Hop til indhold

Nu vil jeg snart gerne have styr på tøsepigens race :o)


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Hej dejlige HF'ere :)

 

Jeg har før oprettet en tråd hvor jeg spurgte om hvilken race min hvalp er, men det endte ud i snak om at jeg havde handlet hos en hundehandler og jeg fik ikke rigtig nogen gode svar på hvilken race hun er :hmm:

 

Hun er jo stadig hvalp, så det er måske ikke helt nemt at se endnu, men vil virkelig gerne have noget hjælp :)

 

Hun er solgt som Olde English Bulldogge, dog ser jeg hende mere som en Leavitt Bulldog..

 

Hun har meget lange ben og store poter, og er dejlig rynket i ansigtet :lun:

 

Farve: Fawn

 

Højde: Lige omkring 40 cm.

 

Vægt: Well.. Sidst jeg vejede hende var på en badevægt, og hun stod ikke særlig stille :b Men der stod den på omkring 16 kg. (Det er nogle uger siden)

 

Hun har hængeører, ret tætsiddende øjne (i forhold til en normal OEB), hendes næse er "lige" og buer ikke opad, hun har underbid, let buede forben (som en bulldog) og selvfølgelig alle de dejlige rynker :D

 

Hun er en udpræget sofahund, dejlig doven og elsker at ligge i sofaen og hygge det meste af dagen. Dog er hun også ekstremt aktiv når vi så er udenfor/under leg. Hun elsker at løbe så hurtigt hun kan og elsker alt og alle. Hun gø'er meget sjældent og er meget modig og nysgerrig.

 

Billeder:

IMAG0647.jpg

 

IMAG0585.jpg

 

IMAG0623.jpg

 

IMAG0633.jpg

 

Det blev til lidt mange billeder

:oops: Men håber virkelig at nogen vil hjælpe mig.. (Både pga. hundeloven hvis hun er blanding af racer og selvfølgelig vil jeg gerne vide hvilken/hvilke race min hund er :rolleyes:)

 

 

/Claudia

IMAG0580.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hun ser sød ud, går det stadig godt med hende? og har du haft yderligere kontakt med opdrætter?

 

jeg ved desværre ikke, hvilken race hun er, jeg har ikke engang noget godt bud. en old english ligner hun jo slet ikke. og en leavitt bulldog, som jeg lige måtte google, det er hun jo nok ikke, det lyder til at være et helt særligt avlsarbejde, og jeg vil opfatte det som absolut usandsynligt, at et sådan kuld skulle være havnet i danmark uden den korrekte betegnelse og stamtavle. synes i øvrigt heller ikke, at hun er "bully" nok til at ligne en sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker, at det bliver noget lettere at give et skud i tågen mht. hvilken race hun er, når hun er blevet lidt ældre ca. 1 år eller noget.. For så er hun ved at være så udvokset og have så tydelige karakteristiske træk, at det vil blive lettere at se hvilke(n) race® der skinner igennem..

 

Jeg har i al fald ikke et forslag på dette tidspunkt.. Men nu ligger min viden heller ikke rigtigt indenfor de racer hun kan ligne lidt..

Redigeret af Rams
Manglede et s
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det går rigtig godt :) Hun er helt renlig (bortset fra et par uheld når hun er alene hjemme selvfølgelig), hun spiser godt, hun har lært at sit'e, gi pote, dæk, og hi-five, dog kæmper vi stadig lidt med hendes tiggeri når vi spiser :o) hun er eminent til at være alene hjemme og har givet os så meget glæde i hverdagen, hun er lige det vi har drømt om :)

Ja, jeg skrev til dem og fik et lidt mystisk svar :S Vores samtale:

 

Jeg skrev:

"Jeg tænkte på.. Hvordan kan det være at hun har været til dyrlæge/er født i Holland? Jeg forstod på jer at hun var født hjemme hos jer? Og har i flere billeder fra deres hvalpetid hos jer? Ville så gerne se hende som helt lille :o)

 

Tror heller ikke helt på hun er Olde English Bulldogge, nok nærmere en blanding :)"

 

De svarede:

"Hun nåede og blive født i Holland, og så blev mor og hvalpe transporteret her hjem..... fordi hun nåede og blive født der, måtte der laves Hollandske pas til hvalpene....surt show, men sådanne er reglerne og konsekvenserne, når menneskerne er lidt langsomme :-)

Old English Bulldogge er en blanding af engelsk bulldog og Mastiff. Racen er lavet for at styrke den engelske bulldogs svagheder ( bla.vejrtrækningsproblemer pga den meget meget korte næse ).Se inde påwww.gipote.dk under racestandarder." Derudover skrev de også: "Der foregår udstillinger med OEB, men det kræver en stambog, som du jo har fravalgt :-)" Og jeg har jo så fundet ud af senere at stambog er noget der følger med hvalpen -.-

 

Og så sendte de mig et billede af hvalpene.. Inca og hendes kuld.jpg Det skulle vist være hende bagerst hvor man lige kan ane hendes hovede :)

 

Tror heller ikke hun er Leavitt, for som du siger er de ikke særlig udbredte og der er meget få avlere, men hun ligner én, synes jeg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

hun ser sød ud, går det stadig godt med hende? og har du haft yderligere kontakt med opdrætter?

 

jeg ved desværre ikke, hvilken race hun er, jeg har ikke engang noget godt bud. en old english ligner hun jo slet ikke. og en leavitt bulldog, som jeg lige måtte google, det er hun jo nok ikke, det lyder til at være et helt særligt avlsarbejde, og jeg vil opfatte det som absolut usandsynligt, at et sådan kuld skulle være havnet i danmark uden den korrekte betegnelse og stamtavle. synes i øvrigt heller ikke, at hun er "bully" nok til at ligne en sådan.

 

 

Jeg er enig omkring Leavitt Bulldog, det er alt for usandsynligt...

Nå men når man taler om usandsynligt, så bliver jeg bare VED at synes hun ligner en broholmer; Måske Aslan lige kan komme på banen, og sige om jeg er helt tosset?

 

Men broholmere er der jo også lagt et enormt stor arbejde bag, så det ville også bare være så usandsynligt.. Men synes hun ligner en Broholmer, langt mere end nogen bulldog :hmm:

 

Måske har jeg bare en helt forskruet forventning til OEB, men jeg synes hun er alt for smal og alt for langbenet til at kunne være det...

 

Men Rams har ret.. Når hun er voksen er det meget lettere at dømme hvad hun evt. kan være... MEN den nemmeste måde er stadig at snakke med opdrætter og få forældrene at se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det går rigtig godt :) Hun er helt renlig (bortset fra et par uheld når hun er alene hjemme selvfølgelig), hun spiser godt, hun har lært at sit'e, gi pote, dæk, og hi-five, dog kæmper vi stadig lidt med hendes tiggeri når vi spiser :o) hun er eminent til at være alene hjemme og har givet os så meget glæde i hverdagen, hun er lige det vi har drømt om :)

Ja, jeg skrev til dem og fik et lidt mystisk svar :S Vores samtale:

 

Jeg skrev:

"Jeg tænkte på.. Hvordan kan det være at hun har været til dyrlæge/er født i Holland? Jeg forstod på jer at hun var født hjemme hos jer? Og har i flere billeder fra deres hvalpetid hos jer? Ville så gerne se hende som helt lille :o)

 

Tror heller ikke helt på hun er Olde English Bulldogge, nok nærmere en blanding :)"

 

De svarede:

"Hun nåede og blive født i Holland, og så blev mor og hvalpe transporteret her hjem..... fordi hun nåede og blive født der, måtte der laves Hollandske pas til hvalpene....surt show, men sådanne er reglerne og konsekvenserne, når menneskerne er lidt langsomme :-)

Old English Bulldogge er en blanding af engelsk bulldog og Mastiff. Racen er lavet for at styrke den engelske bulldogs svagheder ( bla.vejrtrækningsproblemer pga den meget meget korte næse ).Se inde påwww.gipote.dk under racestandarder." Derudover skrev de også: "Der foregår udstillinger med OEB, men det kræver en stambog, som du jo har fravalgt :-)" Og jeg har jo så fundet ud af senere at stambog er noget der følger med hvalpen -.-

 

Og så sendte de mig et billede af hvalpene.. [ATTACH=CONFIG]74451[/ATTACH] Det skulle vist være hende bagerst hvor man lige kan ane hendes hovede :)

 

Tror heller ikke hun er Leavitt, for som du siger er de ikke særlig udbredte og der er meget få avlere, men hun ligner én, synes jeg :)

 

Det lyder, i mine øjne som om de har parret en Engelsk bulldog og en mastiff, og hvalpene er altså endt ud som mere mastiff end bulldog...

