Hop til indhold

Forvirring omkring Olivers?


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Størstedelen af det der kaldes bi-produkter, som det fremgår af listen der er givet tidligere i tråden, vill ejeg ikke have betænkeligheder ved at stoppe i hovedet på mig selv, og da slet ikke i hovedet af min hund.

 

Man skal altså ikke så fandens mange år tilbae i tiden, førend stort set alt fra slagtedyr blev anvendt til konsum. I dag har man bare svært ved at sælge visse ting, som eksempelvis haler, tæer og lignende. Blodpølse er jo heller ikke just dagens ret i dag, desværre.

 

Ifølge vores lokale slagter, så er de ting altså et vældig stort hit her i området... det må være de der sjællændere, der ikke ved hvordan en god grisehale skal tilberedes :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
Min mor EEEELSKER grisehaler.:-)

Muligt de smager godt, men kan ikke få mig selv til at forsøge at smage dem.:syg:

 

Det er heller ikke mad efter min smag - måske jeg bare har været uheldig, men syntes de er ret fede.

Selve kødet er jo ret smagfuldt - jeg kan ret godt lide de udskæringer på dyret, som har været godt brugt da dyret levede... hals osv er bare det bedste :mums: ... hvis det er lavet korrekt :mrgreen:

 

Slut med OT herfra :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brokker mig ikke over kvaliteten af foderet,men ærgrer mig over at det ikke lader til at mine hunde fungerer så godt på det "nye" Olivers som på det gamle. Og når det er tilfældet, har jeg svært ved at tro at der ikke er ændret på indholdet.

Gaia har, så vidt jeg ved, fået Olivers hele/det meste af sit liv. Reiki har fået det i omkring 3 år. Begge har fungeret upåklageligt på det og har været vilde med det. Det er ikke længere tilfældet, og det ærgrer mig, for helt ærligt har jeg svært ved at finde et foder af tilsvarende eller bedre kvalitet til en pris jeg synes er rimelig (jeg vil gerne betale for kvalitet -men IKKE 700kr for 4-5kg som man ser ved f.eks. ziwipeak) og som mine hunde osse fungerer på.

 

Jeg har prøvet luposan, taste of the wild og wolfblut -ingen af dem med succes. Så jeg håber da at hundene kommer til at synes Olivers er lækkert igen, når de lige har haft lidt tid til at vænne sig til det.

Og jeg håber at Reiki ikke bliver ved at skide så meget (med andre ord: at det ikke skyldes foderet men noget andet han har spist).

 

Jeg tror såmænd ikke kvaliteten af indholdet er forringet -men noget er jo i hvert fald ændret, og det lader ikke til at jeg er den eneste der har hunde som ikke fungerer ligeså godt på det efter ændringen

 

 

Lidt OT, men tænkte på om du har kigget på Acana eller Lukullus? Synes ingredienslisten fra Oliver's minder lidt om de to:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle

 

Jeg tænkte, at det kunne være i orden, hvis jeg lige uddybede på nogle af de mest generelle spørgsmål i debatten. Forhåbentlig kan vi komme nogle af de største, og desværre forståelige, undringer til livs i forbindelse med vores skift til danske leverandører.

Først er det vigtigt at sige, at der PÅ INGEN MÅDE er gået på kompromis med kvaliteten.

Det er rigtigt at vi for nylig har ændret vores deklarationer, så de nu lever op til EU kravene. Man må deklarere på to forskellige måder, og på vores prøveposer har vi brugt en kort version af pladsmæssige hensyn. Og på vores foderposer og webshop, så bruger vi en anden længere version. Derfor ser indholdet forskelligt ud – men det er det bestemt ikke. Samme gode indhold, men nu på nye poser.

Det er ligeledes korrekt at der er sket enkelte ændringer i vores foder i forbindelse med skiftet til dansk leverandør - dog ikke til det værre - tværtimod.

