Hop til indhold

Thundershirt.. Virker den?..


Rams
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg set den der thundershirt både i en butik på udstillingen i Herning, samt på en hund i Herning. Idag dukkede der så også en reklame op for den er på hf..

 

Jeg må indrømme, at jeg er lidt småskeptisk, da den lidt lyder som et 'vidundermiddel' som virker på alt mulig uønskelig adfærd...:hmm:Så jeg har undret mig lidt over den..

 

Er der nogen der har prøvet den?..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke prøvet den. Men jeg har en whippet der blev overfaldet et par gange da hun var meget ung. Hun var virkelig angst for andre hunde i mange år. Hun havde det bedre og havde meget mere mod når hun havde sit dækken på end når hun ikke havde dækken på. Hendes dækken var dog ikke helt så stramt sidende som thundershirt. Vi kaldte det hendes superhunde dækken for sjov, for hun havde det bedre med det på.. Jeg tror det virker

Link til indlæg
Del på andre sites

Afghansk mynde har prøvet den, selve princippet er brugt indenfor psykiatrien (på mennesker). Men jeg tror, man skal have styr på hvordan den skal bruges, det er ikke bare at sætte den på og så bliver alt godt

 

Ja, man bruger samme princip indenfor psykiatri, på børneafdelinger og på hospice (i hvert fald i Aalborg). Der har man nogle forskellige kugledyner, som giver lidt ala den samme fornemmelse..

 

Men i reklamen for den, virker det som om, at man bare skal smække den på og så er hunden god igen ligemeget hvilket problem hunden har.. Det virker lidt for godt og let..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ja, vi bruger den til vores pige for angst og den virker bemaerkelsesvaerdigt for hende. Vi saa forst en virkning efter 4 dages brug.

 

Der er garanti og fuld returret i 45 dage. Det vil sige man har hele 45 dage at afprove Thunder i og faa sine penge tilbage. Bedre forhold kan der vist ikke blive uanset om man er skeptisk eller ej. Man har intet at tabe ved at prove.

 

Men som med alt andet nyt man introducerer for sin hund, skal den forst vaennes til thunderen .

 

Desuden anbefaler jeg at man giver det ihvertfald en uge, med thunderen paa dagligt i flere timer og sorger for at man faar en ekspert til at vise sig hvor stramt og hvordan den skal sidde, da tryk punkterne maerkes af hunden ellers vil thunderen ikke have effekt. Dog skal det selvfolgelig heller ikke vaere saa stramt at hunden foler ubehag.

 

Jeg synes ogsaa det er vigtigt at bruge den som led i traeningen dvs. inden vi har "kastet" vores pige ud i situationer der gjorde hende angst, startede vi smaat og sorgede for fysisk motionering inden (fysisk aktivering afhjaelper angst) og kombineret med godbiddere og masser af opmuntring.

Disse ting gjorde vi inden vi fik thunderen, men det var ikke nok for hende at afhjaelpe angsten til visse fremmede, men kombineret med Thunderen, virker det:yeah:.

 

Vi har lige vaere i Home depot idag og hilse paa en masse frygtindgydende taarnhoje maend og Chloe var bare glad og rolig og tog imod og sogte.

 

Jeg har ogsaa lagt maerke til at hun er begyndt at gabe naar hun ser Thunderen eller lige har faaet den paa - Det maa altsaa betyde et eller andet:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi bruger den til vores pige for angst og den virker bemaerkelsesvaerdigt for hende. Vi saa forst en virkning efter 4 dages brug.

 

Der er garanti og fuld returret i 45 dage. Det vil sige man har hele 45 dage at afprove Thunder i og faa sine penge tilbage. Bedre forhold kan der vist ikke blive uanset om man er skeptisk eller ej. Man har intet at tabe ved at prove.

 

Men som med alt andet nyt man introducerer for sin hund, skal den forst vaennes til thunderen .

 

Desuden anbefaler jeg at man giver det ihvertfald en uge, med thunderen paa dagligt i flere timer og sorger for at man faar en ekspert til at vise sig hvor stramt og hvordan den skal sidde, da tryk punkterne maerkes af hunden ellers vil thunderen ikke have effekt. Dog skal det selvfolgelig heller ikke vaere saa stramt at hunden foler ubehag.

