Hop til indhold

Den lovpligtige ansvarsforsikring


Amocca
 Share

Recommended Posts

Læste lige andetsteds, at den lovpligtige ansvarsforsikring IKKE dækker en skade forvoldet af hunden, hvis man selv har inviteret hunden hjem til sig??? Kan det virkelig passe?

 

Tænkt eksempel:

 

Jeg tager hundene med på besøg hos en veninde, som har sagt god for at de kommer med. Vi hygger og snakker som man nu gør og i al ubemærkethed æder den ene hund et par dyre nye vinterstøvler... / graver et hul i væggen i deres gang / gnaver deres mobiltelefon i stykker

 

Dækker forsikringen så ikke? Fordi hun har inviteret dem ind i huset selv?

 

Det giver ingen mening i mit hoved....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det passer sikkert meget godt - sådan er det også med personskade.

 

Hvis du fx. har sagt Ja til at komme til en tår kaffe og du så falder i deres have og brækker benet pga fx. islag, så dækker forsikringen heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok... jamen så blev jeg også klogere i dag.... Så når mine svigerforældre har mine kræ sådan en dag som i dag - fra 8 - 21 - som de jo selvfølgelig har sagt ja til ;-) så dækker min forsikring ikke hvis de ødelægger noget i løbet af dagen?

Nix ;-)

 

Og hvis de passer dem længere tid end... er det 24 timer?... Så dækker din forsikring heller ikke, hvis dine kræ skulle gå hen og skambide en af dem (urealistisk I know, but still). Jeg er lidt i tvivl om den dækker, hvis de har været i deres varetægt over ?? timer og bider en anden hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix ;-)

 

Og hvis de passer dem længere tid end... er det 24 timer?... Så dækker din forsikring heller ikke, hvis dine kræ skulle gå hen og skambide en af dem (urealistisk I know, but still). Jeg er lidt i tvivl om den dækker, hvis de har været i deres varetægt over ?? timer og bider en anden hund...

 

nej den der med at vist antal timer var jeg godt klar over - tror måske det er 18? at så dækker min forsikring ikke længere.... men troede egentlig at jeg var dækket når jeg hev dem med på besøg rundt omkring... Hvad så når jeg tager dem med i PetWorld? Altså de har jo ikke direkte inviteret mig, men der står på døren at hunde er velkomne i snor... dækker min forsikring der, hvis de ødelægger noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
nej den der med at vist antal timer var jeg godt klar over - tror måske det er 18? at så dækker min forsikring ikke længere.... men troede egentlig at jeg var dækket når jeg hev dem med på besøg rundt omkring... Hvad så når jeg tager dem med i PetWorld? Altså de har jo ikke direkte inviteret mig, men der står på døren at hunde er velkomne i snor... dækker min forsikring der, hvis de ødelægger noget?

 

Jeg mener den vil dække i sådan en situation.

Forskellen er om man er inviteret eller om man bare selv dukker op uanmeldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener den vil dække i sådan en situation.

Forskellen er om man er inviteret eller om man bare selv dukker op uanmeldt.

 

Er også rimelig sikker på at din forsikring ville dække i den situation, men måske du skulle ringe og spørge...

 

Kan huske da min boxer åd min daværende kæreste pung, du godeste jeg var træt af ham der... Jeg ringede til mit forsikringsselskab og hun var åbenbart super overrasket over at jeg var ærlig, og de valgte at dække det alligevel :lol:

 

Det er faktisk dyrt at æde en pung, når der pludselig skal erstattes kørekort, sygesikringskort osv osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der faldt en dom for en del år siden , som blev en del omtalt. mener at en moder passede datters hund eller hunde og den ene bed hende og hun skulle derfor, mente hun , have skadeserstatning fra hundens forsikring.

Det fik hun ikke, hun havde indvilliget i at passe dem?? og var derfor selv midlertidig besidder.

Dette midlertidige besidder mener jeg også er dukket op ang, pasning af de 13 listehunderacer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...