Hop til indhold

Importerede internathunde


Tine1
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome
Der er mange gode organisationer. Hvis jeg også lige skal skrive en så thaihunde.dk (soidog.com). Men det handler om at gøre noget! I stedet for bare at sidde med hænderne i skødet og synes det ikke er tæt nok på til at man gider reagere.

 

Nemlig - som jeg også skrev før, så skal man gøre noget herhjemme OG uden for landets grænser. Ikke enten eller, som jeg ser det. Altså jo, som enkeltperson kan man måske ikke overskue det hele, så nogle vælger at bruge deres kræfter enten det ene eller andet sted, det synes jeg også er helt fint. Men man bør have øjet både ude og hjemme - og så skal der være nogen, som hjælper både her og udenfor Danmark. Men generelt synes jeg det ville være rigtig trist, hvis alle i DK sagde "vi skal koncentrere os om vores egne forhold, inden vi hjælper uden for landet". Det er for skyklap-agtigt, synes jeg. Vi kan altid blive ved herhjemme - men som et så rigt og privilegeret land med så gode forhold for kæledyr i forhold til andre steder skylder vi også at række hånden ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Besked fra Græske hunde:

 

Ny lov er på vej i Grækenland, som indebærer at man ikke kan adoptere hunde fra Grækenland. Derfor, er I opmærksomme på, at Grækenland er ved at vedtage en lov, som forbyder adoption fra Grækenland. At udføre en gadehund koster 1000€ pr hund, og op til 5 års fængsel. Udenlandske dyrlæger må ikke længere arbejde frivilligt i Grækenland, bl.a med at neutraliserer og kastrer...e hunde . Begrundelsen er, at de tager arbejde fra de græske dyrlæger. Gadehunde må fremover kun passes af familier med "licens", internaterne skal have "licens", dyrlæger skal have "licens", og hundene må kun transporteres i biler med "licens". Loven skulle have været vedtaget i morgen, men er udsat til tirsdag. Fra GH´s side har en kontaktet Dan Jørgensen fra EU (bl.a dyrevelfærd), vi har skrevet til WSPA, og jeg tror Benedikte Bjerre kæmper en kamp med at finde på noget. Jeg har bl.a foreslået at vi skriver et brev og afleverer det personligt på den græske ambassade i København - med et optog af græske hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Besked fra Græske hunde:

 

Ny lov er på vej i Grækenland, som indebærer at man ikke kan adoptere hunde fra Grækenland. Derfor, er I opmærksomme på, at Grækenland er ved at vedtage en lov, som forbyder adoption fra Grækenland. At udføre en gadehund koster 1000€ pr hund, og op til 5 års fængsel. Udenlandske dyrlæger må ikke længere arbejde frivilligt i Grækenland, bl.a med at neutraliserer og kastrer...e hunde . Begrundelsen er, at de tager arbejde fra de græske dyrlæger. Gadehunde må fremover kun passes af familier med "licens", internaterne skal have "licens", dyrlæger skal have "licens", og hundene må kun transporteres i biler med "licens". Loven skulle have været vedtaget i morgen, men er udsat til tirsdag. Fra GH´s side har en kontaktet Dan Jørgensen fra EU (bl.a dyrevelfærd), vi har skrevet til WSPA, og jeg tror Benedikte Bjerre kæmper en kamp med at finde på noget. Jeg har bl.a foreslået at vi skriver et brev og afleverer det personligt på den græske ambassade i København - med et optog af græske hunde.

 

 

Jeg fatter intet

De smider dem ud, men vil ikke af med dem:damn:

:stupid::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Besked fra Græske hunde:

 

Ny lov er på vej i Grækenland, som indebærer at man ikke kan adoptere hunde fra Grækenland. Derfor, er I opmærksomme på, at Grækenland er ved at vedtage en lov, som forbyder adoption fra Grækenland. At udføre en gadehund koster 1000€ pr hund, og op til 5 års fængsel. Udenlandske dyrlæger må ikke længere arbejde frivilligt i Grækenland, bl.a med at neutraliserer og kastrer...e hunde . Begrundelsen er, at de tager arbejde fra de græske dyrlæger. Gadehunde må fremover kun passes af familier med "licens", internaterne skal have "licens", dyrlæger skal have "licens", og hundene må kun transporteres i biler med "licens". Loven skulle have været vedtaget i morgen, men er udsat til tirsdag. Fra GH´s side har en kontaktet Dan Jørgensen fra EU (bl.a dyrevelfærd), vi har skrevet til WSPA, og jeg tror Benedikte Bjerre kæmper en kamp med at finde på noget. Jeg har bl.a foreslået at vi skriver et brev og afleverer det personligt på den græske ambassade i København - med et optog af græske hunde.

