Hop til indhold

Teitur fortæller


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jo tak det hjalp en del, men synes stadig lugten er der, der går nok lidt tid før den forsvinder helt.

Hmm prøv at gentage vasken. Det hjælper. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst jeanette&simba

Jeg er virkelig rørt af din historie. Da jeg læste din blog

trillede tårene bare stille end af kinderne.

Syndes det er utroligt, at din venner og familie ikke støtter dig!:stupid:

men så er det godt du har os (:

Hvordan går det i dag så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes Teitur har en lidt bekymrende adfærd, som jeg ikke helt kan greje.

 

Han er glad bestemt, særligt når han er ude og vi var i hundeskoven en time i dag, hold da lige på hat og briller en smatkage hund jeg fik med hjem igen, der var fest for fuldegardiner, da der var vand flere steder derinde som man kunne soppe i. Han ville dog ud i den indhegnede sø og bade, men det fik han ikke lov der til, der var is på, efter han havde siddet lidt og brokket sig med ynkelig piveri foran lågen, droppede han dog tanken og kastede sig i stedet ud i de kæmpe pytter/søer rundt omkring på græsset som gik ham til op over maven.

 

Han er HELT vildt sulten, han tigger,han savler, han har snuden i alt og æder alt hvad han kan komme i nærheden af, han hopper op på bordene hvilket han aldrig nogensinde har gjort før. Han får R/D foder som jo er slankekost uden noget fedt i, eller der er jo selvfølgelig lidt men ikke meget. Han får nu fuld "dosis" og lidt til, han får faktisk 340 gram om dagen, men burde ifølge indholdsfortegelsen kun få 220 gram. Dyrlægen synes forleden jeg kunne prøve at blande en lille smule af hans i/d foder i, som er det han gerne skulle kunne gå over på om knap en måned. Men det kom ret hurtig retur igen i form af opkast. Så vi skal forsætte på r/d til efter jul og så igen forsøge med lidt i/d.

 

Om natten klør han sig så både jeg og ham selv er ved at blive vanvittig. Hans højre ører for voldsom kløtur, men som tidligere skrevet så er han blevet kigget langt ned i det og der er ikke engang rødmen at se, hverken i det ydre ører eller dernede for dyrlægen kiggede, der er taget prøve derfra og der er hverken svamp eller mider eller bakterier.

 

Han klør sig også på siderne og har fået en meget tør og skællet pels. Før havde han sådan blødt " babyuld" hen over ryggen som man kunne sidde og nulre og laver frisure ud af, ligesom han havde en ordenlig charmetot oven på hovedet, men det er slut nu. Det er væk og tilbage er der kun den der tørret skællet pels. Men der er ingen rødmen, sår , lopper eller mider, der er nemlig også taget prøve fra det. Både fra hud og pels.

 

Dyrlægen mener det er en form for foderallergi, men at han død og pine er nød til forsat at få sig r/d og derefter i/d og først efter et halvt år må vi forsøge os på hypoallergieng som han fik før og som jo er ret fed med olier i, netop til allergihunde med kløende og tør pels.

 

Han er stadig træt indenfor og bliver nogen gange lidt fjern, for han bliver helt tom i blikket og sitre lidt, det varer omkring 10 minutter, jeg mistænker at det er meget små epileptiske anfald, for han får som sagt ikke længere epilepsi medicin og jeg er i syv sind og jeg skal starte op med det igen. Dyrlægen siger det er op til mig selv.

 

 

Men hele situatioen bliver ikke bedre af at jeg flyttede bolig i går, og han var ikke med til flytningen, men har jo set jeg har pakket ned og det har forvirret ham. Det er kun et halvt år siden vi flyttede sidst, men jeg har ham mistænkt for at han blev syg af at være i boligen, grundet dårlig energi og ånder, men det er en helt anden historie som er ret lang og skummel.

Men vi har nu boet skiftevist hos min mor og storebror i en uge og skal gøre det helt frem til nytår. Hos min mor i weekenderne og min bror i hverdagene. Han bor jo nærmest i en kuffert for tiden og det er bestemt ikke gavnligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

NØJ en rutchebanetur at komme igennem denne tråd. Det lyder eddername til at det er noget af et arbejde - både følelselsmæssigt og rent arbejdsmæssigt. Skulderklap til dig for at bevare overblikket og tage tingene med en ophævet ro.

Hvor er det synd for Teitur :( Jeg har haft ondt i maven når jeg læste hvad han gik igennem og fik verdens blødeste hjerte da jeg så videoen af ham <3

Men synes godt nok det er synd for ham - og dig! Og synes det er edderuhyggeligt det du fortæller om ånder og huset - vil meget gerne have historien i en PB hvis du har lyst.

Tanker og positiv energi til jer to. Jeg krydser alt hvad jeg kan for en happy ending! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

NØJ en rutchebanetur at komme igennem denne tråd. Det lyder eddername til at det er noget af et arbejde - både følelselsmæssigt og rent arbejdsmæssigt. Skulderklap til dig for at bevare overblikket og tage tingene med en ophævet ro.

Hvor er det synd for Teitur :( Jeg har haft ondt i maven når jeg læste hvad han gik igennem og fik verdens blødeste hjerte da jeg så videoen af ham <3

Men synes godt nok det er synd for ham - og dig! Og synes det er edderuhyggeligt det du fortæller om ånder og huset - vil meget gerne have historien i en PB hvis du har lyst.

