Hop til indhold

Spiser ikke efter fødsel


Gæst Trashstar
 Share

Recommended Posts

Gæst Trashstar

Min tæve vil ikke spise efter fødslen. Uanset om det er i skål, hendes kurv, fra min hånd... Og næsten ligegyldigt hvad det er. Jeg måtte give hende lidt leverpostej for at få lidt ned.

Hun vil heller ikke drikke selv. Kun hvis hun kan slikke det af mine fingre.

Er der noget man kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trashstar

Det kan godt være det er derfor.

Men nej, hun fødte igår og dyrlægen er først åben i morgen.

Alt andet ser fint ud. Og alt gik godt.

Men skal ned og spørge i morgen og høre ad om der kunne være noget. Ville bare lige høre private hvad deres egne erfaringer var :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger også dyrlæge og det kan kun gå for langsomt..Har du taget hendes tempreatur?..

BLev hun røntgen fotograferet inden hun fødte? hvis de ikke spiser efter fødsel er det tit der er en hvalpe tilbage.. Talte du efterbyrderne da hun fødte? VAr der samme antal som hvalpe?

Pruster hun? Lader hun hvalpene sutte? er hun urolig? ryster hun? tisser hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal tage hendes temperatur flere gange dagligt nu, for at få føling med ,at intet er galt med hende.

Hvis hun er så afkræftet, at hun ikke tager foder til sig, skal hun have hjælp.

Men prøv da med skånekost,kogt ris + kylling i opblødt hvalpetørfoder. Hun har brug for masser af væske.Giv hende det i fødekassen de 1 ste dage og sørg for hun også kommer ud for at tømme sig.Drøs gerne foderet over med lidt druesukker.

Hvis hun har ædt moderkager, har hun nok diarre lige nu og muligvis lidt ondt i maven.

Og så mandag på apoteket efter Calcium Sandoz tabletter.Det er brusetabletter og en stor hund 1 tablet 2 gange dagligt i 3 dage, en lille hund 1/2 tablet 2 gange dagligt. Husk at købe eengangsprøjte og opløs i så lidt vand som muligt. Gives i munden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...