 

Jeg synes ogsaa det er vigtigt at bruge den som led i traeningen dvs. inden vi har "kastet" vores pige ud i situationer der gjorde hende angst, startede vi smaat og sorgede for fysisk motionering inden (fysisk aktivering afhjaelper angst) og kombineret med godbiddere og masser af opmuntring.

Disse ting gjorde vi inden vi fik thunderen, men det var ikke nok for hende at afhjaelpe angsten til visse fremmede, men kombineret med Thunderen, virker det:yeah:.

 

Vi har lige vaere i Home depot idag og hilse paa en masse frygtindgydende taarnhoje maend og Chloe var bare glad og rolig og tog imod og sogte.

 

Jeg har ogsaa lagt maerke til at hun er begyndt at gabe naar hun ser Thunderen eller lige har faaet den paa - Det maa altsaa betyde et eller andet:hmm:

 

Hvor dejligt med Chloe!

 

Jeg synes ikke jeg ser gaben på hunde som led i afslapning, det er mere dybe suk der kommer.

 

Gaben siges at være et pacificerende signal, men der kan naturligvis være mere i det end som så

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hvor dejligt med Chloe!

 

Jeg synes ikke jeg ser gaben på hunde som led i afslapning, det er mere dybe suk der kommer.

 

Gaben siges at være et pacificerende signal, men der kan naturligvis være mere i det end som så

 

Ja, jeg undrede mig derfor en del over det. Hun gjorde det et par gange igaar samtidig med hun logrede med halen. Saa kan ikke helt forene det med hinanden, med mindre hun forbinder thunderen med at der skal "ske" noget samtidig med hun finder ro med den paa. Det kunne sikkert vaere en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg undrede mig derfor en del over det. Hun gjorde det et par gange igaar samtidig med hun logrede med halen. Saa kan ikke helt forene det med hinanden, med mindre hun forbinder thunderen med at der skal "ske" noget samtidig med hun finder ro med den paa. Det kunne sikkert vaere en mulighed.

 

Ja hunden kan bruge det "at gabe" som et dæmpende signal. Enten for at dæmpe andre eller sig selv. Det er derfor du foreksempel vil se hende gabe når i skal ud at gå. Hun glæder sig og forsøger at dæmpe sig selv. :) Det at hun gaber og logrer KAN være fordi hun er utryg ved Thundershirt (alt efter hvordan hun logrer), men tror helt sikkert det er fordi hun glæder sig til at få den på. Du nævner nemlig ikke noget om at hun forsøger at undgå at få den på. ;) Så skal vi ikke gå ud fra at hun synes det er behageligt. :D

 

Jeg har også bestilt en til min hund, en bullmastiff, som ikke har lært at være alene hjemme endnu. Så håber det kan hjælpe lidt på utrygheden når "flokken" forlader staklen ;)

 

Mangle hilsner René

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja hunden kan bruge det "at gabe" som et dæmpende signal. Enten for at dæmpe andre eller sig selv. Det er derfor du foreksempel vil se hende gabe når i skal ud at gå. Hun glæder sig og forsøger at dæmpe sig selv. :) Det at hun gaber og logrer KAN være fordi hun er utryg ved Thundershirt (alt efter hvordan hun logrer), men tror helt sikkert det er fordi hun glæder sig til at få den på. Du nævner nemlig ikke noget om at hun forsøger at undgå at få den på. ;) Så skal vi ikke gå ud fra at hun synes det er behageligt. :D

 

Jeg har også bestilt en til min hund, en bullmastiff, som ikke har lært at være alene hjemme endnu. Så håber det kan hjælpe lidt på utrygheden når "flokken" forlader staklen ;)

 

Mangle hilsner René

 

 

Ja, jeg tror det er noget i den stil der foregaar. Hun virker mere tilpas naar hun faar den paa og logrer naar jeg kommer med thunderen, paa en imodekommende facon. Saa hun er absolut ikke bange for thunderen eller afviger den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg måtte prøve en til Luca, de 45 dages returret gjorde udslaget!

