Hop til indhold

Ødelægger legetøj!


Gæst Dana
 Share

Recommended Posts

Hej! Ødelægger jeres gårdhund ogs' ders legetøj, på rekordtid??

Jeg tror det er jagtinstintet der kommer frem (;

Hvis der er noget der piver, skal det dø!xD

 

Redigeret af Dana
Ja, det gik lidt galt xD
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps. Det skal bare nedlægges. Slagtes ligeså snart kommer inde for døren.

Men vores gamle hund, hun passede rigtig godt på sit legetøj, ødelagde aldrig noget , selv om det også fik rusketure, så forblev det helt.

 

Virkelig?? Var det også en Dansk Svensk Gårdhund?:P

Link til indlæg
Del på andre sites

Virkelig?? Var det også en Dansk Svensk Gårdhund?:P

 

Jaa.. altså, hendes mor var en dansk/svensk og hendes fader en labrador, men jeg har altid betragtet hende som en dsg. :-)

Hun lignede en dsg, men var en lille smule større, ikke meget.

Men jeg har en bekendt, som også har en dsg, hel ren, den har heller aldrig lavet noget.

Hvor gammel er Ejner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa.. altså, hendes mor var en dansk/svensk og hendes fader en labrador, men jeg har altid betragtet hende som en dsg. :-)

Hun lignede en dsg, men var en lille smule større, ikke meget.

Men jeg har en bekendt, som også har en dsg, hel ren, den har heller aldrig lavet noget.

Hvor gammel er Ejner?

 

Ok. Ejner blev 4 her i August ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har to dansk/ svensk blandinger... Den store kan godt lide at flå bamser og tennisbolde i stykker, men har også legetøj og bamser som har holdt i årevis uden en skramme... Hun er dansk / svensk blandet med labrador...

 

Den lille er dansk / svensk blandet med Jack russel og hun smadrer alt...

 

Min gårdhund elsker ogs' at bide tenninsbolde i stykker!;)

Det kan næsten ikke betale sig, at købe noget legetøj til dem, hellere lave det af nogen gammelt stof!;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine elsker at få nyt... De blivr så lykkelige og vier det frem til alle gæster osv. :lun: så de får nyt riiiiimeligt tit... Som oftest får de selv lov at vælge nede i butikken ;-)

 

Tager du dem med ned i butikken? Sødt ;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Ejner blev 4 her i August ;)

 

 

Han er bare nuttet :-)

Tulle er 17 mdr.

Det værste ved at Tulle bider sit legetøj i stykker, er at hun kan finde på , at spise det. Så hun er altid under opsyn , når hun får nyt legetøj.

 

Indtil nu er det lykkedes mig , at finde en friesbee , en lille bold og et aflangt stykke legetøj, som ser ud til at være lavet af noget superstærkt

materiale, for det er ikke lykkedes hende, at bide det i stykker .

 

Og så elsker hun, at flå tomme toiletruller i stykker , og hvis hun kan komme til det, så tager hun også dem der er noget på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter får altså også selv lov at vælge sit legetøj i butikken! På den måde fik han tiltusket sig en blæksprutte til 140 kr, som han ødelagde på 10 minutter :lol: Dumme hund! :lol:

 

Haha!:D Det er vist, at smide penge ud af vinduet!:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

vores DSG mener også at alt legetøj skal dø især hvis det piver grrrr... han bliver helt elektrisk :D og også toiletrulle rør de er ud over hele gulvet når først han har været igang :D og han er 5½ år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle, labrador, destruerede ALT legreøj da jeg fik ham 8 uger gammel. Opdrætteren havde givet hvalpene alt muligt de kunne "lege" med, plasticbøtter og andet møg og der var kun en vej frem - flå og flænse.

Hvis der er noget jeg ikke vil acceptere så er det at et stykke, ofte dyrt indkøbt, legetøj bliver splittet ad. Rasmus fik en bamse af sin "mormor" da han var 5 uger gammel og den blev kun erstattet en gang i løbet af hans 13½ år. Den Bimmer var med stort set alle steder.

Men Pelle! Alt skulle splittes til atomer.

Min cairn ville også gerne pelse bamser og andet med fyld, men hun fik ikke lov.