Ændringerne kan ses nedenfor:

Generelt har vi fjernet lucerne og risklid fra alt foder. I stedet tilsætter vi fremover Cikorierod for at tilføje inulin, der virker som næring til de gavnlige bakterier i tarmen, og derfor er med til at opretholde og forbedre den naturlige tarmflora.

Vi har valgt en lidt grovere formalingsgrad af råvarerne i foderet for at forbedre fordøjelsen, modvirke voldsomme fald i blodsukkeret og give en længere mæthedsfornemmelse. Derfor har foderet en mere ru overflade end tidligere.

For at få et mere sprødt foder er selve produktionsteknikken ændret. Dette gør at overfladen nu bliver mere tør, da olien trækker sig ind i foderet.

Vi håber virkelig at vi har gjort det mere klart for alle. Vi beklager meget den misforståelse der har været, som vi uden tvivl må tage på vores kappe. Forhåbentlig står det mere klart nu, at der har været få ændringer (vi tror på, at det er til det bedre) og der har været forskel i deklarationen, dels af pladsmæssige hensyn og dels i forhold til EU-kravene for deklaration.

 

Vi er altid meget interesserede i, at høre jeres mening og den meget konstruktive kritik, som vi har fået ud af denne debat. Derfor kan I altid skrive til min mail [email protected], så vi i fremtiden kan forebygge og helt undgå lignende misforståelser.

 

Må alle have en dejlig dag.

 

De bedste hilsner fra Pernelle/OLIVER'S

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle

 

Jeg tænkte, at det kunne være i orden, hvis jeg lige uddybede på nogle af de mest generelle spørgsmål i debatten. Forhåbentlig kan vi komme nogle af de største, og desværre forståelige, undringer til livs i forbindelse med vores skift til danske leverandører.

Først er det vigtigt at sige, at der PÅ INGEN MÅDE er gået på kompromis med kvaliteten.

Det er rigtigt at vi for nylig har ændret vores deklarationer, så de nu lever op til EU kravene. Man må deklarere på to forskellige måder, og på vores prøveposer har vi brugt en kort version af pladsmæssige hensyn. Og på vores foderposer og webshop, så bruger vi en anden længere version. Derfor ser indholdet forskelligt ud – men det er det bestemt ikke. Samme gode indhold, men nu på nye poser.

Det er ligeledes korrekt at der er sket enkelte ændringer i vores foder i forbindelse med skiftet til dansk leverandør - dog ikke til det værre - tværtimod.

Ændringerne kan ses nedenfor:

Generelt har vi fjernet lucerne og risklid fra alt foder. I stedet tilsætter vi fremover Cikorierod for at tilføje inulin, der virker som næring til de gavnlige bakterier i tarmen, og derfor er med til at opretholde og forbedre den naturlige tarmflora.

Vi har valgt en lidt grovere formalingsgrad af råvarerne i foderet for at forbedre fordøjelsen, modvirke voldsomme fald i blodsukkeret og give en længere mæthedsfornemmelse. Derfor har foderet en mere ru overflade end tidligere.

For at få et mere sprødt foder er selve produktionsteknikken ændret. Dette gør at overfladen nu bliver mere tør, da olien trækker sig ind i foderet.

Vi håber virkelig at vi har gjort det mere klart for alle. Vi beklager meget den misforståelse der har været, som vi uden tvivl må tage på vores kappe. Forhåbentlig står det mere klart nu, at der har været få ændringer (vi tror på, at det er til det bedre) og der har været forskel i deklarationen, dels af pladsmæssige hensyn og dels i forhold til EU-kravene for deklaration.

 

Vi er altid meget interesserede i, at høre jeres mening og den meget konstruktive kritik, som vi har fået ud af denne debat. Derfor kan I altid skrive til min mail [email protected], så vi i fremtiden kan forebygge og helt undgå lignende misforståelser.

 

Må alle have en dejlig dag.

