Hop til indhold

Hvorfor tager man angst hund med ud og handle


Dogue1
 Share

Recommended Posts

Jeg var lige i Fakta... Udenfor stod der en Malinois hanhund, halen helt op under maven, ørene lagt helt ned, sitrende lårmuskler og MEGET lav kropstilling. Jeg tænkte "nå men den hund kunne jo godt se ud til at være en potentiel fare for en der kom lidt for tæt på"...Jeg når lige at låse bilen da der kom en pige ud fra fakta med en slik pose som hun var dybt koncentreret om. Pigen skal så mellem mig og hunden for at komme hen til cykelstativet, stadig dybt begravet i slikposen, jeg kaster lige et blik på hunden, så på pigen, og på hunden igen, hundens over læbe dirre lidt! Jeg får lige fat i pigen jakke og får hende trukket til mig inden hunden når at "klippe" pigen i stykker:shock: Hvorfor fan*** i hel**** tagen man sådan en hund med ud hvor der er mange mennesker og børn og efter lader hunden UDEN opsyn!!!?:vedikke::evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel muligt at ejer ikke er klar over at hunden bliver Nervøs når ejer er ude af syne.... Jeg bryder mig absolut ikke om at min hund skal stå bundet uden for en forretning, selvom han er rigtig dygtig til det. hvis jeg er nød til at have ham med ud og handle er vi i bil og så kan han sidde i den mens jeg handler. Det virker som om han er rigtig godt tilfreds med den løsning bare han har vand og et åbent vindue.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tænker man slet ikke på sin hund. Hvor ansvarsløst overfor hund og medmennesker. En hundeejer bør kende sin hunds personlighed tilstrækkeligt til at vide, at den ikke kan lide at blive sat udenfor en forretning. Synes det er at lade sin hund i stikken, for den får hele skylden, hvis der sker noget:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Der er mange ting jeg undrer mig over omkring andre hundeejere. Jeg bliver igen og igen overrasket fordi det er ofte komplet ulogisk for mig.

 

Jeg tror rigtig mange gange saetter ejere deres hunde op til fiasko, og ikke omvendt, og uansvarlige hundeejere er der rigeligt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Jeg må nok tilstå, at jeg ikke er nogen stor tilhænger af at tage sin hund med og binde den ude foran en butik under alle omstændigheder, da jeg synes, man sætter hunden i en uheldig situation, hvor den kan føle sig truet (pga. den er bundet og ikke kan komme væk fra noget, som gør den bange) og i værste fald bide fra sig. Hvis jeg endelig kommer til at skulle have min hund med ud at handle, bliver det i bil, så hunden kan sidde trygt og godt i bilen, mens jeg lige løber ind i butikken og hapser et par ting, men allerhelst vil jeg faktisk foretrække ikke at have hunden med ud at handle. Der er så mange andre situationer, hvor hunden vil kunne komme med mig ud og få en på opleveren på en langt mere positiv måde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg må nok tilstå, at jeg ikke er nogen stor tilhænger af at tage sin hund med og binde den ude foran en butik under alle omstændigheder, da jeg synes, man sætter hunden i en uheldig situation, hvor den kan føle sig truet (pga. den er bundet og ikke kan komme væk fra noget, som gør den bange) og i værste fald bide fra sig. Hvis jeg endelig kommer til at skulle have min hund med ud at handle, bliver det i bil, så hunden kan sidde trygt og godt i bilen, mens jeg lige løber ind i butikken og hapser et par ting, men allerhelst vil jeg faktisk foretrække ikke at have hunden med ud at handle. Der er så mange andre situationer, hvor hunden vil kunne komme med mig ud og få en på opleveren på en langt mere positiv måde. :-)

 

Helt enig - jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor folk overhovedet skal have deres hund med, hvis de skal i et supermarked, hvor de er inde i lang tid (det tager altså mere end 5 minutter at gå i Fakta, når der er kø) og hvor de ikke kan se hunden. Gå dog tur med hunden i fred og kør ned til supermarkedet på cykel eller i bil bagefter uden hunden.

De kan blive stjålet, de kan blive bange, de kan blive truet af andre, der går forbi, alt muligt. Og det er angstprovokerende for en hund at være bundet - den kan ikke stikke af, hvis der sker noget ubehageligt. Det stresser alle hunde. Og om vinteren er det også rigtig ubehageligt for hunden, fordi den kommer til at fryse af at siddestå stille i kulden. Ligesom den kan få det varmt om sommeren. Det er SÅ dumt, jeg bliver altid lidt harm, når der står hunde udenfor supermarkeder. Hvad skal de det for? Jeg fatter det ikke. Og hvis man ligefrem har en angst hund, ajmen ... doh, nogle mennesker, altså! :stupid:

 

Jeg lader kun Charlie være uden for en butik, hvis det er en lille kiosk eller bager eller sådan, hvor jeg kan se ham HELE TIDEN og han kan se mig, og hvor jeg kun skal derind i et minut. Og det er ikke tit, det sker. Af og til er han også med, hvis jeg lige skal på apoteket, og der er det sådan på mit lokale apotek, at jeg går ind og tager et nummer - gennem glasdøre, hvor han kan se mig, og jeg ham, og så går ud sammen med ham. Udefra kan jeg se, hvornår det er min tur. Når det så er, så går jeg lige ind og får mine ting. Og holder samtidig øje med ham, da de har store vinduer ned til gadeplan, så han også kan se mig.

