund til at folk fravælger den farve? For så er man da for endnu længere viderekommende end jeg gik og troede... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt, at fordi der er så mange sorte labber i Danmark, så er det blevet for "kedeligt" at eje sådan en, men jeg synes faktisk vi møder flere brune labber end de sorte. :vedikke:

De kan nu også være rigtig smukke, men ligesom dig er jeg fan af sort... :hjerte:

 

Til Ulla: Ja det er MEGA svært at tage gode billeder af sorte hunde, men tror du det ligefrem er grund til at folk fravælger den farve? For så er man da for endnu længere viderekommende end jeg gik og troede... :genert:

 

Ej ! Det håber jeg ikke! :shock: Jeg forstod det som at det kan være svært at videreformidle de sorte hunde fordi billederne måske kan være lidt utydeligt/svært at se hunden ordentligt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Audrey på 7 måneder, som er en blanding af labrador og flatcoated retriever. Hun er min første "egen" hund og hun er bare fantastisk. Hun har et fantastisk gåpåmod og er altid glad og god til at gøre sig det behageligt. :lun: Derudover er hun verdens smukkeste hund, heldigt det lige var mig, som fik hende.. :drille:

Hun ville nok bo i poolen hvis vi havde en! Har aldrig kendt så vandglad en hund som hende, og den har jeg også hørt fra andre. :lol: Er det en vandpyt vi er kommet forbi, så ruller hun sig da bare i den og på den måde bliver man alligevel våd over det hele. :banan:

 

Hun er ikke specielt madglad og det giver nogle udfordringer mht. træning, men hun er til gengæld enormt samarbejdsvillig og de fleste øvelser lærer hun meget hurtigt. Så er det bare op til mig at gøre træningen interessant nok til at fastholde hendes opmærksomhed. Jeg elsker at træne med hende og synes allerede, at vi er nået langt.. Hun elsker at lege og hun er min første hund, som rent faktisk gider legetøj og bamser.

 

Hun stresser desværre ret let nogle gange, men jeg er obs på det, og føler selv at jeg bliver bedre og bedre til at få hende til at slappe af.

Hun var som lille ikke særligt kælen, og i starten efter at jeg havde fået hende hjem, skulle jeg nogle gange bare ae hende to gange, så skred hun! :fornaermet: Heldigvis er hun blevet en rigtig hyggehund nu. Hun elsker at sove længe, som sin mor :genert:, og det er der både fordele og ulemper ved... :blink:

 

Vi passer fantastisk godt til hinanden og kan slet ikke forestille mig en bedre hund end hende. :hjerte:

 

IMG_1682.JPGIMG_2250.JPGIMG_2239.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej ! Det håber jeg ikke! :shock: Jeg forstod det som at det kan være svært at videreformidle de sorte hunde fordi billederne måske kan være lidt utydeligt/svært at se hunden ordentligt ?

 

Haha :stupid: nåh på den måde.... Har aldrig påstået at være den skrappeste tallerken på hylden, det er vist meget heldigt... :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej ! Det håber jeg ikke! :shock: Jeg forstod det som at det kan være svært at videreformidle de sorte hunde fordi billederne måske kan være lidt utydeligt/svært at se hunden ordentligt ?

 

det er det ulla mener, det er jeg sikker på. hundene formidles jo via GH's hjemmeside, hvor de præsenteres med billede og tekst. typisk er billederne måske ikke i verdens bedste kvalitet, og hvis det samtidig er en sort hund, hvor man nærmest ikke kan se dens træk, så er det måske ikke lige den, folk falder over. sørgeligt men sandt. mine forældre har også en sort græker, hun er håndplukket til dem, og var nok ellers heller aldrig kommet til formidling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at det negative med sorte hunde er en kombination af det for almindelige, og så for Gh tillige netop dette med, at ansigtet/hovedet med udtryk ofte forsvinder på foto.

Hvis man periodevis går ind på f.eks Dyrenes beskyttelse internater, kan næsten halvdelen være sorte hunde.Så jeg tror markedet er overfyldt.

