Hop til indhold

Slikker ved halen.


Manse
 Share

Recommended Posts

De sidste par dage har Manse slikket sig ved halen, haleroden hedder det måske?

Jeg ved ikk helt om det er noget jeg skal være bekymret over, jeg synes nemlig ikk jeg kan se noget under pelsen.

Men undre mig bare at han er begyndt på det?

Det er på alle tider af døgnet, når han ligger og sover, tygger ben, går tur osv. Så skal han ned og slikke som om det klør eller noget.

 

Skal jeg ringe til dr. Dyr og få det tjekket, eller hvad synes I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie gør det også meget lige for tiden, hun har loppe allergi og kløen minder om det. Men så var der en der sagde at når temperaturen udenfor svinger helt vildt meget og de skiftevis er i kulde og varme hele tiden så kan det få huden til at sprælle lige i starten ligesom os andre med tør hud om vinteren :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er på alle tider af døgnet, når han ligger og sover, tygger ben, går tur osv. Så skal han ned og slikke som om det klør eller noget.

 

Skal jeg ringe til dr. Dyr og få det tjekket, eller hvad synes I?

Som du beskriver det, lyder det for mig som ræveskab. Det kræver en indsprøjtning og piller og kuren skal så vidt jeg husker gentages. Sofus' forgænger blev behandlet for det et par gange eller tre, men blot man reagerer, er det intet problem.

 

Men ræven - for den bliver det døden. Stakkels Mikkel, for det går ikke meget hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar ;-)

 

Men desværre havde Siri ret... Han har lopper :megaked:

Jeg opdagede det da jeg kom hjem fra arbjede, og han var helt våd nede i halen, så jeg tjekkede en gang til, og så en loppe komme gående....

Troede min verden skulle gå under, jeg har aldrig prøvet det før, og der kom en dårlig samvittighed over mig, over at jeg ikk havde opdaget før!

Så jeg har været ved dyrlægen og købe noget Frontline Combo Vet! Fik at vide at jeg skulle give ham en pipette og så igen om 3-4 uger, og så bare støvsuge hver dag.... Og så ha tålmodighed, for der kan gå op til et havlt år til de er væk....

Hvad kan jeg gøre for at det går hurtigere?

Mine forældre har jo også hund, og ikk se dem i så lang tid, det overlever jeg ikk!!

 

Men jeg har så også ringet til dem vi har været sammen med de sidste par dage, for at sige at vi har lopper. og de tog det meget bedre end jeg :oops:

Er det noget jeg skal sige til kolleger, eller er det ikk sådan at jeg kan "smitte" dem og de så overføre det til deres hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...