 

Kan kun sige den bliver her i huset!! Luca elsker den, og efter kun 2 dages brug er der forskel. Luca er bange for fyrværkeri, og det at gå tur nu er svært for hende. Men med thundershirten er hendes angst klart mindre ude, hun er i stand til at reagere på kommandoer, hvilket hun ikke var før!! Så jeg håber det gør jeg lige så stille kan træne hende. I hvert fald indtil næste år.

 

Indenfor bliver hun utrolig træt og smider sig i sin kurv med benene lige i vejret. Kommer der et brag rejser hun sig, men behøver ikke flygte nedenunder.

 

Jeg tror den gør en forskel. I hvert fald har den taget toppen af angsten her.

 

Kh

Charlotte

Link til indlæg
Del på andre sites

Selve reklamefilmen synes jeg er utroværdig, da der kan have været mange træningssessions mellem klippene, men Pia "positiv træning" som arbejder med TTouch var her i lørdags og give Pelle en behandling og jeg spurgte til Thundershirten. Pias erfaring er at den hjælper på nogle hunde og ikke har den mindste effekt på andre, så de 45 dages prøvetid er rigtig godt synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu har jeg også mødt en fra træning, som bruger den.. Og hun ved heller ikke selv om hun er overbevist om konceptet med thundershirten. Men hun siger, at den virker på hendes hund.

 

Kom til at tænke over det igen. Specielt da jeg havde ham med ned til min bedste i torsdags. Der kunne han slet ikke finde ro, men var hele tiden på mærkerne. Skønt, han har været der flere gange og der sker ærligt talt ikke så meget hjemme ved hende, så der var overhovedet ingen grund til, at han var på mærkerne. Så jeg tror altså at jeg vil prøve at give den en chance.

Jeg vil bruge den for at berolige ham i situationer hvor han er ængstelig og derfor slet ikke kan falde til ro.

 

Så nu bestiller jeg den i denne her nattevagt og så må vi ses hvad der sker. Melder tilbage, når jeg har fundet ud af noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte 2 stk., for at finde ud af, om den kunne dæmpe stress (ikke fjerne) på én af mine OP hunde, og fjerne angst for bilkørsel ( hun er ikke "fysisk" køresyg, det foregår i hendes hovede ;) ) , de er afprøvet på forskellig måde, men de har ikke haft, den fjerneste effekt.

Så jeg har 2 stk billigt til salg., uden retur ret ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg også mødt en fra træning, som bruger den.. Og hun ved heller ikke selv om hun er overbevist om konceptet med thundershirten. Men hun siger, at den virker på hendes hund.

 

Kom til at tænke over det igen. Specielt da jeg havde ham med ned til min bedste i torsdags. Der kunne han slet ikke finde ro, men var hele tiden på mærkerne. Skønt, han har været der flere gange og der sker ærligt talt ikke så meget hjemme ved hende, så der var overhovedet ingen grund til, at han var på mærkerne. Så jeg tror altså at jeg vil prøve at give den en chance.

Jeg vil bruge den for at berolige ham i situationer hvor han er ængstelig og derfor slet ikke kan falde til ro.

 

Så nu bestiller jeg den i denne her nattevagt og så må vi ses hvad der sker. Melder tilbage, når jeg har fundet ud af noget..

 

Har du haft sat ham i line og holdt ham på skødet, så han ikke kunne trisse rundt? Ofte skal der ikke mere til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Har du haft sat ham i line og holdt ham på skødet, så han ikke kunne trisse rundt? Ofte skal der ikke mere til :-D

 

Han kan heller ikke finde ro på skødet af mig.. Det virker en gang imellem.. Men han kan sjældent finde ro ret tit der, hvis han er i det mode..:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Tråden er et år gammel og handler om selve thundershirt, der er altså ikke nogen der sælger den (jo, butikkerne selvfølgelig):blink:

 

Anne..... Drentsche skrev:

 

Jeg købte 2 stk., for at finde ud af, om den kunne dæmpe stress (ikke fjerne) på én af mine OP hunde, og fjerne angst for bilkørsel ( hun er ikke "fysisk" køresyg, det foregår i hendes hovede ;) ) , de er afprøvet på forskellig måde, men de har ikke haft, den fjerneste effekt.

Så jeg har 2 stk billigt til salg., uden retur ret ;)

 

Men det blev jo skrevet 1.2.20012 så det er ikke sikkert hun har dem mere :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...