 

:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Grækenland:

Formanden for enten græsk dyreværn Miss Garagouni???? (miss Cruella) har i årevis , også på TV og i Landbrugsministeriet påstået, at DK, Holland og Tyskland benytter deres gadehunde til medicinske forsøg.Det er hende , der står bag dette. Iøvrigt mener jeg, at Grækenland modtager EU penge til dyrevelfærd.Det er så ulykkeligt og grotesk.

Er lidt bange for at Benedikte bliver anholdt dernede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Besked fra Græske hunde:

 

Ny lov er på vej i Grækenland, som indebærer at man ikke kan adoptere hunde fra Grækenland. Derfor, er I opmærksomme på, at Grækenland er ved at vedtage en lov, som forbyder adoption fra Grækenland. At udføre en gadehund koster 1000€ pr hund, og op til 5 års fængsel. Udenlandske dyrlæger må ikke længere arbejde frivilligt i Grækenland, bl.a med at neutraliserer og kastrer...e hunde . Begrundelsen er, at de tager arbejde fra de græske dyrlæger. Gadehunde må fremover kun passes af familier med "licens", internaterne skal have "licens", dyrlæger skal have "licens", og hundene må kun transporteres i biler med "licens". Loven skulle have været vedtaget i morgen, men er udsat til tirsdag. Fra GH´s side har en kontaktet Dan Jørgensen fra EU (bl.a dyrevelfærd), vi har skrevet til WSPA, og jeg tror Benedikte Bjerre kæmper en kamp med at finde på noget. Jeg har bl.a foreslået at vi skriver et brev og afleverer det personligt på den græske ambassade i København - med et optog af græske hunde.

 

 

:shock: Det var da godt nok, en latterlig lov. Hvad får de lige ud af det ? Et land, der næsten er bankerot, har vel ikke ressourser til også , at skulle tage vare på deres gadehunde. Man kan kun forestille sig, hvad det vil betyde for hundene. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah!! Det havde jeg ikke fattet :genert:. Ja, det er bare at lave særlige regler for andre festlige datoer. Det kan man nemt - f.eks. ved jeg jo ikke, hvornår Charlie og Buster har fødselsdag, så det holder vi på den dato, de kom her til Danmark. :mrgreen:

 

Vi har også kun en ca. dato på Goofy. Den dag er så tilfældigvis også den dag vi fik ham hjem, så nu har han bare fødelsdag den dag! 1/6...

Link til indlæg
Del på andre sites

Besked fra Græske hunde:

 

Ny lov er på vej i Grækenland, som indebærer at man ikke kan adoptere hunde fra Grækenland. Derfor, er I opmærksomme på, at Grækenland er ved at vedtage en lov, som forbyder adoption fra Grækenland. At udføre en gadehund koster 1000€ pr hund, og op til 5 års fængsel. Udenlandske dyrlæger må ikke længere arbejde frivilligt i Grækenland, bl.a med at neutraliserer og kastrer...e hunde . Begrundelsen er, at de tager arbejde fra de græske dyrlæger. Gadehunde må fremover kun passes af familier med "licens", internaterne skal have "licens", dyrlæger skal have "licens", og hundene må kun transporteres i biler med "licens". Loven skulle have været vedtaget i morgen, men er udsat til tirsdag. Fra GH´s side har en kontaktet Dan Jørgensen fra EU (bl.a dyrevelfærd), vi har skrevet til WSPA, og jeg tror Benedikte Bjerre kæmper en kamp med at finde på noget. Jeg har bl.a foreslået at vi skriver et brev og afleverer det personligt på den græske ambassade i København - med et optog af græske hunde.

 

Jeg tror ikke mine egne øjne! Det lyder simpelthen så grotesk det du skriver! (Jeg ved godt det ikke er noget du finder på, men det er simpelthen så langt ude!). Men ja jeg håber godtnok også, at det bliver skudt i sænk igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Besked fra Græske hunde:

 

Ny lov er på vej i Grækenland, som indebærer at man ikke kan adoptere hunde fra Grækenland. Derfor, er I opmærksomme på, at Grækenland er ved at vedtage en lov, som forbyder adoption fra Grækenland. At udføre en gadehund koster 1000€ pr hund, og op til 5 års fængsel. Udenlandske dyrlæger må ikke længere arbejde frivilligt i Grækenland, bl.a med at neutraliserer og kastrer...e hunde . Begrundelsen er, at de tager arbejde fra de græske dyrlæger. Gadehunde må fremover kun passes af familier med "licens", internaterne skal have "licens", dyrlæger skal have "licens", og hundene må kun transporteres i biler med "licens". Loven skulle have været vedtaget i morgen, men er udsat til tirsdag. Fra GH´s side har en kontaktet Dan Jørgensen fra EU (bl.a dyrevelfærd), vi har skrevet til WSPA, og jeg tror Benedikte Bjerre kæmper en kamp med at finde på noget. Jeg har bl.a foreslået at vi skriver et brev og afleverer det personligt på den græske ambassade i København - med et optog af græske hunde.

 

Tråden er taget her fra

Welkom bij Facebook - Meld je aan, registreer je of ontdek meer

 

 

Til jer der ikke er på Face:

 

 

 

369518_1397622783_1538734444_q.jpg

 

 

Anette Hansen Kan det komme mere langt ud... De vil ikke have hundene, men heller ikke af med dem :-( hvis dette bliver sådan, kommer det da til at være frygtelig for gadehunde/kattefor 15 timer siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere · drP8vlvSl_8.gif 4

 

275342_100000790260541_306382553_q.jpg

 

 

Tonny Damsiv Nielsen Det er vist deres dårlige samvittighed de prøver at dække ind her. SKAMMELIGT.for 14 timer siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere · drP8vlvSl_8.gif 3

 

 

 

41625_1600938225_1919_q.jpg

 

 

Merete Lykke Hansen Vi må ALLE sammen protestere. Det kan bare ikke være rigtigt ?for 14 timer siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere · drP8vlvSl_8.gif 2

 

 

 

41625_1600938225_1919_q.jpg

 

 

Merete Lykke Hansen Mie. Er der andet vi kan gøre - udover brevet til den Græske ambassade i Kbh. ?for 13 timer siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

276023_1114464521_380834_q.jpg

 

 

Liss Markussen Der er også [email protected] man kan skrive til , hvor vigtigt det er med frivillige dyrlæger og alle andre der arbejder med dyrevelfærd dernede.for 12 timer siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere · drP8vlvSl_8.gif 1

 

 

 

274664_774597419_1043144597_q.jpgTina GustafssonMie Ravn Hvem er vi og jeg i teksten?for 10 timer siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

370534_1344019661_2642876_q.jpg

 

 

Maria Ibsen Hul i hovedet!for 9 timer siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

369986_1477730629_854475999_q.jpg

 

 

Joan Larsen For mig at se, er det som de tror de kan tjene penge på gadehunde, - til dem selv og rette op på deres gæld, som om hundene havde penge. Mange folk i Grækenland vil da ikke ofre en krone på en gadehund. Føj hvor er det usmageligt !!!for 4 timer siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere · drP8vlvSl_8.gif 1

 

 

 

368906_791363572_1394974022_q.jpg

 

 

Benedikte Bjerre Det er en katastrofe hvis det bliver vedtaget, da de folk der gør allermest i Grækenland, allerede er kendte af Garagouni og regeringen, så de vil have meget svært ved at hjælpe og huse dyr i nød ... de vil også indføre en lov, der siger at... alle som har mere end 2 husdyr, vil automatisk blive mistænkt for at handle med dyr .. lige nu gør vi alt via at få Dan Jørgensen til at tage det op, så han skal have alt den info vi har, det gamle lovforslag, som folk havde arbejdet på, og var enige om, det nye, som pludselig kom ud af blå luft etc, og så må vi håbe at han kan have en indflydelse... problemet er, at en del foreninger har kørt ned og hentet hundene i store lastvogne, hvilket kan se voldsomt ud, når de er blevet stoppet, og heraf fik Garagouni desværre sit brænde til bålet ... mange foreninger i Grækenland brugte en som kørte hundene til Tuskland, Holland og England med en hestetrailer, og han blev stoppet da han ankom i Ancona, med 102 hunde.. hvilket også er helt gak, selv om hunden var 10 til det ene sted, 10 til det andet etc, så er det ikke svært at regne ud, at for udeforstående, der lignede det hundehandel, og det skadede desværre os alle, og som vi nu kan se, endnu mere end vi havde regnet med... Ancona sagen var i retten, og det tog et helt år at få frigivet hundene, til de rette ejere og foreninger, men selv om de vandt til sidst, så har det sat os alle tilbage til starten hvor vi kæmpede mod Garagouni og hendes beskyldninger, den transport var alt hun havde drømt om at få lov at stoppe, det var nemlig hende der påkaldte de italienske myndigheder og fik dem til at stoppe transporten.... hvilket igen er en af grundene at jeg altid påpeger til alle der laver adoptioner fra alle lande, gør det ansvarligt, for de fejl der bliver begået, uanset hvilke de er, dem betaler vi alle for på et eller andet tidspunkt, da vi alle bliver skåret over en kam..Vis mere

for omkring en time siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere · drP8vlvSl_8.gif 2

 

 

 

370029_581054475_2047132920_q.jpg

 

 

Mie Ravn Det var lige præcis det, jeg sad og tænkte. At han ikke kunne stoppes, hvis han havde tilladelserne i orden til transporten. Øv, for pokker da!for 57 minutter siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

370029_581054475_2047132920_q.jpg

 

 

Mie Ravn Hvornår skete det, Benedikte?for 57 minutter siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

368906_791363572_1394974022_q.jpg

 

 

Benedikte Bjerre Alle hundenes papirer var i orden, de fejlede ikke noget, MEN, Yannis føreren havde ikke tilladelse til at rejse med så mange hunde, så de fik ham sådan... overskriften i Grækenland lød 102 hunde reddet på vej til uvis skæbne i Europa.. ja det siger sig selv hvor meget skade det gjorde ..for 57 minutter siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

368906_791363572_1394974022_q.jpg

 

 

Benedikte Bjerre Vi fik lige krydset indlæggene Mie... nej, det var en kæmpe fejl, og det var værre endnu, han havde 2 transporter, den ene havde også et par æsler, de må ikke være sammen med hunde.. så da kaptajnen på skibet fortalte Yannis at han ville bl...ive stoppet i Ancona, der tog han hundene ud af den ene trailer og satte dem alle i den samme, okay, det var nogle kæmpe trailere, men forestil dig hvordan det så ud da de åbnede døren i Ancona ... 102 hunde i en trailer, flere var oppe at slås, da han havde sat dem sammen hvor de ikke skulle have været Yannis blødte af bid hvor han forsøgte at skille dem ad... det lignede jo noget fra en horror film ... det var for ca 2 år siden, og den sag har Garagouni brugt til at overbevise regeringen om at vi alle er hundehandlere :(Vis mere

for 53 minutter siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

370029_581054475_2047132920_q.jpg

 

 

Mie Ravn Jeg skrev lige et andet sted, at hvis staten virkelig seriøst mener, at de herreløse hunde tilhører dem, så synes jeg den onde lyne mig, den skal leve op til sit ansvar og behandle dem ordenligt!for 35 minutter siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere · drP8vlvSl_8.gif 2

 

 

 

370029_581054475_2047132920_q.jpg

 

 

Mie Ravn Men hvor er det dog uhelidgt og dumt med sådan en episode som med Yannis :-(for 34 minutter siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

368906_791363572_1394974022_q.jpg

 

 

Benedikte Bjerre Ja og det er jo problemet, staten vil intet gøre, det har de jo heller ikke økonomi til, og de har aldrig vist bekymring for de herreløse dyr, det gør de heller ikke nu, andet end at vi udlændinge skal ikke stjæle fra staten, og det mener de jo vi gør nu, da herreløse hunde tilhører staten ?for 17 minutter siden · Synes godt omSynes ikke godt om længere

 

 

 

370029_581054475_2047132920_q.jpg

 

 

Mie Ravn Det er også fint nok, hvis de fastholder, at hundene/kattene tilhører staten. Men så skal de sgu' også gøre noget effektivt for at minimere problemet - og her mener jeg naturligvis ikke at forgive hundene eller klaske dem ned på gaden med køller og deslige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit hjerte bløder virkelig...

 

Hvad kan man gøre?

 

Masse eksportere hundene inden loven er vedtaget og så håbe der kan findes hjem til dem... Det kan man jo ikke engang... Ej hvor ville jeg ønske vi kunne få den hund derinde fra som vi så gerne ville have haft, men har kontaktet dem igen og intet svar fået stadigvæk :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Grækenland:

Formanden for enten græsk dyreværn Miss Garagouni???? (miss Cruella) har i årevis , også på TV og i Landbrugsministeriet påstået, at DK, Holland og Tyskland benytter deres gadehunde til medicinske forsøg.Det er hende , der står bag dette. Iøvrigt mener jeg, at Grækenland modtager EU penge til dyrevelfærd.Det er så ulykkeligt og grotesk.

Er lidt bange for at Benedikte bliver anholdt dernede.

 

:shock: Det var da godt nok, en latterlig lov. Hvad får de lige ud af det ? Et land, der næsten er bankerot, har vel ikke ressourser til også , at skulle tage vare på deres gadehunde. Man kan kun forestille sig, hvad det vil betyde for hundene. :cry:

 

Enig med jer alle. Det er da helt forfærdeligt med den nye lov - og vanvittigt :damn: - det giver virkelig ingen fornuftig mening. Stakkels hunde og katte :megaked:.

Og sikke noget fis med forsøg - øh. Hvordan skulle det foregå, når det er private mennesker, som adopterer og betaler for hunden og viser billeder af den i sit nye liv og sådan. Tsk.

Håber virkelig, at protesterne hjælper og at hende der Garagouni bliver kylet et vist sted hen, så der kan komme en, som rent faktisk arbejder for dyrevelfærd i hendes sted. Damn, som om det ikke var sindssygt nok i forvejen, hvordan deres hunde har det dernede, så vil de ødelægge det endnu mere nu ved at forhindre dem, som hjælper. SUK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Måske handler det slet ikke om landegrænser..

Folk støtter hvad der får deres hjertekugle til at springe et slag over. Og nogle kigger til højre, andre til venstre.

 

Hvis jeg skulle adoptere en gadehund fra et andet land, ville jeg foretrække en organisation, hvor der i prisen var inkluderet til at neutraliseringsprogram. At få en hund hjem til Danmark, efterlader selvfølgelig en tom plads til en ny hund - men det ville for mig føles bedre, om jeg vidste at jeg med min hund faktisk havde fået steriliseret en tæve fra gaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Besked fra Græske hunde:

 

Ny lov er på vej i Grækenland, som indebærer at man ikke kan adoptere hunde fra Grækenland. Derfor, er I opmærksomme på, at Grækenland er ved at vedtage en lov, som forbyder adoption fra Grækenland. At udføre en gadehund koster 1000€ pr hund, og op til 5 års fængsel. Udenlandske dyrlæger må ikke længere arbejde frivilligt i Grækenland, bl.a med at neutraliserer og kastrer...e hunde . Begrundelsen er, at de tager arbejde fra de græske dyrlæger. Gadehunde må fremover kun passes af familier med "licens", internaterne skal have "licens", dyrlæger skal have "licens", og hundene må kun transporteres i biler med "licens". Loven skulle have været vedtaget i morgen, men er udsat til tirsdag. Fra GH´s side har en kontaktet Dan Jørgensen fra EU (bl.a dyrevelfærd), vi har skrevet til WSPA, og jeg tror Benedikte Bjerre kæmper en kamp med at finde på noget. Jeg har bl.a foreslået at vi skriver et brev og afleverer det personligt på den græske ambassade i København - med et optog af græske hunde.

 

Er der kommet noget nyt omkring den åndsvage lov, som Grækenland vil have vedtaget ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...