Hop til indhold

Foder til sensible maver, hvad er jeres erfaringer.


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Luca fungere stadig rigtig godt på James Wellbeloved. MEN hun tager på :damn: Luca var for tyk da vi fik hende, og vi har fået hende til at smide 3 kg, men nu er der næsten røget 1 kg på igen, efter foderskiftet til JW for 1,5 uge siden, det på trods af jeg har skåret i dagsrationen... ARG!!! Og nu hvor maven endelig fungere... Stort SUK!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Luca fungere stadig rigtig godt på James Wellbeloved. MEN hun tager på :damn: Luca var for tyk da vi fik hende, og vi har fået hende til at smide 3 kg, men nu er der næsten røget 1 kg på igen, efter foderskiftet til JW for 1,5 uge siden, det på trods af jeg har skåret i dagsrationen... ARG!!! Og nu hvor maven endelig fungere... Stort SUK!!

 

:???: har du tjekket, om nogle af deres varianter har lavere kalorieindhold? øv, hvor surt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart ligger de alle på 10,5 % fedt, 21% protein og 4,8% fibre...

Luca skal ha ud fra angivelserne på posen omkring 350 gram om dagen.. Hun får 280. Ved ikke om jeg tør give mindre, i forhold til vitaminer mm.....

 

det er jo kun vejledende. jeg ville nok gå ned i ration. med mindre hun virker voldsomt sulten, så kan det være, at man skal finde en fodertype, der passer hende bedre - noget reel slankekost måske. men jeg er altså slet ikke ekspert i den slags overhovedet. jeg håber, at i finder en løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan hun lokkes til grønsager, hvis det blandes med JW?

 

For så kunne du jo fjerne noget af tørkosten og bruge kogte mosede grøntsager/ revne gulreødder, for at give noget fylde?

 

Ja det kunne være en mulighed. Der er kun af forsøge, om lucas mave siger ja eller nej... Lidt øv for maven fungere så godt på JW!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, har såmen allerede kigget ;-)

 

Forstår dog ikke helt hvad det er der feder så meget, når jeg sammenligner med noget af det lightfoder hun har fået før... hundefoder/voksenfoder/lam/grnsager Tror jeg må sætte mig noget grundigere ind i hundefoder, end jeg allerede er. Hold op man bruger meget tid på at sammenligne og læse deklarationer.... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår dog ikke helt hvad det er der feder så meget, når jeg sammenligner med noget af det lightfoder hun har fået før... hundefoder/voksenfoder/lam/grnsager Tror jeg må sætte mig noget grundigere ind i hundefoder, end jeg allerede er. Hold op man bruger meget tid på at sammenligne og læse deklarationer.... ;-)

Animalsk fedt, som de 10% (formegentlig næsten alle er), feder ikke. Animalsk fedt bliver omsat til energi. Det er kulhydrater der sætter sig på sidebenene. I JW er der ikke ret meget protein, men tilgengæld mange kartofler og ærter. Der er også sukkerroe i produktet. Desværre kan jeg ikke finde en oversigt over hvordan energi-forholdet fordeler sig i JW produktet. Ærterne "burde" ikke fede ret meget, men de nedbrydes naturligvis til stivelse og indeholder en del "frugtsukker" - det kan godt betyde lidt. Majs har samme effekt - af samme årsag bruger man ofte ikke majs (og vel heller ikke ærter?) i slankekost. Hvis ikke sukkeroen er blevet "tømt" for sukker (er den nok ikke), vil den fede.

 

Der er en god gennemgang af de vigtigste komponenter i en hunds foder her: Sprgsml og svar om hundens sundhed og sygdom

 

På denne her oversigt kan du se om din hund får for meget energi i forhold til sin vægt: http://www.hundeleksikon.dk/hundme.html

 

Det er selvfølgelig enorm uheldigt at din hund nu endelig trives, men så tilgengæld tager på! Øv en uheldig situation!

 

Har du prøvet andre fodertyper tidligere, der er fokuseret på sammen princip - altså en proteinkilde, kornfrit og masser grøntsager? Acana laver et par varianter af den slags - den mest skånsomme er Acana Lamb & Apple Formula. Selvom din hund ikke tidligere har reageret godt på Acana kan han måske reagerer godt på denne. Fordelinen af energien kommer ligelidt fra protein, fedt og kulhydrat - det synes jeg er en god fordeling.

De har også en fit/light udgave: Acana Light & Fit - som du kan se fokuserer de på at holde protein'et højt og kulhydrat og fedt moderat.

 

.. Det passer ovens med hvad vi mennekser skal gøre når vi skal tabe os. Ind med fedtfrie proteinkilder og grønt, og ud med de tomme kalorier og det usunde fedt :-)

 

Hvis du ikke tør Acana kan du sikkert finde nogle produkter derude med samme princip.

Du er velkommen til at ligge dem ind her, så vil jeg da gerne prøve at kigge på dem inden :-)

 

Prøv at se efter produkter med fiber på 5% eller derunder. For højt fiber kan give dårlig mave. Fiber og proteiner hænger tit sammen (for lad os endelig gøre det let).

Fiber i JW er 4,8% og det ved du jo fungere :-) Vælg også produkter baseret på én kilde. WB laver en hestevariant - det er måske noget? (jeg kan ikke helt huske tallene desværre).

 

God jagt og velkommen til junglen! Når først man bevæger sig derind, kommer man aldrig ud igen ;-)

 

Vuf fra Line

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Animalsk fedt, som de 10% (formegentlig næsten alle er), feder ikke. Animalsk fedt bliver omsat til energi. Det er kulhydrater der sætter sig på sidebenene. I JW er der ikke ret meget protein, men tilgengæld mange kartofler og ærter. Der er også sukkerroe i produktet. Desværre kan jeg ikke finde en oversigt over hvordan energi-forholdet fordeler sig i JW produktet. Ærterne "burde" ikke fede ret meget, men de nedbrydes naturligvis til stivelse og indeholder en del "frugtsukker" - det kan godt betyde lidt. Majs har samme effekt - af samme årsag bruger man ofte ikke majs (og vel heller ikke ærter?) i slankekost. Hvis ikke sukkeroen er blevet "tømt" for sukker (er den nok ikke), vil den fede.

 

Der er en god gennemgang af de vigtigste komponenter i en hunds foder her: Sprgsml og svar om hundens sundhed og sygdom

 

På denne her oversigt kan du se om din hund får for meget energi i forhold til sin vægt: http://www.hundeleksikon.dk/hundme.html

 

Det er selvfølgelig enorm uheldigt at din hund nu endelig trives, men så tilgengæld tager på! Øv en uheldig situation!

 

Har du prøvet andre fodertyper tidligere, der er fokuseret på sammen princip - altså en proteinkilde, kornfrit og masser grøntsager? Acana laver et par varianter af den slags - den mest skånsomme er Acana Lamb & Apple Formula. Selvom din hund ikke tidligere har reageret godt på Acana kan han måske reagerer godt på denne. Fordelinen af energien kommer ligelidt fra protein, fedt og kulhydrat - det synes jeg er en god fordeling.

De har også en fit/light udgave: Acana Light & Fit - som du kan se fokuserer de på at holde protein'et højt og kulhydrat og fedt moderat.

 

.. Det passer ovens med hvad vi mennekser skal gøre når vi skal tabe os. Ind med fedtfrie proteinkilder og grønt, og ud med de tomme kalorier og det usunde fedt :-)

 

Hvis du ikke tør Acana kan du sikkert finde nogle produkter derude med samme princip.

Du er velkommen til at ligge dem ind her, så vil jeg da gerne prøve at kigge på dem inden :-)

 

Prøv at se efter produkter med fiber på 5% eller derunder. For højt fiber kan give dårlig mave. Fiber og proteiner hænger tit sammen (for lad os endelig gøre det let).

Fiber i JW er 4,8% og det ved du jo fungere :-) Vælg også produkter baseret på én kilde. WB laver en hestevariant - det er måske noget? (jeg kan ikke helt huske tallene desværre).

 

God jagt og velkommen til junglen! Når først man bevæger sig derind, kommer man aldrig ud igen ;-)

 

Vuf fra Line

 

Mange mange tak for dit svar :-D Jeg vil læse på de links du har givet, og vil kigge lidt nærmere på Acana igen. Luca ville ikke spise wild prairie varianten. Men heldigvis er det muligt at købe prøveposer!!

Vi har efterhånden købt meget forskelligt foder til Luca. Bla også Wolfsblut wild duck, som hun spiser fint, men heller ikke den mest slanke variant mener jeg.

 

Problemet er hun meget hurtig går fra tynd til hård mave, og da jeg startede denne tråd var hendes mave gået helt i stå, og måtte hjælpes igang med medicin hos dyrlægen.

 

Jeg tror på det ville være godt med et kornfrit foder, da jeg har en fornemmelse at det er ris der stopper Lucas mave. Det må i hvert fald ha et forsøg. Som sagt fungere hun SÅ GODT på JW, og det er næsten synd for Luca hun ikke kan få det :-(

 

Jeg har kigget lidt på Luposan også. Luposan Hundefoder billigt hos zooplus: Luposan Light Sensitive Hundefoder Og kingsmoor Pure Pure/voksen Sidstnævnte har dog både roetrævler og ærter i.. Jeg ved også at Kingsmoor er i gang med et nyt produkt ala pure med i en fedtfattig udgave. Håber snart der kommer mere info om dette foder...

 

Du har fuldstændig ret, man kommer aldrig ud af denne foderjungle....! :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange mange tak for dit svar :-D Jeg vil læse på de links du har givet, og vil kigge lidt nærmere på Acana igen. Luca ville ikke spise wild prairie varianten. Men heldigvis er det muligt at købe prøveposer!!

Vi har efterhånden købt meget forskelligt foder til Luca. Bla også Wolfsblut wild duck, som hun spiser fint, men heller ikke den mest slanke variant mener jeg.

 

Problemet er hun meget hurtig går fra tynd til hård mave, og da jeg startede denne tråd var hendes mave gået helt i stå, og måtte hjælpes igang med medicin hos dyrlægen.

 

Jeg tror på det ville være godt med et kornfrit foder, da jeg har en fornemmelse at det er ris der stopper Lucas mave. Det må i hvert fald ha et forsøg. Som sagt fungere hun SÅ GODT på JW, og det er næsten synd for Luca hun ikke kan få det :-(

 

Jeg har kigget lidt på Luposan også. Luposan Hundefoder billigt hos zooplus: Luposan Light Sensitive Hundefoder Og kingsmoor Pure Pure/voksen Sidstnævnte har dog både roetrævler og ærter i.. Jeg ved også at Kingsmoor er i gang med et nyt produkt ala pure med i en fedtfattig udgave. Håber snart der kommer mere info om dette foder...

 

Du har fuldstændig ret, man kommer aldrig ud af denne foderjungle....! :-P

 

Luposan har jeg også hørt gode ting om :-) Har bare aldrig prøvet det selv ...

 

Jeg har stor glæde af at varierer Nalas mad på daglig basis. Hun har 3-4 fodertyper åbne af gangen og dem varierer jeg med ved hvert måltid ..

Det holder maven igang for hende, men hun har heller aldrig haft nogle problemer i den grad din hund har det. Hun er bare kræsen ;-)

 

Har du prøvet fiskevarianter? De er ofte også kulhydrat og fedtfattige ...

Har du prøvet koldpresset foder?

 

Der står også lidt mere om foder og light-produkter her: Hundefoder – Se her, hvilket hundefoder skal du vælge til din hund

 

Har du en idé om, om hun reagerer godt eller skidt på høje proteintal?

Hvis man vil undgå højt fedt og kulhydrat bliver der nødt til at være meget protein i stedet. Orijen, Now og Ziwipeak er alle produkter med generelt høje proteintal. Fedt følger ofte det høje proteintal så det skal selvfølgelig være fra fedtfrie-proteinkilder, f.eks lam, kylling, hest, fisk (undtagen laks) osv.

Hvis det findes, kan du prøve at finde et produkt med protein på ca. 30-40% og fedt på 10-15% :-) Olier feder, så animalsk fedt er at foretrække over olier (men de skal selvfølgelig have de essentielle) ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Luposan har jeg også hørt gode ting om :-) Har bare aldrig prøvet det selv ...

 

Jeg har stor glæde af at varierer Nalas mad på daglig basis. Hun har 3-4 fodertyper åbne af gangen og dem varierer jeg med ved hvert måltid ..

Det holder maven igang for hende, men hun har heller aldrig haft nogle problemer i den grad din hund har det. Hun er bare kræsen ;-)

 

Har du prøvet fiskevarianter? De er ofte også kulhydrat og fedtfattige ...

Har du prøvet koldpresset foder?

 

Der står også lidt mere om foder og light-produkter her: Hundefoder – Se her, hvilket hundefoder skal du vælge til din hund

 

Har du en idé om, om hun reagerer godt eller skidt på høje proteintal?

Hvis man vil undgå højt fedt og kulhydrat bliver der nødt til at være meget protein i stedet. Orijen, Now og Ziwipeak er alle produkter med generelt høje proteintal. Fedt følger ofte det høje proteintal så det skal selvfølgelig være fra fedtfrie-proteinkilder, f.eks lam, kylling, hest, fisk (undtagen laks) osv.

Hvis det findes, kan du prøve at finde et produkt med protein på ca. 30-40% og fedt på 10-15% :-) Olier feder, så animalsk fedt er at foretrække over olier (men de skal selvfølgelig have de essentielle) ....

 

 

Umiddelbart aner jeg ikke hvordan Luca reagere på højt protein, så her er jeg svar skyldig.

 

Jeg har undersøgt kcal indholdet i de forskellige fodertyper, og light produkter er ikke speciel ekstra lave i kcal indholdet... Fx har Wolfsblut wide plain lavere kcal indhold end Royal canin light...

 

Allerhelst ville jeg blive på James wellbeloved, men det er ikke muligt at få Luca til at tabe sig på. Med mindre jeg fodre med så lidt, at jeg er bange for hun kommer til at mangle vitaminer mm.

Jeg havde noget Royal canin veterinary diet fra dyrlægen, som er det eneste foder der virkelig har et lavet kcal indhold, og faktisk også uden ris. Det får hun lige nu iblandet lidt JW. Maven fungere, men ikke helt så godt som på rent JW :hmm:

 

Jeg kan se Orijen senior, har lavt kcal og højt protein. Det kan være et bud, eller wolfsblut wideplain og Luposan seinor/light. De to sidste har dog ikke højt protein..

 

Sikke en jungle, jeg forsætter længere ind i den :banan:

 

Mange mange tak for dine links og ikke mindst svar. Der kommer flere og flere ting på plads. Det skal nok lykkes af få luca af med de sidste par kilo, uden hendes mave går helt i stå igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart aner jeg ikke hvordan Luca reagere på højt protein, så her er jeg svar skyldig.

 

Jeg har undersøgt kcal indholdet i de forskellige fodertyper, og light produkter er ikke speciel ekstra lave i kcal indholdet... Fx har Wolfsblut wide plain lavere kcal indhold end Royal canin light...

 

Allerhelst ville jeg blive på James wellbeloved, men det er ikke muligt at få Luca til at tabe sig på. Med mindre jeg fodre med så lidt, at jeg er bange for hun kommer til at mangle vitaminer mm.

Jeg havde noget Royal canin veterinary diet fra dyrlægen, som er det eneste foder der virkelig har et lavet kcal indhold, og faktisk også uden ris. Det får hun lige nu iblandet lidt JW. Maven fungere, men ikke helt så godt som på rent JW :hmm:

 

Jeg kan se Orijen senior, har lavt kcal og højt protein. Det kan være et bud, eller wolfsblut wideplain og Luposan seinor/light. De to sidste har dog ikke højt protein..

 

Sikke en jungle, jeg forsætter længere ind i den :banan:

 

Mange mange tak for dine links og ikke mindst svar. Der kommer flere og flere ting på plads. Det skal nok lykkes af få luca af med de sidste par kilo, uden hendes mave går helt i stå igen!

 

Godt jeg kunne sætte dig lidt i gang :-)

Jeg har aldrig haft brug for at sætte mig ind i light-foder, men jeg gik og troede det du lige har bekræftet mig i - at det er ligeså snyd som "menneskelige" lightprodukter. Jeg så en undersøgelse af nogle kager vs. fedtfattige kager. der var 8 kcal mindre i light udgaven. tsk!

 

Det er vigtigt at være opmærksom og læse deklarationerne rigtigt. Det lyder som om du er på rette vej :-)

 

RC er jeg generelt i mod at bruge, fordi der er så mange tilsætningsstoffer i, men mange trives godt på det, og det er jo det vigtigste.

Du må ikke helt afskrive RC vet blandet med JW endnu. Ofte tager det et par dage før maven lige falder helt til. Jeg synes ihvertfald du skal give det en chance - det lyder som en fornuftig blanding :-)

 

Også spændende med Orijen, WB og Luposan. Hvis du prøver nogle af dem, må du gerne give en tilbagemelding :-)

Generelt vil jeg da gerne høre om dine opdagelser :-) Jeg elsker at lære og opdage nye ting!

 

Held og lykke med slanke og maveprojektet!

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update... Lucas mave går i stå stille og roligt, lige så snart der er noget der ligner ris, hvede eller majs i foderet. Vi er tilbage på James wellbeloved... Jeg henvendte mig til James Wellbeloved direkte for at høre hvad kcal indholdet var i deres Lam og grøntsags variant. Igen var den faktisk lavere end light foderet fra RC, nemlig 3390 kcl pr kg. RC light foder er der 3562 kcal pr kg... Selvfølgelig er der mere end bare kcal indholdet der tæller, når man skal på "hunde slankekur", men med den rigtige dosering burde Luca kunne tabe sig på James W. Jeg spurgte James W. hvad de ville råde os til af gram om dagen i forhold til Lucas race og vægt. Nu prøver vi at skærer vi fodret ned til mellem 185-225 gram om dagen, og ser hvad vægten siger.. (Alle krydser fingre incl vores dyrlæge :banan:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det med at prøve den nedsatte portion? :-)

 

Luca tømmer selvfølgelig madskålen på 2 sek... Kan se hun er sulten, da hver en krumme der bliv spildt bliver støvsuget op. Det er "op på vægten dag" i morgen, så må vi se om der er sket noget. Jeg er frygter der ikke er sket noget, og så er vi virkelig på den. Hun kan ikke sættes længere ned, uden af blive alt for sulten, - synes hun er lige på grænsen nu..

 

Til gengæld fungere Lucas mave PERFEKT!! Hun er glad og er dejlig aktiv. Det bliver godt for hende når de sidste kg er tabt. Kan se hun stadig er besværet og tænker i et tilskud til hendes hofter mm. Skal bare finde det bedste :-D

 

Tak for din interesse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luca tømmer selvfølgelig madskålen på 2 sek... Kan se hun er sulten, da hver en krumme der bliv spildt bliver støvsuget op. Det er "op på vægten dag" i morgen, så må vi se om der er sket noget. Jeg er frygter der ikke er sket noget, og så er vi virkelig på den. Hun kan ikke sættes længere ned, uden af blive alt for sulten, - synes hun er lige på grænsen nu..

 

Til gengæld fungere Lucas mave PERFEKT!! Hun er glad og er dejlig aktiv. Det bliver godt for hende når de sidste kg er tabt. Kan se hun stadig er besværet og tænker i et tilskud til hendes hofter mm. Skal bare finde det bedste :-D

 

Tak for din interesse :-D

Det lyder spændende :-) Jeg håber inderligt hun har tabt sig så!! Held og lykke :-)

 

Bruger du fiskeolie eller andre olier? De feder ihvertfald meget, så dem kan det godt betale sig at fjerne, hvis man vil have hunden taber sig hurtigt.

 

Har du prøvet at give hende grøntsager ovenpå foderet? Revet rå gulerødder mætter, men sætter sig ikke på sidebenene.

Det er generelt vigtigt at vælge grøntsager der ligger lavt på kulhydrat-barometeret. Det kan du se her: http://www.diabetes.dk/Livet_med_diabetes/Mad_og_diabetes/Mad_i_hverdagen/Raavarer/~/media/Files/Diabetes.dk/Livet_mad_diabetes/Mad/Groentsagsliste_2011.ashx

Der er en mere udført liste her: -Fødevaredatabase - Næringsindhold i fødevarer Husk lige at tjekke om det er noget en hund må få ;-) Barometeret her er så vidt jeg ved med udgangspunkt i ukogte grøntsager - det skal det være da de indeholder mindre kulhydrat end kogte ...

 

Har du nogensinde prøvet Orijen?

I JW er der jo en del kartofel i og stivelsesindholdet i sådan en er jo helt åndsvagt højt. Og desværre lagt højere end ris, i dit tilfælde :-(

Jeg tænker på Orijen fordi det ikke indeholder ret mange kulhydrater, da der hverken er ris, majs eller kartofler i produktet :-)

 

Du kan også prøve nogle koldpresset typer. Jeg tror desværre der er ris i de fleste, men måske kan hun klare ris når de er koldpresset? Jeg har hørt om Markus Mühle (men det indeholder rigtig meget majs!), Farmfood HE, Lukullus, U.S. Grains Regal Petfood og Lupo Natural.

 

Mht tilskud til hofterne har jeg hørt godt om hybenpulver :-)

Det kan købes i håndkøb hos matas og på apoteket!

 

Held og lykke til vejning i morgen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er det jo slet ikke sikkert, at luca's mave er som halfdans, men nu har jeg jo blandet mig før, og det gør jeg lige igen: hans mave fungerer bare rigtigrigtig dårligt på højt proteinindhold (orijen, acana, taste of the wild) - jeg har hørt det samme fra en del andre med mavehunde, men i kan selvfølgelig blive nødt til at prøve lidt forskelligt. tilgengæld har jeg erfaring for, at det koldpressede laver fine faste lorte - men sindssvagt mange og store af dem, muligvis pg.a. det høje korn/majs-indhold eller ... ja jeg ved ikke hvorfor. det er marcus mühle og lukullus, som vi har prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ang. James Wellbeloved - så har mine beagler været fodret på det et stykke tid. Mine to yngste beagler har Colitis i mild grad - så derfor skal foderet være let at nedbryde. Desuden er det sådan at når man har en mave hund eller to - som jeg har - så må fedt indholdet ikke være over 10 % - Grunden til det er at tarmen vil danne mere slim og jo mere slim der dannes jo større er chancen for en omgang dårlig mave.

 

James Wellbeloved har fungeret rimelig godt til mine hunde - de har fået de kornfri varianter - men der er en hage og det er at de ikke har kunnet nedbryde de hårde bagte piller og det er der rigtig mange mave hunde der ikke kan. Jeg har måttet slå foderet i stykker med kødhammeren og hældt lunt vand på - så gik det - men det var ikke en holdbar metode for mig eller mine beagler.

Jeg er derfor vendt tilbage til det koldpressede. Mine beagler har altid fungeret super perfekt på disse fodertyper - da protein er moderat og fedt indholdet er helt perfekt. Desuden opløses pillerne meget hurtigere til stor gavn for hunden.

 

Mine beagler har også været ovre på Acana, WB, Taste of the wild - og hver eneste gang gik den gal - fordi de ikke kan nedbryde foderet. Så den type foder er endegyldigt ude af billedet. I dag bruger jeg foder som MM. Lupo Natural, Farmfood HE - Lukullus, og Luposan sport - den sidst nævnte er kornfri - desuden får de også vådfoder, da det giver maven en pause ind i mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi været på vægten hos dr. dyr.... ØV og atter ØV... Der er taget på igen :( Luca kan åbenbart ikke engang holde vægten med James Wellbeloved. Jeg har skruet hende ned fra ca 325 gram til 200 gram om dagen. Ingen tvivl om hun er sulten. Hun slikker nærmest hele køkkengulvet når hun kan komme til det. Så længere ned ville være synd!

 

Det med supplere med rå grøntsager er afprøvet. Det dur så absolut ikke for den "unge dame" Til nød kogte, men helst kartofler, og så er vi lige vidt i forhold til stivelse...

 

Jeg går i tænkeboks... Ender nok på dyrlægens super slank fra RC (selvom jeg ikke er meget for det) i blandet med JW. Det er ikke det bedste for maven, men heller ikke det dårligste. Luca mangler "kun et par kg" endnu, og den blanding taber hun sig på. Derefter må jeg tage stilling til hvilket foder der kan holde hendes vægt. For mig er det også vigtigt hun får tabt de kg, så ikke hun bliver unødigt belastet mere.

 

Jeg har efterhånden prøvet min. 7 slags foder, og vores lager er ikke så lille endda. Det er til at få kuk af, når tingene ikke spiller, selvom der er brugt mange timer for at finde det rigtig..

 

Tak for alle jeres svar. Jeg er utrolig glad for I alle kommer med input :-D Bare bliv ved, til sidst må det da lykkes, at finde et foder Lucas mave kan fungere - og tabe sig på... Det kan da ikke være så svært... eller ?? :damn: (er en smule modløs lige nu)

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh. Hvor er det altså synd for dig og Luca!

Jeg synes klart i bare skal tage den blading i ved virker nu, og så finde det optimale senere som du siger!!

 

Hvis du har noget foder du gerne vil af med/sælge, er jeg en glad aftager :-)

 

Hvis jeg høre om et mirakelmiddel uden kartofler og uden ris (som ikke er Orijen), giver jeg straks besked!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min ældste beagle - Charlie på 7 år tog på af JW - det kunne man tydeligt se efter den første måneds tid - han fik det han skulle have i følge hans størrelse 170 gram - Darwin min yngste tog også på - nu var han så undervægtig grundet det uheldige Taste of the wild foder - så til ham gjorde det knap så meget. Nu er beaglerne så kommet tilbage på de koldpressede foder typer og vægten er igen normal hos Charlie - og nogle af disse foder typer er der jo ris i - men det er brune fuldkorns ris - som giver en højere forbrænding.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har noget foder du gerne vil af med/sælge, er jeg en glad aftager :-)

 

Desværre er det vi har i overskud med ris. Bla 2 kg JW....

 

Min ældste beagle - Charlie på 7 år tog på af JW - det kunne man tydeligt se efter den første måneds tid - han fik det han skulle have i følge hans størrelse 170 gram - Darwin min yngste tog også på - nu var han så undervægtig grundet det uheldige Taste of the wild foder - så til ham gjorde det knap så meget. Nu er beaglerne så kommet tilbage på de koldpressede foder typer og vægten er igen normal hos Charlie - og nogle af disse foder typer er der jo ris i - men det er brune fuldkorns ris - som giver en højere forbrænding.

 

Læste godt i en anden tråd du skrev omkring TOTW Man skal virkelig dybt ind i foderjunglen for at finde hvad der og godt og skidt.

 

Da Lucas mave gik i stå sidst og dyrlægen pludselig blev en daglig rutine, havde Luca fået brune ris. Jeg tænkte jeg ville forkæle hende og havde kogt dem nærmest til grød, alligevel kom de ud, som de så ud da de kom ind. Som om hendes mave slet ikke kunne omsætte dem. Hendes mave gik helt i stå, og dyrlægen måtte sætte gang i den, med indsprøjtninger mm. Canikur hjalp slet ikke. Det er den dyreste lille potion ris jeg nogensinde har betalt for..:???: Derfor er jeg tilbageholden med især ris. (Det var en meget lidt hun fik, netop fordi jeg ikke ville stresse hendes mave)

 

Jeg har været forbi Porcani (procani.dk) i dag. Og fik en snak med dem. Jeg købte nogle foderprøver af NOW senior, Orijen Senior, og wolfblut wide plan. Mere for at finde det foder der fungere når Luca har tabt de sidste kg. En lille fodertest blandt de 3, er wolfblut vinderen...

 

Nu kører vi på dyrlægens Royal canin vet diet, med JW i for at maven ikke går helt ged. Så må jeg justere hvis maven går amok. I RC vet er der ikke ris, så der er i det mindste et plus.:???:

 

Vil lige sige at vi har prøvet mange forskellige mærker. Lige fra Olivers, Royal canin light, ID fra dyrlægen, Wolfblut dark f., Acana wild Prairie, JW mfl. Så det er ikke fordi vi ikke har prøvet med og uden korn, light og ikke light.... Finder jeg mirakelfodret, skal jeg være den første til at råbe det højt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...