 

De bedste hilsner fra Pernelle/OLIVER'S

 

 

Tak Pernelle!

 

Det var fint du kom på. Må man stille spørgsmål her eller kun pr. mail?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Ninjamor

 

Du er velkommen til både at skrive her eller privat, alt efter hvad du har det bedst med. Fordelen ved at stille spørgsmålet her er jo, at nogle måske sidder inde med det samme spørgsmål og på den måde kan de også få svar :)

 

De bedste hilsner fra Pernelle/OLIVER'S

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pernelle,

 

Jeg ringede til jer i dag, netop for at få aflklaret den her problematik/forvirring der er opstået efter ejerskiftet og flytningen af produktionen.

Fyren jeg talte med, fortalte at reglernen i Canada var blevet slækket og at en af grundene til at i flyttede produktionen, var at regler indenfor EU nu var blevet stregnere end dem i Canada (så vidt jeg forstod). Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogen konkret sammenligning af lovgivningen på det Candiske marked vs. det europiæske marked. Jeg har desuden svært ved at finde de to lovgivninger. Kan du hjælpe med de konkrete paragraffer og evt. med en sammeligning af de to lovgivninger?

 

Din kollega fortalte mig at fødevare (selvom de er "gode") i hundefoder bliver kaldt animalske bi-produkter på det europæiske marked, men hvordan ser man så forskel på de "gode" bi-produkter og dårlige, som f.eks. klør, hove, næb osv.? At man måtte skrive kød har jeg altid følt var min garanti for at det var rigtige fødevare (f.eks. kød, hjerte, lunge osv) der var i produktet og jeg føler nu at jeg ikke helt kan stole på hvad jeg giver min hund, når (det der efter min mening) er gode produkter som f.eks. Olivers og (hvad der efter min mening) lavkvalitets-produkter som Eukanuba og RC kalder deres såkaldte "kød" det samme - nemlig animalske biprodukter. Desuden har jeg altid vejet det tungt at det melede kød var f.eks. KyllingeKØDmel og ikke bare kyllingemel, da det sidst nævnte ikke er specificeret hvad fra kyllingen der er melet - det kan derfor være klør, knogler osv. uden at man ved det.

 

Jeg kan forstå at tanken med at stramme reglerne på det europæriske marked, var at gøre fodermarked mere gennemsigtigt, men jeg synes altså det er sket det helt modsatte!

Så vidt jeg fortstår må i ikke længere, kalde tingende det det rent faktisk er, og det er enorm forvirrende!!

 

Jeg blev glad for at høre at i ikke har ændret jeres personlige krav (fortalte din kollega mig), men jeg er ked af at det er så lidt tydeligt!

Jeg håber i på en måde kan komme til at beskrive nogle af jeres krav og produktionslinje/proces på hjemmeside, når nu jeres ingrediensliste ikke længere kan sige det nødvendige!

 

Vuf fra Line

 

Ps. Din kollega sagde at der var en beskrivelse af EU-reglerne i jeres FAQ, men det har jeg ikke kunne finde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pernelle

 

Hvis det er sådan at nye EU regler siger at alt materiale til hundefoder skal kaldes bi-produkter, så dels overholder rigtig mange producenter ikke reglerne dels gør Olivers, så vidt jeg har skimmet, det heller ikke i deklarationerne på hjemmesiden

 

Hvis et dyr er beregnet til hundefoder kan man læse sig til at det er denne hensigt alene, der kan afgøre at hele dyret er et bi-produkt, det må betyde, at en hel ko som lige før den slås ihjel går ind ad én slidske, den til hundefoder, er et bi-produkt og dens søster som går ind ad en anden slidske, den til konsum, ikke er et bi-produkt for lige at sætte billeder på.

Son Line Lykke Hansen skriver har vi, forbrugerne, ikke skyggen af chance for at vide om det er den hele ko der anvendes eller et parti halskød/struber, klove og huder eller andre produkter fra industrien, når det bare betegnes kød- og animalske bi-produkter.

