Hop til indhold

Pixie har født et pibedyr!!! Hjælp!


Gæst pixiedee
 Share

Recommended Posts

Gæst pixiedee

Eller det tror hun!! Det er en ganske ny situation for mig da hun er min første hunhund, det begyndte i dag.. Hun vil nærmest ikke forlade kurven, hun piber til hun har fået puttet sin hvide kegle ordentligt, Det er hendes "hvalp" åbenbart.

Hun bygger rede i sin hundekurv og plukker mine pyntepuder, til fyld i kurven.

Hvad gør jeg?? dyrlæge ?? eller går det over af sig selv ´?? Når hun skal tisse så er det med keglen i munden og det hurtigt ud og ind igen. mens hun hyler til den er puttet igen. eller det er ikke hyl det er vel pib, og jeg må ikke låne keglen hun tager den hurtigt igen og har øjne med hvad jeg laver med den. Hilfe! Hun kan ikke være gravid da det jo kræver en hanhund og det er ikke sket!

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller det tror hun!! Det er en ganske ny situation for mig da hun er min første hunhund, det begyndte i dag.. Hun vil nærmest ikke forlade kurven, hun piber til hun har fået puttet sin hvide kegle ordentligt, Det er hendes "hvalp" åbenbart.

Hun bygger rede i sin hundekurv og plukker mine pyntepuder, til fyld i kurven.

Hvad gør jeg?? dyrlæge ?? eller går det over af sig selv ´?? Når hun skal tisse så er det med keglen i munden og det hurtigt ud og ind igen. mens hun hyler til den er puttet igen. eller det er ikke hyl det er vel pib, og jeg må ikke låne keglen hun tager den hurtigt igen og har øjne med hvad jeg laver med den. Hilfe! Hun kan ikke være gravid da det jo kræver en hanhund og det er ikke sket!

Hun har været falsk drægtig og mener nu hun har født hvalpe. Du må enelig ikke tage hendes "hvalp" fra hende. Jeg gjorde det samme med vores da hun havde haft sin første løbetid og hun havde "født", hun blev helt ulykkelig over det så jeg gav hende den igen. Har hun mælk i patterne? hold øje med hende og hvis ikke andet kontakt din dyrlæge.,,, Vores tøve er snart elve år og hun tror stadig hun føder hvalpe selv om hun ingen livmoder har mere, den blev fjernet for flere år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en hård omgang. Cookie gjorde det samme. I starten fik hun 1 hvalp, efterhånden blev det til et helt kuld, bestående af strømper, pivedyr og bamser. Vi fik hende steriliseret til sidst, hun var så ulykkelig hver gang og vi fik ikke meget søvn fordi øffegrisen og piivedyrene skulle sove med os oppe i sengen. Jeg måtte dog hjertens gerne låne hendes hvalpe, hun kom tit selv med dem når hun selv mente hun trængte til en god lur uden børn! Så kunne jeg værsgo passe dem.

Det gør du nu: accepter hendes hvalp, men lad være med at ynke hende. Hvis hun kommer med pivedyret til dig, så tag imod det, ganske neutralt og læg det pænt ved siden af dig eller på skødet, men lad være med at gøre noget ud af det. Se om du kan få gemt resten af hendes legesager lidt af vejen, uden hun ser det, specielt de bløde og dem med piv eller andre lyde. Det kan måske forhindre hende i at adoptere flere. Accepter at hun er anderledes. Det er hårdt at være nybagt mor til et krævende pivedyr og hun tror virkelig at det er en hvalp.

Det gør du næste gang: gem gerne legetøj med lyd væk næste gang hun kommer i løbetid. Det virkede i starten med cookie indtil hun blev så desperat at hun adopterede en strømpe. Det kan være det afholder Pixie helt fra at få hvalpe. Træn lidt mere, snuselege, lange rolige gåture og hvad du nu kan hitte på, så hun er træt i hjernen i den periode. Det kan give hende mere ro. Hvis hun får mælk, så søg dyrlæge.

Generelt skal du gøre op med dig selv hvor slemt det er. Cookie var ulykkelig og deprimeret i en grad så jeg selv sad og tudede over at jeg ikke kunne hjælpe hende. Nogle hunde og deres ejere kan holde perioden ud. Her hjalp sterilisation. Forsikringen betalte da det var medicinsk begrundet. Men tænk over det og tag dyrlægen med på råd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har været falsk drægtig og mener nu hun har født hvalpe. Du må enelig ikke tage hendes "hvalp" fra hende. Jeg gjorde det samme med vores da hun havde haft sin første løbetid og hun havde "født", hun blev helt ulykkelig over det så jeg gav hende den igen. Har hun mælk i patterne? hold øje med hende og hvis ikke andet kontakt din dyrlæge.,,, Vores tøve er snart elve år og hun tror stadig hun føder hvalpe selv om hun ingen livmoder har mere, den blev fjernet for flere år siden.

 

Ja der er jeg jo altså af den modsatte mening. Jeg ville fjerne det. Gør det når I skal ud på tur. Evt få en anden til at fjerne det imens I er væk. Samt alt andet legetøj.

 

Ikke ynke eller give mere opmærksomhed. Luna blev falsk drægtig efter alle løbetider og det blev værre og værre hver gang. Så hun blev steriliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er jeg jo altså af den modsatte mening. Jeg ville fjerne det. Gør det når I skal ud på tur. Evt få en anden til at fjerne det imens I er væk. Samt alt andet legetøj.

 

Ikke ynke eller give mere opmærksomhed. Luna blev falsk drægtig efter alle løbetider og det blev værre og værre hver gang. Så hun blev steriliseret.

Vi ynker heller ikke Isa. Ved godt det ikke nytter med ynk, for jo være blir det. Vi fjerner ikke noget fra hende, hun har nogle bamser som hun tager en gang imellem. Hun putter dem heller ikke hos sig. Fjerner vi alt så har de tre andre hunde ikke noget at løbe rundt og lege med.Hmm, nu har Isa heller ikke gået rundt med sin "hvalp" og pevet, det hele går stille og roligt. Nogle har det ikke så slemt hvor andre igen har det meget slemt i den periode. Mine svigerforældres ene tæve havde det meget slemt og hver gang måtte de til dyrlægen med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh den var ikke i live længe "hvalpen" Pixie har nok besluttet at den var besværlig, gravet ned blev den, ved siden af griseørene i blomsterkassen.

Min glæde varede dog ikke længe efter vi havde været ude på vores time lange, ja så blev et andet pibedyr adopteret .. SUK

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det fortsætter må du til Dr dyr og få galastop , et hormonprodukt til hende. Hun kan også uden behandling risikerer en kodyl mælkekirtelbetændelse.

 

Jeg holder øje med min øjesten, det kan du tro! hun skal ikke noget "kodyl"!!..(Fedt udtryk, det havde jeg helt glemt du må være fra 70erne eller ønsket du var ;)"

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...