Hop til indhold

Vis os din blandings hund eller gadekryds


Gæst sunrise
 Share

Recommended Posts

Gæst sunrise

Har først opdaget dette sted nu, efter en god måned på hundeforum:stupid:

Jeg synes der mangler en tråd hvor vi kan dele vores hunde med hinanden og fortælle om små og store ting omkring dem:

Jeg lægger ud:

Min kæreste og jeg har to hunde, den ene er blandingshunden Gismo (den anden er greyhounden Tintin) Her er det Gismo det skal handle om:

Han er fra januar 06. en en kastrat og en blanding af Siberian husky og Flatcoated retriever. Vi fik ham i efteråret 08 fra dyrenes beskyttelses internat. Han kom fra en skilsmisse familie og havde nået at være hos en ung mand, som havde leveret ham tilbage, inden vi kom og adopterede ham.

Hans udseende, er som i kan se på billederne. Han har en god del af begge racer i sig. Han har den specielt løftede spidshunde hale og et hvidt øje og en tyk blød pels fra huskyen. Han har den milde flotte ansigtsform fra flatcoaten. Hans temperament er også en god del af begge. Han har en udpræget tendens til at trække, hvilket han også får lov til indimellem for at bruge sit trækker gen. Han elsker at gå at snuse rundt efter gode ting i jordbunden, og så er han en rigtig hygge bamse:-D

 

Jeg håber i vil dele jeres hunde med mig og alle andre:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg siger aldrig nej til at vise mine to bastarder frem :mrgreen:

 

Jeg er den lykkelige ejer af smukke smukke Karla Malone, som er 3 år. Karla er min soulmate - min anden halvdel :lun:. Min mand siger, at han aldrig ville turde stille et ultimatum mellem ham selv og hende, for han ved at han ikke ville vinde :mrgreen:

 

Karlas mor var en dansk/svensk gårdhund (blanding?) og hendes far var en labradorblanding. Størrelse, sind og temperament kommer fra gårdhunden. Farven fra farmand.

 

Hun er den ypperste arbejdshund og vil gå igennem ild og vand for mig. Vi løber agility sammen og en sjælden gang imellem går vi også lidt rally-lydighed, begge dele med fine resultater - hun er en super hund! :hjerte:

 

Hun er utroligt intelligent, samarbejdsvillig og meget dygtig til at kommunikere. Jeg er praktisk talt aldrig i tvivl om hvad hun fortæller mig.

 

Johna Stockton er min nummer 2 hund. Hun er 5 mdr gammel og en rigtig ballademager. Hun er dansk/svensk gårdhund + jack russel terrier + noget ukendt. Hun er en helt anden hund end Karla.

Hun er yndig og kærlig og fuld af fis - og hun skaber så megen latter i vores dagligdag.

Hun er sød og arbejder hårdt når hun ved der vanker en belønning, men for hende ligger der ikke ligeså stor glæde i bare det at arbejde, som der gør hos Karla. Det er en uvant situation for mig ;-) Men Johna og jeg lærer hinanden bedre at kende hver dag der går, og en dag skal hun nok blive ligeså dygtig som sin storesøster... blot på en anden måde :hjerte:

 

Og til slut lidt billeder af mine smukke tøser :lun:

308328_10150356530938377_38821563376_8088621_1263436229_n.jpg

 

297828_10150355152523377_38821563376_8081106_74247638_n.jpg

 

293384_10150321547043377_38821563376_7888161_343825467_n.jpg

 

252572_10150205204872054_581222053_7231393_2661976_n.jpg

 

303157_10150281727462054_581222053_7931825_7771347_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Hvor er alle jeres hunde bare skønne:lun:

Fantastisk at se dejlige billeder og høre jer fortælle om dem, hver eneste hund er unik.Ser frem til at høre mange sjove og skæve historier om vores blandinger og gadekryds. Håber der kommer endnu flere, der vil dele deres unikke hund(e) med os andre:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Her er så et billede, der vist lidt mere viser min datter, men også den hund, der har berørt mig mest, min dejlige gamle musling :lun: Hun døde meget pludseligt for lige over 2 år siden og savnet er stadig meget stort.

 

love.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er 4 1/2 år og en blanding af pomeranian og ???. Han er en genbrugshund og var 14 måneder, da jeg fik ham.