 

Men det andet der ... det er da så åndssvagt. Så render folk rundt inde i Føtex eller hvor end og handler og venter i kø og blahhh, mens hunden bare er bundet til en krog. Det er så synd.

Sidder den i en lun bil, hvor der er vand til rådighed og luft fra en sprække ved vinduet, så fint nok. Så er det også noget andet. Men hundekroge foran supermarkeder, det skulle virkelig forbydes. Det synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker altid, at der vel er en grund til at folk føler sig nødsaget til at tage deres hund med hen og købe ind. Måske kan hunden ikke være alene hjemme (hvis den er så bundulykkelig foran supermarkedet, kan det være den også er det derhjemme).

 

Jeg har nogle gange lige min hund med hen i kiosken for at hente en liter mælk eller hvad ved jeg. Han har da også siddet ude foran netto i min cykelkurv her den anden dag, fordi der ikke lige var andre muligheder. Det var det bedste af de alternativer, jeg havde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne sige om ejeren er klar over hvordan hunden er når den er med i byen? Da jeg kom ud fra fakta stod hunden der endnu så jeg ventede i 5 min for at se om ejeren kom. Men der kom ingen i den tid jeg var der.

 

Jeg ser tre muligheder for ejeren.

 

1. Vedkommende har ingen ide om hvordan hunden er når den står alene.

2. Ejeren er en af dem hvor hunden er en ting som gør hvad den får besked på fordi ejeren siger det og ikke fordi hunden selv vil....Lig selv det sidste til! :'(

3. Ejeren er græsk katolsk ligeglad og kender ikke hunde loven som den er i dag.

 

Jeg tror mest på nr. 3.

For sker det at hunden får fat i en anden hund eller et menneske og bidder altså rigtig bider som i skal på skadestuen, ja så SKAL hunden aflives, og det uanset hvordan det er sket, om det er den lille pige der bliver hakket eller en provokatør hvor hunden bidder i selvforsvar. Kommer der en politianmeldelse SKAL hunden aflives punktum. Der er ingen formildene omstændigheder i hundeloven

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne sige om ejeren er klar over hvordan hunden er når den er med i byen? Da jeg kom ud fra fakta stod hunden der endnu så jeg ventede i 5 min for at se om ejeren kom. Men der kom ingen i den tid jeg var der.

 

Jeg ser tre muligheder for ejeren.

 

1. Vedkommende har ingen ide om hvordan hunden er når den står alene.

2. Ejeren er en af dem hvor hunden er en ting som gør hvad den får besked på fordi ejeren siger det og ikke fordi hunden selv vil....Lig selv det sidste til! :'(

3. Ejeren er græsk katolsk ligeglad og kender ikke hunde loven som den er i dag.

 

Jeg tror mest på nr. 3.

For sker det at hunden får fat i en anden hund eller et menneske og bidder altså rigtig bider som i skal på skadestuen, ja så SKAL hunden aflives, og det uanset hvordan det er sket, om det er den lille pige der bliver hakket eller en provokatør hvor hunden bidder i selvforsvar. Kommer der en politianmeldelse SKAL hunden aflives punktum. Der er ingen formildene omstændigheder i hundeloven

 

Du har nok ret, men jeg tænker også som Lille Loui at der kan være andre grunde.. Ikke, at det gør det ok at sætte en hund af der kan finde på at bide. Hvis jeg havde været alene da min hund slet ikke kunne være alene hjemme havde jeg også været nødsaget til at tage hende med på handletur, selvom hun helt sikkert ikke ville finde det fantastisk at sidde udenfor (har faktisk en enkelt gang proppet hende i en sportstaske og haft hende med inde i kvickly selvom man ikke må..

 

I hvert fald var det godt der ikke skete mere med pigen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne sige om ejeren er klar over hvordan hunden er når den er med i byen? Da jeg kom ud fra fakta stod hunden der endnu så jeg ventede i 5 min for at se om ejeren kom. Men der kom ingen i den tid jeg var der.

 

Jeg ser tre muligheder for ejeren.

 

1. Vedkommende har ingen ide om hvordan hunden er når den står alene.

2. Ejeren er en af dem hvor hunden er en ting som gør hvad den får besked på fordi ejeren siger det og ikke fordi hunden selv vil....Lig selv det sidste til! :'(

3. Ejeren er græsk katolsk ligeglad og kender ikke hunde loven som den er i dag.

 

Jeg tror mest på nr. 3.

For sker det at hunden får fat i en anden hund eller et menneske og bidder altså rigtig bider som i skal på skadestuen, ja så SKAL hunden aflives, og det uanset hvordan det er sket, om det er den lille pige der bliver hakket eller en provokatør hvor hunden bidder i selvforsvar. Kommer der en politianmeldelse SKAL hunden aflives punktum. Der er ingen formildene omstændigheder i hundeloven

 

Jeg tror også på 3'eren.. Omend det bare er "græskkatolsk" eftersom det i sig selv betyder "ligeglad"... :-D:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...