 

Når det sker at GH tager en sort udsat hund hjem i familiepleje, forventes det også, at den skal opholde sig der en del tid længerer end f.eks en lysebrun.

Og så tror jeg personligt, at en lys hund , uanset sind, udsender mere venlighed/imødekommenhed mod folk, der ikke kender meget til hunde.

Altså at lyse hunde virker mere uskyldige på nogle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at det negative med sorte hunde er en kombination af det for almindelige, og så for Gh tillige netop dette med, at ansigtet/hovedet med udtryk ofte forsvinder på foto.

Hvis man periodevis går ind på f.eks Dyrenes beskyttelse internater, kan næsten halvdelen være sorte hunde.Så jeg tror markedet er overfyldt.

 

Når det sker at GH tager en sort udsat hund hjem i familiepleje, forventes det også, at den skal opholde sig der en del tid længerer end f.eks en lysebrun.

Og så tror jeg personligt, at en lys hund , uanset sind, udsender mere venlighed/imødekommenhed mod folk, der ikke kender meget til hunde.

Altså at lyse hunde virker mere uskyldige på nogle.

Det er jeg helt sikker på du har ret i, min sorte Labrador gik det riiimeligt med, men ofte mødte jeg alligevel folk der var utrykke ved ham og begrundede det med at han var sort!

 

Misja er den helt galt med, for hun er ikke bare sort, hun har også opretstående øre og enten er de frygtsomme mennesker vi møder sikker på at hun er ulv, eller også er hun sort schæfer og det er ligesom bare meget værre end alt andet...

 

Min golden der var større end både min lab og end Misja, mødte jeg aldrig-aldrig frygt eller fordomme over for. Kun at børn, gamle og unge ønskede at kramme eller nusse, eller bare gå forbi hvis de ikke brød sig om hunde - men aldrig blev han/vi mødt med frygt som de to sorte gør/gjorde...

 

Inden jeg selv fik en sort hund synes jeg også de var en smule ubehaglige at møde hvis jeg ikke kendte dem, jeg syntes de var svære at aflæse i ansigtet og det gjorde mig utryk......lige indtil jeg selv fik en og kom ind i hunde verdnen for alvor ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Hvor sjovt, har aldrig sådan rigtigt tænkt på, at sorte blandinger skulle have svært ved at finde et hjem. Men, nu jeg tænker på det, er der ofte en stor repræsentation af sorte hunde på dyrenes beskyttelses internater. (Ja, jeg er en af dem der indimellem kigger der, bare for at kigge på hunde:-D)

Synes det ofte er labrador blandinger, nogen der har et bud på hvorfor det? Er det godt nok fordi de er sorte at de er sværere at finde hjem til?

Kan ikke mindes jeg nogensinde har følt mig utryg ved en sort hund sammenlignet med lyse hunde:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sjovt, har aldrig sådan rigtigt tænkt på, at sorte blandinger skulle have svært ved at finde et hjem. Men, nu jeg tænker på det, er der ofte en stor repræsentation af sorte hunde på dyrenes beskyttelses internater. (Ja, jeg er en af dem der indimellem kigger der, bare for at kigge på hunde:-D)

Synes det ofte er labrador blandinger, nogen der har et bud på hvorfor det? Er det godt nok fordi de er sorte at de er sværere at finde hjem til?

Kan ikke mindes jeg nogensinde har følt mig utryg ved en sort hund sammenlignet med lyse hunde:hmm:

 

Jeg tror, at grunden til at der er så mange labradorblandinger til omplacering er, at racen bliver anbefalet til alle og enhver. Den bliver solgt som en supernem race, der stort set ikke kræver noget, hverken mht. træning, aktivering og motion. Når folk så finder ud af, at det ikke passer, er der mange, som vælger at skille sig af med hunden, i stedet for at tilpasse sig dens behov... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Jeg tror, at grunden til at der er så mange labradorblandinger til omplacering er, at racen bliver anbefalet til alle og enhver. Den bliver solgt som en supernem race, der stort set ikke kræver noget, hverken mht. træning, aktivering og motion. Når folk så finder ud af, at det ikke passer, er der mange, som vælger at skille sig af med hunden, i stedet for at tilpasse sig dens behov... :roll:

 

Det er også den tanke jeg har haft. For ja, der er jo ingen grænser for hvor god og nem den er, og kræver så godt som ingenting og kan tilpasse sig alle slags hjem!

