Hop til indhold

Ekstradyr hundetræning


* Laila *
 Share

Recommended Posts

Hundetræning kan være en dyr fornøjelse, men den kom til at koste ekstra for mig her til aften.

 

Chinook er jo i "den besværlige" alder - 8 mdr. Det er forholdsvis nem at holde kontakten med Chinook - det kan så godt bare være ret svært at fange den :fornaermet:

 

Her til aften var jeg kommet ekstra tidlig fordi jeg godt vidste at han liiiiiige skulle bruge lidt ekstra tid til at falde til ro, så jeg kunne komme i kontakt med ham. Det tog en del tid at nå fra parkeringspladsen og om til klublokalerne, for vi skulle stoppe en del gange fordi han trak.

Vi nåede næsten om til klublokalet, da snoret pludselig føles meget løs - den var så sprunget fordi Chinook ville hen og sige HEJSA til en sød rottehvalp. :shock:

Mig med meget røde øre hen og fjerne en hoppende hund, undskylde meget og ind i klublokalet, hvor jeg så måtte købe en ny snor. :oops:

Vi mødtes med de andre, sådan lidt i udkanten, for Chinook var HELT umulig :stupid:

Vi brugte også en hulens tid med at komme ned til selv banen, fordi jeg stoppede hver gang Chinook trak. Nøj, Chinook mente at jeg var DUM!

 

Endelig nede på banen, skulle jeg så binde hundebasse af og hjælpe med indkald og fremadsendelse. Det var Chinook MEGET utilfreds med, Hyl, Skrig og skrål, fordi jeg gik. :roll:

Nå, men jeg står fint ved en spand og kalder: Teddyyyyy, en dejlig border som glad kommer løbende hen mod mig. Pludselig ser jeg stakkels Teddy bliver overhalet indenom af en berner der kommer ræsende for fulde gardiner og vælter mig. Jeg når lige at tænke: Pis, jeg kan da heller ikke binde en ordentlig knude, indtil jeg ser knuden baske gennem luften - den var så nummer 2 snor der røg den samme aften :genert:

 

Vi gik derefter lidt væk for os selv og trænede lidt - Chinook faldt til ro og vi kunne efterhånden komme helt tæt på de andre hunde, uden at han gik hel i selvsving - dygtig vaps.

 

Men jøsses mine arme er lange her til aften og så mangler jeg en forstærket træningsnor..... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D Jeg tænker noget med en stålforstærket snor eller noget i den stil :genert:

Jeg tror det ender med en Kenjan - jeg har hørt masser af godt om dem og så er der vist noget med en garanti :blink:

 

Kenjan laver virkelig gode liner! Så det kan jeg anbefale! (Vi har selv boet i Havdrup, hvor Kenjan ligger, men selvom vi er flyttet temmelig langt væk, så kører vi stadig gerne til Havdrup og handler, fordi man får kvalitet og god service. Goofy ødelage sin "unbreakable" sele 2 gange - den syede de uden omkostninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller en elendig snor :blink:

Han er sindsyg stærk og han lægger bare vægt i, når han VIL noget :shock:

 

Ja ok, tænkte bare ikke nummer 2 snor var elendig hehe - men den købte du jo selvf rimelig akut.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha! :shock:

 

Altså når nu det skulle ske, så var det ski heldigt at det skete et "sikkert" sted :genert: Ham Cinnock må godt nok være en bamse af rang, med så mange kiloer i den bette alder :lol:

 

Buster nåede at sprænge to halsbånd da han var i den alder og kun vejede omkring 30 kg., men den ene gang var så lige ved siden af Klausdalsbrovej og alle der kender den vej ved hvor trafikeret den er på en alm. eftermiddag :shock:

 

Jeg endte med at give ham en kraftig kvælerkæde på der var låst så den ikke kunne kvæle, den skulle bare heller ikke sprænge - Kenjan linen havde jeg allerede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha! :shock:

 

Altså når nu det skulle ske, så var det ski heldigt at det skete et "sikkert" sted :genert: Ham Cinnock må godt nok være en bamse af rang, med så mange kiloer i den bette alder :lol:

 

Buster nåede at sprænge to halsbånd da han var i den alder og kun vejede omkring 30 kg., men den ene gang var så lige ved siden af Klausdalsbrovej og alle der kender den vej ved hvor trafikeret den er på en alm. eftermiddag :shock:

 

Jeg endte med at give ham en kraftig kvælerkæde på der var låst så den ikke kunne kvæle, den skulle bare heller ikke sprænge - Kenjan linen havde jeg allerede :blink:

 

Der er mange kilo at holde tilbage, men jeg trøster mig med at det er en fase - han har nemlig "basen" på plads.

Han kan godt styre sig og blive hos mig, når han skal. Det er bare lige nu, hvor han ikke kan finde ud af hvad der sker i hovedet af ham, at jeg har oplevet at han trækker så voldsomt.

Og efter et stykke tid, hvor vi går lidt væk, træner kontakt og nærmer os langsomt, så kan han også godt - så jeg venter med tålmodighed og tager det i det tempo, som Chinook kan håndtere :lun:

 

Puuuhhh, Klausdalsbrovej er ikke sjov.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...