 

Et lille hint derom er nok også at din tæve er 40 cm i rykken nu, og maks for en OEB er 41 cm....

 

Og så har opdrætteren jo også løjet, når hun har startet ud med at sige de var født i Danmark; Desuden tror jeg ikke det er helt sundt (lovligt måske endda?) at transportere helt nyfødte hvalpe og en mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, broholmer er nok lige så usandsynligt, mindst. jeg har også tænkt tosa, fordi det passer bedre på krop og facon og størrelse og farve, men hendes udtryk passer ikke helt længere, heller ikke på broholmeren, hun har underbid og er i det hele taget mere bulldog-agtig i ansigtet, synes jeg. man ville også være rimeligt ukvik, hvis man hentede en flok tosahvalpe til dk. og det passer jo i øvrigt heller ikke med, at der er brogede hvalpe i kuldet. en eller anden form for bulldog/mastiff/bully-blanding er hun nok. og det er desværre ikke sikkert, at du nogensinde kommer det nærmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også selv tænkt meget på broholmer, men ja, det er nok ret usandsynligt :S Ville gerne vide mere om forældre-dyrene, men opdrætterne er ikke glade for at dele ud om det :S Har set billeder, men de lignede mest bare billeder fra google af nogle mastiff'er :S Og det de har skrevet om at Olde English er blanding af English Bulldog og Mastiff er jo helt hen i vejret! Af det jeg har læst mig til er de blanding af Eng. bulldog, bullmastiff, pitbull og amerikansk bulldog, så opdrætter har tydeligvis ikke engang styr på racen... Mit problem mht. at spørge opdrætter om diverse ting er at manden er en eks-rocker type (ingen fordomme, men det var ret tydeligt), og hvis jeg melder ham, eller "truer" med at gøre det, tror jeg bare at jeg får ham på nakken :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg egentlig er en ret god tolkning, for hun minder meget om en mastiff/bullmastiff, og når jeg møder andre hundeejere når vi går tur, spørger de også om hun er mastiff (en enkelt har dog spurgt om hun var en boxer :b)

 

Så det er vel det tætteste jeg kan komme, og ellers skal jeg nok uploade billeder når hun bliver større ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være fordi, disse er ulovlige at sælge i Holland, at de er taget herop til salg. Men lidt pudsigt, at de så kom så små at de ikke kunne chippes.Hvis tæven havde de fornødne ting i orden , kan hvalpenes jo medtages efter ansøgning hos Fødevarerstyrelsen, hvilket nok ikke er sket.

Du vil aldrig finde ud af , præcis hvilke evt raser der indgår i hende, alt for mange muligheder , både med bullerarter og mastiffer. Mht stambog kan alle lave en sådan, og måske er det kun for DKK hunde at stambog skal følge hunden.

Der kommer nok flere hvalpe til denne sælgerfamilie, da det jo kan være en god forretning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er meget mystiske omstændigheder. Af hvad jeg ved skal de være chippet hvis de rejser i EU, også når de er under 8 uger, men de er først blevet chippet herhjemme da de var over 8 uger (17 nov. og hun er født 9. sep.) :S Ja måske, stambogen var ihvertfald ikke "acceptabel", skulle betale 2000 kr. ekstra for den, og en stambog koster max. 300 oveni, det høje beløb man betaler for stambogsførte hvalpe er grundet avlsarbejdet og ikke selve stambogen :S

Ja det gør der desværre nok :/ Og har tænkt mig at holde øje med det/dem så meget jeg kan :) Så man evt. ville kunne melde dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være fordi, disse er ulovlige at sælge i Holland, at de er taget herop til salg. Men lidt pudsigt, at de så kom så små at de ikke kunne chippes.Hvis tæven havde de fornødne ting i orden , kan hvalpenes jo medtages efter ansøgning hos Fødevarerstyrelsen, hvilket nok ikke er sket.

Du vil aldrig finde ud af , præcis hvilke evt raser der indgår i hende, alt for mange muligheder , både med bullerarter og mastiffer. Mht stambog kan alle lave en sådan, og måske er det kun for DKK hunde at stambog skal følge hunden.

