Hop til indhold

Siger/gør I noget, når I ser folk behandle deres hunde dårligt?


Valhrona
 Share

Recommended Posts

Faldt lige over denne historie:

Kvinde tævet for at standse hundevold - Lokalavisen.dk

 

Minder lidt om noget jeg selv har oplevet flere gange, fordi jeg ikke kan og vil holde min mund, når jeg ser folk (som regel gamle mænd) behandle deres hunde dårligt. Der er jo ikke meget man kan stille op rent lovgivningsmæssigt, men hvad mener I? Et det den enkelte hundeejers egen sag, om han vil tæve det forsvarsløse dyr eller siger I noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blander mig også ALTID!

 

Jeg er en PINE I R**** for mange hunde-ejere. :D Men det er ok. Jeg siger, som regel, ting omk håndtering af hunde med et smil. Men jeg kan også hidse mig op. Som på trænings-banen hvor en enkelt idiot syntes han skulle kvæler-halsbånd på hunden, da han ellers ikke kunne styre den... Jeg gentager .........

 

Jeg har intet problem med at blive skældt ud af ejere, hvis bare de går hjem med en snert af "Måske har den dumme kælling ret" og faktisk ændrer adfærd ovrefor hunden :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder heller ikke kæft. Har to gange meldt en person til politiet fordi hans hunde ikke havde det godt, de gik rundt i haven med store sår på kroppen. Det kunne jeg ikke bære. Et par dage efter var alle 3 hunde væk. Hvis jeg en dag får en på låget for at blande mig, så hellere det end ikke have forsøgt at gøre noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ind hvis jeg kan se det er fysisk eller psykisk overgreb på hunden.. Men de folk som kommentere dårlig håndtering, eller den slags, det synes jeg er for meget...

 

Bliver hunden skadet(i mine øjne) af den behandling jeg ser, så griber jeg ind... Men nu må vi jo også huske at alle opdrager deres hunde forskelligt, og selvom jeg er en af dem der går ind for man griber ind, så er der altså også bare nogle som er FOR meget!

 

Jeg har selv oplevet at blive totalt overfuset af en anden hundeejer, fordi min hund var totalt umulig og hun så det som at han ville have opmærksomhed, men jeg kendte ham nok til at vide han var dybt urolig, jeg vælger at sætte mig på huk ved siden af ham, uden at røre ham, og han ligger sig roligt ned imellem mine ben... Hun overfuser mig totalt og begynder at belærer mig om at man skal bare ignorere dem, og han lære jo aldrig at tie stille når jeg ødelægger ham på den måde osv. osv. :rolleyes: HUn skulle sgu nok bare have holdt sin kæft, nogen gange ved man jo ikke baggrunden bag hvad der foregår!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne, men jeg er lidt "bange" for at få skæld ud. Men jeg har heller aldrig set det endnu. Eller jo, her i byen går der en virkelig gammel hund rundt, jeg tror den har hoftedysplasi (staves) det ser i hvertfald sådan ud. den halter. Og når den gør, så lyder det svagt, den kan næsten ikke få luft. Hvis i forstår mig? :roll:

Jeg har tit tænkt på ham jeg skal ringe til falck, så de kan se den.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg blander mig ikke mer. jeg har blandet mig i en vens families hundehold og nu ser jeg dem ikke længere. jeg har osse kommed med nogle forslag til en af tulles leje kamerater men det blev vist totalt misforstået til at jeg syns di var nogle dårlige hundefolk og det var apselut ikke tilfældet.

 

så nu er det slut vis jeg bliver spurt kommer jeg med vad jeg syns man kan prøve

ellers nej så tenker jeg bare mit og så er det det.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg blander mig ikke mer. jeg har blandet mig i en vens families hundehold og nu ser jeg dem ikke længere. jeg har osse kommed med nogle forslag til en af tulles leje kamerater men det blev vist totalt misforstået til at jeg syns di var nogle dårlige hundefolk og det var apselut ikke tilfældet.

 

så nu er det slut vis jeg bliver spurt kommer jeg med vad jeg syns man kan prøve

ellers nej så tenker jeg bare mit og så er det det.

 

Trist at høre... Der er jo forskel på at komme med råd til hundeejere, som måske ikke er enige og at reagere, når man ser en afstumpet psykopat tæve løs på en forsvarsløs hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne, men jeg er lidt "bange" for at få skæld ud. Men jeg har heller aldrig set det endnu. Eller jo, her i byen går der en virkelig gammel hund rundt, jeg tror den har hoftedysplasi (staves) det ser i hvertfald sådan ud. den halter. Og når den gør, så lyder det svagt, den kan næsten ikke få luft. Hvis i forstår mig? :roll:

Jeg har tit tænkt på ham jeg skal ringe til falck, så de kan se den.

