Hop til indhold

Folk har sagt at min hvalp ikke er OEB, men hvad er hun så?


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Hopsa: Det handlede jo ikke om at de var hundehandlere, hvordan skulle jeg kunne vide at EKC ikke er anerkendt til OEB's, og at det kun er International Olde English Bulldogge Association der er det?! Kan godt høre på dig at du synes jeg er en uvidende ung tøs, og det er jeg på sin vis også.. Men jeg prøver jo at finde en løsning, jeg vil gerne udslette alle hundehandlere, og jeg ville ALDRIG købe hund sådan et sted igen! :)

 

Hvad handlede ikke om at de var hundehandlere?

 

Ift. hvordan man skal vide forskellige ting på forhånd handler jo om hvor interesseret man er i at modtage de svar man modtager konstruktivt, på de spørgsmål man stiller.

Du har skrevet at du selv mener du virkelig har reseachet på emnet, men jeg har ikke kunne læse hvad du egentlig har fundet ud af og heller ikke hvordan?

 

At du kan høre hvad jeg mener om dig tror jeg i højere grad bygger på hvad du mener om dig selv lige nu... Jeg ved ikke noget om dig andet end hvad du har skrevet, jeg mener bare det er klædeligt at holde fokus på hvem det egentlig er det er synd for og personligt er det altså bare ikke hos dig min sympati ligger hos, ikke i denne sammenhæng ihvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Til Hopsa: mener vi nu burde stå sammen og prøve at afslører disse brådne kar.Sket er sket , men kan man forhuindre andre stakkels tæver i denne situation er da noget opnået.

Der er en verden til forskel på en dansk avlstæves bedste vilkår for omsorg, og en fabrikstæves, som dette kunne være.

Mener energien må gå mod at stoppe mere af den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Hovsa- du har da ret, men hvor mange snydes ikke med disse køb, selv om de synes, de har gjordt deres forarbejde.

Faktisk er det ofte kun gamle som mig, der alliere sig med andre opdrætterer af racen eller nogle andre,der kan undersøge tingene helt til bunds.

Og som nybegynder og vil gerne selv, tror jeg faktisk at jeg ville finde den rette familiehund lettere hos Græske hunde end hvis jeg ønskede en avls og udstillingshund her fra DK. Opdrætterer lovpriser jo deres egen avl og deres aner.

Men du har ret, der er noget , vores TS ikke lige har været opmærksom på. og især pris kontra kvalitet.

Og ja- så bliver man ofte snydt.

 

Ulla, jeg ved ikke hvor mange der snydes, jeg kender ikke en eneste der har handlet "renracet" uden tavle.

Men hvilken forskel gør det ift. hvem der er offeret?

Underordnet antal af hvalpekøbere der gennem deres køb støtter hundehandel, vil det til enhver tid være hundene det er synd for.

 

Jeg tror ikke jeg forstår hvorfor det ville være nemmere for dig at finde den rette familiehund gennem en gadehundeforening end det ville være at finde en avls- og udstillingshund i Danmark?

Det er jo for det første ikke det samme - men i øvrigt oplever jeg da hverken at mine egne hvalpekunder er gamle eller at de har nogen form for opdrætternetværk. Langt de fleste har på trods af dette været i stand til at regne ud, at hvis man vil vide hvad ens hund indeholder er der nødt til at være tavle på den og at det er en god ide at kontakte flere opdrættere inden valget træffes OG at man godt hos en registreret opdrætter kan købe en familiehund og at de derfor ikke er tvangsindlagt til hverken udstilling eller opdræt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser som dig hundene som ofre. og når jeg kigger hunde til salg, så er der rigtig mange i f.eks min race (cocker) som sælges uden stambog.Vil tro ca 50 % af racen er uden bog.Og de annonceres med hyggeopdræt, og vi har både far og mor. Vi har en del i mit kvarter og de færreste med stambog. For folk aner jo ikke hvad de skal bruge den til. Det samme gælder en del af labberne her.

Det jeg mener er, vil jeg BARE have en hyggehund, er Græske hundes oplysninger vedr hvalpens sind lige så gode som hos andre, altså fraset de ikke aner , hvad størrelse og adfærd hvalpen får, fordi de ofte ikke kender forældredyrene.Men så tror man da ikke at hvalpen i opvækst skal ligne en XXX race.Og koster vel de halve.

 

Hvis man ønsker en superracetypisk hund til udstilling , der er exteriørmæssig over racens gennemsnit, er man så ofte også på herrens mark med en 7-.8 ugers, der kan udvikle sig i alle forkerte retninger.Trods megen søgen.

Så de mere erfarne tager da ofte fejl også, bare på en anden måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke da en skrækkelig historie :shock: eller.... man ligger jo som man har redt:vedikke: men hun ser da ud til at være en dejlig hvalp:lun: dog lidt dyr indkøbt alt taget i betragtning.

Hvad havde du egentlig researched på inden køb? Er ikke for at slå dig oven i hovedet eller noget, bare for at få klarlagt, hvad man ikke skal nøjes med at gøre i forbindelse med hvalpekøb. Mener pas, vaccinationspapirer og dyrlægestempler forelå vel også på tidspunktet for indgåelsen af købsaftalen, men først nu får de nogle klokker til at ringe... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hvalpekøberer kigger jo hellerikke f.eks hundens sundhedsbog igennem frivillig, kigger vaccinationsdatoer osv.De er stor set ikke interesseret i om Dr. Dyr har evt kommentarer til hvalpen, hvilket jo kunne være en lille navlebrok.De kigger jo på hundene.Den almindelige hvalpekøber stiller hellerikke hvalpen på trimmebordet og kigger efter bygning, hvordan står den i balance, med f.eks pæne lige forben med tæerne rettet ligeud , god bagbensvinkler og skulderen godt placeret.Og kun , hvis der er en mere erfaren person med, vil de kigge tandsæt for over/underbid osv.

Kun folk, der før har udstillet i samme race vil være interesseret i netop sådanne ting.

Næsten alle er i deres følelser vold, så bare et foto før hvalpekigget har forblændet dem.

En køber, der drømmer om evt avl vil jo også kigge grundigt på andre hunde i familien , men en uerfaren tror jo ikke, at moder og evt mormors sind også har betydning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Mine hvalpekøberer kigger jo hellerikke f.eks hundens sundhedsbog igennem frivillig, kigger vaccinationsdatoer osv.De er stor set ikke interesseret i om Dr. Dyr har evt kommentarer til hvalpen, hvilket jo kunne være en lille navlebrok.De kigger jo på hundene.Den almindelige hvalpekøber stiller hellerikke hvalpen på trimmebordet og kigger efter bygning, hvordan står den i balance, med f.eks pæne lige forben med tæerne rettet ligeud , god bagbensvinkler og skulderen godt placeret.Og kun , hvis der er en mere erfaren person med, vil de kigge tandsæt for over/underbid osv.

Kun folk, der før har udstillet i samme race vil være interesseret i netop sådanne ting.

Næsten alle er i deres følelser vold, så bare et foto før hvalpekigget har forblændet dem.

En køber, der drømmer om evt avl vil jo også kigge grundigt på andre hunde i familien , men en uerfaren tror jo ikke, at moder og evt mormors sind også har betydning.

 

Det er da godt nok en generalisering der vil noget :???:

 

Jeg hverken avler eller udstiller, men derfor er jeg da stadig i besiddelse af min sunde fornuft og ved, at jeg selv har pligt til, at undersøge 'varen' inden køb og det er altså noget lettere, at tjekke hvalpen inden man tager den hjem, end at skulle gøre det efterfølgende og så evt ud i diverse tovtrækkerier pga fejl, som man jo egentlig burde have opdaget inden køb.

 

Der skal da nok være nogle, der er ligeglade i købsøjeblikket, men de fleste i min vennekreds, tjekker altså hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

.... og fordi man ikke opdrætter eller udstiller behøver man jo altså ikke at være uerfaren (det samme den anden vej rundt).

Lissom der jo altså er andre kvaliteter i livet end at have en hund der kan blive dansk champion - bare fordi man ikke har den interesse han man efter min mening stadig pligt til at sætte sig ind i de basale ting og krav på at blive behandlet med samme respekt som alle andre hvalpekunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi jo enige Malene.

For jeg er nok som dig og OK- det er snart 9 år siden jeg købte sidste hund, og ja, jeg havde kendt opdrætter vel nok i 10 år.Men alle køber ikke fra nogen de kender, og altså kender alt til forældredyrene og er med inden parring overhovedet kommer i stand. Man hører bare om, at den er aftalt og henvender sig.