 

Vi har kæmpet med en masse issues, bl.a. svær separationsangst og ekstrem gøen af fremmede hunde og mennesker. I dag er han bare blevet så god og dygtigt en hund (selvom han da stadig godt kan lide at bruge stemmen :mrgreen:), og vi har et meget tæt forhold. Han er en rigtig guldhund, klog, lærenem, arbejdsivrig, glad, kærlig og artig - men går ikke af vejen for at lave små narrestreger, der får mig til at grine. En rigtig lille røver. :lun::lun::lun:

 

Vi træner agility og dogdancing (og nogle gange lidt rally), og Tyson er super dygtig til det hele, hvis jeg selv skal sige det. :klap::mrgreen:

 

a1754b73da3cfaed5aa9c2a36ed56e9b.jpg

 

8e954bbba843c38eb8f017d0a862add4.jpg

 

1392d6c814cb421fad731931e910fa50.jpg

 

9ee1bf8c9bcc7ad725a42d869b6ba5c4.jpg

 

8bb7f4567659a3a90561869f84eb99eb.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

228589_1977765359086_1091683274_32398897_5934628_n.jpg

Barney Båt-horn. X formentlig mellem setter og border collie. Fået som 1 år, har IKKE haft det godt, ham kan I læse mere om på min profil.

 

DSC_4878_resize.JPG

Joey the black beast. Fået i juli, blanding mellem kelpie og border collie, mærkelig hund men så mange særhede at vi self knuselsker ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er mine to bastarder :mrgreen: De er begge genbrug.

 

Charles er rottweiler/rhodesian ridgeback, og Sally er schæfer med en sjat border collie (er vi overbevist om).

Charles er lige fyldt 3, og Sally er to et halvt. De enes rigtig godt, selvom de er meget forskellige af sind.

 

DSCF2362.jpg

 

DSCF2359.jpg

 

DSCF2354.jpg

 

DSCF2352.jpg

 

rfkjgh049.jpg

 

Hvor stor er Charles? Kender en hanhund af samme blanding og den er gigantisk. Nærmest større end både rottweileren og rodesian. Eller måske RR'ens højde, men rottweilerens fylde :shock:

 

[ATTACH]49726[/ATTACH]

Barney Båt-horn. X formentlig mellem setter og border collie. Fået som 1 år, har IKKE haft det godt, ham kan I læse mere om på min profil.

 

[ATTACH]49727[/ATTACH]

Joey the black beast. Fået i juli, blanding mellem kelpie og border collie, mærkelig hund men så mange særhede at vi self knuselsker ham

 

Er stadig forelsket i Joey! Håber det går godt med ham - han ser bare SÅ skøn ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en bastard, der skal vises frem :-D

 

Lily er en græsk rundkørsel på omkring 9-10 år og hun er umådeligt charmerende og meget lidt køn. Hun snorker, prutter ogbøvser som en fuldvoksen mand og så er hun jævnligt ved at dø af forskellige uheld. Hun har mindst 20 liv! Lily var oprindeligt en plejehund, som skulle bo hos os til hun fandt en ny familie, men da hun fik konstateret kræft for 2. gang og cushings syndrom besluttede vi at beholde hende indtil hun ikke kunne mere. Det er nu over et år siden - hun lever i bedste velgående :lol:

 

281783_10150245664778981_629803980_7447072_2693736_n.jpg

 

252079_10150245664818981_629803980_7447074_4747981_n.jpg

 

Hun har sådan lidt mærkelig hårvækst, men det er pga. cushings syndrom...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor stor er Charles? Kender en hanhund af samme blanding og den er gigantisk. Nærmest større end både rottweileren og rodesian. Eller måske RR'ens højde, men rottweilerens fylde :shock:

Han er rimelig langbenet, men vejer kun lige under 35 kg så det er ikke så slemt endda :blink: Han er bygget meget mere som en ridgeback end en rotte. Hans bror Merlin var tættere i det, mere massiv, men en smule lavere. Slet ikke enorm som den du beskriver!

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja er en blanding af Labrador retriver, Siberian Husky og Samojede. Hun har livet igennem været en meget aktiv hund og hun er både retriver trænet, gået til lydighed, AG, været med på div. kurser og nu her på hendes ældre og mere slidte dage til Rally O.