Det er bare ikke sandheden, ved mange af os, men det ved en 1. gangs hundeejer ikke:cry:

Er labrador ikke den mest udbredte hund i dk? Det kan måske gå hen og skade racen i det lange løb, at folks holdning til labberne er at det er verdens nemmeste hund :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Jeg har Nissan som er ja en blanding :mrgreen:

 

vi tror det er schæfer, collie, husky, flatcoated og lab + evt. rottweiler :rolleyes:

men pga. str. tror jeg også der er blandet noget mindre ind.. evt. er collie forvekslet med sheltie :-D

han har en enormt kraftig pels som bliver større og længere for hver dag..

så ved stadig ikke helt hvordan slut resultatet bliver ... vi købte ham som et sats istedet for en tavle hund man vidste hvad var.. det var et meget godt sats.. han er en fryd at træne med! og han opfanger lynhurtigt hvad man vil have ham til :banan:

 

313940_10150307160346551_690706550_8446972_1972835508_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også den tanke jeg har haft. For ja, der er jo ingen grænser for hvor god og nem den er, og kræver så godt som ingenting og kan tilpasse sig alle slags hjem!

Det er bare ikke sandheden, ved mange af os, men det ved en 1. gangs hundeejer ikke:cry:

Er labrador ikke den mest udbredte hund i dk? Det kan måske gå hen og skade racen i det lange løb, at folks holdning til labberne er at det er verdens nemmeste hund :hmm:

 

Det handler jo ikke om hvorvidt man er førstegangshundeejer (som jeg :blink:) eller ej, men om man gider sætte sig ind i, hvad det er for en hund man er ved at anskaffe sig.

 

Jeg mener at labrador og schäfer er nogle af de mest populære racer i Danmark. Har hørt noget om, at labben ikke er helt så populær længere, som den har været (fordi den er så kedelig og nem...), men jeg ved ikke noget om statistikker osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Dejlige billeder:-D

Hvad er der i den store? golden? samojede? noget helt andet?

 

Vi aner det faktisk ikke.

 

Men noget border collie, noget spidshund - Islandsk fårehund kunne være et rigtig, rigtig godt bud og måske noget helt 3 også.

 

Det er helt umuligt at finde ud af, da tidligere ejer fik ham fra en der også omplacerede ham - Så hvor dælen han stammer fra, er nok en gåde vi aldrig får løst :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Det handler jo ikke om hvorvidt man er førstegangshundeejer (som jeg :blink:) eller ej, men om man gider sætte sig ind i, hvad det er for en hund man er ved at anskaffe sig.

 

Sorry, det var ikke sådan ment. Mere ment som i at nogle (også Førstegangshundejere) som du siger, ikke gider sætte sig ind i hvilken slags hund der passer ind i ens liv og hvilke behov de forskellige racer har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Jeg har Nissan som er ja en blanding :mrgreen:

 

vi tror det er schæfer, collie, husky, flatcoated og lab + evt. rottweiler :rolleyes:

men pga. str. tror jeg også der er blandet noget mindre ind.. evt. er collie forvekslet med sheltie :-D

han har en enormt kraftig pels som bliver større og længere for hver dag..

så ved stadig ikke helt hvordan slut resultatet bliver ... vi købte ham som et sats istedet for en tavle hund man vidste hvad var.. det var et meget godt sats.. han er en fryd at træne med! og han opfanger lynhurtigt hvad man vil have ham til :banan:

 

Hvor er hans ører store og nuttede:hjerte:

Bliver spændende at følge med i, hvordan han kommer til at se ud, som voksen:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Herr Flick er Foxterrier og ??? mit eget gæt er pointer, han har seriøs knald i låget og krudt i røven :mrgreen::hjerte:

Han kom ind i mit hjem fordi jeg skulle viderformidle ham, men han blev sørme hængende :lun:

Hvor kommer de blå øjne fra? Det er wauw:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...