Men jeg har haft nu 7 kuld + 14 græske plejehvalpe, så jeg har haft en del, der ønskede hund for 1 ste gang og skulle vejledes.

Og som ny hundejer skal man ikke karaktiseres som idiot, fordi man ikke kender , hvilke faldgruber der findes.

Jeg er jo gammel og kender dem, min datter sikkert gennem mig, men altså helt unge eller uerfarne, de slipper ikke for de værste hundehandlerer. Så min pointe her er da nærmest at få stoppet disse importører af hvalpe af nedbrudte tæver og hjælpe det vi kan.

Hvis folk her vil have en hvalp til udstilling, så allierer jeg mig med anden opdrætter til diskution om hvalpenes egnethed, hvis jeg har parret med en agilitychampion . kommer der nogen der kender ham , og er interessede i hans evner.osv.

Og du har ret, hvis trådstarter havde været her og havde bedt om råd og ville købt hvalp så få kilometer herfra, og havde taget mig med, så var købet ikke gjordt med min accept.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt forstå, hvad Ulla mener. Rigtig mange gør, som TS, når de køber hund første gang. Det er ikke alle, der gør forarbejdet, når de køber dyr. Enig i, at det BURDE man, men det kan være virkelig svært at overskue som helt "grøn" uanset om man skal købe hund, kat eller hamster

Link til indlæg
Del på andre sites

.... og fordi man ikke opdrætter eller udstiller behøver man jo altså ikke at være uerfaren (det samme den anden vej rundt).

Lissom der jo altså er andre kvaliteter i livet end at have en hund der kan blive dansk champion - bare fordi man ikke har den interesse han man efter min mening stadig pligt til at sætte sig ind i de basale ting og krav på at blive behandlet med samme respekt som alle andre hvalpekunder.

 

Problemet er jo at der er masser af hvalpekøbere (/in spe), der ikke har kendskab til "de basale ting". Desværre! TS er jo hverken den første eller den sidste der bli'r snydt på den måde. Og jeg begriber ærligt talt ikke hvorfor DKK f.eks. ikke går ud med en massiv oplysningskampagne - udenfor egne rækker. Det er jo ikke blandt de egne medlemmer behovet er størst, vil jeg tro. Fordommen om at "stamtavle kan kun bruges hvis man skal avle eller udstille" lever jo desværre i bedste velgående...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt forstå, hvad Ulla mener. Rigtig mange gør, som TS, når de køber hund første gang. Det er ikke alle, der gør forarbejdet, når de køber dyr. Enig i, at det BURDE man, men det kan være virkelig svært at overskue som helt "grøn" uanset om man skal købe hund, kat eller hamster
Mig f.eks. Jeg vidste hvilken race, jeg ville have. Og at jeg ville have med tavle, men mere vidste jeg ikke dengang. Jeg troede, naivt kan jeg godt se nu, at når der var tavle på, så var det en sund og rask hund.Jeg har jo så efterfølgende lært en hel del og ved, hvad jeg skal kigge efter og undgå. Men det vidste jeg ikke for 8½ år siden.

 

Og jeg var ikke på hundefora dengang. Først bagefter

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogengange undrer jeg mig over at f.eks naboer eller folk jeg kender lidt til , bare køber hvalp uden at lige spørge. De ved, jeg altid har haft mange hunde ,men tror altid at de selv , hvis de er nybegynder , kan præge hvalpen til det de kan magte.

Så køber en malamut f.eks , og jeg siger, gå straks til hvalpenmotivation med ham, han kan blive voldsom som udvokset.Eller den yndigste beaglehvalp, der lynhurtigt vokser dem over hovedet.Jeg har set alle afskygninger af racer der ikke var på bopælen mere efter mindre end et år. Ofte aflivet pga adfærd , og hvor spild af gode liv.Jeg hader at kende til dette .

Link til indlæg
Del på andre sites

og mig. vi var godt nok tæt på at køre til nordjylland og hente en terrier/puddelblanding. jeg har siden set, at samme sælger har denne blanding til salg mindst to gange årligt. jeg kiggede også på et kuld blandingshvalpe hos en herinde berygtet opdrætter/hvalpefabrik. hendes hjemmeside så fin ud, syntes jeg. jeg endte så herinde, mere eller mindre tilfældigt, ellers kunne meget have set anderledes ud. vi er selvfølgelig helt enige i, at man bør undersøge meget grundigt, men det kan måske også være svært for inkarnerede hundefolk at huske/forstå, hvordan det er at intet vide om hundeverdenen, og bare ønske sig sin første hvalp. for mig er det så ikke så længe siden, så jeg husker sagtens, hvordan det var at være totalt grøn.

