Hop til indhold

At grave i vandskålen!


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres løver, både herfra og fra andre opdrættere, graver i vandskålen.

Jeg har spurgt nogle af de andre opdrættere men enten kigger de uforstående på mig eller også siger de at det gør deres løver ikke. At deres slet ikke kan lide nærkontakt med vand.

Mine graver i vandskålen (gerne med alle 4 ben).. De smider ting bla. foderdimser ned i vandet, og dykker efter dem mens de puster luft ud gennem snuden og vandbobler flyver til alle sider.. Når de skal drikke og har et tyggeben eller et stykke legetøj i munden, "parkerer" de genstanden i vandskålen mens de drikker.

På stranden løber de ud i vandet og er der revler eller badebroer, så hopper de gerne i med fuld fart.

Søer og vandpytter virker også dragende på dem :mrgreen:

 

Den første hund jeg kan huske gjorde det var Nalini, men om det er hende der har "opfundet" det og givet det videre til de andre løver, aner jeg simpelhen ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar gravede i vandskål, da han var hvalp - det gør han ikke mere...

eller det vil sige, at sidst han gjorde det var, da han lige havde været på ferie i løveland :evil: Men ellers gør han det ikke.

Luffe gør det aldrig.

I Sommer havde hundene nogle baljer med vand i haven, og her slaskede de med vand til den store guldmedalje. Og ved stranden styrter de også ud i bølgerne.

 

Ingen af dem graver huller når de skal tisse, men til gengæld skraber Oskar meget meget grundigt, når han har tisset - og han gør det også for Luffe, hvis Luffe ikke får det gjort ordentligt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Charlie graver - i alt:mrgreen: Både vandskål, sengen, tæpper, gulvet, sine kurve og tæpper, madskålen dog sjældent i jorden:lol: Han er ikke verdens største vanddyr, men løber gerne rundt i søen på engen - forudsat at Jessie også er der (hun bader i alt!:klap:).. Regn er han ikke fan af, er dog blevet lidt bedre og han går gerne en tur, hvis han har regntøj på:lol:

 

Alle tyggeting (og stjålen mad:fyfy:) bliver "gravet ned" i sofaen, hans kurv, vandskålen mm.

 

 

Her er en tyggeting gravet ned i vandskålen:

25062011138.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

:skraek: det har jeg også lige drømt :scared: MEN jeg har ingen mand (og jeg skal heller ikke have nogen, tak), jeg lever i cølibat :engel:, jeg er sterilliseret :blink: ... Og så har jeg rigeligt med individer som skal serviceres og pudres både i hovede og røv..

 

Men jeg skal snart have hvalpe :mrgreen::mrgreen:

 

Hvem skal have babies:ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yogi graved meget i vandskålen da han var lille.Gør det indimellem endnu. Han har om sommeren en balje udenfor, plus vandskål de har ude om sommeren

. Han sys så bare at vandskålen er mere sjov end baljen. Bagefter drøner han så rundt over det hele og har noget af et løveflip. Yogi har ligget inde hos Pøllemor som lillebitte baby og studeret Nalini hvordan man gør med vandet :slem: .Yogi graver gerne et hul inden han skal s***e, og det skal så somme tider også lige graves til igen. Nogle gange graver han også hul når han skal tisse. Yogi graver også meget gerne små huller i græsplænen, som han jo nok ved det mås man ikke.Yogi gemmer tyggepinde, okseøre alle steder. Det er nu så sødt, når han tror han har det gemt rigtig godt for de andre. I sommer stod han længe oppe på sin hellige plads på pc bordet. Jeg kunne ikke forstå han stod og gloede ind i væggen hele tiden. Jeg måtte da lige se hvad han havde gang i,,, og hvad havde han gemt,,, en fugleunge. Chandi har ikke leget med vand. Han gemmer heller ikke ting. Chandi elsker at løbe rundt med en lille rapand som har en lille rasle inde i maven. Chandi er en lidt stille lille løve, men også en lille glad løve.

Lion har heller ikke leget med vand. Lion elskede sin lille pinkfarvede fugl som han hurtigt fandt ud af når man hopped på den med begge små poter så kom der lyd fra fuglen . (((Men Lion er så til gengæld lidt nærsynet, fnis))

Men alle tre små løver her i huset kan ikke gå uden om en vandpyt. De er ikke bange for vand. Når de skal bades står de pænt og venter til det blir den næste der skal i bad. De står også pænt og venter på når de skal have skyllet sne klumper af om vinteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

:skraek: det har jeg også lige drømt :scared: MEN jeg har ingen mand (og jeg skal heller ikke have nogen, tak), jeg lever i cølibat :engel:, jeg er sterilliseret :blink: ... Og så har jeg rigeligt med individer som skal serviceres og pudres både i hovede og røv..

 

Men jeg skal snart have hvalpe :mrgreen::mrgreen:

 

Århhhh, løvehvalpe. :lun: :lun: :lun:

 

Det er også meget bedre end menneskebabyer. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella graver ikke i vand ... Men hun går på forben når hun tisser - hun kan sprede en tissetår over en meter :mrgreen: ... meget, meget yndigt.

Hun skraber næsten altid når hun har tisset - og ofte også når hun ikke har tisset ... Hun laver ikke decideret hul når hun skal tisse - men oftest skraber hun lidt med forbenet inden hun tisser ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella graver ikke i vand ... Men hun går på forben når hun tisser - hun kan sprede en tissetår over en meter :mrgreen: ... meget, meget yndigt.

Hun skraber næsten altid når hun har tisset - og ofte også når hun ikke har tisset ... Hun laver ikke decideret hul når hun skal tisse - men oftest skraber hun lidt med forbenet inden hun tisser ...

 

slægtskabet fornægter sig godtnok ikke - og lad os bare lade være med at komme ind på de andre ting, de har tilfælles :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Otto har aldrig gravet i noget som helst - hvilket er meget rart, for han er virkelig et fjols til at holde sig ren...

 

Elly derimod...!! Hun graver overalt - i starten gravede hun også i vandskålen... og et dybt hul i parketgulvet, som hun efterfølgende "puttede sig ned i".. Nu graver hun mest bare i noget, der gør hende beskidt... for tiden arbejder hun på en underjordisk tunnel over til naboens skraldeposer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto har aldrig gravet i noget som helst - hvilket er meget rart, for han er virkelig et fjols til at holde sig ren...

 

Elly derimod...!! Hun graver overalt - i starten gravede hun også i vandskålen... og et dybt hul i parketgulvet, som hun efterfølgende "puttede sig ned i".. Nu graver hun mest bare i noget, der gør hende beskidt... for tiden arbejder hun på en underjordisk tunnel over til naboens skraldeposer...

 

:klap: Dyyygtig Elly:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...