Der kommer nok flere hvalpe til denne sælgerfamilie, da det jo kan være en god forretning.

 

Der findes ingen ulovlige hunderacer i Holland, så hvalpene kan ikke have været ulovlige hernede...

 

Men så vidt jeg ved skal de være chippet før de må tages ud af landet, uanset alder... Og jeg forstår ikke man får oprettet et pas, uden at få dem chippet, hvis passet er oprettet i forbindelse med flytning... Er der lavet et sundhedstjek for flytningen, der skal stå et sted i passet at hvalpen er blevet tjekket og er sund og rask... Evt. hvis der står noget på hollandsk i passet du ikke forstår, kan du kopiere det ind her, og jeg kan oversætte det for dig.

 

Hernede er det altså også opdrætteren selv der chipper hvalpene, det sker dog normalt den dag hvalpene bliver solgt.. Vi var til stede da opdrætteren chippede Dexter, og så alle papirene og passet.

 

Hvis du har lyst kan jeg kontakte dyrlægen, du skal bare give mig hans navn, så kan jeg tjekke om han rent faktisk findes... Derudover hvis du kan få sporet dig frem til hvilken opdrætter det evt. er i Holland de er blevet sendt fra...

 

Du må også have et opdrætternavn på dem som har lavet ham, og kunne få oplyst forældrenes navne, selvom hun ikke har stambog burde disse oplysninger være tilgængelige for dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan lige vedhæfte et billede af den "hollandske" side i passet :) Der er ikke krydset af om hun er rask eller noget, selvom der er plads til det :SIMAG0657.jpg Det ville virkelig være en stor hjælp hvis du ville gøre det! :) Jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne finde opdrætteren, når jeg ikke engang ved hvilken race det er :S men må spørge når jeg skal besøge dem jeg har købt hende af, hvilket jeg skal snart :) Hvis jeg bare kunne få forældrenes navne, ville det jo være rart :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg finder lige Dexters pas og ser om det er det samme der er gjort ved ham.

 

Den dyrlæge er faktisk en ganske anerkendt dyrlæge hernede, han bor ganske tæt på grænsen til tyskland, og er en af dem der bliver brugt af rigtig mange opdrættere...

 

Jeg har forsøgt at finde reglerne for transport og import af hvalpe, men jeg kan ikke finde noget omkring at de skal være chippet...

 

MEN, et pas følger jo den individuelle hund, og som MINIMUM skal der stå IDmærkning af dyret før passet er gyldigt.. Altså har passet været helt unødvendigt hvis de har måtte rejse uden at være chippet, for passet er først gyldig fra chipnummeret på hunden står i passet... Grunden til dette er nemlig at man ikke må tage hunde til Danmark som ikke er rabiesvaccineret; Spørgsmålet er om det gælder hvalpe, eller om de er dækket under morhundens vaccine?

 

nå men under alle omstændigheder så er jeg ret sikker på at det IKKE er normalt at hunden får et pas uden at blive chippet, eftersom at du ikke kan vide hvilken hund passet tilhøre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige angående hundeloven - nu du selv bragte det på bane - så vil jeg virkelig anbefale dig, at få opdrætter til at skrive et stykke papir til dig, hvorpå hun skriver forældredyrenes racer. Så vidt jeg husker, skulle det være nogenlunde gældende som dokumentation hvis du nogensinde skulle være så uheldig, at blive spurgt af politiet. Du må lige selv tjekke efter, om den er god nok.

 

Det kunne jo så også hjælpe dig til at finde ud af hvad din hund er. Jeg synes den lidt ligner en boxer på snuden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige angående hundeloven - nu du selv bragte det på bane - så vil jeg virkelig anbefale dig, at få opdrætter til at skrive et stykke papir til dig, hvorpå hun skriver forældredyrenes racer. Så vidt jeg husker, skulle det være nogenlunde gældende som dokumentation hvis du nogensinde skulle være så uheldig, at blive spurgt af politiet. Du må lige selv tjekke efter, om den er god nok.

 

Det kunne jo så også hjælpe dig til at finde ud af hvad din hund er. Jeg synes den lidt ligner en boxer på snuden :-D

 

Ja det er en god begrundelse også til at spørge efter dokumentation for forældrene...

 

Og *fnis* sej avatar Buddha :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...