Hop til indhold

frontline


Gæst lodberg
 Share

Recommended Posts

Gæst lodberg

hejsa....

 

jeg er ny herinde.

 

jeg har lige opdaget a der hvor jeg ga min lap. frontline forleden er der et stort hul i nakken på ham, man kan ikke se det lige med det blotte øje, men da han bøjede hovedet kom der frem, det er ret stort, er der nogle her der har oplevet det før??

 

han har tidligere fået det men da var det de små doser og denne gang ga de mig den store, jeg er lidt bange for a dosis er for stor selvom a han vægt mæssig godt kan få den.

 

mvh

 

Gitte Lodberg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ina - slettet bruger

Hej

Ja Fronltine er noget værre skidt. Rigtigt mange hunde er allergisk over for det. Jeg færdes selv i natur områder med mine beagler, så den ene har haft flåter på sig nogle gange sidste år. I år hvor min voksende hvalp også har været med på turerne har jeg valgt at bruge en Tic clip et lille metal skilt som sidder i hundens halsbånd. Denne metode gør at der breder sig en, for flåterne, grim lugt af metal som de ikke kan lide. Efter at mine hunde nu hele sommeren har gået med Tic clip har de ikke en eneste gang haft en flåt på sig, så den virker.

Den koster cirka 230 kr og har en virking i 2 år

Hilsen Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op noget skidt !! :o

 

Hunden skal ha' den pakke der passer til dens vægt . Tror i al fald ikke at det har noget at gøre med reaktionen i nakken .

 

Men det lader da til at han er allergisk overfor frontline . Skift skift skift :P .. Det er desværre det nyeste der er på markedet og plejer også at være det mest effektive (i hvert fald sidst jeg var til kursus i frontline .. :S)

Spørg dyrlægen :P ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Virker det også mod lopper?

 

Og hvor kan man købe det? Jeg synes kun, at jeg har set Frontline hos dyrehandleren og dyrlægen...

 

Ja, det virker også mod lopper. Pakkerne er delt meget mere op en ved Frontline, deres laveste hedder 2-10 kg, hos Prac-Tic hedder den 2-4 kg.

Jeg ved det kan købes hos de fleste dyrlæger.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
vores apotek har 3 forskellige slags udover Frontline - jeg har selv købt Advantage 1-4 kg.... der er heldigvis ingen reaktion...

 

Husker desværre også at en af vores katte fik en rigtig grim reaktion på frontline da jeg var barn... så det holder jeg mig fra

 

Husk at hvis du stadig har kat kan det være farligt at bruge Advantage. Hvis katten indtager bare en lille smule af det (slikke hunden eller steder den har ligget lige efter behandling) kan være d¢deligt for katte.

 

Vores reagerer heldigvis ikke negativt på nogle af de preparater vi har brugt, men kender en del hunde der ikke kan tåle det. Vi behandler kun vores hvis de rent faktisk HAR lopper (hvilket er stort set aldrig), og ikke hver 3. måned som producenterne gladeligt anviser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...