 

og så er jeg lidt enig med ulla i, at det er ærgerligt hvis ts skræmmes væk af bebrejdelser, som er svære for hende at bruge til noget nu. skaden er sket, og hun er utvivlsomt blevet klogere og spreder forhåbentligt sin erfaring. jeg håber, at claudia har lyst til at blive her, for jeg vil da meget gerne vide, hvad hun finder ud af, og hvordan hendes hvalp ender op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du har ret, hvis trådstarter havde været her og havde bedt om råd og ville købt hvalp så få kilometer herfra, og havde taget mig med, så var købet ikke gjordt med min accept.

Jeg tror så - udfra hvad trådstarter har udtrykt i sine indlæg - at lige meget hvad, så var den hvalp indkøbt, for det havde trådstarter altså besluttet sig for...

Trådstarter ville have taget denne hvalp og dens "historie" i forsvar og ikke lyttet til irriterende "kloge-åger" lissom "tosserne på HG".

 

Man kan godt være ung, grøn, uerfaren og alt det der, uden at være naiv eller at lukke øjnene for det åbenlyse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Hopsa.

Det har du igen fuldstændig ret i. men altså som f.eks 20 årig uden viden om vore hundeverden , og uden denne interesse , hvor skulle man vide fra, at så mange bare vil skore kassen og prakke folk alt muligt på med falske mærkelige pairer på. At jeg selv fra start af var yderst mistænksom kom vel nok fra en fritid i hesteverdenen.

Disses unges forældre har jo købt deres barndomshund på samme måde.Og hvis det gik godt , så kan det vel lykkes igen,????

Link til indlæg
Del på andre sites

igen forstår jeg bare ikke motivationen for at blive ved med at påpege købers naivitet? der er intet i hendes indlæg der får mig til at tro, at hun ikke i meget høj grad er klar over dette, ærgrer sig meget og prøver at finde en løsning. jeg ved fra mig selv, at når jeg virkelig bebrejder mig selv noget, er det sidste i verden jeg har brug for da, at andre bliver ved med at "slå mig i hovedet" med min dumhed. og jeg synes faktisk, at der er rigtig mange gode grunde til at støtte trådstarter i hendes ønske om at finde "sandheden" - og hun kan bestemt også få brug for erfarne hundefolks råd og vejledning senere hen, derfor synes jeg bare, at det er SÅ ærgerligt, at hun tilsyneladende har forladt tråden, men jeg forstår hende godt, jeg havde måske gjort det samme, hvis jeg var ked af det og sårbar og følte, at jeg igen og igen skulle stå til regnskab for en dumhed, som jeg godt selv havde realiseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så er vi jo enige Malene.

For jeg er nok som dig og OK- det er snart 9 år siden jeg købte sidste hund, og ja, jeg havde kendt opdrætter vel nok i 10 år.Men alle køber ikke fra nogen de kender, og altså kender alt til forældredyrene og er med inden parring overhovedet kommer i stand. Man hører bare om, at den er aftalt og henvender sig.

Men jeg har haft nu 7 kuld + 14 græske plejehvalpe, så jeg har haft en del, der ønskede hund for 1 ste gang og skulle vejledes.

Og som ny hundejer skal man ikke karaktiseres som idiot, fordi man ikke kender , hvilke faldgruber der findes.

Jeg er jo gammel og kender dem, min datter sikkert gennem mig, men altså helt unge eller uerfarne, de slipper ikke for de værste hundehandlerer. Så min pointe her er da nærmest at få stoppet disse importører af hvalpe af nedbrudte tæver og hjælpe det vi kan.

Hvis folk her vil have en hvalp til udstilling, så allierer jeg mig med anden opdrætter til diskution om hvalpenes egnethed, hvis jeg har parret med en agilitychampion . kommer der nogen der kender ham , og er interessede i hans evner.osv.

Og du har ret, hvis trådstarter havde været her og havde bedt om råd og ville købt hvalp så få kilometer herfra, og havde taget mig med, så var købet ikke gjordt med min accept.

 

Jeg forstår altså ikke hvad du mener? :vedikke:

 

Du får det drejet ind på, at det kommer til, at handle om hvor dygtig og indsigtsfuld du selv er... hvorfor denne trang til, at fremhæve dig selv?