 

Jeg kan tage fejl, men jeg har svært ved at tro på at reelt muskelkød ikke må deklareres som sådan? Er det kommet så vidt at EU ikke tillader producenten at skrive f.eks. kyllingebryst, hvis kyllingebryst er en ingrediens?

 

Jeg går netop udenom en masse bi-produkter da jeg ikke kan vide hvad disse består af. Ligesådan kan jeg ikke vide, at der ikke er tilsat konservering, farve- og smagsstoffer i et foder der indeholder bi-produkter og produkter, da producenten ikke behøver deklarere en tilsætning han ikke selv har tilført foderet. Halv og helfabrikata (bi-produkter) kan være farvet og konserveret i stor stil. Så medmindre reglerne er lavet helt om, ved jeg ikke hvad jeg fodrer med, når jeg fodrer med bi-produkter.

 

Er reglerne omkring dette ændret? Jeg vil meget gerne tage fejl da det vil gøre det langt nemmere for mig at købe foder til Pelle :-D

 

Jeg håber du vil svare på disse spørgsmål, eller linke til infomateriale

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor, jeg undskylder, men er sprunget fra side 2 og hertil, men fik du svar fra olivers?

 

 

... også melder jeg mig også under fanen med de forundrede, for flipsen er begyndt at klø sig helt vildt på ryggen og maven :genert:

 

 

 

EDIT: læste lige forrige side... og glæder mig til lidt mere afklaring!!

 

Pst.

Olivers har været inde og svare i tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

[quote name=potil;831331

... også melder jeg mig også under fanen med de forundrede' date=' for flipsen er begyndt at klø sig helt vildt på ryggen og mavQUOTE]

 

2 af mine egne hunde kan åbentbare heller ikke enes med Olivers foderet mere...

De klør og kradser sig konstant:confused:

 

 

Kan det mon skyltes at olien nu bliver bagt ind i foderet, og dermed er foderet nu blevet meget tørt:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

[quote name=potil;831331

... også melder jeg mig også under fanen med de forundrede' date=' for flipsen er begyndt at klø sig helt vildt på ryggen og mavQUOTE]

 

2 af mine egne hunde kan åbentbare heller ikke enes med Olivers foderet mere...

De klør og kradser sig konstant:confused:

 

 

Kan det mon skyltes at olien nu bliver bagt ind i foderet, og dermed er foderet nu blevet meget tørt:hmm:

 

Det kan godt være at det er fordi at foderet er blevet for tørt :blink:

 

Næste måned får han noget andet sådan midlertidigt tror jeg... min mor har tilbudt at han kan få noget af deres for at se om det ændre sig med kløen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Line

 

Jeg kan godt forstå din forvirring, og nu skal jeg forsøge at besvare dine spørgsmål. Jeg kender af gode grunde ikke indholdet af andre foderprodukter, men jeg kan svare på, hvad vi bruger til fremstilling af Oliver's.

 

Det kød der bruges i vores foder stammer fra dyr, der før slagtning er godkendt til humanføde. Det ferske kød består af det kød (uden knogler), der er tilbage efter de let tilgængelige stykker kød er fjernet, men det kan også være store partier af store lækre kødstykker, der er i overskud efter slagtning. Kødet er friskt og har naturligvis ikke overskredet almindelige udløbsdatoer. Næb, fjer og klør er fjernet i det kød, der bruges i Oliver's opskrifter.

 

Kyllingemel er det, der kaldes kød og benmel - altså baseret på kød og knogler. Knogler er er naturlig del af den kost en hund ville spise, hvis den levede frit i naturen, og så er det samtidig en god kilde til kalk og andre mineraler.

 

Vi er også noget frustrerede over de nye regler. Vi arbejder på en FAQ liste til vores hjemmeside, så det er let at få svar på de mest almindelige spørgsmål.

 

Og vi har bestemt ikke slækket på vores krav til Oliver's kvalitet ved at skifte produktionen til Danmark. Men det er klart at råvarerne nu dyrkes og forarbejdes andre steder end tidligere.

 

 

Med venlig hilsen

Pernelle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej Line

 

Jeg kan godt forstå din forvirring, og nu skal jeg forsøge at besvare dine spørgsmål. Jeg kender af gode grunde ikke indholdet af andre foderprodukter, men jeg kan svare på, hvad vi bruger til fremstilling af Oliver's.

 

Det kød der bruges i vores foder stammer fra dyr, der før slagtning er godkendt til humanføde. Det ferske kød består af det kød (uden knogler), der er tilbage efter de let tilgængelige stykker kød er fjernet, men det kan også være store partier af store lækre kødstykker, der er i overskud efter slagtning. Kødet er friskt og har naturligvis ikke overskredet almindelige udløbsdatoer. Næb, fjer og klør er fjernet i det kød, der bruges i Oliver's opskrifter.

 

Kyllingemel er det, der kaldes kød og benmel - altså baseret på kød og knogler. Knogler er er naturlig del af den kost en hund ville spise, hvis den levede frit i naturen, og så er det samtidig en god kilde til kalk og andre mineraler.

 

Vi er også noget frustrerede over de nye regler. Vi arbejder på en FAQ liste til vores hjemmeside, så det er let at få svar på de mest almindelige spørgsmål.

 

Og vi har bestemt ikke slækket på vores krav til Oliver's kvalitet ved at skifte produktionen til Danmark. Men det er klart at råvarerne nu dyrkes og forarbejdes andre steder end tidligere.

 

 

Med venlig hilsen

Pernelle

 

Hej Pernelle

 

Syntes det er rigtig dejligt, at du kommer på banen og gør det på en måde, så man som bruger herinde tydeligt kan se, at du står bag firmaet :5up:

 

Af ren nysgerrighed... til det fremhævede - hvad dækker det så helt nøjagtigt over, det du skriver?

Hvad er det som bliver fjernet - og bliver det fjernede solgt som alm. kød?

 

De partier af 'store lækre kødstykker'... hvad er det?

Er det alm. konsumkød, der er tæt på sidste udløb eller?

 

Et sidste spørgsmål:

 

Er ret nysgerrig omkring diverse fodringsmuligheder/produktionen - kunne det være en mulighed, at man som alm. dødelig kunne tiltuske sig en rundtur på Jeres fabrik/produktion og se hvordan I fremstiller Jeres foder og se ingredienserne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Dejligt at I er så mange, der sætter jer ind i at fodre jeres hunde med gode råvarer. Det sætter vi virkelig pris på!!

 

Og til dit spørgsmål – ja, de lettilgængelige stykker (filét, bryststykke mm.), de ryger simpelthen ud til os helt almindelige forbrugere. Det sker, at der er store partier af dette i overskud, og så bliver det altså også brugt til fremstilling af foder. Kødet overskrider naturligvis ikke udløbsdatoen!

 

Vi vil være lykkelige for besøg af vores kunder, men Oliver’s Petfood i Hvidovre er kun lager og administration, og det er måske ikke lige det, som du er interesseret i?

 

Mange hilsner fra Oliver's

Pernelle

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Synes lige at vi skylder en forklaring på, hvorfor vores foder har skiftet udseende:

Vi har valgt en lidt grovere formalingsgrad af råvarerne i foderet for at forbedre fordøjelsen, modvirke voldsomme fald i blodsukkeret og give en længere mæthedsfornemmelse. Derfor har foderet en mere ru overflade end tidligere. Samtidig er selve produktionsteknikken ændret - dette skulle gerne give et mere sprødt foder. Dette gør at overfladen nu bliver mere tør, da olien trækker sig ind i foderet.