 

Sådan er det ikke mere med Pelle. Jeg har konsekvent kun givet ham legetøj når jeg var opmærksom på ham og i en lang periode fik han ikke adgang til legetøj men kun til naturmaterialer.

Derefter introducerede jeg igen legetøj og hjalp ham med at lære hvordan det skulle håndteres.

Han har to store kasser stående i stuen fyldt til randen med aktivitetsting og legetøj og kun når her er damebesøg og de tager fat i hver sin ende af et stykke legetøj er det i fare for at blive splittet ad.

 

Vi laver også trækleg og vilde lege med pivedyr og andet.

 

Det jeg vil pointere med dette indlæg er, at en hvilken som helst hund uanset racemæssig baggrund kan lære at håndtere legetøj uden at ødelægge det, hvis det er det man vil :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er bare nuttet :-)

Tulle er 17 mdr.

Det værste ved at Tulle bider sit legetøj i stykker, er at hun kan finde på , at spise det. Så hun er altid under opsyn , når hun får nyt legetøj.

 

Indtil nu er det lykkedes mig , at finde en friesbee , en lille bold og et aflangt stykke legetøj, som ser ud til at være lavet af noget superstærkt

materiale, for det er ikke lykkedes hende, at bide det i stykker .

 

Og så elsker hun, at flå tomme toiletruller i stykker , og hvis hun kan komme til det, så tager hun også dem der er noget på :-)

 

Mange tak!:D Din hund er ogs' helt vildt sød!:lun: Min papmor, putter altid godbidder ind i en toilet rulle, trykker den sammen og giver Ejner den!:D Det synes han så er rigtig sjovt, den holder bare ikke længe!xD

 

Vi behøver faktisk ikke holde øje med ham når han bider legetøj i stykker, det eneste han vil, er at bide det i stykker, og så gå igen!xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle, labrador, destruerede ALT legreøj da jeg fik ham 8 uger gammel. Opdrætteren havde givet hvalpene alt muligt de kunne "lege" med, plasticbøtter og andet møg og der var kun en vej frem - flå og flænse.

Hvis der er noget jeg ikke vil acceptere så er det at et stykke, ofte dyrt indkøbt, legetøj bliver splittet ad. Rasmus fik en bamse af sin "mormor" da han var 5 uger gammel og den blev kun erstattet en gang i løbet af hans 13½ år. Den Bimmer var med stort set alle steder.

Men Pelle! Alt skulle splittes til atomer.

Min cairn ville også gerne pelse bamser og andet med fyld, men hun fik ikke lov.

 

Sådan er det ikke mere med Pelle. Jeg har konsekvent kun givet ham legetøj når jeg var opmærksom på ham og i en lang periode fik han ikke adgang til legetøj men kun til naturmaterialer.

Derefter introducerede jeg igen legetøj og hjalp ham med at lære hvordan det skulle håndteres.

Han har to store kasser stående i stuen fyldt til randen med aktivitetsting og legetøj og kun når her er damebesøg og de tager fat i hver sin ende af et stykke legetøj er det i fare for at blive splittet ad.

 

Vi laver også trækleg og vilde lege med pivedyr og andet.

 

Det jeg vil pointere med dette indlæg er, at en hvilken som helst hund uanset racemæssig baggrund kan lære at håndtere legetøj uden at ødelægge det, hvis det er det man vil :-D

 

Haha!:D Tusind tak for svaret!;)

Link til indlæg
Del på andre sites

vores DSG mener også at alt legetøj skal dø især hvis det piver grrrr... han bliver helt elektrisk :D og også toiletrulle rør de er ud over hele gulvet når først han har været igang :D og han er 5½ år.

 

 

Typisk DSG xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Pjevs danser en hvad jeg kalder " boldgalop " om sig selv , men han gnaver kun i ben .

Måske er det bare at hans legetøj bevæger sig for din hund , ikke at han ødelægger .

 

Det fattede jeg ikke meget af:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

for mig handler det om hvilke øjne man ser med på sin hund . Giv ham noget han må , i dine øjne ødelægge og nyd den leg den har :lun:

 

Altså, jeg er fuldstændig ligeglad med om han ødelægger sit legetøj... Jeg ville bare lige vide om jeres dsg'er gør det samme :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...