 

Du kan altid ringe til Dyreværnet og få en snak om situationen, så kan de vurdere, om der skal gøres noget ved det. Hellere en gang for meget end en gang for lidt synes jeg. (hvis du er i tvivl er det måske ikke det smarteste at starte med for eksempel at politianmelde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ind hvis jeg kan se det er fysisk eller psykisk overgreb på hunden.. Men de folk som kommentere dårlig håndtering, eller den slags, det synes jeg er for meget...

 

Bliver hunden skadet(i mine øjne) af den behandling jeg ser, så griber jeg ind... Men nu må vi jo også huske at alle opdrager deres hunde forskelligt, og selvom jeg er en af dem der går ind for man griber ind, så er der altså også bare nogle som er FOR meget!

 

Jeg har selv oplevet at blive totalt overfuset af en anden hundeejer, fordi min hund var totalt umulig og hun så det som at han ville have opmærksomhed, men jeg kendte ham nok til at vide han var dybt urolig, jeg vælger at sætte mig på huk ved siden af ham, uden at røre ham, og han ligger sig roligt ned imellem mine ben... Hun overfuser mig totalt og begynder at belærer mig om at man skal bare ignorere dem, og han lære jo aldrig at tie stille når jeg ødelægger ham på den måde osv. osv. :rolleyes: HUn skulle sgu nok bare have holdt sin kæft, nogen gange ved man jo ikke baggrunden bag hvad der foregår!

 

Du har ret i, at det er upassende at blande sig i noget, man ikke ved noget om baggrunden for (altså så længe hunden ikke lider overlast). Man kunne i det tilfælde måske forsøge at starte en samtale på et ordentligt niveau og komme med forslag (det har jeg selv gjort med en hund i kvarteret, som er mega understimuleret) Det er vigtigt at få tingene sagt på en ordentlig måde, for ellers går folk jo i baglås.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trist at høre... Der er jo forskel på at komme med råd til hundeejere, som måske ikke er enige og at reagere, når man ser en afstumpet psykopat tæve løs på en forsvarsløs hund.

 

jeg forstår ikke vad du mener med forskel på at regere og komme med råd.?

 

vad skulle det hjelper at gå rundt og pointere andre hundeejeres fejl for du har ikke personens tillid eller tiltro, vofer skulle di tage det du siger ceriøst.?

 

nu har jeg aldrig opblevet nogle som er gået afmok på deres hund og det er heller ikke noget jeg ønsker at opbleve men jeg tror ikke på at det flytter noget over hoved

at gå hen til en hundeejer som er blå af raseri og belære vedkomne om alle di gode ting ved posetiv forsterking og indirekte kalde vedkomne en idiot det flytter ingen ting. anet en risikoen for at få en på kassen.

 

di mensker jeg har snakket med som jeg forsygte at på dutte noget vide har ikke nogen grund til at tro at jeg skulle vide noget om deres hund jeg har to gange fået at

vide vi har alsår haft mange hunde før så vi er ikke sådan nogle som ikke ved noget om hunde og ver gang tenker jeg, så er det da utroligt du ikke er kommet vidre.

men skaden er sket den smule tillid som måske var er brudt fordi jeg nu fremstår som sådan en bedrevidne type som hæver sig over andre i kraft af en viden jeg tro

jeg har..

 

man skal virklig tenke over vad og vordan man siger noget så man ikke kommer til

at skuppe vedkomne vek eller lave skel mellem dig og mig.

Redigeret af GRAND DANE
Link til indlæg
Del på andre sites

Familie / venner får det råt for usødet, vil helre droppe folk, end omgåes idioter.

 

I lokalområdet siger jeg kun noget, når jeg er 110% sikker på, jeg vil vinde et evt slagsmål, der er mange hormonpumpede gutter med kamphunde, prøver nogle gange med det gode, har fået en del af dem over på barf, fordi den slags gør hunde mere blodtørstige (de ser Petrines 'blodtørst' efter duer).

 

Der bor en del altan-hunde (ikke overdækket og med meget træk), dyrenes beskyttelse gør / tør ikke noget, så de bor her stadig :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår ikke vad du mener med forskel på at regere og komme med råd.?

 

vad skulle det hjelper at gå rundt og pointere andre hundeejeres fejl for du har ikke personens tillid eller tiltro, vofer skulle di tage det du siger ceriøst.?