 

Vi har haft en længere snak omkring det her med, at der er hunde, der begynder at klø sig. Vi har ikke fundet en endelig årsag endnu, men vil lede efter en årsag, så vi kan få løst problemet. Men vi kunne rigtig godt tænke os, om I prøvede at skifte over til foderet med lam eller fisk? Alternativt så kan det være en ide at give et tilskud af lakseolie (Oliver's Omega 3 Boost).

 

Mange hilsner fra Oliver's

Pernelle

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo en af de opdrætterer der har holdt ved i over 11 år hos jer og været tilfreds.

Så dejligt med lidt svar fra jer.

Mine vovser trives fint også på det nye danske og min respekt for firmaet er jo stor, idet jeg har påskønnet jeres store støtte fodermæssig og pengemæssig til det polske internat, de græske og de spanske stakkels hunde. Og Orangutanger.

Synes det skulle med ,og håber den nye ejer vil fortsætte i de spor fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ninjamor

 

Nu kommer der en længere smøre, som jeg håber er til at forstå ;o)

 

Vi har løbende skiftet vores foder til den danske produktion, men der er stadig et par produkter, der ikke er skiftet over endnu, da vi lige skal have tømt lageret. Derfor bruger vi de ”gamle” deklarationer på de produkter, der ikke kommer fra Danmark endnu. Vi har haft hjælp til udarbejdelse af vores nye deklarationer, for det er altså noget, der kræver ekspertviden. Derfor ville det undre mig meget, hvis de ikke lever op til lovgivningen…

 

Der findes to forskellige lovpligtige måder at deklarere på. Hvis man vælger det, der hedder ”kategori-deklaration”, så skal dele fra dyr (der ikke er rent fedt) deklareres som kød- og animalske biprodukter. Denne deklarationsform har vi kun anvendt på vores prøveposer af pladshensyn. Prøveposerne er nemlig så små, at der ikke er plads til den anden deklarationsform, som vi anvender på foderposerne og på webben.

 

Jeg kan godt forstå, at man kan blive ret frustreret over det her med indholdet i foderet til sine hunde. Jeg kan simpelthen ikke hjælpe med svar på hvad andre foderfirmaer bruger af kødkilder i deres foder, men jeg ved, hvad vi bruger i Oliver’s – og det kan vi stå inde for med god samvittighed. Hos Oliver’s er køddet godkendt til human føde før dyret slagtes. Kyllingekøddet består eksempelvis af det kød (uden knogler), der er tilbage efter de lettilgængelige stykker kød er fjernet, men det kan også være kødpartier, der er kommet i overskud. Hos os er næb, kløer og fjer fjernet, for det synes vi ikke hører hjemme… Køddet er friskt og har naturligvis ikke overskredet udløbsdatoen.

 

Hos Oliver’s har vi heller ingen kunstige farvestoffer, tilsætningsstoffer eller konserveringsmidler i vores foder.

 

Mange hilsner fra Oliver's

Pernelle

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ulla

Hvor er det dejligt at høre. Vi er i øjeblikket i fuld gang med Operation X-mas, hvor vi igen i år samler ind til forskellige hunde- og katteforeninger. Så vi håber meget på, at det bliver en endnu større succes end sidste år.

Vi vil gøre vores bedste her hos Oliver's for at fortsætte i de flotte spor, som Christian har lagt.

 

Mange hilsner fra Oliver's

Pernelle

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Synes lige at vi skylder en forklaring på, hvorfor vores foder har skiftet udseende:

Vi har valgt en lidt grovere formalingsgrad af råvarerne i foderet for at forbedre fordøjelsen, modvirke voldsomme fald i blodsukkeret og give en længere mæthedsfornemmelse. Derfor har foderet en mere ru overflade end tidligere. Samtidig er selve produktionsteknikken ændret - dette skulle gerne give et mere sprødt foder. Dette gør at overfladen nu bliver mere tør, da olien trækker sig ind i foderet.