Tanker og positiv energi til jer to. Jeg krydser alt hvad jeg kan for en happy ending! :ae:

 

Mange tak for dine søde ord. Ja det er fra den ene yderlighed til den anden. Jeg synes det er svært ,men jeg prøver lige at tænkte, pyha hvad er godt og hvad er skidt, hvad kan vi gøre noget ved nu og hvad kan vi ikke, hvordan kan vi ellers og fremover osv.For ofte er det bare et kaos af følelser og ikke mindst sorg.

 

 

Lige nu er jeg meget fortrøstningsfuld og ikke bekymret som sådan, hvert fald ikke for hans liv. Han har jo fået sin livsglæde tilbage for fuld styrke. Jeg trøster mig med at hans epilepsi ikke er så alvorlig at det kræver stort behandlingsindsats. og at epilepsi i sig selv ikke er dødelig. Ligesom at kløen ikke tager livet af ham, men selvfølgelig er voldsomt genrende, men det MÅ der være en løsning på. Det er bare lige at finde ud af hvad. Det er også en trøst at det " kun " er om natten og at der ikke umiddelbart er noget at se. Det bedste og vigtigste lige nu er at der er styr på maven, og det er der stort set. Jeg tror ikke længere han har kvalme, han har stor ædelyst, kaster ikke op som førhen, hans ser slet ikke ud til at have ondt i maven og har normal afføring. Han får ikke længere medicin for den. Planen er jo faktisk at han skal kunne helbredes udlukkende med r/d foder, efterfuldt af i/d foder , for så tilsidt at gå helt tilbage på sig hypoallergieng, og når vi når der til ville hans kløe med stor sikkerhed også aftage næsten helt. så indtil videre er det allerede en happy ending, i forhold til i sommeres og her først på måneden :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jo jeg bekymre mig stadig og særlig det med træthed kan gøre mig nervøs. For hvad er normalt og hvad er efterhånden normalt for Teitur. Tjekker nogle gange om han trækker vejret og om han reagere på hans navn når han er så træt. Det er også skræmmende at se ham med det der tomme blik når han stirre frem for sig, men eftersom han sitre i sin bagkrop samtidig, går jeg ud fra det er små epileptiske anfald.

 

Men det gode ved hundeforum, er at i altid lige lytter på mine bekymringer, både de helt store og de helt små, og bare det at man lige får skrevet sine tanker og sine observationer ned, gør en hel del.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han får små epileptiske anfald kan de vel godt være skyld i trætheden? Og alt det stress med flytning, samtidig med at han ikke får sin medicin, er jo næsten opskriften på anfald, desværre :???:

 

Det har du sådan set fuldstændig ret i. Har valgt at starte op på hans medicin i dag.

 

Men hvad søren skal jeg give ham pillen i ? Han må jo ingenting få udover sit foder. Kan man mon købe fedtfri yoghurt ??

Link til indlæg
Del på andre sites

uha det lyder ikke godt søde. Jeg håber sådan at han får det bedre, det bette pus... NEJ har han mistet charmetotten?? Den var bare så kær :lun: Glæder mig sådan til i har fået noget mere ro på og vi kan kigge ud og gå tur :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du sådan set fuldstændig ret i. Har valgt at starte op på hans medicin i dag.

 

Men hvad søren skal jeg give ham pillen i ? Han må jo ingenting få udover sit foder. Kan man mon købe fedtfri yoghurt ??

 

stik den i halsen på ham uden noget til? Eller se om han måske endda vil tage den frivillligt, nu hvor han er så madglad?

Link til indlæg
Del på andre sites

uha det lyder ikke godt søde. Jeg håber sådan at han får det bedre, det bette pus... NEJ har han mistet charmetotten?? Den var bare så kær :lun: Glæder mig sådan til i har fået noget mere ro på og vi kan kigge ud og gå tur :blink:

 

Nej det er ikke helt godt, han har lige kastet skum op. tænke tænke, måske er jeg gået for hurtig frem med hans mad, tror jeg ville prøve igen at dele det ud over 4 gange på en dag i stedet.

 

Ja charmefritsen er næsten væk, der er kun 1 sølle lille hårtot der stritter lige op i luften, måske han modtager signaler fra det ydre rum ?? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

stik den i halsen på ham uden noget til? Eller se om han måske endda vil tage den frivillligt, nu hvor han er så madglad?

 

Uha nej kan ikke stikke noget ned i halsen på ham. Men du har da ret i at han måske selv ville tage den. Det må jeg lige afprøve i aften hvor han skal have det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som små anfald... Hvordan har han det i dag?

Der er ikke noget at sige til hvis han er både træt og stresset, han ved jo ikke hvad der foregår, med alt det flytten. Han skal nok bare lige finde sig selv når I får jeres egen lejlighed.

 

Jeg tænker om ikke han kunne få en pelstransfusion eller pels extension til totten på hovedet :-D

 

Hov, med hensyn til det med at stikke pillen i halsen, så går det ret hurtigt og de når næsten ikke at opdage det...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg tænker om ikke han kunne få en pelstransfusion eller pels extension til totten på hovedet :-D

 

Vi har hvide totter deluxe, hvis det er?? :slem: Og der er nok til en helt vildt fed paryk med ekstra charmetotter :lol:

 

Håber det går bedre med ham :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...