Hop til indhold

Tweesa er så klog - endelig på vej mod elefanten!


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

:lol: Whatever, bare jeg osse kan se lidt af dig, erj vil osse ha en hund i det røde felt, det har jeg kun i begyndelsen, når vi leger "hvad kan du" så går gassen støt og roligt af gasballonen..

 

Så helst noget frivillig adfærd vil jeg gerne se :)

 

Haha - du bad om det. Så får du det. Bitten på coke!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er bare blevet hellig, det går nok over igen - men sandkasseholdet har en MEGET skrap træner som ikke vil se noget lokning (NannaSoko)

 

Vær du endelig hellig, jeg har megen stor respekt for folk som kan 100% frishape alting... Jeg kender bare mig selv godt nok til, at jeg aldrig bliver en af dem ;-) prøver så vidt mulig at undgå rendyrket guf i hånd lokning, men guide med finger target osv... Det kan jeg sagtens finde på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvor bliver mine videoer af :engel:

 

Kom lige til at tænke på noget andet, Motor er jo ret så selvstændig og kan godt lide at løse "problemer" på egen hånd, så måske er det slet ikke så skidt for vores samarbejde at han følger mine tegn super meget når vi øver forskellige små tricks??

Link til indlæg
Del på andre sites

NannaSoko er dyyyygtig :klap:

 

Man bliver hellig, når man har en dygtig træner der kan hjælpe med at få tingene til at fungere via shaping - For så fungere det satme også!!

 

Får selv de ondeste rap over nallerne fordi jeg i tidernes morgen havde et fysisk go-signal fremfor et ord. Og det hænger ved af ren vane og så får man smæk når man bruger det :oops:

 

Lige med baljen brugte jeg at stille mig lidt skrå for hundene helt i starten, så de blev nød til at bevæge sig lidt for at kunne se mig i øjene - Og det må's man godt i starten, for så er man ikke selv fysisk aktiv og guider. Men har med mine kræ også fundet ud af, at den med øjenkontakten lynhurtigt skal pilles af, for ellers har de en tendens til at tro, at det er en del af øvelsen. :stupid:

 

Nu er jeg så også über hellig, fordi vi er en ren klikkerklub - Der bruges IKKE lokning i klubben overhovedet. Det står selvfølgelig folk frit for hvad de gør når de kommer hjem, men vi underviser overhovedet ikke i lokning. Det "værste" vi laver er at bruge taget i form af musemåtter og targetstick hvis man sidder helt fast.

Alt hvad mine hunde kan er alene indlært via shaping.... Nu giver det så også selv, for at prøve at lokke Bamse til en øvelse er umuligt, fordi han smider hjernen ud og går godbidsamok, hvis man prøver at lokke :mrgreen:

 

 

Men alt efter hvor fanatisk man er, så kan dirigering være acceptabelt for at komme i gang.

Vi bruger det ikke selv, så er ikke så god til at forklare og hjælpe med den del, da vi i stedet "ryster bøtten" og starter helt forfra med en ny balje, et nyt miljø og klikker ikke for det samme to gange i træk. På den måde kan de fleste hunde trækkes ud af dødvandet og sættes i gang med at være lidt kreative.

For der den typisk går galt er at man for længe har klikket for den samme adfærd - Og så sidder man fast.

 

Nå... Det blev total rundforvirret her fra morgenen og uden nogen egentlig pointe ud over at jeg er total frelst og dårlig til at forklare på skrift :oops:

Hvilken klub træner du i?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Siger mange tak for denne udmærkede tråd, inspirede mig til elefanten... og nu er vi også igang ;) Motor er dygtig!

tre små træningsgange, før man forstod man skulle op på den der dims (og ikke over ;) )... og nu er vi på vej rundt allerede i første forsøg.

Shaping lyder ellers spændende, tror jeg vil til at prøve det lidt mere... Er lige startet på klikker (fantastisk redskab)

Men mangler stadig videoer - skal da prøve det shaping noget mere selv, skal bare have lidt ideer først...

