Hop til indhold

Tyggepinde, guffer og andet "slik"


* Laila *
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt nysgerrig efter hvor tit I giver jeres hund(e) en tyggeting, hvad det er og hvor lang tid de er om at æde det? :confused:

 

Chinook er jo en stor bamse efterhånden og hvis han skal have noget i lidt mere end 2 minutter, så skal vi have fat i de store politistave, 20 cm tyretissere eller marvben af den rå frosne type. Men jeg synes jo det er lidt meget at give ham sådan en hver aften, så han skal dampe lidt af inden vi skal sove.

Grise-, kalve- og okseøre forvinder i løbet af få minutter og oksestruber tager heller ikke lang tid. For ikke at snakke om dentalsticks og andre bløde stænger - de er væk før jeg blinker. :vedikke::mrgreen:

 

Så hvad gør I? Og har I gode ideer til noget som holder længe, er interessant og som gerne er en smule "naturligt" :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en stor kasse stående på gulvet i køkkenet indeholdende alverdens hårde tyggeting som fx klove, ører, tyretissemænd, politistave og oksehudspinde... Det kan de tage som de lyster... Men det er ikke noget de spiser som sådan... De tygger som regel lidt i dem og efetrlader dem så...

 

Bløde tyggeting, som bøftænger og dentastix får de vel et par stykker af om ugen... Som oftest når jeg går fra dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger gnawlers det tager gerne et par dage. grise okse og kalveøre ordner hun på mindre end en halv time.

 

Er begyndt engang imellem at købe et okse(suppeben) ved slagteren, koge det og lade det køle af inden hun får det, det kan hun godt bruge en uges tid på.

 

Almindelige tyggeben er hun ikke så meget til, så bruger gerne dem med lidt gris om, dem nyder hun :-D men hun er jo heller ikke en stor hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook elsker at gnave i noget, jo mere jo bedre. Guskelov er det kun velsmagende ting han gider. Stoleben og vægge lader han være :blink:

Og sådan for min egen skyld, vil jeg gerne have at han kan bruge lidt mere end 2 minutter, for han er godt nok blevet træls teenager, som KRÆVER opmærksomhed hele tiden, selvom han er blevet gået tur med, trænet med, leget med og nusset med :oops:

 

Men jeg kan se at jeg ikke skal have dårlig samvittighed over at han får en politistav, tyretisser eller andet hårdt gnaveguf hver aften :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, nu ved jeg godt sådan en berner-basse, er noget større end en løve, men er alligevel enormt imponeret over at de kværner en politistav så hurtigt:shock: Charlie opgiver politistave før han går igang:lol: Jeg har kun købt politistave en gang, og de ligger stadig sådan lidt rundt omkring her:genert: Så de fleste har vi foræret til min mors hunde:mrgreen:

 

Mille er også flæk-mavben-hundetypen, men til tider har jeg et tyggeben med kallunfyld med til hende.. Det bruger hun da alligevel lidt tid på at hygge sig med:hmm: (hun er 23 kgs lille golden, men flække mavben, kan hun sgu alligevel:lol:)

 

Man kan ikke bruge sådan omvendt psykologi på hunde?:hmm: Man kan få de der knudeben der er en meter lange osv, bruger de ikk lang tid på dem, og måske bliver lidt trætte af at tygge på et tidspunkt, så de lige tager sig en slapper og går lidt frem og tilbage ala Charlie? Nej?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger et råt okseribben stort set uden kød fra slagteren 2-3 gange om ugen - dem elsker min hvalp. Bruger også de hvide oksehud "bones" man kan købe. Hun får dårlig mave af alm. tyggepinde. Hun har et par stykker af dem der hedder "nylabone" men dem er hun ikke helt vild med. Hun er en værre tygger og har faktisk ødelagt en bambus stol :fyfy: som nu er hendes indtil hun er færdig med at skifte tænder (eller stolen er splittet helt ad). Indtilvidere lader hun det øvrige møblement være i fred.:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske kan du proppe et griseøre ned i en kong? Så kan han bruge lidt tid på at få det ud?

 

Vi giver meget mindre tyggeting efter Voodoo er kommet, af en eller anden grund, men før fik Motor også næsten dagligt. De får så tit ben med kød på til aften og dem kan de gå og bytte og gnave på hele aftenen og lidt af morgenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi bruger bare alm. kødben.

 

Hvis de skal holde længe, så er det marvben/suppeben/bærende knogler (kært barn har mange navne). Hvis det skal være noget lidt lettere, så er det hesterygge eller hesteribben og som snack er det lamme og gederibben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nu mere rolig for at jeg bestikker ham med et godt ben eller større tyggeting hver aften. Han har heller ikke vist nogen tegn på "ubehag" :engel:. Han bliver hverken syg eller for tyk, så det må blive en forsat praksis.

 

Et grisøre i en Kong? Det må prøves, det kan være det kan holde ham beskæftiget et godt stykke tid :klap:

Og jep, marvben af den gode slags, bliver også tit til en udendørsbeskæftigelse - vores have ligner en efterhånden en gammel kirkegård :oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får næsten hver dag en tørret tyggeting af en art. Men jeg er nødt til at passe lidt på hendes vægt, så det bliver ikke alt for meget alt for tit.

 

Men ellers er det kanin-, lamme-, kalve og okseører, kallun, tyretissere i små stykker, havkatteguf, nakkesener og meget andet.

 

Nogle gange en fyldt frossen kong, men det er sjældent nu om stunder. Ellers kan jeg godt stikke hende et godt kødben her og der.

Link til indlæg
Del på andre sites

lige nu får mine en del tørret kalkunhalse, de stinker men hundene er lidt vilde med dem og de får dem bare ude, ellers er det ofte griseører, tørret lammekød og marvben, også de tørrede skinkeben man kan købe er et hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba

Min for også de fleste ting som er nævnt.

Kunne nu også godt tænke mig, at prøve noget nyt?

Han spiser bare ikke knuderne forenden

så har en del som jeg bare kan smide ud bagefter :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Min for også de fleste ting som er nævnt.

Kunne nu også godt tænke mig, at prøve noget nyt?

Han spiser bare ikke knuderne forenden

så har en del som jeg bare kan smide ud bagefter :confused:

 

Tror du skal være glad for, at han ikke æder knuderne. Nu har jeg hørt om 2 hunde i vores nære omgangskreds, der begge har været tæt på, at dø af kvælning, grundet de har forsøgt at sluge knuderne :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere fik Misja det meste som er nævnt i tråden, men skulle det holde mere end et par timer, var det okseknogler enten med lidt kød på eller uden. dem kunne hun bruge timer og dage på at gumle og gnave i, især sådan et ende stykke fra et okse lårben med brusk und alles var guff :mums:

 

Hun fik ofte et af de massive oksehuds "kødben", de helt store var bedre end politistavene som hun kun var 1-2 timer om at æde sig igennem :lol:

 

http://www.alttilhundogkat.dk/tyggeben_af_oksehud.6?/Generelt/HUNDE/Tyggeben%20m%20mere/Tyggeben%20(Gamle)/20105%20Blandet%203%20Str.%20Presset%20tyggeben%20af%20oksehud.%2014,%2021,%20og%2027%20cm./&showitem=6412

 

De kan købes mange steder irl, bla. i Super Bedst og Prima.

Dem med knuderne fik hun ikke, knuderne blev nemlig bidt af og forsøgt slugt og det holdt mine nerver ikke til...

 

I dag er hendes tænder slidte og ømme og en enkelt er flækket, så vi holder os til tørret griseøre og lig. tørret ting som hun får 1 af om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...