Hop til indhold

Har vist aldrig rigtig præsenteret ham her


Riesenfan
 Share

Recommended Posts

Mandens hund alias lille Lakrids, vores alle sammens pestilens:slem: - meget hvalpet og meget vild trods sine nu 18 mdrhttp://www.hunde-forum.dk/members/riesenfan/albums/lille-lakrids/75477-lakrids.jpg

http://www.hunde-forum.dk/members/riesenfan/albums/lille-lakrids/75478-smuksak.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Årh, han er lækker :hjerte:

 

Hold da op, hvor er han bare fin - Utilgiveligt du ikke har præsenteret ham noget før.

Det koster dobbelt op på billeder fremover :slem:

 

I det hele taget synes jeg vi ser for lidt til dine hunde :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, han er lækker :hjerte:

 

Hold da op, hvor er han bare fin - Utilgiveligt du ikke har præsenteret ham noget før.

Det koster dobbelt op på billeder fremover :slem:

 

I det hele taget synes jeg vi ser for lidt til dine hunde :fyfy:

 

Sorry - er ikke så aktiv nej:oops:

 

Skal prøve at spame oftere:blink:

Og 1000 tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ja, flere riesen hunde. dem ser man saa sjaeldent:klap:.

 

MEN hvad I hvad! Vi har sorme faaet en Grande Riesen i nabolaget. Han er HELT vildt STOR, allerede Champion, intakt han og CGC. Han har vist ogsaa noget utiliti traening af en art. Han render ihvertfald tit rundt med sit tojdyr i munden og samler det op efter sig (det er da naeppe noget han har laert sig selv:hmm:), naar han taber den, ifort en slojfe i haaret (for at holde lokkerne vaek fra ojenene):mrgreen:.

 

Han render altid lost rundt i vores park men under formidabelt kontakt med sine ejere (et ungt par med en 1 aarig dreng). Yderst veltraenet og sod med alle hunde som mennesker! Kun 2-3 aar gammel!

 

Jamen, altsaa jeg er saa betaget af ham og hans utrolige gode stille gemyt:lun:. Jeg gik til traening med en ejer, som havde saa mange problemer med at magte sin Riesen hund, som har ry for at vaere en kraevende race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, flere riesen hunde. dem ser man saa sjaeldent:klap:.

 

MEN hvad I hvad! Vi har sorme faaet en Grande Riesen i nabolaget. Han er HELT vildt STOR, allerede Champion, intakt han og CGC. Han har vist ogsaa noget utiliti traening af en art. Han render ihvertfald tit rundt med sit tojdyr i munden og samler det op efter sig (det er da naeppe noget han har laert sig selv:hmm:), naar han taber den, ifort en slojfe i haaret (for at holde lokkerne vaek fra ojenene):mrgreen:.

 

Han render altid lost rundt i vores park men under formidabelt kontakt med sine ejere (et ungt par med en 1 aarig dreng). Yderst veltraenet og sod med alle hunde som mennesker! Kun 2-3 aar gammel!

 

Jamen, altsaa jeg er saa betaget af ham og hans utrolige gode stille gemyt:lun:. Jeg gik til traening med en ejer, som havde saa mange problemer med at magte sin Riesen hund, som har ry for at vaere en kraevende race.

 

Hvis det er en "rigtig" riesen ER den ret krævende!! Der avles imidlertid især i USA en type som ligger MEGET langt væk fra standarten i Europa (udsprunget fra Tyskland) og den model er som regel noget større, væsentligt mere pelset og en hel del mere sløv omend vældig sød. Det har bare ikke noget som helst med en riesen at gøre. Jeg er ked af at sige det - men anywaydet er helt sikkert en sød hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hvis det er en "rigtig" riesen ER den ret krævende!! Der avles imidlertid især i USA en type som ligger MEGET langt væk fra standarten i Europa (udsprunget fra Tyskland) og den model er som regel noget større, væsentligt mere pelset og en hel del mere sløv omend vældig sød. Det har bare ikke noget som helst med en riesen at gøre. Jeg er ked af at sige det - men anywaydet er helt sikkert en sød hund

 

Ja, den beskrivelse lyder som ham! Ham maa vaere en tysk/amerikansk modaniseret Riesen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en "rigtig" riesen ER den ret krævende!! Der avles imidlertid især i USA en type som ligger MEGET langt væk fra standarten i Europa (udsprunget fra Tyskland) og den model er som regel noget større, væsentligt mere pelset og en hel del mere sløv omend vældig sød. Det har bare ikke noget som helst med en riesen at gøre. Jeg er ked af at sige det - men anywaydet er helt sikkert en sød hund

 

Lige min tanke da den røde sløjfe kom på banen ;-)

Tænkte så er det nok en noget mere amerikansk modelleret udgave af en reel riesen.

 

Ud over det, lækker riesen ser det ud til. Jeg var tilskuer på en mentalbeskrivelse for et par år siden, inden vi udformede ønskeprofilen for vores egen race.

Jeg var faktisk overrasket over at de ikke havde mere jagt i sig generelt, jeg ved ikke hvorfor jeg havde forestillet mig at de ville have det og ved heller ikke om det er ønsket eller ej :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige min tanke da den røde sløjfe kom på banen ;-)

Tænkte så er det nok en noget mere amerikansk modelleret udgave af en reel riesen.

 

Ud over det, lækker riesen ser det ud til. Jeg var tilskuer på en mentalbeskrivelse for et par år siden, inden vi udformede ønskeprofilen for vores egen race.

Jeg var faktisk overrasket over at de ikke havde mere jagt i sig generelt, jeg ved ikke hvorfor jeg havde forestillet mig at de ville have det og ved heller ikke om det er ønsket eller ej :-)

Hmm mht jagt så tror jeg det har en del at gøre med hvilke linjer de kommer fra. Vores har rigeligt og jeg ønsker mig IKKE mere af det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre nogle fobier overfor ruhårspels og hunde med skæg, men synes ellers Riesen er en dejlig race. Jeg kendte engang en skøn en af slagsen, som dog blev totalt ødelagt af uvidende ejere, og endte som angstbider :cry:

Mit indtryk er, at selv om det er en rigtig arbejdshund, har den også et følsomt sind - hvilket i øvrigt kun er et plus i min bog :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre nogle fobier overfor ruhårspels og hunde med skæg, men synes ellers Riesen er en dejlig race. Jeg kendte engang en skøn en af slagsen, som dog blev totalt ødelagt af uvidende ejere, og endte som angstbider :cry:

Mit indtryk er, at selv om det er en rigtig arbejdshund, har den også et følsomt sind - hvilket i øvrigt kun er et plus i min bog :5up:

Jeg må ærligt indrømme at ingen af de sidste tre af slagsen har været særligt følsomme af sind. Min tæve blev overfaldet ikke mindre end 7 gange i løbet af hendes første leveår (første gang som 4 mdrs hvalp af formandens asociale voksne hanhund på 8 år) af schæfere i den lokale PH-afdeling - uden af det havde nogen som helst indflydelse på hendes venlige væsen overfor andre hunde inkl schæfere som voksen. Så er man ikke særlig følsom i min verden :mrgreen:

 

De er da også græsk katolske hvis der nogen råber af dem el.lign. Det virker heller ikke særlig godt i træningssammenhæng :slem:

Dejlig vovse må jeg nok sige :lun:
Mange tak :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...