Næste gang elefanten indøves vil jeg så prøve at stå stille ;) (der bruges dog stadig lidt lokning her)

 

Elsker video og billeder af dine pelsklumper, har altid haft en forkærlighed for den race ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger mange tak for denne udmærkede tråd, inspirede mig til elefanten... og nu er vi også igang ;) Motor er dygtig!

tre små træningsgange, før man forstod man skulle op på den der dims (og ikke over ;) )... og nu er vi på vej rundt allerede i første forsøg.

Shaping lyder ellers spændende, tror jeg vil til at prøve det lidt mere... Er lige startet på klikker (fantastisk redskab)

Men mangler stadig videoer - skal da prøve det shaping noget mere selv, skal bare have lidt ideer først...

Næste gang elefanten indøves vil jeg så prøve at stå stille ;) (der bruges dog stadig lidt lokning her)

 

Elsker video og billeder af dine pelsklumper, har altid haft en forkærlighed for den race ;)

 

 

Hehe Motor er vist ikke helt så dygtig som din - lyder da til det går super hurtigt! :5up: Og ja vi må altså snart få de videoer herinde, ikk Tweesa m.fl.!

 

Tak for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe Motor er vist ikke helt så dygtig som din - lyder da til det går super hurtigt! :5up: Og ja vi må altså snart få de videoer herinde, ikk Tweesa m.fl.!

 

Tak for det :-D

 

 

jahhh videoer!!!

ville også gerne se video af en korrekt lavet elefant, hvis nogen læser med og skulle have lyst til at lægge det ind her;)

Link til indlæg
Del på andre sites

har koda her som hvalp
gud hvor var han lille hihi

 

 

kaos hasr også en film lidt større hvalp

 

Ihh tak skal du have, blev lidt fanget af dine videoer, hvor er de mange gode... Hvor er videoerne med borderen gode!! Hvor er han/hun dygtig - sjovt at se og få lidt inspiration... Hvordan har du indøvet "gem dig"?

 

Hvor gammel er han på første video(linket ovenover)? Synes han ser ret færdig ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også gået i gang med elefanten. Og er også gået ret meget i stå med bare at stå og glo oven på den der balje :lol:

 

Jeg gjorde så det, at jeg tog et skridt mod højre og så fangede han den. Jeg er spændt på, om han går af sig selv næste gang vi skal lege med den (nok først mandag)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Haps' første møde med elefanten..... (han er blevet meget dygtig til at rundere træer o.l. så han prøver da også lige at løbe rundt om spanden et par gange :mrgreen:) Ikke imponerende eller noget - vi når til at han kommer op på spanden og stepper et par gange med et bagben - og så begyndte han at blive træt og lave hans skudsikre head-down-border-collie-style-dæk :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og vil lige tilføje, at jeg på ingen måder er religiøs eller fanatisk i min træning - jeg bruger, hvad der virker inden for rimelig tid, så længe det ikke involverer decideret godbid foran snuden lokning eller fysisk manipulation. Vil dog til enhver tid have hunde, der kan finde ud af at tilbyde adfærd - men også hunde, der ved, hvornår jeg helst ikke vil have forskellig adfærd smidt i hovedet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Haps' første møde med elefanten..... (han er blevet meget dygtig til at rundere træer o.l. så han prøver da også lige at løbe rundt om spanden et par gange :mrgreen:) Ikke imponerende eller noget - vi når til at han kommer op på spanden og stepper et par gange med et bagben - og så begyndte han at blive træt og lave hans skudsikre head-down-border-collie-style-dæk :lol:

 

Nåhh hvor er han fin:banan:

Mig vil også ha' en Haps!!!:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Haps' første møde med elefanten..... (han er blevet meget dygtig til at rundere træer o.l. så han prøver da også lige at løbe rundt om spanden et par gange :mrgreen:) Ikke imponerende eller noget - vi når til at han kommer op på spanden og stepper et par gange med et bagben - og så begyndte han at blive træt og lave hans skudsikre head-down-border-collie-style-dæk :lol:

 

Hold fast hvor er han imponerende:5up:

 

 

Har lagt mærke til, at han er meget glad for godbider/belønningen. Træner du med ham, når han er sulten, for at fange hans interesse for godbiderne, eller hvordan opnår du, at han er så meget på? Er virkelig imponeret over, at han giver så god kontakt så længe, som han gør i den alder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold fast hvor er han imponerende:5up:

 

 

Har lagt mærke til, at han er meget glad for godbider/belønningen. Træner du med ham, når han er sulten, for at fange hans interesse for godbiderne, eller hvordan opnår du, at han er så meget på? Er virkelig imponeret over, at han giver så god kontakt så længe, som han gør i den alder!

 

 

Han ER meget madglad - men det tror jeg ofte er sådan i den alder. Han får hans tørfoder :oops: i stedet for et måltid - da han ellers ville få alt for meget "junk" i forhold til den mængde foder, han skal have. Han får morgenmad og middagsmad og når jeg så kommer hjem leger vi med aftensmaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ER meget madglad - men det tror jeg ofte er sådan i den alder. Han får hans tørfoder :oops: i stedet for et måltid - da han ellers ville få alt for meget "junk" i forhold til den mængde foder, han skal have. Han får morgenmad og middagsmad og når jeg så kommer hjem leger vi med aftensmaden.

 

Man leger da ikke med maden... :engel::drille:

 

Kan altså godt lide hans evigt logrende hale :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Og her er en laaaang video af Vilya, der tilbyder lidt af hvert - vores "hvad kan du" ting.... Normalt ville jeg så vælge noget ud og bygge videre på, men her belønner jeg bare for forskellig adfærd.

 

Tusind tak for begge videoer, Haps er godt nok nuser! Lange stænger, han har :lun: Hmmmm du står jo totalt stille, imponerende at Vilya bliver ved og ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - hun er god til at blive ved og til at prøve noget andet.... selv om man godt kan se, at vi træner meget stillingsskift indenfor :genert:

 

Har du prøvet at lave elefant med Motor på noget andet? Tænker noget mindre/lavere - så det bliver lettere for ham at bevæge sig?

 

Vi har prøvet på mange sten, altså store sten, og sidste weekend forsøgte Bamseida at få ham op på en balje, dét skulle Motor ikke. Den her dims er lavere end en balje, men bredere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere i dag, så står Anders med godbidder i hånden, Voodoo og Motor er helt :ivrig: og Voodoo bakker et par skridt. Anders siger bakke-dygtig, Motor sætter sig med et brag. Anders kigger på ham, Motor KASTER sig ned i dæk :lol: Anders siger bakke igen, Motor sætter sig op så hurtigt han kan, Anders siger bakke, Motor laver bamse-stillingen :sjov:

 

Jeg ved ikke hvad den hund er på, men det så virkelig sjovt ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet på mange sten, altså store sten, og sidste weekend forsøgte Bamseida at få ham op på en balje, dét skulle Motor ikke. Den her dims er lavere end en balje, men bredere.

 

Det jeg lige faldt over i videoen er, at den er meget bred - dvs. når han stiller forbenene op, ser det ud som om, hans bagben er meget tæt på.... dimsen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere i dag, så står Anders med godbidder i hånden, Voodoo og Motor er helt :ivrig: og Voodoo bakker et par skridt. Anders siger bakke-dygtig, Motor sætter sig med et brag. Anders kigger på ham, Motor KASTER sig ned i dæk :lol: Anders siger bakke igen, Motor sætter sig op så hurtigt han kan, Anders siger bakke, Motor laver bamse-stillingen :sjov:

 

Jeg ved ikke hvad den hund er på, men det så virkelig sjovt ud!

 

Dét lyder præcist som Pajko det der! Sådan cirka hvergang vi træner :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...