 

Vi har haft en længere snak omkring det her med, at der er hunde, der begynder at klø sig. Vi har ikke fundet en endelig årsag endnu, men vil lede efter en årsag, så vi kan få løst problemet. Men vi kunne rigtig godt tænke os, om I prøvede at skifte over til foderet med lam eller fisk? Alternativt så kan det være en ide at give et tilskud af lakseolie (Oliver's Omega 3 Boost).

 

Mange hilsner fra Oliver's

Pernelle

 

Hej Pernille tak for forklaringer, super i kom på banen! Jeg vil gerne lige understrege at jeg ikke ved om min hunds kløe skyldes jeres foder, vi er igang med en udredning hos dyrlægen.

 

Problemerne med kløe/irritation i ørene hos min labrador opstod da vi skiftede fra adult til fiskevarianten. Pt får han lammevarianten og han er måske en anelse mindre irriteret, men det skyldes nok det medicin han har fået ved dyrlægen for at se om han har ørebetændelse. Han får også et dagligt tilskud af jeres omega 3 olie.

 

Nu prøver vi at skifte tilbage til adult inden længe og så må vi se om det har nogen effekt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ninjamor

 

Nu kommer der en længere smøre, som jeg håber er til at forstå ;o)

 

Vi har løbende skiftet vores foder til den danske produktion, men der er stadig et par produkter, der ikke er skiftet over endnu, da vi lige skal have tømt lageret. Derfor bruger vi de ”gamle” deklarationer på de produkter, der ikke kommer fra Danmark endnu. Vi har haft hjælp til udarbejdelse af vores nye deklarationer, for det er altså noget, der kræver ekspertviden. Derfor ville det undre mig meget, hvis de ikke lever op til lovgivningen…

 

Der findes to forskellige lovpligtige måder at deklarere på. Hvis man vælger det, der hedder ”kategori-deklaration”, så skal dele fra dyr (der ikke er rent fedt) deklareres som kød- og animalske biprodukter. Denne deklarationsform har vi kun anvendt på vores prøveposer af pladshensyn. Prøveposerne er nemlig så små, at der ikke er plads til den anden deklarationsform, som vi anvender på foderposerne og på webben.

 

Jeg kan godt forstå, at man kan blive ret frustreret over det her med indholdet i foderet til sine hunde. Jeg kan simpelthen ikke hjælpe med svar på hvad andre foderfirmaer bruger af kødkilder i deres foder, men jeg ved, hvad vi bruger i Oliver’s – og det kan vi stå inde for med god samvittighed. Hos Oliver’s er køddet godkendt til human føde før dyret slagtes. Kyllingekøddet består eksempelvis af det kød (uden knogler), der er tilbage efter de lettilgængelige stykker kød er fjernet, men det kan også være kødpartier, der er kommet i overskud. Hos os er næb, kløer og fjer fjernet, for det synes vi ikke hører hjemme… Køddet er friskt og har naturligvis ikke overskredet udløbsdatoen.

 

Hos Oliver’s har vi heller ingen kunstige farvestoffer, tilsætningsstoffer eller konserveringsmidler i vores foder.

 

Mange hilsner fra Oliver's

Pernelle

 

 

Jeg synes intet af det du skriver er uforståeligt, men det er ikke dækkende nok for mig.

 

Vi kan diskutere kategori 3 fra nu og til næste sommer, i dit svar savner jeg svar på de spørgsmål jeg har stillet vedr. bl.a. benævnelsen af kødstykker. Men skidt vi kommer nok ikke længere, det var pænt af dig at give dig tid til at se forbi :vinke:

 

 

 

Iøvrigt er jeg sikker på at en invitation til fabrikken som fremstiller Olivers ville blive taget imod med stor begejstring, der er virkelig interesse for katte/hundefoder

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...