Gæst berador Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Hej Jeg har en Jack Russell/dansk svensk gårdhund som spiser tøj og andre ting af stof som puder og seng lagen hvad kan man gøre ved det ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Fjerne det fra hvor den kan få fat i det... De fleste hvalpe vil tygge i den slags ting, det er faktisk helt normalt.. Vores er vokset fra det (7 mdr) og vi har bare fjernet det så han ikke havde muligheden... Hvor gammel er din hvalp? Det kan være tænderne kløer, og så er det bare super dejligt at tygge i et tæppe og den slags Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 det kommer jo an på, hvorfor han gør det - så du bliver nok nødt til at beskrive lidt nærmere. gør han det, når i er der, eller når han er alene? uanset skal i nok have fundet ud af, hvad adfærden bunder i: kedsomhed, understimulering, stress, separationsangst (hvis han gør det, når han er alene) eller andet. men spiser han decideret tingene? hvis han bare hygger sig med at tygge i det, er det sikkert bare almindelig hvalpeadfærd, måske er han ved at skifte tænder, så gummerne klør? så ville jeg tilbyde ham noget mere hensigtsmæssigt at tygge i i stedet - hundelegetøj, tyggeben og den slags. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst berador Besvaret Oktober 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2011 Han er 14 uge og han gøre det mens vi er her hjem, men lister gerne hen og gøre det alene fordi jeg tro godt han ved han ikke må det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst berador Besvaret Oktober 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2011 andre der har noget at sige til det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2011 kan kun sige det samme som søster lagkage;-) Men, hvis han lister hen og gør det når i er hjemme, kan jeg ikke lade være med at tænke ; hvordan har i før tacklet det når i har opdaget det? fx, begyndte min hund som hvalp, at gemme sig rundt omkring i vores hjem når han skulle skide.. han kunne simpelthen gå og holde sig på gåture, for at gemme sig når vi kom hjem og skide der.. Det viste sig at han havde fået skæld ud da han blev passet ude og havde skidt på gulvet.. resultatet blev at det ikke ændrede hans adfærd, men i stedet skjulte han det, fordi han var bange for at få skæld ud når han sked, han havde jo ikke forstået, at det skulle gøres udenfor, det eneste han forstod var at når han sked havde han fået skæld ud.. så, hvis i har skældt ham ud når han har gjort det, er han måske blevet skræmt? Når i finder ham med tæppe el. lign. i munden, så sig roligt men bestemt nej, og tag det og i stedet give ham hans eget legetøj? Jeg har ikke andre idéer end dem søster lagkage kom med, hvorfor han gør det, synes det hun siger er yderst fornuftigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bella2008 Besvaret Januar 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2012 Er det rene ting som han spiser? Bella er vild med mine brugte underbukser :-S jeg tror det er fordi at de savner deres ejer. Men jeg ved det ikke med sikkerhed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2012 Min den yngste - som er 8 mdr og en blanding af jack russel og dsg - elsker også brugte underbukser og sokker især... Men er der ikke sådan nogle at finde, så kan alt af stof bruges! hun spiser dog helst mine ting... Men i en snæver vending kan kærstens også bruges.... Er det helt udelukket at finde noget mennesketøj, så æder tæpper, bamser o.lign... Hun har aldrig fået skæld ud for handlingen, hun skjuler det så heller ikke, men gør det helt åbenlyst Jeg har ikke noget råd, andet end at fjerne alt der kan friste og give hvalpen et alternatuv når det alligevel går galt... Den ældste har aldrig gjort det, og troede at den yngste ville vokse fra det... Er dog ikke helt sikker på det længere, eftersom hun som sagt nu er 8 mdr og det stadig er en af hendes yndlingsbeskæftigelser I det mindste giver det farverige lorte at samle op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2012 Min Tulle ,dsg, gjorde det også meget da hun var hvalp, men det har foretaget sig efterhånden, som hun er blevet ældre, hun er nu 19 mdr. men kan stadigvæk godt finde på, at nappe en vasketøjsmærkatflap (nyt ord ) i nu og næ. Vi fjernede tingene, så hun ikke kunne få fat i dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2012 Sørg for at hvalpen ikke kan komme til de ting, den spiser. Hvad fodrer I med? Lige præcis når en hund spiser meget stof og lignende, så kan det være fordi, at den ikke trives på sit foder og mangler fibre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst berador Besvaret Januar 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2012 den få vetpro hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2012 TS - du er meget lidt informativ Kan du evt. svare på, hvad i tidligere har gjort når i har taget hunden i at tygge i ting? Og er det ting der har stærk fært af jer? Har hunden gode tyggeting der kan afhjælpe kløe i bisserne? Hvordan fungerer den på det foder den får? Er den tilstrækkelig aktiveret? Vi havde et par bamser der på skift sov i vores seng - og så roterede de til hundekurven. Så havde Bella altid noget af hendes eget der duftede af os:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts