Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - Vinter/forår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hmmm.... ja altså, vi startede sandelig stævnesæsonen med maner, eller noget... :roll: 4 disks... Karla var alt, alt, alt forhøjt oppe at ringe, så hunvar ikke styrbar... men hun havde en fest :lol: og som en sagde, efter mit 3. løb.... der kan ikke være tvivl om, at den hund elsker at løbe agility... og det er jo selvfølgelig det vigtigste... men derfor havde det nu været rart nok med bare 1 enkelt løb uden disk.... :genert:

 

Af gode ting kan jeg dog berette om, at på trods af skrigen på startlinien og "vov, vov, vov min hjerne er væk"-hysgø hele vejen rundtpå banen - på samtlige baner - så tyvstartede hun ikke en eneste gang og hun tog alle sine felter... selv felterne i første løb, hvor hun og jeg overhovedet ikkevar tilstede på samme planet...

 

Jeg har desværre løbene på video, så må jeg hellere dele, selvom jeg ikke ligefrem er stolt af dem :blink::blink:

 

AG2. Det kan ikke helt ses på videoen, menjeg mister faktisk kontrollen over hende allerede midt på balancen, så at hun løber den rigtige bane indtil slalom er faktisk ret utroligt :lol: hun var helt hysterisk da vi skulle starte, så vidste godt det ville gå galt :rolleyes:

[video=youtube_share;kGMjsha_A0Q]

 

AGÅ. Jeg får hende desværre disket på forhindring 4, fordi jeg trækker for langt forbi i min serpentiner... men resten af banen løber hun faktisk fint og er styrbar...

[video=youtube_share;FehXHPSZDQI]

 

SPÅ. Hun ser mig overhovedet ikke lave en serpentiner på spring 8 - for hun har allerede låst på den korte tunnel inden hun springer spring nr 7.

[video=youtube_share;tf57TSUxtOg]

 

SP3. Jeg mister hende på det lange lige løb opad imod slalom.... men får fat i hende igen. Taber hende dog igen omkring forhindring 12 og så er hun slet ikke sammen med mig resten af banen... Men er glad for at mit (meget sjuskede) leadout i starten virkede...

[video=youtube_share;6C0iDYy8PjM]

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I hvert fald skrive under på at Karla pigen var over lykkelig over at en ny stævnesæson er startet. Hun er en fryd at kigge på. :hjerte: Når hun lige får ''afreageret'' skal det jo nok blive super godt med hende igen. Og fiiiiiine fine felter. :-D

 

 

Smilla var også med. Hun var kun tilmeldt de 2 klasse løb mhp at bevare motivationen så høj som muligt (Fart fart fart... Same old song). Og eftersom der næsten er gået et helt år med halthed, er det nok også bedst ikke at køre hende for hårdt. Men det gik forrygende - to 1.pladser blev det til :-) og særlig dejligt er det, at hendes slalindomgange er blevet mere sikre. Desværre er de videoer jeg har intet værd, for jeg skulle gå og gemme mig bag folk for at Smilla ikke kunne se mig. :rolleyes:

 

 

Mens vi alligevel var på Fyn (og skulle holde pause mens de andre løb åbne konkurrencer) kørte vi forbi Dalums dyrhandel og købte lidt forskelligt (motivations)legetøj. He he

 

Vi kommer ikke i morgen, da Smilla helst ikke skal køre træt i det. Og hun har jo også lige haft en skade...

 

Pøj pøj til jer andre. :-D

P1010765.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I hvert fald skrive under på at Karla pigen var over lykkelig over at en ny stævnesæson er startet. Hun er en fryd at kigge på. :hjerte: Når hun lige får ''afreageret'' skal det jo nok blive super godt med hende igen. Og fiiiiiine fine felter. :-D

 

 

Smilla var også med. Hun var kun tilmeldt de 2 klasse løb mhp at bevare motivationen så høj som muligt (Fart fart fart... Same old song). Og eftersom der næsten er gået et helt år med halthed, er det nok også bedst ikke at køre hende for hårdt. Men det gik forrygende - to 1.pladser blev det til :-) og særlig dejligt er det, at hendes slalindomgange er blevet mere sikre. Desværre er de videoer jeg har intet værd, for jeg skulle gå og gemme mig bag folk for at Smilla ikke kunne se mig. :rolleyes:

 

 

Mens vi alligevel var på Fyn (og skulle holde pause mens de andre løb åbne konkurrencer) kørte vi forbi Dalums dyrhandel og købte lidt forskelligt (motivations)legetøj. He he

 

Vi kommer ikke i morgen, da Smilla helst ikke skal køre træt i det. Og hun har jo også lige haft en skade...

 

Pøj pøj til jer andre. :-D

 

Tillykke med 1. pladserne. :klap: Gav det et par pinde? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes Karla ser helt vildt god ud - og fatter stadig ikke du er helt i sp3

 

Karla ser altid vildt godt ud :mrgreen: og jo,vi endte desværre med en oprykning til årets sidste stævne sidste år... så dette var vores kl3 debut... Karla kan sagtens løbe en kl3 bane, desværre har hun kun en kl2 handler med sig på banen ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med 1. pladserne. :klap: Gav det et par pinde? :-)

 

Ja, hvis vi får styr på den blå bog inden. Inden vi tog derned forsøgte jeg at få fat i én, men formanden var på ferie osv. Men blev så kontaktet igår med et medlemsnummer osv som vi bare skulle oplyse. Stævne sekretæren idag synes dog nummeret så 'forkert'. Så måske det ikke dur (og så gør det overhovedet ikke noget). Det er vist kun Smillas 2. DCH konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I hvert fald skrive under på at Karla pigen var over lykkelig over at en ny stævnesæson er startet. Hun er en fryd at kigge på. :hjerte: Når hun lige får ''afreageret'' skal det jo nok blive super godt med hende igen. Og fiiiiiine fine felter. :-D

 

 

Smilla var også med. Hun var kun tilmeldt de 2 klasse løb mhp at bevare motivationen så høj som muligt (Fart fart fart... Same old song). Og eftersom der næsten er gået et helt år med halthed, er det nok også bedst ikke at køre hende for hårdt. Men det gik forrygende - to 1.pladser blev det til :-) og særlig dejligt er det, at hendes slalindomgange er blevet mere sikre. Desværre er de videoer jeg har intet værd, for jeg skulle gå og gemme mig bag folk for at Smilla ikke kunne se mig. :rolleyes:

 

 

Mens vi alligevel var på Fyn (og skulle holde pause mens de andre løb åbne konkurrencer) kørte vi forbi Dalums dyrhandel og købte lidt forskelligt (motivations)legetøj. He he

 

Vi kommer ikke i morgen, da Smilla helst ikke skal køre træt i det. Og hun har jo også lige haft en skade...

 

Pøj pøj til jer andre. :-D

 

Smilla har fået så flot en slalom! med super fart... hun og Henrik løber så fint sammen! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var jo også med til stævnet i weekenden... Og det gik da sådan ok, taget i betragtning at vi ikke har løbet ret meget i den seneste tid. Iso har generelt været styrbar, og har taget sine slalom'er og felter, og vi har ikke haft nogle tyvstarter. Selv om Iso godt nok har lært at lave "Citroën-numse"... :evil:

 

Om lørdagen havde vi ét u-disket løb, AG1, som faktisk gik rigtig godt. Hun rev kun en pind, og det løb indkasserede sq en præmie, vi blev nr. 7. I dag havde vi hele 2 u-diskede løb, igen lidt revne pinde og en enkelt vægring. Men i det store hele er jeg alligevel tilfreds, for Iso gjorde det sq godt. Bl.a. nakkede hun hele to gange en hamrende svær slalomindgang.

 

Jeg synes det var nogle rigtig svære baner indimellem, i går var AG-banerne rigtig gode, dejlige at løbe, medens springbanerne var virkelig svære. I dag synes jeg det hele var svært, især synes jeg at AG1 var langt over klasse1-niveau... Når klasse 2 gik i gang, troede man næsten at de havde blandet klasserne sammen, for de havde en langt nemmere slalomindgang, f.eks... Men så er jeg jo bare dobbelt stolt over at Iso-fisen gjorde det så pas godt!

 

Er i gang med at klippe videos nu, men det ta'r enormt lang tid at få det op på youtube, så de kommer når de en gang er færdige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er hjemme igen, efter endnu en lang og kold - men hyggelig - dag i Odense. Dagen idag var noget bedre trods alt... kunne da ihvertfald styre kræet sådan riiimelig ;-)

 

Vi lavede 3 x 5 fejl og sluttede af med et fejlfrit løb... så selvom man kunne have ønsket sig det bedre, så var det dog en klar forbedring i forhold til gårsdagens løb! Der er sandelig videoer igen idag, så jeg deler.

 

I AG2 laver jeg sådan set selv de 5 fejl, ved at fuldstændigt fucke mit bagkryds op, på 2. sidste forhindring :stupid: jeg er verdens ringeste til at bagkrydse... må virkelig snart tage mig sammen og lære at holde mig tilbage!!!! :evil: Der var dog kun 1 enkelt fejlfri ekvipage, så vi får en 2. plads ud af anstrengelserne og de 5 fejl...

[video=youtube_share;dlKntX47jEk]

 

I AGÅ er hun igang med at stresse op og skrige igen på startlinien, men jeg får ro på hende og vælger at tage den sikre vej indenom fra spring 3 til 4, hvilket gør, at min retning bliver mod A-brædtet :rolleyes: knap så heldigt, når man skal have slalom og man har en felt-forhindrings-fikseret hund. Jeg får hende dog kaldt af A :banan:, men ikke før hun har overskredet vægringslinien på slalom, så 5 fejl der. Men det at hun kunne kaldes tilbage var nærmest de 5 fejl værd! For det kunne jeg ikke igår!

[video=youtube_share;kWEj5hAxwR4]

 

I SPÅ får jeg hende presset på slalomindgangen (som altid :roll:) og hun starter derfor i port 2. Så 5 fejl til os der...

[video=youtube_share;KPbYMt8WeEw]

 

SP3 formår jeg at løbe fejlfrit med hiv og sving... men vi er for "langsomme" og får derfor ikke nnogen placering.

[video=youtube_share;HL49U-_wb20]

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var jo også med til stævnet i weekenden... Og det gik da sådan ok, taget i betragtning at vi ikke har løbet ret meget i den seneste tid. Iso har generelt været styrbar, og har taget sine slalom'er og felter, og vi har ikke haft nogle tyvstarter. Selv om Iso godt nok har lært at lave "Citroën-numse"... :evil:

 

Om lørdagen havde vi ét u-disket løb, AG1, som faktisk gik rigtig godt. Hun rev kun en pind, og det løb indkasserede sq en præmie, vi blev nr. 7. I dag havde vi hele 2 u-diskede løb, igen lidt revne pinde og en enkelt vægring. Men i det store hele er jeg alligevel tilfreds, for Iso gjorde det sq godt. Bl.a. nakkede hun hele to gange en hamrende svær slalomindgang.

 

Jeg synes det var nogle rigtig svære baner indimellem, i går var AG-banerne rigtig gode, dejlige at løbe, medens springbanerne var virkelig svære. I dag synes jeg det hele var svært, især synes jeg at AG1 var langt over klasse1-niveau... Når klasse 2 gik i gang, troede man næsten at de havde blandet klasserne sammen, for de havde en langt nemmere slalomindgang, f.eks... Men så er jeg jo bare dobbelt stolt over at Iso-fisen gjorde det så pas godt!

 

Er i gang med at klippe videos nu, men det ta'r enormt lang tid at få det op på youtube, så de kommer når de en gang er færdige!

 

Glæder mig til videoer - det er altså det ærgerlige ved de 2 haller i Odense, for man får simpelthen ikke set dem i den store hal... men hvad fanden er en "citroen numse"? :vedikke::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig til videoer - det er altså det ærgerlige ved de 2 haller i Odense, for man får simpelthen ikke set dem i den store hal... men hvad fanden er en "citroen numse"? :vedikke::lol:

 

Ja, det er sq lidt surt... Selv om det også er rart at der kun er én ring.

 

Ha ha, Citroën-numse er nok lidt et "insider-udtryk"! :lol: Hvis man er gammel nok, så husker man de gamle Citroëner, der havde et affjedringssystem der gjorde at de "løftede numsen" når man startede dem. Og det er lige det Iso gør - når jeg har sat hende af, kryber hun ned i en slags dæk, og så løfter numsen sig, stille og roligt, så hun kan EKSPLODERE i en start! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er hjemme igen, efter endnu en lang og kold - men hyggelig - dag i Odense. Dagen idag var noget bedre trods alt... kunne da ihvertfald styre kræet sådan riiimelig ;-)

 

 

Har været så spændt på at du skulle skrive herinde. Hun er da meget mere 'kontaktbar' idag. :) Flotte løb. Ærgeligt med det bagkryds dér på 2. sidste forhindring! Hvordan gik det med Laura?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været så spændt på at du skulle skrive herinde. Hun er da meget mere 'kontaktbar' idag. :) Flotte løb. Ærgeligt med det bagkryds dér på 2. sidste forhindring! Hvordan gik det med Laura?

 

Laura havde husket at pakke sine felter med i tasken idag :mrgreen: så hun tog sit første dm udtag i agå. Alle hendes løb ligger på mine youtube konto, både fra igår og idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

oh oh oh, jeg glemte jo helt at fortælle at jeg også shoppede i dag!!! Næsten lige så vigtigt som at løbe! :lol: Dalum dyrehandel havde en lille shop på stedet, og havde et knaldtilbud på denne her:

930948.jpg

Hurttas lydighedsvest, tror den bli'r riiigtig god! Jeg kiggede først på deres agilityvest, men den sad bare ikke godt på mig. Lydighedsvesten sad meget bedre, og så har den jo en mulliard lommer, det er jo aldrig dumt! Stoffet er så en smule tykkere, men den er stadig åndbar, så tror ikke det gør den store forskel. Glæder mig til at prøve den af til træning næste weekend! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Odense. Havde det fedeste løb, er ellers en krakiller med egne løb og synes for det meste altid der er flere ting at rette på, men dette var NICE

 

Tjek lige en fed lead-out, slalomindgang og udgang, og et godt flip. Som I kan læse er jeg rigtig selvfed i dag, og der går mindst en uge inden jeg får armene ned igen

 

Jeg glæder mig til at få tid til at kigge alle de videoer du har uploaded Amocca, mine kursister in action, trist vi sådan skulle være på to baner, men I trak dog nitten

Link til indlæg
Del på andre sites

Odense. Havde det fedeste løb, er ellers en krakiller med egne løb og synes for det meste altid der er flere ting at rette på, men dette var NICE

 

 

Tjek lige en fed lead-out, slalomindgang og udgang, og et godt flip. Som I kan læse er jeg rigtig selvfed i dag, og der går mindst en uge inden jeg får armene ned igen

 

Jeg glæder mig til at få tid til at kigge alle de videoer du har uploaded Amocca, mine kursister in action, trist vi sådan skulle være på to baner, men I trak dog nitten

 

jeg ville fandeme også være selvfed, hvis det der var mit løb :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Odense. Havde det fedeste løb, er ellers en krakiller med egne løb og synes for det meste altid der er flere ting at rette på, men dette var NICE

 

Tjek lige en fed lead-out, slalomindgang og udgang, og et godt flip. Som I kan læse er jeg rigtig selvfed i dag, og der går mindst en uge inden jeg får armene ned igen

 

Jeg glæder mig til at få tid til at kigge alle de videoer du har uploaded Amocca, mine kursister in action, trist vi sådan skulle være på to baner, men I trak dog nitten

 

Wow, virkelig flot løb! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Odense. Havde det fedeste løb, er ellers en krakiller med egne løb og synes for det meste altid der er flere ting at rette på, men dette var NICE

 

Tjek lige en fed lead-out, slalomindgang og udgang, og et godt flip. Som I kan læse er jeg rigtig selvfed i dag, og der går mindst en uge inden jeg får armene ned igen

 

Jeg glæder mig til at få tid til at kigge alle de videoer du har uploaded Amocca, mine kursister in action, trist vi sådan skulle være på to baner, men I trak dog nitten

 

SÅÅÅ sejt - helt klart god grund til at være selvfed!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville fandeme også være selvfed, hvis det der var mit løb :klap:

 

Det er da næsten som at se dine løb, du kommer snart efter mig.

 

Wow, virkelig flot løb! :5up:

 

SÅÅÅ sejt - helt klart god grund til at være selvfed!! :5up:

 

Tak

 

Spilop - Kan godt forstå at du er stolt af det løb. Der er bare så mange flotte detaljer i det. Det var også et flot AG-Åben du havde søndag.

 

Tak og er self også meget fornøjet med mit ag. åben løb også et mægtig bondekone løb. Har du ikke glemt at fortælle at det også gik dig og panteren godt i weekenden

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo Jessie var også rigtig god i weekenden. Hun var rigtig tændt og virkede ikke engang træt, da hun skulle løbe finale søndag, selv om hun ikke har løbet særlig meget agility i vinter. Søndag løb hun 3 fejlfri løb, et med 5 fejl og en disk. Hun løb et fejlfrit finaleløb men var ikke så hurtig, da jeg måtte have fat i nødbremsen et par gange. Vi endte som nr. 7. Det var skønt at komme igang igen og vi er nu klar til en ny sæson. Søde gamle Bailey klarede at vinde finalen for de store hunde. Rigtig imponerende med den lange pause hun har haft på grund af skade. Et par gange lavede hun små ulvehyl af glæde over at være til stævne. Jim var også helt kulret over hende. Gitte Hoffmeister vandt for mellemhunde og Ivan og Puma vandt for de små.

Hvis Jessie ikke var træt, så er jeg det til gengæld. Er helt stiv i kroppen af at rende mellem de to haller det meste af weekenden. Kom sent hjem og har været på arbejde, så nu står den på sofa og dyne. Snnooorrrrk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...