Hop til indhold

Nu vil jeg snart gerne have styr på tøsepigens race :o)


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Hvor er hun skøn :lun: Har ikke lige læst tråden igennem (igen), men har hun underbid? Hun kunne sagtens ligne en DDB (blanding) i farven og med den sorte maske og det hvide på brystet. Fandt lige dette billede af en han med både hvidt og sort maske. Nu er tæverne jo godt nok lidt mere smalle i det.. Det eneste jeg umiddelbart tænker, er at øjenfarven er lidt mørk.

 

ddb.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor er hun skøn :lun: Har ikke lige læst tråden igennem (igen), men har hun underbid? Hun kunne sagtens ligne en DDB (blanding) i farven og med den sorte maske og det hvide på brystet. Fandt lige dette billede af en han med både hvidt og sort maske. Nu er tæverne jo godt nok lidt mere smalle i det.. Det eneste jeg umiddelbart tænker, er at øjenfarven er lidt mørk.

 

[ATTACH=CONFIG]124528[/ATTACH]

 

Jeps, hun har nemlig underbid.. Og hun har den der særlige ddb farve :-) når jeg læser FCI's racebeskrivelse, (uden at have 100% styr på det), synes jeg at det hele passer.. Selv det med brystdybde i forhold til afstand til jorden, og hun er lige under 60 cm rundt om hovedet, og 60 cm til skulderen.. De 2 eneste ting jeg synes er anderledes, må være hendes nøddebrune øjne, og så har hun måske en liiidt mindre buet underkæbe i forhold til de fleste (den buer dog stadig opad) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan man tydeligt se hendes forholdsvis lige næseryg, men også den buede underkæbe.. Hun har også den der lidt længere pels der hvor hovedet/halsen går ud i ryggen (som de fleste ddb'er vist også har?)

 

20150207_110717.jpg

 

Og her et billede af hende fra siden, ved godt hun ikke står helt rigtigt, men synes godt man kan se ligheden med det andet billede (på trods af det er en hanhund, kunne ikke finde billede af en tæve) :-D

20141012_164722.jpg

 

ddb side.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er så sød! jeg synes også, at det er et godt bud med boxer og ddb. passer vel også ok med de hvide hvalpe i kuldet, mener boxere ret ofte får overtegnede hvalpe. jeg kender en boxer/eng.bulldog, som hun også ligner en del, men den hund er altså noget mere kort og bred på alle leder.

 

Tak :hjerte:

Ja det er en af de ting jeg også undrer mig over, de hvide hvalpe, men ja der ville boxeren kunne forklare det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud fra dit nederste billede troede jeg hun var meget meget lille, størrelse taskehund, for hendes ansigt er 100% mage til et spøjst gadekryds, der går tur her - faren er chihuahua/griffon, moren er gul labrador (og ejeren er pissehys og vil ikke have jeg tager billede, men en dag skal jeg nu nok få den snigdotograferet )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...