Lenschow Besvaret December 29, 2011 Rapporter Share Besvaret December 29, 2011 Jeg kan se en stor forskel på min træning om jeg fører log eller ej.. Jeg må indrømme, jeg får det ikke altid gjort, men jeg stræber efter det. Jeg tæller som minumum succesraten - 8 gode ud af 10 gentagelser, så øger jeg kravet.... Men jeg kan se, at når jeg skriver log, så lærer dyret bedre:-) hehe ja det er nok ikke dyret jo... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 29, 2011 Rapporter Share Besvaret December 29, 2011 Min ene dogdancingtræningsmakker laver en ugentlig træningskalender. Hun har en liste over de øvelser, hun skal have trænet (f.eks. i forbindelse med et nyt program), hvor der også står, hvor langt hun og hunden er med øvelsen, og hvad endemålet for øvelsen er. F.eks.: Øvelse: Cirkle om skjold Nu: [Hundenavn] kan cirkle om skjoldet med mig på ca. 1 meters afstand. Hun skal stadig have et lille håndtegn til at kommer i gang, men fortsætter øvelsen uden håndtegn. Mål: [Hundenavn] skal kunne cirkle om med mig på 6 meters afstand. Hun skal kunne sætte i gang og fortsætte øvelsen kun på verbalt signal. For hver uge laver hun så en træningskalender, hvor der ud for hver dag står, hvad hun skal træne den dag, f.eks.: Mandag: - Gå program fra 1:05-1:55 (x 2) - Gå baglæns på bagben, mens jeg lave hoppende bevægelser mod hende - Cirkle om skjoldet (Hun kan så tjekke op mod øvelseslisten, hvor de er i indlæringen, og kan ud fra det se, hvad det er, hun skal arbejde med.) Efter en uge opdaterer hun øvelseslisten, så det fremgår, hvor langt de nu er kommet i de enkelte øvelser, og kan så lave en ny ugeplan. Ved at gøre det på denne måde, bliver hun systematisk i sin træning og sikrer sig, at der ikke er øvelser, hun glemmer at få trænet. Det er jo ikke nogen detaljeret plan, hvor hun nedskriver delmål, kriterier for den enkelte træningsgang osv., de dele har hun i hovedet. Men listen og ugeplanen giver hende overblik og hjælper hende til at se, hvor de flytter sig i træningen, og hvor der skal sættes ind med mere træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret December 29, 2011 Rapporter Share Besvaret December 29, 2011 Hå-jarmen, det har du da osse. Mig bare blind. Tak. Ku' være skægt at se et, hvor du havde udfyldt (noget med lydighed). Efter at være blevet lidt(faktisk meget) frustreret over at al kontakt med prinsessepigen ryger så snart der er andre aktiviteter på træningspladsen, har jeg besluttet mig for at der skal arbejdes gevaldigt på netop dette. Så jeg har lavet al planlægningen og i morgen går vi i skarp træning, så vi kan arbejde lige så nydeligt som når der kun er hende og mig. For helt ærligt, det er lidt ærgeligt at hunden mister alt fokus på mig fordi hun kan se min far gå mere end 500 meter borte(men jeg er nu sikker på at det er fordi hun er overbevist om at lige om lidt bliver hun sluppet så hun kan rundere). her er et link til planen som den ser ud pt. : http://www.camilse.dk/lineforing.docx Og så kan det jo være jeg tager mig sammen til at opdatere den, hvis jeg holder mig selv tilpas i ørerne :blink: Vil prøve at udfylde et skema med det i morgen... Der var også en anden ting jeg skulle have lavet en på... men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 29, 2011 Rapporter Share Besvaret December 29, 2011 Jeg bruger træningslog, men mest ved nyindlæring, eller hvis jeg virkelig skal i bund med noget. Ellers er jeg lidt dårlig til at gøre det... Jeg bruger forskellige log-modeller, jeg har én til agility som jeg ikke husker hvor den kommer fra, så havde jeg en speciel til indlæring af 2x2 (følger med DVD'erne), og så laver jeg ellers mine egne hjemmelavede til resten. Jeg laver også måneds- og årslog - men mest når jeg har en hund i "indlæringsfase", eller når jeg har noget særligt der skal arbejdes med over længere tid. Og så fører jeg statistik over stævner, ret detaljeret, så jeg får et overblik over hvordan det egentlig går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 29, 2011 Rapporter Share Besvaret December 29, 2011 Men jeg kan se, at når jeg skriver log, så lærer dyret bedre:-) hehe ja det er nok ikke dyret jo... Jooooo da?! For det ér da ham, der fører loggen, ikke? :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 29, 2011 Rapporter Share Besvaret December 29, 2011 her er et link til planen som den ser ud pt. : http://www.camilse.dk/lineforing.docx Det var sådan en log, jeg engang forsøgte at lave. Det gik skam også fint med at lave den. Alle kriterier, der endnu hang, blev farvet røde, de, der næsten var på plads, blev farvet blå og de, der var i orden, blev farvet grønne. Det kneb altså bare med at huske at skrive og skifte farve....og sårn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts