Hop til indhold

Dogdancing!


Tweesa
 Share

Recommended Posts

Må jeg præsentere - BITTEN!

 

http://www.positivtraening.dk/tran/dancing.html

 

(Vælg den video som hedder Bitten.. ikke den anden.. de er lidt mere hardcore)

 

Lagde tråden under træning da det er optaget under vores 2. dogdancing time, hvor jeg fik sat kommando på "buk".. MED halelogren :blink:

Og hvor ser hun bare super tændt ud... på den gode måde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

DØØØGTIG BITTEN :mrgreen:

Hun er bare så kær når hun gør det :-D

 

Jeg håber vi kan fange Pero på video til træning næste gang. Det er også typisk han gør det perfekt 5 gange og så ligeså snart Pia skal filme så mister han koncentrationen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

DØØØGTIG BITTEN :mrgreen:

Hun er bare så kær når hun gør det :-D

 

Jeg håber vi kan fange Pero på video til træning næste gang. Det er også typisk han gør det perfekt 5 gange og så ligeså snart Pia skal filme så mister han koncentrationen :roll:

 

 

Taaark :oops:

 

Men JEG så at Pero var herregod - han gik bare så flot til sidst! Opmærksom og alt.. og da han hoppede op og satte sig på dit knæ, lige i øjet..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun sød og dygtig :klap:

 

Bruger du håndsignal eller andet signal, udover det verbale?

 

Jeg er ved at sætte håndsignal på :-) Men til dogdancing skal man have verbal på - da hunden nogle gange er langt væk.. og det ødelægger lidt indtrykket i showet hvis det er på håndsignal :blink:

Men der skal også håndsignal på - fordi det er sejt !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg er ved at sætte håndsignal på :-) Men til dogdancing skal man have verbal på - da hunden nogle gange er langt væk.. og det ødelægger lidt indtrykket i showet hvis det er på håndsignal :blink:

Men der skal også håndsignal på - fordi det er sejt !

Ha ha simpelthen fordi det er sejt :lol:

 

Okay jeg spurgte fordi det så ud til at hun havde luret, hvad der skete, så når du stoppede, så skulle hun lave buk (hvilket kan give den forkerte opfattelse af øvelsen). Jeg kan ikke se, hvad du laver over kameraets top, men kunne se, at hun bukkede, inden du sagde signalet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha simpelthen fordi det er sejt :lol:

 

Okay jeg spurgte fordi det så ud til at hun havde luret, hvad der skete, så når du stoppede, så skulle hun lave buk (hvilket kan give den forkerte opfattelse af øvelsen). Jeg kan ikke se, hvad du laver over kameraets top, men kunne se, at hun bukkede, inden du sagde signalet :-)

 

Laver håndtegnet der faktisk - men skal også have det tunet.. Hun bukker dog ligemeget hvornår jeg beder hende om det idag.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Laver håndtegnet der faktisk - men skal også have det tunet.. Hun bukker dog ligemeget hvornår jeg beder hende om det idag.. :-D

Hvor er hun dygtig, og det ser så sødt ud, når de bukker, synes jeg. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Laver håndtegnet der faktisk - men skal også have det tunet.. Hun bukker dog ligemeget hvornår jeg beder hende om det idag.. :-D

 

Hihi, hun bukkede også hele tiden til træning! "Moooar SEE!! Jeg er dygtig!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun bare dygtig :-) Glæder mig til at se senere film også, de er højt prioriteret her!

 

Og vil give Aslan ret - hun ser knagenmig elegant (og flot) ud!

 

Men kom altså til at se filmen af hardcore-danseparret - de er knagemig dygtige også :-D

 

Hvordan fungerer det der dogdancing egentlig? Er det en lang adfærdskæde hunden lærer, eller registrerer den alle ens signaler så skarpt, at det virkelig kan udføres i det tempo?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun bare dygtig :-) Glæder mig til at se senere film også, de er højt prioriteret her!

 

Og vil give Aslan ret - hun ser knagenmig elegant (og flot) ud!

 

Men kom altså til at se filmen af hardcore-danseparret - de er knagemig dygtige også :-D

 

Hvordan fungerer det der dogdancing egentlig? Er det en lang adfærdskæde hunden lærer, eller registrerer den alle ens signaler så skarpt, at det virkelig kan udføres i det tempo?

 

Mange tak! :-) Selvom det er en simpel øvelse, så er det jo et lille skridt på vejen..

Mht. de serier man laver - så er det lidt af begge.. Hunden lærer jo nok den rutine man vil optræde med - og ved hvad den skal.. Men ellers "kommanderer" man med ord og ikke signaler..

Som træner Pia siger, så skal man helst kunne lave noget helt andet med hænderne og så bare sige "snur rundt om dig selv om hop på et ben" til hunden :blink: Næææsten da..

 

Næste gang håber jeg at vi får Pero og Tulle på film (Tulle er nok bare 10 gange bedre end os hehe)

Og så skal vi have musik på nu her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak! :-) Selvom det er en simpel øvelse, så er det jo et lille skridt på vejen..

Mht. de serier man laver - så er det lidt af begge.. Hunden lærer jo nok den rutine man vil optræde med - og ved hvad den skal.. Men ellers "kommanderer" man med ord og ikke signaler..

Som træner Pia siger, så skal man helst kunne lave noget helt andet med hænderne og så bare sige "snur rundt om dig selv om hop på et ben" til hunden :blink: Næææsten da..

 

Næste gang håber jeg at vi får Pero og Tulle på film (Tulle er nok bare 10 gange bedre end os hehe)

Og så skal vi have musik på nu her!

 

Ok, tak :-)

 

Troede faktisk ikke man bruge kommandoer under dog-dancing, hehe. Synes det lyder "ødelæggende" (ja, undskyld ordet fra en uerfaren). Det jeg mener med det, er et jeg troede at det "bare" var en dans, hvor hund så på ejerens kropssignaler og derudfra vidste, hvad den skulle gøre (dvs noget tilskuerne ikke vil lægge mærke til). Men selvfølgelig, med musik på, kan det da godt være, at man ikke hører kommandoerne, men hunden derimod gør det, med dens superfine hørelse :-) Har i hvert fald kun set dogdancing én gang, hvor jeg kunne høre kommandoerne og det var til audition til Talent 2008, hvor der var en som ville optræde med dogdancing med sin lille gravhvaps :lun:

 

Og ja, Bitten er bare dygtig! I er jo kun lige startet, så der er da ikke noget at sige til, at hun ikke er kommet så langt, ud over :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Lavede også ilddåben idag - sad ved siden af hende i sofaen og sagde "buk" - først kiggede hun på mig.. Men ved andet "buk" var hun der bare.. Med logren! Er helt stolt :mrgreen:

Nååh hvor sødt. Jeg kan lige se for mig "hva' nu? skal der ske noget, jaaaaa, jeg bukker, hvor er godbidden hva' hva' hva'..." :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...