 

Jeg går lige lidt billede-amok :engel:

 

I hvalpekassen med hendes søskende:

Hvalpekassen1007.jpg

 

Hjemme i hendes nye kurv:

d85b5496.jpg

 

Sammen med min plejehund store Onkel Sputnik:

sputhvalpmisja1.jpg

 

 

Som 6-7 måneders begyndende teenager:

73c21291.jpg

 

I "ske" med tante Queeny og Onkel Sputnik:

foto007.jpg

 

Ung og kun med et lille mælkeskæg:

konku2.jpg

misjamedjulenisser2.jpg

2_misjasd.jpg

misja1.jpg

 

Selvom man er blevet grå om mulen og runder de 9 år om 1½ uge, så kan man stadig lege og fjolle rundt :hjerte:

Misjasbold1.jpg

Misjasbold6.jpg

 

Leve et aktivt liv:

88a19744.jpg

 

Fange aftensmaden selv:

8cd55396.jpg

 

Og nyde en lun solstribe ved altandøren:

DSC00337.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er da rigtig sød Siri

Minder lidt om en løve synes jeg ( uvidende, jeg ved det)

Kan du ikke hvalpeklippe pelsen. Hun er da sød med kruskrøller

 

Et af symptomerne på cushings hos hunde er sparsom pels - og det har hun virkelig. Så jeg holder den lidt lang, så man ikke kan se lyserød hud... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Jeg har også en bastard, der skal vises frem :-D

 

Lily er en græsk rundkørsel på omkring 9-10 år og hun er umådeligt charmerende og meget lidt køn. Hun snorker, prutter ogbøvser som en fuldvoksen mand og så er hun jævnligt ved at dø af forskellige uheld. Hun har mindst 20 liv! Lily var oprindeligt en plejehund, som skulle bo hos os til hun fandt en ny familie, men da hun fik konstateret kræft for 2. gang og cushings syndrom besluttede vi at beholde hende indtil hun ikke kunne mere. Det er nu over et år siden - hun lever i bedste velgående :lol:

 

Bliver rørt af sådan en historie som Lilys:lun: Dejligt, at i giver hende en god tid inden hun skal herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Misja er en blanding af Labrador retriver, Siberian Husky og Samojede. Hun har livet igennem været en meget aktiv hund og hun er både retriver trænet, gået til lydighed, AG, været med på div. kurser og nu her på hendes ældre og mere slidte dage til Rally O.

 

Jeg går lige lidt billede-amok :engel:/QUOTE]

 

Elsker billede spam:klap:

 

Misja har også den samme fantastiske pels, som vores gismo, der er halvt husky.

Hun ser dejlig ud. I øvigt meget imponerende, at hun har klaret al de lydighed, taget i betragtning, at der både er samojede og husky i hende:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Elsker billede spam:klap:

 

Misja har også den samme fantastiske pels, som vores gismo, der er halvt husky.

Hun ser dejlig ud. I øvigt meget imponerende, at hun har klaret al de lydighed, taget i betragtning, at der både er samojede og husky i hende:-D

Tak for roser og jeg kan da også rooligt sige, at det var op ad bakke de første par år :lol:

 

Hun gad på ingen måde gentagelser, hun kede sig hurtigt, hun var super signalfølsom og "havde ikke tid" til al den orden og kontrol der ligger i lydighed. Men jeg blev stædigt og troligt ved og så kom det også, især efter hendes 2. år ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer mine 2 græske hunde, . Nana, den gyldne, kom med sin mor og et par overlevende søskende i jan 2005.Hun var ca 12 uger. Hendes mor var droppet på øen Chios, nok dels fordi hun var drægtig og dels fordi, hun var påkørt og havde sprunget en skuldermuskel. Så jagthund blev hun ikke mere.

Snoopy, den sorte er nok en bordermix, hans bevægelser er meget lig dem. Han er med sine søskende smidt ud over klipperne ved Athen som ca 1 mdr gammel,i en papkasse. de blev fundet og kun 2 overlevende. Altså et uønsket kuld. Snoopy er fra feb 2008 og kom som 5 mdr´s.

Sådanne sorte hvalpe udtages normalt ikke til adoption, da vi her i DK har så mange labbermixer på vor internater.Men han blev spottet på internatet dernede af en bekend af mig.

Billeder af hunde 010.jpg

Billeder af hunde 012.jpg

hvalpe 2010 067.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...