Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

takker begge to, og for at gøre forvirringen total (for mig), så er det dem der herovre (i hvertfald hos min træner) kaldes "slalom" :lol:

 

edit, den nederste tegning er så "pull through's" eller "push through's"

 

så er vi jo enige om den nederste - så kalder københavnerne det sikkert noget andet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Herude og på de kurser jeg har været på hedder opstillingen af spring på en lige linje. Stakit. Man kan lave mange forskellige til på et stakit

Serpentineren er en handlingsmanøvre, ligesom træk og skub i mellem. Pull and push throught.

Sjov hvad forskellige ting hedder rundt i landet.

Nogle kalder også et forkryds en svenskervending. Og et blindkryds en tyskervending.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herude og på de kurser jeg har været på hedder opstillingen af spring på en lige linje. Stakit. Man kan lave mange forskellige til på et stakit

Serpentineren er en handlingsmanøvre, ligesom træk og skub i mellem. Pull and push throught.

Sjov hvad forskellige ting hedder rundt i landet.

Nogle kalder også et forkryds en svenskervending. Og et blindkryds en tyskervending.

 

ah, så blev vi klogere: Det er SPRINGOPSTILLINGEN der hedder stakit. og så kan man udføre de forskellige manøvrer på stakittet! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herude og på de kurser jeg har været på hedder opstillingen af spring på en lige linje. Stakit. Man kan lave mange forskellige til på et stakit

Serpentineren er en handlingsmanøvre, ligesom træk og skub i mellem. Pull and push throught.

Sjov hvad forskellige ting hedder rundt i landet.

Nogle kalder også et forkryds en svenskervending. Og et blindkryds en tyskervending.

 

ah, så blev vi klogere: Det er SPRINGOPSTILLINGEN der hedder stakit. og så kan man udføre de forskellige manøvrer på stakittet! :5up:

 

Jeps, jeg ville også bare kalde selve opstillingen stakit/slange/serpentine. Stakithandling er så for mig det at jeg løber på en lige linie parallelt med springene - om jeg så laver pullthroughs eller pushouts eller bare "traditionelt" som på tegningen.

 

En dansk-agility'sk ordbog kunne være på sin plads... :lol: Men det er jo også afhængigt af forskellige skoler, ikke sandt? Er lige nu i gang med at skimme en finsk agilityvideo, og kommer snart at kunne smide omkring mig med blærede moves som "den menneskelige pil"!!! :shock::sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kommer jeg jo fra sjælland(så ved ikke om jeg er hvad i betragter som københavner). Men jeg var da med på at et stakit er nogle spring placeret så de danner en "linje"(kort sagt at springene står som et stakit). Og her hedder et blindkryds nu også et blindkryds. En tyskervending er noget helt andet her hos os ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dolph og Charles kan være gay sammen.... de kunne være godt et par!! :lol:

 

Hans race er gay. Dolph er.. well.. han skal ikke slippes løs med hanhunde. Fordi.. han er virkelig virkelig god til at starte slåskampe. Altså.. virkelig god. Også selvom de andre ikke gider slås. No matter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Tror nok jeg nøjes med at bruge udtrykket... :engel::lol:

 

Tror jeg må have set den video, er garanteret en jeg har liggende, så jeg kan følge med på beated. Den menneskelige pil, den må du vise os live Anna

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæder mig SÅ meget til at se den udført! :mrgreen: problemet er, at jeg kun kan blive skuffet, inde i mit hoved er det et helt fantastisk move :lol:

Jeg synes du skal filme din idé, så kan vi sammenligne..? :lol:

Hvis man ikke har råd til agilityredskaber, men kan skrabe 4 venner (eller uskyldige naboer) sammen :mrgreen:

 

http://wn.com/Human_Agility_Course

:sjov: Hi hi, hvor er det flot lavet! Elsker virkelig at de har gjort så meget ud af at koordinere forhindringsskiftene! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var lige hjemme for at hente Joy, da min far er på dagarbejde i dag og de næste to dage og det er synd, nu hvor han er helt alene. Så benyttede mig lige af lejligheden for at arbejde med lidt vendinger.

 

Først og fremmest, jeg lovede engang for lææææææææænge lææææææææææææææææææææænge siden at optage hvad jeg mente når jeg talte om en tysker, og nu hvor vi den anden dag talte om forskellige termer så fik jeg lige filmet det.

[video=youtube_share;o1g3aJBdVCY]

De to første gange gik ud på at genopfriske manøvren(vi har ikke brugt den siden sommer), og den sidste gang, der sidder den nu meget godt synes jeg...

 

Og så skulle jeg lige lege lidt med noget handling jeg så på en video på youtube... og synes nu han er lidt sej. Han fik kun lov til at prøve de to gange...

[video=youtube_share;J5TMdkc4YM0]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...