Hop til indhold

Tal mig lige fra at få en hund til ... ;-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Sidder og får tårer i øjnene af at læse denne triste og tragiske skæbnehistorie om de spanske gadehunde. Men det gælder i øvrigt alle verdens gadehunde.:cry:

Hold da op, hvor kunne man gøre meget, hvis man lige vandt de her 84 mio. i Lotto, som ingen vandt i går.

Og så er der lige den dejlige historie om Buster, der er så heldig, at der findes sådanne nogle mennesker som dig.;-)

Kan godt forstå, at du glæder dig.

Glæder mig til, at se billeder af den lille skattehund, når han er landet i DK. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Joey-Salome
Sidder og får tårer i øjnene af at læse denne triste og tragiske skæbnehistorie om de spanske gadehunde. Men det gælder i øvrigt alle verdens gadehunde.:cry:

Hold da op, hvor kunne man gøre meget, hvis man lige vandt de her 84 mio. i Lotto, som ingen vandt i går.

Og så er der lige den dejlige historie om Buster, der er så heldig, at der findes sådanne nogle mennesker som dig.;-)

Kan godt forstå, at du glæder dig.

Glæder mig til, at se billeder af den lille skattehund, når han er landet i DK. :-)

 

Tusind tak :kys: - og ja, det er det samme jeg tænker om Lottopuljen hver uge. Hvor meget, man kunne hjælpe, så.

Nu går den store pulje jo videre til næste uge ligesom de forrige, den vokser og vokser. Jeg drømmer om at sende store lastbilskonvojer med dyrlægeting, foder, hundehuse, -senge, tæpper, tyggeben, legetøj og hvad ved jeg ned til alle internaterne. Og betale deres gæld og lave kampagner i landede for dyrevelfærd og for at få lukket flere killing stations og alt sådan noget. Årh.

 

Der er ved at blive bestilt flybilletter til min lille hund og hans i denne omgang heldige venner netop nu - får info om dato, når flyselskabet har bekræftet. Så nu nærmer vi os for alvor! :banan: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt, at han næsten''er på trapperne'' og at alle papirer er i orden. Tænk sig at han kommer herop til julemåneden og skal opleve kærlighed, tryghed og masser af sul (for første gang formentlig). :-D Jeg håber du vil blive ved med at poste en masse tekst, billeder og video af din lille smukke hund (og Carlie og Bowie selvfølgelig). :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jamen skal vi så ikke lige aftale, at den lottopulje, den vinder vi da bare :5up:

 

Flybilletter, ja så er han da lige på trapperne . :-)

 

Det er en deal :kys: :mrgreen:. Jepjep, skal bare have bekræftelsen fra flyselskabet, så ved jeg dagen. Det får jeg nok i morgen. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Glæder mig til at høre mere om Buster. Det er dejligt at han nu får et godt hjem :-)

 

Hvor er det skønt, at han næsten''er på trapperne'' og at alle papirer er i orden. Tænk sig at han kommer herop til julemåneden og skal opleve kærlighed, tryghed og masser af sul (for første gang formentlig). :-D Jeg håber du vil blive ved med at poste en masse tekst, billeder og video af din lille smukke hund (og Carlie og Bowie selvfølgelig). :hjerte:

 

:klap: lige snart!

 

Jepsjeps, jeg skal nok fortælle og spamme billeder og spørge om råd og alt muligt, til I bliver helt trætte af det, hehehe. Jeg kan slet ikke lade være. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Så har jeg fået Busters endelige ankomstdato! Onsdag d. 30. november om eftermiddagen lander min dejlige hundebaby i Kastrup Lufthavn. Ihhhhh, hvor er der lang tid til. Jeg kan ikke vente!!!!

Men det er fantastisk at have den endelige dato, og så kommer han lige til jule-suletid med masser af lækkerier, forkælelse og gaver. :lun: :lun:

 

Og nu hvor jeg har lært at poste store billeder, så vil jeg lige vise lækkerheden igen :mrgreen:

 

320529_10150364558529586_565689585_8125004_349652933_n.jpg299807_10150364558469586_565689585_8125003_178161411_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået Busters endelige ankomstdato! Onsdag d. 30. november om eftermiddagen lander min dejlige hundebaby i Kastrup Lufthavn. Ihhhhh, hvor er der lang tid til. Jeg kan ikke vente!!!!

Men det er fantastisk at have den endelige dato, og så kommer han lige til jule-suletid med masser af lækkerier, forkælelse og gaver. :lun: :lun:

 

Og nu hvor jeg har lært at poste store billeder, så vil jeg lige vise lækkerheden igen :mrgreen:

 

320529_10150364558529586_565689585_8125004_349652933_n.jpg299807_10150364558469586_565689585_8125003_178161411_n.jpg

 

Hvor bliver det spændende for dig, at lære ham og alle hans små særheder at kende. Han ser jo bare krammedejlig ud:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvor bliver det spændende for dig, at lære ham og alle hans små særheder at kende. Han ser jo bare krammedejlig ud:lun:

 

Hvor er han altså bare sød :lun: Dejligt, at du nu endelig har fået en dato :5up: Og sikken dejlig før- julegave, at få .:-)

 

Tusind tak - jaaaaaaah, det er verdens bedste julegave. :banan:

Jeg kan slet ikke vente, men jeg siger til mig selv, at det går hurtigt, og så er det bare om at nyde den sidste tid, hvor Bowie og Charlie er alene. Ikke fordi jeg vil opføre mig anderledes overfor dem, så bliver de bare forvirrede, men det bliver jo nyt, så vil nyde vores familie som den er nu.

Og jeg vil sørge for at få alt, jeg har af hængepartier ud af verden, så jeg har ro på og masser af tid, når han kommer. På den måde er det jo så ok, at der går de 2½ uge, men nuiiijjj, hvor jeg dog glæder mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvor er det fantastisk at kunne sætte dato på. :banan:Hvordan foregår sådan noget? Hvem rejser med ham og skal du så hente ham direkte i lufthavnen og møde ham der for første gang? Årh, han ser så sød ud. Bliver aldrig træt af billeder af din smukke hund. :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Årh. Dusåsød, Smilla. :kys:

Det foregår typisk sådan at en af dem, som har været nede og hjælpe med frivilligt arbejde på et af internaterne (det er der en del herfra, der gør ind imellem, så der jævnligt kommer nogen hjem) følges med hundene, når de skal hjem til Danmark igen. I dette tilfælde er det som jeg har forstået det Pias (formanden for Spanske Hunde) datter Nika, som tager med Pia ned omkring d. 15. Pia flytter nemlig til Spanien med alle sine egne hunde for at kunne gøre mere lokalt for Spaniens hunde - det er jo tit svært, når hun sidder i Danmark. Når Nika så skal hjem til Danmark igen, følges hun med Buster og Susanna og måske flere hunde, som er blevet reserveret også.

Og så har vi fået ankomsttidspunktet og møder op i Kastrup lufthavn lidt før og mødes med dem fra Spanske Hunde, som kommer ud i lufthavnen. Der kommer så en anden end Pia og mødes med os - får at vide senere, hvem det er. Og så står vi ellers klar med hjertet helt oppe i halsen og øjnene på stilke, når hundene kommer fra flyveren. De bliver lukket ud af transportkasserne udenfor, lige ud for ankomsthallen, så de kan tisse og sige hej i ro og mag væk fra alle de andre, som mødes i ankomsthallen. Og så er det ellers frem med kogt kylling og frisk vand (de har vand i flyveren undervejs, men har ikke spist lige inden afrejse, for så kaster de nemt op eller pøller i kassen og det er jo ikke rart for dem) - da Charlie kom, der satte han vist rekord i, hvor hurtigt en hel hundeskål kogt kylling kan forsvinde. :lun:

Vi får hundenes pas og adoptionskontrakter og alt det, og så er det ellers bare lidt snak og gensidig glæde og så hjem til det nye liv. Hundene er tit trætte og forvirrede, så det er bedst bare at tage dem med hjem uden at have gæster eller sådan, og så lade dem snuse og lære deres nye hjem og familie at kende. Charlie undersøgte lige alting, og så faldt han i søvn op ad mig. Da han vågnede en times tid efter var han bare all "hov ... jeg drømte ikke?!? Jeg er her stadig?! Uh, må lige undersøge stedet igen ... og dig, du der rare dame, som vist frygteligt gerne vil snakke med mig og nusse mig og ... orv, vil du være min mor sådan for alvor? Og her ... her er søreme lunt og rent og rart og pænt i forhold til hvor jeg kommer fra ... må jeg godt tisse herinde? Nå, ikke?" Og så var det ud og gå en lille tur og så ind og putte igen.

Det er SÅ vildt at få sådan en basse hjem. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for forklaringer, det er faktisk rigtig spændende at høre om. Hvor bliver det mærkeligt at stå med ham der i levende live i lufthavnen første gang ''kom Buster, du skal med mig..''.:blink: Og som du skriver, når han vågner op derhjemme og kigger sig rundt, hvilke tanker går så igennem hans hovede? Det er jo milevidt fra det internatliv, han har kendt... Har han haft en ''liv'' før det i en stue hos nogen eller? På internaten har de så ikke været vant til at komme ud, når de skulle besørge? Har de gjort det inde, som i en stald? (Det forestiller man sig jo lidt).

 

Åh, det bliver så godt... Mit hjerte flyder sgu over, hver gang jeg læser om Busters historie.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Tak for forklaringer, det er faktisk rigtig spændende at høre om. Hvor bliver det mærkeligt at stå med ham der i levende live i lufthavnen første gang ''kom Buster, du skal med mig..''.:blink: Og som du skriver, når han vågner op derhjemme og kigger sig rundt, hvilke tanker går så igennem hans hovede? Det er jo milevidt fra det internatliv, han har kendt... Har han haft en ''liv'' før det i en stue hos nogen eller? På internaten har de så ikke været vant til at komme ud, når de skulle besørge? Har de gjort det inde, som i en stald? (Det forestiller man sig jo lidt).

 

Åh, det bliver så godt... Mit hjerte flyder sgu over, hver gang jeg læser om Busters historie.:lun:

 

Ja, det er helt surrealistisk. Men kun lige nu. Da Charlie kom, så ... da han kom ud af transportkassen og bare kom lige i armene på mig, så var det jo overvældende og fantastisk, men det føltes også bare så rigtigt, som om at det var her, han altid skulle have været. For hunden er det jo en stor omvæltning - tænk sådan at blive sendt af sted uden at vide, hvor man skal hen, og så står der sådan en fremmed dame, som er vældig interesseret i en. Men altså, som jeg har oplevet det og fået fortalt, så tager hundene bare imod al venlighed, og de kan jo mærke, at man er vild med dem, og det sætter de pris på - det har de jo netop savnet. Så Charlie han knyttede sig jo bare i løbet af få sekunder.

Må lige IGEN vise dette billede, af mit og Charlies første kys ... der havde han ikke været på dansk grund i mange minutter. :hjerte:

n565689585_1847209_3160733.jpg

 

Mht. hvad Buster har været igennem før han kom på Killing station, så er det ikke til at sige. De fleste spanske hunde har dog været familiehunde. Han var jo to år, da han blev efterladt der, så han har nok boet hos en familie før det, måske englændere, som rejste tilbage til England og efterlod ham (det er der RIGTIG mange, der gør), måske en spansk familie, som ikke gad beholde ham - mange spaniere skifter unghunde ud med nye hvalpe, når de når juletid, de bruger hunde som brug-og-smid-væk, måske noget helt andet. Det ved jeg ikke. Og det er også længe siden nu, så der er nok meget, han skal lære.

 

På internatet går de typisk i udendørs løbegårde, hvor der så er en overdækket del eller nogle hundehuse eller læskure, de kan sove inde i. Så de er vant til at besørge udenfor. Men han skal nok renlighedstrænes, når han kommer, og det er jeg forberedt på. Det skulle jeg også med Charlie, han lærte det dog lynhurtigt. Bortset fra at han så havde noget med at snige sig til at tisse ude i køkkenet, fordi han gerne ville markere, at det var HANS, fordi det var der, han fik mad. Men da jeg endelig (for han var virkelig god til at snige sig til det, når jeg ikke så det) greb ham i det, så sagde jeg jo nej!, og så holdt han op og gjorde det kun udenfor.

Ihhhhh, hvor jeg glæder mig. Nu er der kun lidt over to uger til ... går virkelig og tæller ned her. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er helt surrealistisk. Men kun lige nu. Da Charlie kom, så ... da han kom ud af transportkassen og bare kom lige i armene på mig, så var det jo overvældende og fantastisk, men det føltes også bare så rigtigt, som om at det var her, han altid skulle have været. For hunden er det jo en stor omvæltning - tænk sådan at blive sendt af sted uden at vide, hvor man skal hen, og så står der sådan en fremmed dame, som er vældig interesseret i en. Men altså, som jeg har oplevet det og fået fortalt, så tager hundene bare imod al venlighed, og de kan jo mærke, at man er vild med dem, og det sætter de pris på - det har de jo netop savnet. Så Charlie han knyttede sig jo bare i løbet af få sekunder.

Må lige IGEN vise dette billede, af mit og Charlies første kys ... der havde han ikke været på dansk grund i mange minutter. :hjerte:

n565689585_1847209_3160733.jpg

 

Mht. hvad Buster har været igennem før han kom på Killing station, så er det ikke til at sige. De fleste spanske hunde har dog været familiehunde. Han var jo to år, da han blev efterladt der, så han har nok boet hos en familie før det, måske englændere, som rejste tilbage til England og efterlod ham (det er der RIGTIG mange, der gør), måske en spansk familie, som ikke gad beholde ham - mange spaniere skifter unghunde ud med nye hvalpe, når de når juletid, de bruger hunde som brug-og-smid-væk, måske noget helt andet. Det ved jeg ikke. Og det er også længe siden nu, så der er nok meget, han skal lære.

 

På internatet går de typisk i udendørs løbegårde, hvor der så er en overdækket del eller nogle hundehuse eller læskure, de kan sove inde i. Så de er vant til at besørge udenfor. Men han skal nok renlighedstrænes, når han kommer, og det er jeg forberedt på. Det skulle jeg også med Charlie, han lærte det dog lynhurtigt. Bortset fra at han så havde noget med at snige sig til at tisse ude i køkkenet, fordi han gerne ville markere, at det var HANS, fordi det var der, han fik mad. Men da jeg endelig (for han var virkelig god til at snige sig til det, når jeg ikke så det) greb ham i det, så sagde jeg jo nej!, og så holdt han op og gjorde det kun udenfor.

Ihhhhh, hvor jeg glæder mig. Nu er der kun lidt over to uger til ... går virkelig og tæller ned her. :lun:

 

Fantastisk billede. :hjerte: Der ligner et helt modelfoto. :) Og spændende læsning. Nu maa det godt snart blive...:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Så er der kun 10 dage til.:banan:

Har du været ude og shoppe helt vildt ind til den lille ny ?

 

Ja, det har jeg også gået og sagt hele dagen :mrgreen:. Vi tæller virkelig ned.