 

Og så har jeg da ingen steder skrevet, at jeg syntes, at TS skulle have taget dig (eller andre) med ud og købe hvalp? :???:

 

Når jeg læser dine indlæg, så syntes jeg altså ikke, at vi er så enige endda, men jeg kan tage fejl, da jeg af og til har svært ved, at læse dine indlæg, da du blander en masse andet ind i debatten, som ikke rigtig vedrører denne. :???:

 

]Nogengange undrer jeg mig over at f.eks naboer eller folk jeg kender lidt til ' date=' bare køber hvalp uden at lige spørge. De ved, jeg altid har haft mange hunde [/b'],men tror altid at de selv , hvis de er nybegynder , kan præge hvalpen til det de kan magte.

Så køber en malamut f.eks , og jeg siger, gå straks til hvalpenmotivation med ham, han kan blive voldsom som udvokset.Eller den yndigste beaglehvalp, der lynhurtigt vokser dem over hovedet.Jeg har set alle afskygninger af racer der ikke var på bopælen mere efter mindre end et år. Ofte aflivet pga adfærd , og hvor spild af gode liv.Jeg hader at kende til dette .

 

Det vil jeg da gerne forsøge, at svare dig på.

 

Jeg kan jo selvfølgelig kun svare for mig selv, men var jeg helt grøn og havde en nabo som dig, så ville jeg nok heller ikke spørge dig.:genert:

 

Jeg ved selvfølgelig ikke om det kun er her på forum, men jeg ville nok føle, at du ville trække dine egne ønsker ned over hovedet på mig og ikke høre på mine egne tanker og ønsker om hvad en hund skulle indeholde, men have mere travlt med, at berette om hvad du mener jeg bør have, med udgangspunkt i dine egne behov.

 

Jeg syntes det er lidt ærgerligt, at du så hurtigt er ude og fremhæve dig selv og egne evner - som jeg læser dine indlæg, så kommer det let til at fremstå, som at andre ikke er nær så godt inde i hunde som du selv.

 

Jeg er godt med på, at du har avlet i mange år og at du har mange græske hunde og erfaringer derfra - men jeg behøver altså ikke, at få det at vide i hvert 2. indlæg :genert: og slet ikke når du så samtidig generaliserer på den måde og skriver, at andre der ikke har den samme mangeårige erfaring, kommer galt af sted.

 

Jeg har ikke haft utallige græske hunde eller avlet i flere årtier, men det gør mig ikke til en mindre habil hundeejer/hvalpekøber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan uden for TS emne- og til Malene- så er min entention ikke at fremhæve mig selv, men give et billede af, hvordan jeg ofte opfatter køberer til hundehvalpe. Altså meget følelsesmæssig påvirket af hunde og især hvalpe og lidt med hovedet under armen.Det er så min opfattelse, at det er der, den kan gå galt. Og ja- jeg har set amnge , også til akuthunde, jeg før tog ind.

Og jeg synes din beskrivelse af TS forarbejde bærer præg af netop din egen bedreviden mht at udvælge opdrætter. At når man dummer sig, er det ens egen skyld.

I denne handel føler jeg så TS snydt, men det ville påvirke mig mere, hvis hun havde købt en mix hvalp, der ikke havde jorddisk chance for at trives i de miljø - hun kunne tilbyde den.Heldigvis tror jeg så ikke at dette er tilfældet her.

Og jeg håber virkeligt at TS forbliver herinde , så vi kan følge med, og evt standse dette import af, hvad de nu kan importerer til en billig pris.

Og jeg forstår sagtens TS nu gerne vil vide, hvad og hvor og hvordan hendes hund er kommet til verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Sådan uden for TS emne- og til Malene- så er min entention ikke at fremhæve mig selv, men give et billede af, hvordan jeg ofte opfatter køberer til hundehvalpe. Altså meget følelsesmæssig påvirket af hunde og især hvalpe og lidt med hovedet under armen.Det er så min opfattelse, at det er der, den kan gå galt. Og ja- jeg har set amnge , også til akuthunde, jeg før tog ind.

Og jeg synes din beskrivelse af TS forarbejde bærer præg af netop din egen bedreviden mht at udvælge opdrætter. At når man dummer sig, er det ens egen skyld.