 

nu har jeg aldrig opblevet nogle som er gået afmok på deres hund og det er heller ikke noget jeg ønsker at opbleve men jeg tror ikke på at det flytter noget over hoved

at gå hen til en hundeejer som er blå af raseri og belære vedkomne om alle di gode ting ved posetiv forsterking og indirekte kalde vedkomne en idiot det flytter ingen ting. anet en risikoen for at få en på kassen.

 

di mensker jeg har snakket med som jeg forsygte at på dutte noget vide har ikke nogen grund til at tro at jeg skulle vide noget om deres hund jeg har to gange fået at

vide vi har alsår haft mange hunde før så vi er ikke sådan nogle som ikke ved noget om hunde og ver gang tenker jeg, så er det da utroligt du ikke er kommet vidre.

men skaden er sket den smule tillid som måske var er brudt fordi jeg nu fremstår som sådan en bedrevidne type som hæver sig over andre i kraft af en viden jeg tro

jeg har..

 

man skal virklig tenke over vad og vordan man siger noget så man ikke kommer til

at skuppe vedkomne vek eller lave skel mellem dig og mig.

 

Det er lige præcis det jeg siger! At jeg mener at man SKAL og BØR blande sig, når en hund bliver mishandlet. Altså at man skal reagere. Det du beskriver at have gjort er at komme med råd/blande dig i familie og venners måde at holde hund (og altså som jeg forstår det er det du har gjort ikke at stoppe mishandling)

Link til indlæg
Del på andre sites

Familie / venner får det råt for usødet, vil helre droppe folk, end omgåes idioter.

 

Der bor en del altan-hunde (ikke overdækket og med meget træk), dyrenes beskyttelse gør / tør ikke noget, så de bor her stadig :cry:

 

Godt at høre - sådan har jeg det også.

 

Sikke da noget lort! (Ja undskyld sproget) - hvad er det for nogle halvhjerner? Prøv engang at ringe til Dyreværnet (som ikke er Dyrenes Beskyttelse). Dog skal man lige være obs på, at såfremt det er "listehunde", så bliver de aflivet, da de ikke må omplaceres/overdrages. Der findes dog også "Brian-typer" som er rare ved deres hunde, selvom de ligner nogle der spiser små børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke Brian'er men Mustafaer og de er ret kølige overfor hundene. Det er ikke listehunde på altanerne (de bor i kælderen, hvor der er varmt og ret ok, ejerne sidder dernede det meste af tiden og ryger sig skæve).

 

Vil afprøve dyreværnet, men eftersom brandvæsnet holder på afstand og ser på brand indtil der er dukket tilstrækkeligt med politi op, til at de tør nærme sig, så tvivler jeg på nogen tør gøre noget ved hundene :cry: det er mest taske-hunde og en enkelt vildt aggresiv tyrkisk (Ida kalder de den, nu har jeg glemt, hvad racen rigtigt hedder, men den er ikke på listen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke Brian'er men Mustafaer og de er ret kølige overfor hundene. Det er ikke listehunde på altanerne (de bor i kælderen, hvor der er varmt og ret ok, ejerne sidder dernede det meste af tiden og ryger sig skæve).

 

Vil afprøve dyreværnet, men eftersom brandvæsnet holder på afstand og ser på brand indtil der er dukket tilstrækkeligt med politi op, til at de tør nærme sig, så tvivler jeg på nogen tør gøre noget ved hundene :cry: det er mest taske-hunde og en enkelt vildt aggresiv tyrkisk (Ida kalder de den, nu har jeg glemt, hvad racen rigtigt hedder, men den er ikke på listen)

 

En taskehund på en altan - det lyder jo helt grotesk. Det lyder da ellers som et "hyggeligt" sted du bor! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg mødte en hund, som gik rundt ude på vejene i området, og fik at vide, at ejeren godt var klar over det, var jeg henne og banke på døren, fordi jeg godt ville spørge hende om, hvordan det kunne falde hende ind at udsætte sin hund for at blive kørt over (det har været tæt på flere gange). Hun lukkede ikke op så der skete ikke mere ved det, men da jeg snakkede med nogle andre hundeejere om det, fik jeg af den ene at vide, at det syntes hun var overdrevet og at hun ikke mente man skulle gå rundt og "lege politibetjent" overfor andres hunde. Hun har af uvisse årsager set sig rigtig gal på mig, for da jeg mødte hende sidst og sagde, at hun ikke skulle slippe sin hund, fordi Audrey var syg og smittede, fik jeg at vide, at det skulle hun jo sådan set ikke spørge mig om, jeg kunne bare lade være med at lufte min hund der (på plænen lige ved siden af min blok...!), og så fik jeg da lige en fuck-finger med på vejen (vi snakker om en midaldrende dame her), bare fordi jeg viste omtanke for hendes hund. :roll:

 

Jeg har nu mest lyst til at passe mig selv, for der skal babysteps til, før man som hundeejer er hadet som en anden Frankenstein her i byen, men hvis jeg decideret kom forbi en person som tævede sin hund, ville jeg sikkert ikke kunne holde min kæft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg mødte en hund, som gik rundt ude på vejene i området, og fik at vide, at ejeren godt var klar over det, var jeg henne og banke på døren, fordi jeg godt ville spørge hende om, hvordan det kunne falde hende ind at udsætte sin hund for at blive kørt over (det har været tæt på flere gange). Hun lukkede ikke op så der skete ikke mere ved det, men da jeg snakkede med nogle andre hundeejere om det, fik jeg af den ene at vide, at det syntes hun var overdrevet og at hun ikke mente man skulle gå rundt og "lege politibetjent" overfor andres hunde. Hun har af uvisse årsager set sig rigtig gal på mig, for da jeg mødte hende sidst og sagde, at hun ikke skulle slippe sin hund, fordi Audrey var syg og smittede, fik jeg at vide, at det skulle hun jo sådan set ikke spørge mig om, jeg kunne bare lade være med at lufte min hund der (på plænen lige ved siden af min blok...!), og så fik jeg da lige en fuck-finger med på vejen (vi snakker om en midaldrende dame her), bare fordi jeg viste omtanke for hendes hund. :roll:

 

Jeg har nu mest lyst til at passe mig selv, for der skal babysteps til, før man som hundeejer er hadet som en anden Frankenstein her i byen, men hvis jeg decideret kom forbi en person som tævede sin hund, ville jeg sikkert ikke kunne holde min kæft.

 

Skøre kælling! (Altså ikke dig, men den midaldrende dame;-)) Gad vide om hun er "den rare gamle mand"s kone? (Altså ham psykopaten du har talt om) Det handler jo ikke om at lege politibetjent, men om din omsorg for hunden. Så fuck da den åndssvage kælling (ja begge to - både ejeren og indehaveren af den strittende langefinger) Men du har ret, som hundeejer kan man hurtigt blive ugleset i et område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skøre kælling! (Altså ikke dig, men den midaldrende dame;-)) Gad vide om hun er "den rare gamle mand"s kone? (Altså ham psykopaten du har talt om) Det handler jo ikke om at lege politibetjent, men om din omsorg for hunden. Så fuck da den åndssvage kælling (ja begge to - både ejeren og indehaveren af den strittende langefinger) Men du har ret, som hundeejer kan man hurtigt blive ugleset i et område.

 

Nix, hun er vist et ensomt trist menneske. De ville sørme passe dårligt sammen, for han overfalder folk og hun synes jo at man helt skal passe sig selv...

 

Jeg blandede mig dels fordi jeg var bekymret for hundens liv, men også fordi, at det faktisk kommer mig ved, at der bor så uansvarlig en hundeejer i området. Den har været oppe ved os, hvor den fik lokket Audrey med ud til vejen inden jeg nåede at få fat i hende. Hun kom heldigvis tilbage men jeg var SÅ bange. Desuden er det jo sådan, at folk har det med at skære alle hundeejere over en kam, og når man bor i et område som jeg, hvor hunde og deres ejere for mange er lige så ønsket som ukrudt, er det ret uheldigt, at der render en lille sky (møg)hund rundt ude på vejene og gør og skider. Så det var også derfor jeg syntes, at det kom mig ved.

 

Ville virkelig ønske jeg kunne være fuldstændig ligeglad med hvad fremmede mennesker har imod mig, men det er desværre blevet for meget for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville virkelig ønske jeg kunne være fuldstændig ligeglad med hvad fremmede mennesker har imod mig, men det er desværre blevet for meget for mig.

 

Jeg forstår dig godt. Vi har det samme i vores pæne nye villakvarter, hvor folk har ondt i bagdelen over vores store dejlige basse, som ALTID er inde på sin egen matrikel, som i øvrigt er forsvarligt indhegnet. Han hopper op ad havelågen og gør, når folk går forbi, men han er på den rigtige side af lågen i sin egen have, så jeg har svært ved at se, hvorfor folk er så bange for ham. Og de kommer jo ikke selv og tale med os, de render bare rundt og snakker om vores "kamphund" bag vores ryg. Det irriterer også mig, selvom jeg burde være ligeglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...