Shopping - jow, deeeet ... lidt er det da blevet til. Halsbånd, hundetegn og line, nye madskåle og en ny og større hundeseng til inde i soveværelset - Charlie bruger aldrig den, der var før, da han ligger i min seng, men jeg synes, der skal være en, så de har muligheden, og så måtte den hellere kunne rumme to vapser. Buster skal også have en seng i stuen, men der fikser jeg en midlertidig en til ham, indtil jeg har set, om han og Charlie gerne vil ligge sammen og sove. Hvis de vil det, så sløjfer jeg de to enkeltsenge i stuen, som står ved mit skrivebord og laver en større fælles. Ellers får de begge to en ny og fin en, som jeg så vil lave selv - det er på tide, at vi også selv får Joey-senge til hundene herhjemme, haha, alle dem, jeg har lavet er jo gået til andre hunde end min egen.

Charlie kan godt lide de nye madskåle - her guffer han glad, måske smager det ligefrem bedre, når det er i en skål med Lady og Vagabonden og Bella-Notte-Tony på? Hehehe. :lun:

 

313079_10150393840209586_565689585_8276718_1898973060_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har jeg også gået og sagt hele dagen :mrgreen:. Vi tæller virkelig ned.

Shopping - jow, deeeet ... lidt er det da blevet til. Halsbånd, hundetegn og line, nye madskåle og en ny og større hundeseng til inde i soveværelset - Charlie bruger aldrig den, der var før, da han ligger i min seng, men jeg synes, der skal være en, så de har muligheden, og så måtte den hellere kunne rumme to vapser. Buster skal også have en seng i stuen, men der fikser jeg en midlertidig en til ham, indtil jeg har set, om han og Charlie gerne vil ligge sammen og sove. Hvis de vil det, så sløjfer jeg de to enkeltsenge i stuen, som står ved mit skrivebord og laver en større fælles. Ellers får de begge to en ny og fin en, som jeg så vil lave selv - det er på tide, at vi også selv får Joey-senge til hundene herhjemme, haha, alle dem, jeg har lavet er jo gået til andre hunde end min egen.

Charlie kan godt lide de nye madskåle - her guffer han glad, måske smager det ligefrem bedre, når det er i en skål med Lady og Vagabonden og Bella-Notte-Tony på? Hehehe. :lun:

 

313079_10150393840209586_565689585_8276718_1898973060_n.jpg

 

 

Jamen så er du jo næsten klar til det nye familiemedlem :vuf:

Sikken fin madskål og det ser da ihvertfald ud til, at smage ham, det der er i :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det slutter forhåbentligt, nu hvor reglerne lempes betydeligt for indføring af hunde til UK :5up:

 

Ja, det ville være rigtig dejligt, hvis det kunne hjælpe til at folk så tager deres hunde med sig hjem i stedet for at efterlade dem i Spanien. Man har da lov at håbe på, at alt hjælper til det bedre.

Så er der så bare stadig alle de mange spaniere, som gerne skifter deres hund ud til jul - "børnene skal da hellere have en ny hvalp i julegave", eller bare sparer dem væk, ikke gider have dem alligevel eller hvor de reddes fra grov dyremishandling. Suk. Men ja, det kan da muligvis hjælpe på til- og fraflytterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jamen så er du jo næsten klar til det nye familiemedlem :vuf:

Sikken fin madskål og det ser da ihvertfald ud til, at smage ham, det der er i :-)

 

Ja, næsten :banan: ... jeg venter lidt med legetøj, Charlie har jo bjerge af det, og han deler altid gerne, når vi har gæster. Hvis det så viser sig, at Buster godt kan lide f.eks. gummiting (hvilket Charlie ikke kan), så kan jeg altid shoppe sådan noget sidenhen. Der kommer også en jul lige om lidt :genert:...

 

Hehe ... ja, han er jo en kræsenpind, og det er ikke altid, han spiser op, men det er som om, han bedre kan lide formen på den her nye madskål. Hans gamle var mere "cylinderformet" i bunden, og den her er sådan skål-rundet, hvis I forstår. Måske er det nemmere at få skovlet det indenbords fra den. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...