I denne handel føler jeg så TS snydt, men det ville påvirke mig mere, hvis hun havde købt en mix hvalp, der ikke havde jorddisk chance for at trives i de miljø - hun kunne tilbyde den.Heldigvis tror jeg så ikke at dette er tilfældet her.

Og jeg håber virkeligt at TS forbliver herinde , så vi kan følge med, og evt standse dette import af, hvad de nu kan importerer til en billig pris.

Og jeg forstår sagtens TS nu gerne vil vide, hvad og hvor og hvordan hendes hund er kommet til verden.

 

Jeg kan ikke helt finde ud af, om du blander mig sammen med en anden bruger eller om du læser noget i mine indlæg, som jeg ikke har skrevet?

 

Hvorhenne har jeg beskrevet TS forarbejde og hvorhenne har jeg skrevet, at det er hendes egen skyld?

 

Når det så er sagt, så mener jeg dog, at man generelt er ansvarlig for egne handlinger - dog kan der være situationer, hvor der er lagt et så godt røgslør ud over en 'forretningmetode', at man som køber skal have de virkelig gode briller på for, at opdage svindlen.

 

I dette tilfælde vil jeg dog mene, at den lå lige til højrebenet, da hundens udenlandske pas burde få en køber til, at tjekke tingene ekstra grundigt + at hvalpen (i mine øjne) ikke ligner en OEB.

 

Jeg håber også, at TS vælger at blive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg ikke bryder mig om ved HF er at der er rigtig mange der er bedrevidende (bagefter selvfølgelig) og selvhøjtidelige grænsende til det selvforherligende.

Når det så er sagt så kunne jeg sq også godt have fundet på at blve snydt sådan, og jeg må vel betegnes som både kløgtig og erfaren?

Havde jeg skulle købe en ny race så havde jeg også hoppet på havd opdrætter sagde.. Nogen kunne sagtens have bildt mig ind det der er en OEB..Nu har jeg googlet hvalpebilleder men ellers synes jeg det ligner meget godt.. Nu ved jeg det med passet, men havde sælger sagt til mig at det var venindens hund fra Holland eller de selv lige var flyttet tilbage fra Holland, så havde jeg sq troet på dem. Af princip tror jeg på folk, og på at de fortæller sandheden.. Jeg vilel selv fortælle sandheden, og "tyv tror hver mand stjæler" passer vel også på the good guys?

Jeg håber at TS bliver her.. Og selvom hunden ikke er det hun har købt den for, er det en sød hund alligevel. og skal nok blive en god hund til deres lille familie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været nød til at holde en lille pause herinde fra, eftersom folk bliver ved med at være bedrevidende og prøver at lære mig dit og dat.. jeg researchede meget på racen og fandt Leavitt Bulldog, som hun ligner rigtig meget.. Freedombull's Ruby - Lonsdale Bulldogs og desuden har ingen af jer været ved sælger og hørt tingene som jeg har..De tog sig god til til det hele, svarede på mine spørgsmål og hvis de laver ulovligheder skal jeg nok finde ud af det.. Udover det, så bliver Inca en superskøn hund og hun har et skønt temperament.. Hun er ikke bange for noget, og hun er fuldstændig tryg ved os og elsker nye mennesker :) Selvfølgelig bliver jeg herinde, i giver jo nogle rigtig gode råd og dét er ikke til at undvære :o) Glæder mig til at sé hendes udvikling og ikke mindst vise jer den i nogle fremtidige albums :)

 

 

/Claudia

Link til indlæg
Del på andre sites

Caludia, jeg synes det er frygteligt synd for dig!

 

Jeg var med min veninde ude at købe en hvalp, anser mig selv for ikke helt nybegynder i købs-akten, alligevel opdagede vi IKKE, at 'ører' var streget over i sundhedsbogen, dvs dyrlægen havde ikke kigget i ørerne og pudsigt nok, var hvalpen ved at blive ædt op af øremider....jeg syntes bare den så sød og rask ud :roll:

 

Håber der ikke er noget forbudt i din hvalp, hvis jeg var dig, ville mit hovedformål være, at få håndgribelige beviser for, at hvalpen er lovlig, som du evt kan bruge i fremtiden og så bagefter tage kampen op med sælger.

 

Er også lidt spændt på det med det hollandske pas, måske kan man bare købe 100 pas i holland og så få dem udfyldt af en hvilken som helst dyrlæge i et hvilket som helst eu-land :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...