Hop til indhold

Buster - endnu en spansk hund bliver dansk :)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Det gik Så fint med tandrensningen i dag. Det så værre ud, end det viste sig at være. Da al tandstenen og skidtet kom væk, så har han simpelthen kridhvide, rigtig flotte tænder indenunder. Ingen knækkede, og ingen det var nødvendigt at fjerne nu. Ét sted er der kommet en lille "lomme" mellem tandkød og tand, men det så ikke ud til, at det gør ondt på ham, og da hans tænder ellers var så flotte og stærke, så kan det være, det nu går i orden selv. Ellers må vi se på det med tiden. Jeg er SÅ glad. Hans tænder er virkelig flotte nu, og jeg er så lettet over, at han ikke skulle have fjernet nogen. Yay! Han ER bare en sej lille overlever med gode gener, er han. :lun: :banan:

 

Og han tog det så pænt at komme til dyrlægen, han var rolig og ville gerne nusses af både dyrlæge og sygeplejerske og sagde ikke det mindste, da han fik bedøvelsen.

Han fik renset tænder, fik renset ører i dybden - såret på øret fra hundebiddet på internatet er i øvrigt næsten fuldstændig helet nu, og man kommer ikke til at kunne se noget der - fik klippet pelsen mellem trædepuderne og klippet negle. Og Geneviève så ham efter igen på alle ledder og kanter, og han er sund og stærk trods flåtfeberen og det lange internatophold.

Han vågnede stille og roligt, ville absolut på benene og vaklede hen i mine arme (jeg var på klinikken i al den tid han var inde) og så lagde han sig i Genevièves hunds kurv og puttede, mens han vågnede langsomt.

 

Pyh ... er bare så glad for, at det er overstået og at han nu bare har tiptoptænder uden tandsten og andet snask. :yeah::lun:

 

Nøj, hvor dejligt - både med tænderne og at han fik en så god oplevelse! :5up: Det må altså være rart for ham, at pludselig ha så fine, rensede tænder. Og hvor er det dejligt at han søgte dig, når han var omtåget - det er jo en kæmpe cadeau til dig, hans reddende engel... :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 249
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er SÅ ufatteligt. Jeg er bare jordens heldigste hundemor at have fået sådan en superhund som ham. Og Charlie.

Jeg mener det, alle dem, som i løbet af de sidste 4 år har set på ham og tænkt "nej tak", de har fortjent at ærgre sig på samme måde som de pladeselskabschefer, der sagde nej tak til at signe Beatles. Hæ. :lun::hjerte:

 

Buster er også en heldig hund, der er kommet til dig - og søde Charlie! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nøj, hvor dejligt - både med tænderne og at han fik en så god oplevelse! :5up: Det må altså være rart for ham, at pludselig ha så fine, rensede tænder. Og hvor er det dejligt at han søgte dig, når han var omtåget - det er jo en kæmpe cadeau til dig, hans reddende engel... :bighug:

 

Ja, det var rigtig fint. Nu er der ikke noget der generer eller gør ondt i munden mere, så nu kan hans tandkød få ro og han kan tygge kødben uden problemer - før havde han sådan et lidt tappert fjæs på, når han lå med et ben ... er så glad for at det er ordnet og at vi ikke ventede.

Og jaaa, han var så sød. "Zzzzzzmmmhnngghhh ... hmmm? ... hva ... hvor er mor ... zzzzmmmooooor ... nå, der, uhmmmmnussenussezzzzz". Han er en lille puttemøvs :lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så en lille billedserie fra i aftes, hvor vapperne fjumsede rundt inde i sengen :mrgreen:

 

Buster reder seng - "jeg skal altså liiiiiiige have det her lagen til at ligge ordentligt!"

389921_10150451833134586_565689585_8442405_1684985005_n.jpg

 

 

Så, nu ligger man udmærket. Men hov, hvad er nu det for et fjollefjæs Charlie har på?

374713_10150451832884586_565689585_8442403_1378086963_n.jpg

 

 

Åh, det er det kendte "pludselig-spassen"-humør. "Kom nuuu, vi skal da ikke sove, vi skal leeeeeege!!!"

393590_10150451833169586_565689585_8442406_1139765137_n.jpg

 

 

"Hvad laver du, Charlie? Hvorfor hopper du sådan rundt, pludselig?" - "Fordi jeg liiiige trænger til lidt sjov, årh, kom, brormand, lad os lege - kom, du kan ikke stå for mine store babysæl-øjne!!"

381877_10150451833609586_565689585_8442411_632035541_n.jpg

 

 

"Okay, så leger vi ... hvis jeg nu f.eks. liiiiige kilder dig lidt her, så ..." - "Yaaaauuhhhwwhh!!"

381405_10150451833344586_565689585_8442407_2051817976_n.jpg

 

 

"Yaaarrrhhhh, vælte-spasse-vapser!!!"

383984_10150451833469586_565689585_8442410_1187715688_n.jpg

 

 

"Pyyyyyhh ... det var skægt. Du er nu dejlig, storebror." - "Det er du også, lillebror."

380848_10150451833844586_565689585_8442412_1262140828_n.jpg

 

:lun:

 

 

Årh de billeder går lige i hjertet. Søde søde skønne vovser. Man kan ikke andet end at elske dem. Og lille søde buster, han er da ikke til at stå for da han reder seng og charlies ansigt da han ville lave skæg og ballade, det er skønt skønt skønt. Synes buster er så smuk og han har så meget fortjent at få sådan et dejlig hjem og blive elsket så højt og hvor er det intet mindre end fantastisk at Charlie tager så godt i mod ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik Så fint med tandrensningen i dag. Det så værre ud, end det viste sig at være. Da al tandstenen og skidtet kom væk, så har han simpelthen kridhvide, rigtig flotte tænder indenunder. Ingen knækkede, og ingen det var nødvendigt at fjerne nu. Ét sted er der kommet en lille "lomme" mellem tandkød og tand, men det så ikke ud til, at det gør ondt på ham, og da hans tænder ellers var så flotte og stærke, så kan det være, det nu går i orden selv. Ellers må vi se på det med tiden. Jeg er SÅ glad. Hans tænder er virkelig flotte nu, og jeg er så lettet over, at han ikke skulle have fjernet nogen. Yay! Han ER bare en sej lille overlever med gode gener, er han. :lun: :banan:

 

Og han tog det så pænt at komme til dyrlægen, han var rolig og ville gerne nusses af både dyrlæge og sygeplejerske og sagde ikke det mindste, da han fik bedøvelsen.

Han fik renset tænder, fik renset ører i dybden - såret på øret fra hundebiddet på internatet er i øvrigt næsten fuldstændig helet nu, og man kommer ikke til at kunne se noget der - fik klippet pelsen mellem trædepuderne og klippet negle. Og Geneviève så ham efter igen på alle ledder og kanter, og han er sund og stærk trods flåtfeberen og det lange internatophold.

Han vågnede stille og roligt, ville absolut på benene og vaklede hen i mine arme (jeg var på klinikken i al den tid han var inde) og så lagde han sig i Genevièves hunds kurv og puttede, mens han vågnede langsomt.

 

Pyh ... er bare så glad for, at det er overstået og at han nu bare har tiptoptænder uden tandsten og andet snask. :yeah::lun:

 

Hvor er han bare dygtig. Fantastisk som han formår at tage tingene som de kommer og tilpasse sig, stille og roligt:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Ja, det var så det. Det tog 14 dage. I dag var Buster så kæk, modig og ubekymret, da vi gik eftermiddagstur over til parken, at jeg tænkte "nu prøver vi altså lige at gå ned til Søerne." Og det gjorde vi så. Tadaaa - et styks hund, som nu går nydeligt tur uden frygt eller panik. :yeah:

Han ser lidt pjevset ud på billedet (og kortbenet, det var vist en lidt sær vinkel jeg stod i i forhold til ham, fordi jeg havde ham i snor) men det var bare fordi han vist syntes, det var irriterende at mor gerne ville have ham til at stå stille, så jeg kunne knipse ham :-):lun::

 

373816_10150459930074586_565689585_8465144_1344453511_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Årh de billeder går lige i hjertet. Søde søde skønne vovser. Man kan ikke andet end at elske dem. Og lille søde buster, han er da ikke til at stå for da han reder seng og charlies ansigt da han ville lave skæg og ballade, det er skønt skønt skønt. Synes buster er så smuk og han har så meget fortjent at få sådan et dejlig hjem og blive elsket så højt og hvor er det intet mindre end fantastisk at Charlie tager så godt i mod ham.

 

Årh. :kys:

 

I er altså så søde alle jer, som følger med i Busters udvikling siden han kom. Og jeg er bare så glad for at kunne dele hans (nu) lykkelige historie. Folk kan lige komme igen og sige, at internathunde fra udlandet med en hård fortid nok er en mega-udfordring og har adfærdsproblemer og hvad ved jeg. Så kan de da kigge på Buster, som bare er hund for dummies og ikke kunne være nemmere, sødere eller mere fantastisk til at tilpasse sig sit nye liv og falde til i familien. :lun: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
igen igen et super dejligt afsnit og blik ind i Busters Verden;) Meget godt navn, til en hund med særlige evner:) Skont at han har fået renset tænder og tog det pænt og skønt at han bare geren går tur nu!

 

Jeg håber ikke nytårs skyderierne kommer til at betyde noget negativt i den forbindelse!

 

Ja, det er bare dejligt. Vi har jo desværre brag og hyl her i tide og utide allerede, men når vi er hjemme tager de sig ikke meget af det. Ude farer Buster lidt sammen, men jeg synes, han tager det pænt. Til nytår skal vi heldigvis ud til en god ven, som bor i et meget fredeligt område, hvad angår fyrværkeri. Sidste år var vi der også, og Charlie var kun smånervøs i ti minutter lige der kort efter midnat hvor der var lidt, resten af aftenen og natten var han cool og rolig.

Kan ikke være her nytårsaften, for indre Frederiksberg er en ren krigszone, puha. Så håber det bliver ok for Buster til nytår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
JaaaaaaaahhhhH!!!!! Så valgte du at få ham.. læste sidst med hvor du skrev du var forelsket :lun: Rigtig meget tillykke med den lille familieforøgelse... Og hvor er han da kær selvom verden lige har forandret sig for ham! <3

 

Tusind tak :kys:. Ja, der er jo sket meget her :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg synes bare det er så sød en historie, og det er så hygeligt at følge hans udvikling, især når det bare kører så godt med ham.

Muligt han er en hund for dummies, men jeg tror nu han har været heldig at havne hos dig og søde Charlie, der også har taget så fint imod ham.

 

Jeg tror, vi alle tre (fire med Bowie, seføli :lun:) bare passer rigtig godt sammen. Han ER en fantastisk hund, det er virkelig en god psyke og fysik han har, så sund og god som han er trods sit hårde liv. Men altså, jeg er så glad for, at internatet jo netop havde informeret om, at han skulle have et rimelig tilbagelænet hjem med en anden hund, og at de og Spanske Hunde bakkede hundrede op om at det var et godt match med Charlie og mig. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Så bringer vi den dramatiske fortælling fra det virkelige liv: "Kampen om den Irske Frisbee" - starring Charlie og Buster. :mrgreen:

 

Det er en grå og stormfuld eftermiddag, og Charlie og Buster er kommet i legehumør. Buster har opdaget, at den irske plysfrisbee med piv er en virkelig fed ting.

391944_10150460979744586_565689585_8468682_153258055_n.jpg

 

 

Meeeen, Kong-reb-elgen er nu heller ikke dårlig. Der er bare lige det, at man skal passe på med at give slip på den frisbee der, hvis man først har fundet den frem ...

378645_10150460980134586_565689585_8468684_1539313936_n.jpg

 

 

For PLUDSELIG har ens frække lillebror nappet den og er stukket af. "Mmmmmmhhmmm, det er min!"

393391_10150460980439586_565689585_8468688_1345707028_n.jpg

 

 

"Uhm, det ER bare min yndlingsfrisbee!"

380797_10150460980549586_565689585_8468690_1085444257_n.jpg

 

 

"Hvad siger du, mor? Give slip? Er du gal, jeg har den, mig, mig, grrrrrrryaaarrrhh!!"

374290_10150460979679586_565689585_8468680_1044957926_n.jpg

 

 

Charlie gnøffer glad i frisbee'en og Buster kommer nonchalant ind i stuen. "Tra-la-laj, jeg er såmænd bare træt, ja, jeg vil se riiiigtig træt ud nu, uuuhhh, jeg må gabe - *gaaaaaaaaab*"

378425_10150460980484586_565689585_8468689_1539755787_n.jpg

 

 

Blændet af Busters nyrensede, plinghvide tænder spærret op i det store gab er Charlie kort tid distraheret fra frisbee'en. "Nøøøj ... de er blevet flotte, hva?"

Og HAPS - "Nu er den min igen. Og jeg må godt beholde den, ja? Jeg er så nuttet, jo ..."

376485_10150460979859586_565689585_8468683_1803792373_n.jpg

 

 

Men han er jo hurtig, ham Charlie ... hmmm, hvad skal jeg gøre ... jo, jeg ved det!! Jeg gemmer den her i min dyne, så finder han den aldrig!!"

387620_10150460980609586_565689585_8468691_1849933381_n.jpg

 

 

"Pfffff ... "finder den aldrig", haha! Som om jeg ikke kender "gem godter i dynen"-tricket - jeg opfandt det trick, dy! Hæ, nu er den min igen."

- "Nåeh ... ihhhhh. Frække brormand. Men jeg elsker dig så højt, så det er okay, du må alligevel godt beholde den. Så længe jeg må have løven, den smager også godt, gør den. Uhmmmmmm ..."

376489_10150460980669586_565689585_8468692_543339504_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Wuuuh - i dag har Buster klaret en tur hele vejen rundt om Skt. Jørgens Sø nydeligt gående i snor og uden frygt eller panik. Næh, man var bare glad og snusede nød at gå i græsset og hilste på hundevenner og hyggede med brormand. Yay! Et par gange var halen liiiiiige ved at snige sig ned mellem benene, men flaps - så var den oppe igen og man gik glad videre. Han er altså så dygtig. :yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

I dag havde vi så endnu en "hvor meget er man mon faldet til nu"-test. Vi skulle nemlig hjem til min mor på besøg, til kaffe og æwleskiver og adventsgejl, og det var første gang, Buster har skullet på hyggebesøg hos nogen. Vi skulle jo gerne kunne holde jul hos min mor, så jeg var lidt spændt. Hvem gik nydeligt i snor derhjem? Jojo.

Da vi så ankom, så blev hele lejligheden og terassen og haven lige undersøgt, og Buster og Charlie tog glade imod de kyllingehapser, min mor sad klar med, når man lige kom drønende forbi hende. Ingen frygt, ingen forvirring. Så gik vi til bords, og Buster hoppede efter Charlie op på slagbænken og så sad de ellers der så pænt på hver side af mig. Eller nåja, pænt og pænt ... Buster havde en ide om, at hans poter liiiige helst skulle være oppe på bordet, så man kunne snuse til kaffe og æbleskiver og være HELT med. Måtte tage ham ned på bænken igen en 24-27 gange. Men han var hele tiden glad og nysgerrig og kæk. Til sidst lagde han sig ned og puttede op ad mig. Min stedfar fik en ostemad til kaffen også, og den var for Buster MEGET mere interessant end æbleskiver, som Charlie ellers er ret vild med. I et ubevogtet øjeblik, da han kun havde en kvart tilbage, så kom potetricket igen (jeg skal lige vænne mig til, at han er højere end Charlie og kan nå meget mere, yikes!) huggede Buster den og sprang ned på gulvet. Hvor osten hurtigt forsvandt, og brødet blev efterladt med smørsiden mod gulvet, mens Buster var ret så ligeglad med, at jeg havde brugt det der ord "nej".

Da vi havde spist tog hundene en lille tur i haven og så gik de i puttemode i sofaen.

 

Tja - så er der styr på det. Vi kan sagtens holde jul hos min mor. Men øh ... det kan godt være, vi skal have et andet siddearrangement end det med slagbænken, for ellers er jeg ikke sikker på, at juleanden bliver på bordet. Jeg kan bare ikke lade være med at være lidt lun over, at han er fræk. Fræk fremfor bange er et rimelig tydeligt sundhedstegn, jo. :-D:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ er man da ved at føle sig hjemme, når man kan være en fræk tyve hund der tager fra bordet, hehe Hvor er det skønt at han bare glad tager på besøg og er omkring nye mennesker:)

 

Han bliver jo sikkert mere og mere fræk efterhånden som han falder til, men det går somend nok også. Han skal jo også lige lære reglerne:)

 

der findes også en tyv her i huset...igår opdagede vi at alle pebernødderne i skålen på sofabordet var væk...hmmm, sheila havde været i stuen fem min alene, så tyven var nem at finde:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
SÅ er man da ved at føle sig hjemme, når man kan være en fræk tyve hund der tager fra bordet, hehe Hvor er det skønt at han bare glad tager på besøg og er omkring nye mennesker:)

 

Han bliver jo sikkert mere og mere fræk efterhånden som han falder til, men det går somend nok også. Han skal jo også lige lære reglerne:)

 

der findes også en tyv her i huset...igår opdagede vi at alle pebernødderne i skålen på sofabordet var væk...hmmm, sheila havde været i stuen fem min alene, så tyven var nem at finde:)

 

Ja, hehehe. Og altså, opdragelse skal der jo altid til - lidt frækhed gør ikke noget, og han er tydeligt klar over, at det er mig, som bestemmer. Det er ikke noget problem, og Charlie er jo sådan et dydsmønster, at det er helt kedeligt, fnis. Er bare så glad ... og min mor og min stedfar er bare så vilde med, at der er to hunde nu. Min mor stod også og knipsede billeder af os, som vi sad der på slagbænken. Og hun så sgu så lykkelig ud, sådan en lille smule knibe-en-tåre-glad-mormor-agtig ud, hahahaha. En hund var fedt nok, men to ser ud til næsten at gøre det ud for det der barnebarn, hun så gerne vil have. :-D

 

Haha, frække Sheila. Nåja, vi vuffere skal da også have julesul, ja? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
hvor skønt at Buster er det nye barnebarn:lol:

 

Og jeg mente altså heller ikke at Buster skal vide hvem der bestemmer, han ligner slet, slet ikke en hund hvor det bliver et problem! Men altså bare at han nok tager sig lidt friheder når han sådan bliver dus med det hele:blink:

 

I know. Det fangede jeg skam godt - jeg synes, frækhed er sjaw, så længe det er indenfor rimeligheden. Og det er netop dejligt, at han har mod og livslyst til at være småfræk nu. Min mor vil så gerne have en ruhåret foxterrier, og hun eeeelsker frække hunde, så det ... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Og lige et billede fra i går, hvor jeg skulle på jule-skattejagt på byens barer med et par veninder - min søde mor og stedfar var her og passe vapserne imens. Her er min mor, som nutter lidt med "børnebørnene" :lun:.

 

390753_10150466429514586_565689585_8490813_1894077562_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

I går havde vi fiiiiiine gæster på besøg. Nemlig Vita, Charlies lille græske kæreste, som kom sammen med hendes forældre. Vita er skam slet ikke utilfreds med nu at have hele TO lækre, spanske kærester, hahaha. Især ikke, når man får julegavedåse med godbidder af dem og masser af snusehygge og nussen. :mrgreen:

Det lykkedes mig at fange alle tre vapser på én gang i sofaen. :lun:

 

401747_10150472373699586_565689585_8514375_215621889_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...